کدام اپلیکیشن ها فیلتر شدند ؟ 7 مهر 1401

128
0
کدام اپلیکیشن ها فیلتر شدند

دستور محدودیت اپلیکیشن های ارتباطی و شبکه های اجتماعی متصل به اینترنت بین الملل مصوبه شورای عالی امنیت کشور است. اما سوال اینجاست : کدام اپلیکیشن ها فیلتر شدند ؟

کدام اپلیکیشن ها فیلتر شدند ؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای گذشته ، قطع پهنای باند اینترنت بین الملل در ساعاتی از روز بر روی اپراتورهای تلفن همراه ، محدودیت هایی را برای بعضی از اینترنت های خانگی هم ایجادکرده است . محدودیت هایی که وزیر ارتباطات ، خبرگزاری تسنیم و وزیر کشور تاکید کرده اند موقتی هستند اما کارشناسان معتقدند ژمان پایان این محدویت ها مشخص نیست زیرا رفع آنها در گرو تصمیم مجدد شعام ( شورای عالی امنیت ملی) است که متناسب با فضای سیاسی کشور خواهد بود.

نگاهی به فهرست اپلیکیشن های دچار محدودیت شده نشان می دهد اپلیکیشن هایی که قابلیت های ارتباطی تکست محور ، صوتی و تصویری داشته اند چون واتساپ، بوتیم ، ایمو و … در فهرست هستند. این محدودیت ها حتی شامل شبکه های اجتماعی کاربردی چون اینستاگرام شده است.

در کنار این ها البته بازی های پر مخاطبی که در حالت استریم و آنلاین قابلیت چت همزمان داشته اند چون کال آف دیوتی ، کلش آف کلنز و … هم در لیست فیلترینگ موقت قرار گرفته اند. ساند کلاود آخرین گروه از این محدودیت هاست و پیش از آن هم قابلیت گوگل چت بلافاصله پس از خروج از لیست تحریم های آمریکا در ایران فیلتر شد.

همزمان البته اپ استور، گوگل پلی و نرم افزارهایی که قابلیت دانلود اپلیکیشن های این چنینی را می دادند در فهرست محدودیت ها قرار گرفتند و در نهایت برای اپلیکیشن های داخلی چون مایکت و کافه بازار فروش این نرم افزارها را ممنوع کرده اند.

khabaronline

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس