8 دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند

89
0
دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند

در اینجا دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند را آورده ایم. مک بوک اپل بهتر از دل، لنوو، اچ پی یا هر لپ تاپ دیگری است.

مک ‌بوک‌ها مدتی است که وجود داشته‌اند و در آن زمان خود را به عنوان یکی از محبوب ‌ترین لپ ‌تاپ‌های موجود معرفی کرده‌اند. آنها به خوبی طراحی شده اند، استفاده از آنها آسان است و دارای ویژگی های عالی هستند. اما چرا اینقدر محبوب هستند؟ و مهمتر از آن، چرا آنها بهتر از لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز هستند؟

در این مقاله، 8دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند، از دوام گرفته تا سهولت خرید و موارد دیگر.

8. اکوسیستم اپل

اکوسیستم اپل از تمام سخت افزارها و نرم افزارهایی که اپل طراحی و عرضه می کند تشکیل شده است. تقریباً تمام دستگاه‌ها، برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های اپل بخشی از اکوسیستم هستند: iPhone، iPad، Apple TV، Apple Watch، Mac، iCloud، Apple Music و غیره.

بنابراین، وقتی مردم در مورد اکوسیستم اپل صحبت می کنند، در واقع به این موضوع اشاره می کنند که همه این محصولات با هم خوب کار می کنند. این اکوسیستمی است که به شما امکان می‌دهد تا یک کار (مانند خواندن یک مقاله) را در iPhone خود شروع کنید و سپس درست از جایی که در Mac یا iPad خود را متوقف کردید، ادامه دهید.

قابلیت جابجایی یکپارچه بین دستگاه های اپل یکی از دلایلی است که باعث می شود مک بوک ها نسبت به سایر لپ تاپ ها بهتر باشند. سایر تولیدکنندگان لپ‌ تاپ سعی کرده‌اند اکوسیستم‌های خود را ایجاد کنند، اما هیچ‌کدام به اندازه اپل موفق نبوده‌اند. در نتیجه، مک ‌بوک‌ها نسبت به سایر لپ ‌تاپ‌ها تجربه یکپارچه‌تر را ارائه می‌کنند.

7. تجربه همه جانبه

دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند
دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند

یکی دیگر از دلایل بهتر بودن مک‌ بوک‌ها نسبت به رقبا، تجربه‌های صوتی، تصویری و تایپ باکیفیت آن‌ها است که باعث می‌شود در مجموع دستگاه‌های همه جانبه تر باشند. در اینجا منظور ما این است:

  • صفحه نمایش رتینا تراکم پیکسلی بالاتری نسبت به اکثر صفحه نمایش لپ تاپ های ویندوزی دارد که باعث می شود همه چیز واضح تر به نظر برسد. فقط لپ ‌تاپ‌های ویندوزی بسیار رده بالا با کیفیت صفحه نمایش قابل مقایسه عرضه می‌شوند.
  • صفحه کلید از کلیدهای قیچی سوئیچ استفاده می کند، بنابراین حرکت کلید و فاصله آن باعث می شود تا تایپ آن بسیار راحت باشد و مانند اکثر لپ تاپ های ویندوزی سخت نباشد.
  • بلندگوهای مک بوک بسیار جلوتر از رقبا هستند و تقریباً از هر لپ تاپ غیر اپل صدایی بسیار بهتر دارند.

6. Trackpad جادویی

Magic Trackpad یکی از بهترین ویژگی های مک بوک است. این ترک پد یک تجربه ردیابی روان و پاسخگو را ارائه می دهد که شبیه هیچ لپ تاپ دیگری در بازار نیست.

پد لمسی اپل بر اساس بازخورد (فیدبک) لمسی ساخته شده است. بنابراین به جای دکمه‌های زیر سطح خود، پد ترک از آهن‌ربا برای ثبت کلیک استفاده می‌کند. به این ترتیب راحت ‌ترین و ارگونومیک ‌ترین ترک پد موجود در بازار است.

همچنین دارای حرکات زیادی است که (در ترکیب با نرم افزار) کنترل لپ تاپ شما را بسیار راحت می کند. برای مثال، می‌توانید تقریباً در هر جایی با دو انگشت کوچک‌ نمایی یا بزرگ نمایی کنید، یا با کشیدن چهار انگشت به بالا یا پایین، Mission Control را فعال کنید.

ترک پد نیز بزرگ و راحت برای استفاده است. این امر جست و جو را سریع و آسان می کند. اکثر لپ ‌تاپ‌های برندهای دیگر امروزه دارای ترک ‌پد کوچک‌ تر هستند، زیرا تمرکز آن‌ها بر سایر ابزارها است.

5. macOS و Apps

دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند
دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند

یکی دیگر از نقاط قوت فروش مک بوک، سیستم عامل آن است. لپ‌ تاپ‌های اپل با macOS، سیستم عامل اپل، که یک پلتفرم بسیار پایدار و کاربرپسند است، به‌ویژه برای رایانه‌های اپل ساخته شده است. بسیاری از مردم استفاده از macOS را در مقایسه با ویندوز آسان تر می دانند.

علاوه بر این، با انواع برنامه‌های داخلی مک عرضه می‌شود که برای کار با سایر محصولات اپل شما طراحی شده‌اند. اپ استور همچنین مملو از برنامه‌های باکیفیت‌ تر است که برای بهره‌وری، خلاقیت و سرگرمی عالی هستند.

4. کیفیت و دوام

لپ ‌تاپ‌های اپل نه تنها از سخت‌افزار پیشرو در صنعت پر شده‌اند، بلکه باکیفیت و بادوام هستند. با مراقبت منظم و متوسط، مک می تواند به راحتی شش سال یا بیشتر برای شما دوام بیاورد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه به درستی از مک خود مراقبت کنید.

اگرچه بسیاری از لپ‌ تاپ‌ها به شدت در این زمینه رقابت می‌کنند، مک‌ بوک‌ها حرف اول را می‌زنند. آنها طراحی یکپارچه آلومینیومی دارند که باعث می شود محکم و به طور قابل توجهی در برابر سایش و فرسودگی مقاوم تر شوند (البته مگر اینکه آنها را رها کنید و ضربه بزنید). و حتی اگر مشکلی پیش بیاید، اپل همه محصولات را با یک سال ضمانت پوشش می دهد و رزرو تعمیر در نزدیک ترین فروشگاه اپل آسان است.

3. طول عمر و ارزش فروش مجدد

دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند
دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند

یکی از بهترین ویژگی های مک بوک ها طول عمر و حفظ ارزش آنهاست. در حالی که بسیاری از لپ ‌تاپ‌ها می‌توانند چندین سال (یا بیشتر) برای شما دوام بیاورند، مک‌ بوک‌ها تنها لپ‌ تاپ‌هایی هستند که پس از این همه زمان همچنان شیک به نظر می‌رسند و همچنان قیمت خوبی در بازار دست دوم دارند.

با گذشت زمان، برنامه‌ها بزرگ‌ تر می‌شوند و همه رایانه‌ها شروع به کند شدن می‌کنند. اما اپل یکی از بهترین شرکت‌ها برای پشتیبانی مداوم از دستگاه‌های قدیمی با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید است. این نه تنها شما را در برابر جدیدترین تهدیدات آنلاین ایمن نگه می‌دارد، بلکه به این معنی است که می‌توانید با بالا رفتن سن، ویژگی‌های جدیدی را در Mac خود دریافت کنید.

شاید همین طول عمر دلیلی باشد که مک بوک ها ارزش خود را به خوبی حفظ می کنند. شما معمولاً می توانید یک مک بوک سه ساله را با حدود 50 درصد قیمت اصلی آن بفروشید. اما یک لپ تاپ ویندوزی سه ساله؟ شما خوش شانس خواهید بود که 25 درصد از ارزش اصلی آن را دریافت کنید.

2. سهولت خرید

دو دلیل وجود دارد که چرا مک بوک ها راحت تر خریده می شوند.

اولا، آنها فقط در دو نوع ارائه می شوند – مک بوک ایر و مک بوک پرو – که هر کدام بازارهای هدف متفاوتی دارند. این لیست کوتاه از گزینه ها انتخاب بهترین لپ تاپ را برای شما آسان تر می کند. این را با برندهای دیگر مانند HP مقایسه کنید که انواع مختلفی از لپ‌ تاپ‌های مشابه با نام‌های غیرقابل کشف دارند.

ثانیاً، فروشگاه آنلاین اپل به خوبی سازماندهی شده و به راحتی قابل گشتن است، و مکان‌های خرده‌فروشی شرکت در سرتاسر جهان پراکنده‌اند و پر از کارکنان آگاه برای کمک به خرید شما هستند. در مقابل، گشتن وب‌ سایت‌های بسیاری دیگر از تولیدکنندگان لپ ‌تاپ ممکن است دشوار باشد، و مکان‌های خرده‌فروشی آن‌ها می‌تواند درهم و برهم باشد.

1. طراحی و تصویر اجتماعی

دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند
دلیل این که مک بوک ها بهتر از لپ تاپ های دیگر هستند

بیایید با آن روبرو شویم: مک بوک ها جالب هستند. آنها طراحی براقی دارند که سایر برندهای لپ تاپ سعی در کپی کردن آن دارند (و شکست می خورند) و اپل سال ها وقت صرف کرده است تا جایگاه اجتماعی برند خود را با عنوان ممتاز و خلاقانه ایجاد کند.

مردم شما را با مک بوک می بینند و احتمالا فکر می کنند خلاق، شیک و احتمالا موفق هستید. البته، با هر نوع لپ‌ تاپ می‌توانید همه این موارد را داشته باشید. اما نمی توان انکار کرد که مک بوک ها یک حافظه اجتماعی خاص را ارائه می دهند که سایر لپ تاپ ها ندارند.

آیا این همه رنگین کمان و پروانه است؟

از طول عمر و ارزش فروش مجدد آنها گرفته تا طراحی و تصویر اجتماعی آنها، دلایل زیادی برای انتخاب یک مک بوک نسبت به نوع دیگری از لپ تاپ، مانند ماشین های ویندوز یا لینوکس وجود دارد. وقتی سهولت خرید و تجربه چند رسانه ای همه جانبه را در نظر بگیرید، واضح است که چرا مک بوک ها محصولات پیشرو در صنعت هستند.

اما مک بوک هنوز هم معایبی دارد. بسته به اینکه می خواهید از رایانه خود برای چه کاری استفاده کنید، مک بوک ممکن است برای شما مناسب نباشد. یکی از این نمونه ها بازی است لپ تاپ های اپل برای گیمرها ساخته نشده اند.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس