کانال Canary کاربران ویندوز اینسایدر

57
0
کانال Canary کاربران ویندوز اینسایدر

«آماندا لانگوفسکی»، رئیس برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت، در مطلبی در وبلاگ این شرکت می‌گوید: «این کانال قناری جدید محلی برای پیش‌نمایش تغییراتی خواهد بود که پیش از رسیدن به دست مصرف‌کنندگان به زمان بیشتری برای آزمایش نیاز دارند. برخی از نمونه‌های این مسئله شامل تغییرات بزرگ در کرنل ویندوز، APIهای جدید و غیره است.» در این پست به بررسی کانال Canary کاربران ویندوز اینسایدر می پردازیم.

کانال Canary کاربران ویندوز اینسایدر

مایکروسافت به‌طور مستقیم اشاره نکرده است که کانال قناری برای آزمایش ویندوز 12 استفاده خواهد شد یا نه؛ چرا که این شرکت اصلاً توسعه نسخه بعدی سیستم عامل خود را تأیید نکرده است. اما بیلدهای این کانال با سری 25000 شماره‌گذاری می‌شوند که نشان‌دهنده محصولی جدیدتر از نرم‌افزارهای کانال توسعه‌دهندگان است. همچنین باید گفت که این شرکت در پست خود از ویندوز 11 هم برای کانال قناری نامی نبرده است.

کانال قناری ویندوز شما را در لبه فناوری قرار می‌دهد

بیلدهایی که به کانال قناری می‌آیند، از قبل چندان آزمایش نشده‌اند و مشکلات زیادی خواهند داشت. مایکروسافت می‌گوید کسانی که محصولات این کانال را آزمایش می‌کنند، در لبه فناوری قرار می‌گیرند. بنابراین به کاربران عادی توصیه نمی‌شود که به‌دنبال آزمایش بیلدهای این کانال باشند.

مایکروسافت می‌گوید انتشارهای کانال قناری روزانه نخواهند بود و انتشار پست‌های جدید در این رابطه تنها در هنگام انتشار بیلدهای جدید اتفاق می‌افتد. البته لانگوفسکی اعلام کرده است که شاید در آینده تناوب انتشار آپدیت‌ها در این کانال افزایش پیدا کند.

همان‌طور که گفتیم، مایکروسافت هنوز به‌طور رسمی حرفی از ویندوز 12 به میان نیاورده است، اما با توجه به گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد که این شرکت و اینتل مشغول کار روی نسخه بعدی این سیستم‌عامل برای نسل بعدی پردازنده‌ها هستند. از آن‌جایی که ویندوز 11 در سال 2021 معرفی شد، احتمالاً فاصله زیادی تا عرضه ویندوز 12 داریم.

blogs.windows

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس