هک شدن دیجی کالا صحت دارد ؟

105
0
هک شدن دیجی کالا

مدیر ارتباطات دیجی‌کالا در توییتی ادعاهای مربوط به هک شدن سایت این فروشگاه اینترنتی را تکذیب کرد. آیا هک شدن دیجی کالا صحت دارد ؟

هک شدن دیجی کالا 

در پی انتشار شایعاتی درباره هک شدن وبسایت دیجی‌کالا، مدیر ارتباطات این فروشگاه اینترنتی این خبر را تکذیب کرد.

یک گروه هکری منتسب به آنانیموس خبر از هک‌کردن دیجی کالا داده‌ و گفته که اطلاعات کاربران این فروشگاه اینترنتی را به‌دست آورده است. این گروه هنوز اطلاعات و داده‌هایی مبنی بر اینکه واقعا دیجی‌کالا را هک کرده، منتشر نکرده است. در این میان مدیران دیجی‌کالا هک شدن توسط این گروه را تکذیب کرده‌اند.

هک شدن دیجی کالا
هک شدن دیجی کالا

امیرحسین موسوی در توییتی نوشت: «دیجی‌کالا هک نشده است. با یک سرچ ساده مشخص می‌شود اطلاعات منتشر شده بخشی از محتوای یک دوره آموزشی طراحی سایت با اطلاعات نمونه و غیرواقعی است. بخش دیگر هم مثل اطلاعات محصول و کامنت‌ها برای هر کاربری در دسترس است.»

او همچنین گفت: «ساختار دیتابیس تصاویر منتشر شده، از استانداردها فاصله داشته و حتی نسبت به الزامات زیرساختی کسب‌وکارهای فروشگاهی بسیار کوچک‌تر از دیجی‌کالا ساده و ابتدایی به نظر می‌رسند. از طرفی دیگر حجم دیتا در دیتابیس‌های دیجی‌کالا به قدری زیاد است که استخراج آن فارغ از محدودیت‌های پهنای باند و تاثیر بر متریک‌هایی که به صورت ۲۴ ساعته مانیتور می‌شود، سرویس‌های دیجی‌کالا را با اختلال عملکرد و دسترسی مواجه می‌سازد. این در حالی است که هیچ اختلالی در سرویس‌ها وجود نداشته و متریک‌های مانیتور شده با چنین ادعایی سازگاری ندارد.»

khabaronline

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس