10 ویژگی کروم بوک که باید از آنها استفاده کنید

29
0
ویژگی کروم بوک

کروم‌بوک‌ها ممکن است به اندازه لپ‌ تاپ‌های ویندوزی یا مک ‌بوک دارای ویژگی نباشند، اما همچنان دستگاه‌های فوق‌العاده مفیدی هستند. احتمالاً برخی از ویژگی‌هایی وجود دارد که شما درباره آن‌ها نمی‌دانید که می‌توانند عملکرد دستگاه سیستم‌عامل Chrome شما را افزایش دهند. بیایید ویژگی کروم بوک را بررسی کنیم!

1- ویژگی کروم بوک: یک کلید CAPS LOCK بگیرید

کروم بوک ها چیدمان صفحه کلید منحصر به فرد خود را دارند که شامل کلید Caps Lock نمی شود. در عوض، یک کلید جستجوی اختصاصی وجود دارد که در آن اکثر رایانه‌ها کلید Caps Lock را دارند. شما می توانید آن را تغییر دهید.

می توانید Caps Lock را با میانبر صفحه کلید Alt+Search فعال یا غیرفعال کنید. با این حال، اگر از Caps Lock زیاد استفاده می کنید، می توانید به سادگی عملکرد کلید جستجو را به طور کلی تغییر دهید. این کار به راحتی از تنظیمات سیستم عامل کروم انجام می شود.

2- ویژگی کروم بوک: مشاهده همه پنجره های باز در یک نگاه

Task View در ویندوز 11 و ویندوز 10 به شما این امکان را می دهد که به سرعت “کوچک نمایی” کنید و همه پنجره های باز خود را یکجا ببینید. کروم‌بوک‌ها ویژگی مشابهی به نام «نمای کلی» دارند.

” Overview نمای کلی” بخشی از یک ویژگی بهره وری بزرگ تر به نام “رومیزی مجازی” است. سه روش مختلف برای باز کردن نمای کلی وجود دارد، اما همه آنها به شما این امکان را می دهند که همه چیز را به گونه ای سازماندهی شده ببینید که جابجایی به پنجره یا برنامه دیگری را آسان تر می کند.

3- فقط به افراد خاصی اجازه دهید از Chromebook شما استفاده کنند

کروم‌بوک‌ها دارای نقصی هستند که برخی ممکن است آن را یک نقص بسیار آشکار بدانند. به‌طور پیش ‌فرض، هر کسی می‌تواند Chromebook شما را بگیرد و تنها با ورود به اکانت (حساب) Google خود، یک پروفایل در آن ایجاد کند.

می‌توانید این مشکل را با محدود کردن ورود به اکانت های Google خاص برطرف کنید. به این ترتیب، اگر شخصی Chromebook شما را دریافت کند، نمی‌تواند از آن استفاده کند مگر اینکه در لیست سفید شما باشد. این یک ویژگی امنیتی کوچک خوب است که ممکن است بخواهید از آن استفاده کنید.

4- ویژگی کروم بوک: ویندوز را کنار هم بچسبانید

Windows و macOS هر دو به شما این امکان را می‌دهند که به سرعت پنجره‌ها را به نیمی از صفحه نمایش ببندید. کروم‌بوک‌ها نیز می‌توانند این کار را انجام دهند و ژست انجام آن باید بسیار آشنا باشد.

عکس

ساده ترین راه برای بستن پنجره ها در کنار هم در سیستم عامل کروم، کشیدن پنجره به لبه چپ یا راست صفحه است. همچنین می توانید روی دکمه حداکثر/حداقل کردن کلیک کرده و نگه دارید و سپس فلش چپ یا راست را انتخاب کنید.

5- ویژگی کروم بوک: چشمان خود را در شب حفظ کنید

«نور شب» قابلیتی است که رنگی گرم به نمایشگر Chromebook شما می‌افزاید. ممکن است از ویژگی مشابهی در ویندوز، آیفون، اندروید یا macOS استفاده کرده باشید.

ایده Night Light بسیار ساده است، دمای رنگ نمایشگر را می گیرد و در زمان های خاص آن را بسیار گرم تر می کند. نور گرم مایل به نارنجی قرار است برای چشمان شما بهتر از نور آبی روشن باشد.

6- مخفی کردن فایل ها و پوشه ها

اگر چیزهایی در رایانه خود دارید که نمی خواهید کسی آنها را ببیند، شما تنها نخواهید بود. سیستم عامل کروم یک ترفند کوچک دارد که می توانید از آن برای پنهان کردن هر فایل یا پوشه ای فقط با تغییر نام آن استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نقطه به ابتدای نام فایل یا پوشه اضافه کنید. پس از آن، تنها در صورتی قادر به دیدن فایل‌ها یا پوشه‌ها خواهید بود که مرحله اضافی «نمایش فایل‌های مخفی» را انجام دهید. فایل ها و پوشه ها می توانند در دید ساده پنهان شوند.

7- خاموش کردن نوتیفیکیشن ‌ها با « Do Not Disturb مزاحم نشوید»

چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند نوتیفیکیشن ‌ها را در Chromebook شما نمایش دهد. می‌توانید آنها را از وب‌سایت‌ها، برنامه‌های Android و تلفن Android متصل خود دریافت کنید. درست مانند اندروید، سیستم عامل کروم دارای حالت «مزاحم نشوید» است که می‌توانید برای جلوگیری از این حواس ‌پرتی‌ها از آن استفاده کنید.

اگر از «مزاحم نشوید» در دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنید، این ویژگی باید آشنا باشد. می‌توانید انتخاب کنید کدام برنامه‌ها و وب‌ سایت‌ها می‌توانند نوتیفیکیشن‌ها را از طریق حالت «مزاحم نشوید» دریافت کنند. می توان آن را از پنل تنظیمات سریع روشن یا خاموش کرد.

8- اشتراک گذاری فایل ها بین اندروید و سیستم عامل کروم

«اشتراک‌گذاری نزدیک» پاسخ Google به AirDrop اپل است و کروم بوک را به گوشی اندروید وصل می کند. پس از راه‌اندازی آن در تلفن، می‌توانید بدون Wi-Fi فایل‌ها را به‌صورت بی‌سیم به Chromebook خود منتقل کنید.

Nearby Share کمی ساده‌تر از ارسال تب ‌ها بین دستگاه‌ها یا ایمیل کردن فایل‌ها برای خودتان است. اگر می‌خواهید افراد دیگری نیز در Chromebook شما به اشتراک بگذارند، می‌توانید افراد دیگری را در خانه خود بگنجانید.

9- برای دسترسی آسان، فایل‌ها و پوشه‌ها را در نوار وظیفه پین ​​کنید

نوار وظیفه سیستم عامل کروم – با نام مستعار “قفسه Shelf”—می تواند مکانی مفید برای فایل ها و پوشه های پرکاربرد شما باشد. این همان چیزی است که ویژگی “Holding Space” در مورد آن است.

Holding Space در واقع دو هدف دارد. به طور پیش فرض، فایل های اخیر دانلود و ایجاد شده شما را نشان می دهد. با این حال، می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌ها را با پین کردن آن‌ها در Holding Space نگه دارید.

10- از Google Photos به عنوان محافظ صفحه استفاده کنید

محافظ‌های صفحه در رایانه‌های شخصی ممکن است مانند گذشته محبوب نباشند، اما کروم‌بوک‌ها گزینه‌های بسیار جالبی دارند. می‌توانید از Google Photos به‌عنوان محافظ صفحه استفاده کنید، مشابه نحوه عملکرد آن در نمایشگرهای هوشمند Nest.

استفاده از Google Photos به عنوان محافظ صفحه به شما امکان می‌دهد عکس‌های شخصی خود را در صفحه Chromebook خود نمایش دهید. می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید عکس‌ها از کدام آلبوم گرفته شوند و آب‌وهوا را نیز روی صفحه نمایش دهید.

کروم‌بوک‌ها ممکن است به دلیل سادگی محبوب باشند، اما کمبودی در ویژگی‌های جالب برای استفاده وجود ندارد. مطمئن شوید که بیشترین بهره را از Chromebook خود می برید!

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس