فروش جهانی فیلم آواتار ۲ از مرز دو میلیارد دلار عبور کرد

90
0
فروش جهانی فیلم آواتار ۲

فروش جهانی فیلم آواتار ۲ به کارگردانی جیمز کامرون سرانجام از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد تا به ششمین فیلم دو میلیاردی تاریخ سینما تبدیل شود.

بررسی فروش جهانی فیلم آواتار ۲

فیلم Avatar: The Way of Water سرانجام به باشگاه فیلم‌های دو میلیاردی پیوست.  فروش جهانی فیلم آواتار ۲ از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کرد تا این فیلم به ششمین فیلمی تبدیل شود که به این فروش دست پیدا می‌کند. همچنین جیمز کامرون به اولین کارگردانی تبدیل شد که ۳ فیلم با فروش بیش از ۲ میلیارد دلار در کارنامه خود دارد که درکنار فیلم Avatar 2، پیش از این قسمت اول فیلم آواتار و فیلم تایتانیک به این فروش دست پیدا کرده بودند.
دیزنی گزارش داد که فیلم Avatar: The Way of Water هفته را با فروش ۲.۰۲۴ میلیارد دلاری به پایان رسانده است که بهترین عملکرد دوران پس از همه‌گیری ویروس کرونا محسوب می‌شود. فیلم Avatar 2 تاکنون ۵۹۸ میلیون دلار در آمریکالی شمالی و ۱.۴۲۶ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است که این فروش شامل ۲۳۰ میلیون دلار در کشور چین نیز می‌شود. قسمت اول فیلم Avatar که ۱۳ سال پیش اکران شده بود، با احتساب تمامی نمایش‌های دوباره‌اش تاکنون ۲.۹ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش کرده است و پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان به شمار می‌آید.
فیلم Titanic نیز با احتساب تمامی اکران‌های دوباره خود تاکنون ۲.۱۹ میلیارد دلار فروش کرده است و سومین فیلم پر فروش تاریخ سینما نامیده می‌شود. در رتبه دوم پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینما فیلم Avengers: Endgame با فروش ۲.۷۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ قرار دارد. در حال حاضر انتظار می‌رود که فیلم Avatar: The Way of Water تبدیل به چهارمین فیلم پر فروش تاریخ سینما شود که تنها فیلم Star Wars: The Force Awakens با فروش ۲.۰۷ میلیارد دلار و فیلم Avengers: Infinity War با فروش ۲.۰۵ میلیارد دلار را بالاتر از خود می‌بیند تا به این رتبه دست پیدا کند.

همچنین Avatar: The Way of Water که با بودجه‌ای در حدود ۴۰۰ میلیون دلار تولید شد و یکی از پر هزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهانی است، با رسیدن به فروش ۲ میلیارد دلاری، بازگرداندن هزینه‌ها و سودآوری بالاتر از انتظار مدیران دیزنی باعث شده است تا ساخت دنباله‌های این فیلم قطعی شود. همچنین شاید جالب باشد بدانید که زوئی سالدانیا که در دو قسمت از سری فیلم آواتار و دو فیلم Avengers حضور داشته، تنها بازیگری است که ۴ فیلم با فروش بیش از ۲ میلیارد دلار را در کارنامه‌ی خود دارد.

hollywoodreporter

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس