کنترل نورپردازی RGB در ویندوز 11 بدون نیاز به نرم افزار

137
0
کنترل نورپردازی RGB در ویندوز 11

احتمالاً به‌زودی کنترل نورپردازی RGB در ویندوز 11 بدون نیاز به یک نرم‌افزار مستقل دیگر فراهم خواهد شد.

کنترل نورپردازی RGB در ویندوز 11

به نظر می‌رسد که ویندوز 11 به‌زودی قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که دیگر نیازی به نزم افزارهایی مانند Corsair iCUE یا Razer Synapse نخواهد بود. قابلیت نورپردازی RGB برای تمامی سیستم‌های مبتنی بر ویندوز 11، ویژگی‌ مورد انتظاری است که بسیاری از کاربران کامیپوترها یا لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌دنبال آن بودند. حالا ظاهراً مایکروسافت درحال کار روی این ویژگی بوده و تصاویر منتشر شده از نسخه‌های اولیه Windows 11 چنین چیزی را تأیید می‌کنند.

قابلیت شخصی‌سازی جدیدی که در تصاویر منتشر شده از نسخه‌های اولیه ویندوز 11 دیده می‌شوند، امکان کنترل نورپردازی RGB را در لوازم جانبی کامپیوترهای گیمینگ فراهم می‌کنند و این کار فارغ از برند یا نوع تجهیز مورد استفاده از قبیل کیبوردها، ماوس یا هدست گیمینگ خواهد بود.

 

این آپشن‌ها دستوراتی مانند تغییر میزان روشنایی، رنگ نورپردازی RGB یا افکت‌های نورپردازی مختلف آن را تنظیم می‌کنند. این آپشن‌ها برای تمامی تجهیزاتی که ازطریق USB به سیستم متصل می‌شوند، قابل استفاده خواهند بود. حتی تجهیزاتی مانند Stream Deck از Elgato.

درحال حاضر درباره اینکه چه زمان امکان استفاده از این قابلیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، چیزی گفته نشده است. همچنین معلوم نیست که این آپشن‌ها امکان کنترل نورپردازی RGB مادربردها یا کارت‌های گرافیک را خواهند داشت یا نه. اما از نظر فنی چنین چیزی دور از ذهن نیست. هرچند احتمالاً این کار به توجه بیشتری از سوی تیم توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل ویندوز نیاز دارد.

videocardz

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس