کارت گرافیک های RTX 40 انویدیا رونمایی شد

61
0
گرافیک های RTX 40 انویدیا

انویدیا امروز برای نمایشگاه CES 2023 از جدیدترین گرافیک‌های خود برای لپ‌تاپ‌ها تحت سری RTX 40 رونمایی کرد. این گرافیک‌ها به فناوری‌های جدیدی مجهز شده‌اند و قدرتمند فوق‌العاده بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. لپ‌تاپ‌های مجهز به گرافیک‌های جدید با قیمت پایه 999 دلار روانه بازار خواهند شد. در این مطلب به بررسی کارت گرافیک های RTX 40 انویدیا می پردازیم.

کارت گرافیک های RTX 40 انویدیا

گرافیک‌های جدید انویدیا شامل مدل‌های پرچمدار، میان‌رده و پایین‌رده می‌شوند که تمام آن قدرت بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری نسبت به نسل قبلی‌شان دارند. به گفته انویدیا، این GPUها نسبت به گذشته تا 3 برابر بهره‌وری انرژی بالاتری دارند، از فناوری DLSS 3 پشتیبانی می‌کنند و همچنین برای اولین‌بار از نسل پنجم فناوری‌های Max-Q برای لپ‌تاپ‌ها بهره می‌برند. طبق ادعای انویدیا، این گرافیک‌ها در بازی‌های AAA عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی‌شان دارند.

مشخصات گرافیک‌های RTX 40 لپ‌تاپ انویدیا

گرافیک‌های جدید انویدیا شامل 5 محصول جدید می‌شود. بالاترین اعضای این خانواده، RTX 4090 و RTX 4080 نام دارند که به گفته انویدیا، سریع‌ترین گرافیک‌های لپ‌تاپ محسوب می‌شوند و بازی‌ها را می‌توان با استفاده از آن‌ها، روی سه مانیتور 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا کرد. همچنین امکان استفاده از پلتفرم Omniverse برای ساخت دنیاهای سه‌بعدی مجازی با رزولوشن 4K را فراهم می‌کنند.

گرافیک پرچمدار RTX 4090 از هسته گرافیکی AD103 با 9728 هسته کودا بهره می‌برد که مشابه پیکربندی گرافیک دسکتاپ RTX 4080 با حداکثر طراحی حرارتی 175 وات است. در این حالت فرکانس آن به 2040 وات می‌رسد. البته با یک حالت داینامیک بوست هم روبه‌رو هستیم که با بالاتربردن فرکانس، توان طراحی حرارتی را به 200 وات می‌رساند.
با این گرافیک‌ها، استریمرها می‌توانند بازی‌ها را با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه با انکد AV1 روی دیکسورد استریم کنند. همچنین انکدر دوگانه جدید ایدا لاولیس مدت زمان خروجی‌گرفتن از ویدیوها را نصف می‌کند. لپ‌تاپ‌های مجهز به گرافیک‌های پرچمدار RTX 40 از 8 فوریه (19 بهمن‌ماه) با قیمت پایه 1999 دلار روانه بازار خواهند شد.

nvidianews.nvidia

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس