نقد و بررسی فیلم Fast X

40
0
فیلم Fast X

آیا فرنچایز Fast & Furious یک پیروزی کسب کرده است؟ این سؤال کلیدی در ارزیابی «Fast X» است، فیلمی که با وقاحت مانند مجموعه ای از بهترین آثار یک هنرمند بزرگ بازی می‌کند. نه تنها در روایت خود مستقیماً به فیلم عظیم و پرطرفدار «Fast Five» مرتبط است، بلکه دائماً فیلم های دیگر این مجموعه را از طریق اشاره مستقیم یا ضربات اکشن به یاد می‌آورد که برای لحظات مشابه در فیلم هایی مانند «Fast & Furious 6»، “Furious 7” و “The Fate of the Furious” طراحی شده اند. فیلمنامه دن مازو و کارگردان «Furious 5» جاستین لین (که پس از اختلافات فیلم را ترک کرد و غیبتش از نظر اکشن احساس می‌شود) مانند ماری است که دم خود را می‌خورد و اغلب شبیه یک تقلید از فرنچایز است. از یک ورودی جدید که روی چهار چرخ خود حرکت می‌کند. بیشتر صحنه های اکشن خسته کننده با اجرای سرگرم کننده جیسون موموآ همراه هستند، آشنایی مأیوسانه‌ای با تمام «Fast X» وجود دارد که آن را حتی بیشتر از قبل به باقیمانده های گرم شده دوباره شبیه می‌کند. طبق گزارش ها، این شروع یک سه گانه است که مجموعه را به پایان می‌رساند. بیایید امیدوار باشیم که در دو فیلم بعدی حداقل یک ایده جدید داشته باشند.

فیلم Fast X
فیلم Fast X

شاید این شیوه برخورد کارگردان لوئیس لتریر با این شخصیت های دوست داشتنی باشد، اما صحنه های آغازین «Fast X» از بدترین صحنه های هر ده فیلم است، مجموعه‌ای از گفتگوها درباره خانواده، میراث و دیگر موضوعات FF. موعظه اهمیت خانواده برای شخصیتی مانند دام تورتو (وین دیزل) یک چیز است، اما با نت هایی از چارلی پوث گنگ، چیز دیگری است. در اینجا فرصتی وجود داشت تا «Old Man Dom» را به ما بدهد – بالاخره او 56 ساله است – اما انگار دیزل و تیمش هیچ ایده ای ندارند جز اینکه مرد سرسخت خود را کمی هوس انگیز نشان دهند. ساختار عجیبی در این صحنه های اولیه وجود دارد که از عبارت «خانواده» که اغلب تقلید می‌شود، به عنوان یک شلاق دائمی استفاده می‌کند. آنها با کاهش تورتو و گروهش به بارزترین ویژگی‌هایشان، بهترین فیلم ها را کاهش می‌دهند. هیچکس در این مرحله انتظار عمق عالی شخصیتی را ندارد، اما آیا ما به دیدن صحنه های زیادی از غرغر کردن «خانواده» دام و با پسرش «Little B» علاقه‌مندیم؟

“Fast X” زمانی که دانته ریس موموآ برنامه خود را برای شکنجه دام و خانواده خشمگینش آغاز می‌کند، بهبود می‌یابد. رومن (تایرس گیبسون)، تج (لوداکریس) و رمزی (ناتالی امانوئل) برای انجام یک ماموریت به رم می‌روند، اما این تله‌ای است که توسط ریس، پسر هرنان ریس طراحی شده است، که زمانی که دام و همراهانش از گاوصندوق (سریع و خشن ۵) عبور کردند، کشته شد. دانته بارها می‌گوید که نمی‌خواهد دام را بکشد. او می خواهد که او رنج بکشد. این ظاهرا مستلزم طرحی مفصل است که پس از انفجار یک بمب در پایتخت ایتالیا، باند را به عنوان تروریست معرفی کند. پس از ساخت این فیلم ها، حداقل از زمانی که وین و راک از هم جدا شدند، این فقط راهی برای تقسیم بین گروه است. رومن، تِج، رمزی و هان (سونگ کانگ) به لندن فرار می‌کنند و البته در آنجا با شاو (جیسون استاتهام) برخورد می‌کنند. لتی (میشل رودریگز) در نهایت اسیر می‌شود و فقط دختر آقای هیچکس، تس (بری لارسون) و سیفر (شارلیز ترون) می‌توانند او را بیرون بیاورند. این خلاصه ی شلوغ حتی شامل جان سینا، جوردانا بروستر، دانیلا ملکیور، هلن میرن، ریتا مورنو یا آلن ریچسون نمی‌شود. این یک مسابقه خیابانی شلوغ از یک فیلم پرفروش است.

با این حال به همه این چهره های معروف خیلی کم بها داده شده است. شوخی های رومی/تج هرگز اینقدر خسته کننده نبوده است. مورنو و میرن هر کدام یک صحنه «حمایت از Dom» دارند که شبیه به A.I است. سینا در یک سفر جاده ای که به طرز ناخوشایندی تصویر شده است، با پری به دام می‌افتد. تنها ترون و رودریگز می‌توانند در داستان فرعی خود لذت واقعی داشته باشند و در یکی از بهترین صحنه های جنگی فیلم با آن مبارزه کنند. در بیشتر موارد، “Fast X” نمایش Dom & Dante است، و این فیلم زمانی که شخصیت های بسیار متفاوت دیزل و موموآ را از یکدیگر جدا می‌کند، در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. در حالی که موموآ در ردیف آخر بازی می‌کند، دیزل بیش از هر زمان دیگری در هر صحنه به سمت زرق و برق می‌رود. او مانند یک کودک غول پیکر در بدن یک ابرقهرمان است که زبانش را بیرون آورده و به آشوب می‌پردازد.

«Fast X» با تغییر کاربری یکی از معروفترین صحنه های مجموعه از «Fast Five» آغاز می‌شود و فقط یک موموآی پیر شده را وارد اکشنی می‌کند که طرفداران آن را به خاطر می‌آورند. تقریباً گویی آن ایده تحریک کننده به نیروی خلاق پشت کل فیلم تبدیل شده است. شخصی بهترین صحنه های اکشن را روی تخته سفید فهرست کرد و سپس پرسید که چگونه انرژی دانته موموآ می‌تواند آنها را تغییر دهد؟ گاهی اوقات این روش کار می‌کند. صحنه‌ای از مسابقه درگ در ریو، انرژی بیشتری را از زمانی که سریال درباره افرادی بود که به جای سرپیچی از فیزیک، با سرعت رانندگی می‌کردند، به تصویر می‌کشد. یک هواپیما دوباره ماشینی را رها می‌کند و زوزه‌کشی با سیم در انتهای آن وجود دارد. حتی اگر عاشق این صحنه های غیرقابل باور اکشن باشید، سخت است که این حس را از بین ببرید که تمام «Fast X» پژواک چیزی است که قبلاً دیده‌اید، و اغلب با کارگردانی که بدلکاری و جغرافیای اکشن را بهتر از فیلم های متوسط ​​می‌فهمد. این کمکی نمی‌کند که «Fast X» اغلب در شرایط CGI ضعیف به نظر می‌رسد، و بازیگران آشکارتر از قبل در پس زمینه های صفحه سبز هستند. وقتی به وضوح در حال تماشای چیزی هستیم که جلوه های بصری بیشتری دارد تا بدلکاری، ریسک را کاهش می‌دهد.

دیزل بدون اینکه خراب شود فاش کرده است که این شروع یک سه گانه پایان فرنچایز است و احتمالاً اطلاعاتی قبل از نمایش به بیرون درز کرده است تا ضربه یک بلاک باستر بدون پایان را کاهش دهد. من در اینجا در مورد اوج سطح «Avengers: Infinity War» صحبت می‌کنم. شخصیت ها مرده فرض می‌شوند، در خطر هستند و همچنان تقسیم می‌شوند. احتمالاً مسیر پایین حافظه این فیلم به جایی نمی‌رسد و طرفداران را مجبور می‌کند برای رضایت منتظر بمانند. این باعث می‌شود که «Fast X» به دور پیروزی کمتری نسبت به موتورهایی با صدای بلند و گران قیمت که حتی از خط شروع عبور نکرده‌اند، تبدیل شود. این فقط به این حس می‌افزاید که این موضوع چندان مربوط به خانواده یا تفریح ​​نیست، بلکه مربوط به امور مالی است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس