هوش مصنوعی PanGu Chat هواوی

30
0
هوش مصنوعی PanGu Chat هواوی

هوش مصنوعی PanGu Chat هواوی در دست توسعه است. این چت‌بات رقیب تازه‌نفس چینی ChatGPT خواهد بود.

هوش مصنوعی PanGu Chat هواوی

هواوی خود را برای معرفی چت‌بات هوش مصنوعی PanGu Chat آماده می‌کند؛ مدل زبانی بزرگ و جدید چندوجهی که مستقیماً با ChatGPT شرکت OpenAI رقابت خواهد کرد. راه‌اندازی رسمی و آزمایشی چت‌بات غول فناوری چینی برای ۷ جولای (۱۶ تیر ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است. شایان ذکر است که مدل کنونی مشتریان سازمانی را هدف قرار داده است.

مدل PanGu-Σ براساس چهارچوب MindSpore هواوی توسعه یافته است و از ۱٫۰۸۵ تریلیون پارامتر بهره می‌برد و از‌نظر قابلیت مکالمه، می‌تواند به‌راحتی با GPT 3.5 رقابت کند. این مدل افزونه‌ای برای مدل PanGu هواوی محسوب می‌شود که ابتدا در سال ۲۰۲۱ معرفی شده بود و سال ۲۰۲۲ نیز شاهد معرفی نسخه‌ی دوم آن بودیم.

مدل پردازش زبان طبیعی PanGu به معماری رمزگذاری و رمزگشایی مجهز است و قابلیت‌های درک و تولید محتوا را برای افزایش انعطاف‌پذیری سیستم‌های مختلف ترکیب می‌کند.

هوش مصنوعی PanGu Chat هواوی
هوش مصنوعی PanGu Chat هواوی

امکان تنظیم این مدل با حداقل داده‌ها و پارامترهای ورودی وجود دارد و بدین‌ترتیب، گزینه‌ای بسیار عالی برای استفاده در برنامه‌های تجزیه‌وتحلیل افکار عمومی و بازاریابی هوشمند خواهد بود.
PanGu CV بزرگ‌ترین مدل هوش مصنوعی هواوی است و از استخراج داده براساس تقاضای کاربر پشتیبانی می‌کند. این مدل در بازرسی و لجستیک هوشمند کاربرد دارد و قابلیت‌های یادگیری آن براساس نمونه‌های اولیه‌ی بسیار کوچک بسیار چشمگیر است.

مدل هواشناسی PanGu نیز برای ارائه‌ی لحظه‌ی و بسیار دقیق پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا طراحی شده است. این فناوری از ساختارها و الگوریتم‌های شبکه‌ی نوآورانه برای کاهش خطاها در پیش‌بینی مسیر حرکت طوفان بهره می‌برد.

هواوی برای آموزش PanGu از دو‌هزار تراشه‌ی Ascend 910 استفاده کرده و این روند حدود دو ماه طول کشیده است. غول فناوری چینی منابع زیادی مثل چهارهزار پردازنده‌ی گرافیکی را در مدت سه سال برای پشتیبانی از روند توسعه‌ی هوش مصنوعی خود در نظر گرفته است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس