10 تا از مشکلات رایج فتوشاپ و نحوه رفع آنها

105
0
مشکلات رایج فتوشاپ

علیرغم اینکه فتوشاپ یکی از پرکاربردترین برنامه های ویرایش تصویر موجود است، استفاده از فتوشاپ می تواند به طرز شگفت انگیزی خسته کننده باشد. مشکلات رایج فتوشاپ را در ادامه بررسی کرده ایم.

فتوشاپ را به درستی می توان خاک مخصوص خشت سازی دانست و از آن لذت برد. یکی از پرکاربردترین برنامه های ویرایش تصویر موجود، گنجینه ای از تمام ابزارها، تکنیک ها و کتابخانه هایی است که یک طراح گرافیک ممکن است بخواهد.

گفته می ‌شود، احتمالاً یکی از آزاردهنده‌ ترین نرم‌افزارهای مورد استفاده است. این امر به ویژه برای مبتدیانی که با رابط کاربری maze مانند نرم افزار آشنا نیستند صادق است.

در این مقاله تعدادی از رایج ترین مشکل های فتوشاپ و نحوه رفع آنها را به جزییات شرح می دهیم.

1.مشکلات رایج فتوشاپ: Full Scratch Disk

اگر هنگام باز کردن فتوشاپ با ” Full Scratch Disk ” مواجه شدید، درایوی که به عنوان Full Scratch استفاده می شود فضای خالی کافی برای انجام کار مورد نیاز ندارد. می‌توانید فایل‌های موقت فتوشاپ را حذف کنید، و اگر این کار جواب نداد، راه‌حل‌های بیشتری برای رفع خطای «scratch disk full» در فتوشاپ وجود دارد.

2. Change Measurement to Pixels

به طور پیش فرض یا تصادفی، ممکن است متوجه شوید که از اینچ به عنوان واحد اندازه گیری به جای پیکسل در فتوشاپ استفاده می کنید. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد زمانی که با کارهایی که برای وب طراحی شده اند و نه برای چاپ سروکار دارید.

برای تغییر آن، روی Edit کلیک کنید، به Preference بروید و روی Units & Rulers کلیک کنید. همچنین می توانید با تایپ Ctrl + K و انتخاب بخش Units & Rulers در منوی کناری،این کار را انجام دهید.

مشکلات رایج فتوشاپ
مشکلات رایج فتوشاپ

از پنجره Preferences، با استفاده از منوی کشویی، تنظیمات Rulers را به Pixels تغییر دهید. روی OK کلیک کنید و اکنون باید تمام اندازه گیری های انتخابی خود را به صورت پیکسل داشته باشید.

3. Photoshop can not open File

گاهی اوقات، فتوشاپ نمی تواند فایل های PSD، RAW یا حتی PSD را باز کند. در این مورد، چند راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • فتوشاپ را مجددا راه اندازی کنید
  • فتوشاپ را به روز کنید
  • کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید
  • پسوند فایل را بررسی کنید و در صورت لزوم نام آن را تغییر دهید

اگر فتوشاپ نتواند عکس های خاصی را باز کند، این احتمال وجود دارد که عکس ها آسیب ببینند. خوشبختانه ابزارهای رایگانی برای تعمیر فایل های خراب یا آسیب دیده در ویندوز وجود دارد.

4.مشکلات رایج فتوشاپ: Missing Tools

شایع ترین دلیل این مشکل این است که فتوشاپ به دلیل اتصال اندازه گیری شده، اینترنت کند یا به دلیل نصب نسخه غیرقانونی به روز رسانی نشد.

اگر به دنبال یک راه حل سریع هستید، می توانید فتوشاپ را به تنظیمات پیش فرض خود بازنشانی کنید. منوی Edit را باز کنید و روی Toolbar > Restore Defaults کلیک کنید.

مشکلات رایج فتوشاپ
مشکلات رایج فتوشاپ

اگر می خواهید نوار ابزار را شخصاً پیکربندی کنید، به Edit > Toolbar بروید. در پنجره Customize Toolbar، ابزارهای گم شده را از لیست Extra Tools به قسمت نوار Toolbar بکشید. پس از اتمام افزودن ابزارهای دلخواه خود، روی Save Preset > Done کلیک کنید.

5. Unresponsive Tools

اگر با ابزاری مواجه هستید که پاسخگو نیست یا کار نمی کند، می توانید آن را بازنشانی کنید. ابتدا ابزاری را که می خواهید بازنشانی کنید انتخاب کنید. سپس روی نوار تنظیمات بالا کلیک راست کرده و Reset را کلیک کنید.

علاوه بر این، رنگ پس زمینه را در پایین جعبه ابزار بررسی کنید. اگر رنگ پس‌زمینه سیاه یا سفید نیست، D را فشار دهید تا دوباره تنظیم شود.

6.مشکلات رایج فتوشاپ: Proper image Rotation

تلاش برای چرخاندن تصویر خود را با استفاده از صفحه تنظیم تصویر متوقف کنید. در نهایت فقط کل تخته هنری را می چرخانید و عادت بد خود را ترک می کنید. برای چرخاندن، جابجایی یا کج کردن تصویر خود، از ابزار Transform استفاده کنید.

تصویر خود را قرار دهید، آن را انتخاب کنید و سپس Ctrl + T را روی صفحه کلید خود فشار دهید. یک جعبه باید در اطراف تصویر شما باز شود. سپس روی تصویر کلیک راست کرده و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مشکلات رایج فتوشاپ
مشکلات رایج فتوشاپ

متأسفانه، اکثر کاربران سعی می کنند تصاویر را با استفاده از گزینه Image (که هر لحظه باعث ناراحتی غیر ضروری می شود) یا گزینه های دیگر در نوار ابزار بچرخانند. به همان اندازه که ابزارهای فتوشاپ بسیار زیاد است، سعی کنید تا حد امکان از تابلوی هنری خود منحرف شوید.

7. Rule of Thirds Guidelines

اکثر مردم هنگام استفاده از فتوشاپ ترجیح می ‌دهند با خطوط شبکه کار نکنند، حتی اگر آنها هنگام ایجاد آثار گرافیکی (مخصوصاً با فرم آزاد) مفید باشند. می‌توانید بلافاصله با ایجاد یک دستورالعمل قانون یک سوم که می ‌توانید با استفاده از یک ماکرو صفحه کلید ساده به آن دسترسی پیدا کنید، این مورد را تغییر دهید.

ابتدا Ctrl + K را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا پنجره Preferences باز شود. سپس در منوی کناری گزینه Guides, Grid & Slices را انتخاب کنید.

در بخش Grid، آنچه را که دارید به موارد زیر تغییر دهید: Gridline Every به 100، percent را انتخاب کنید و Subdivisions را به 3 انتخاب کنید. سپس، OK را بزنید.

خودشه. اکنون می ‌توانید با فشار دادن Ctrl + Apostrophe روی صفحه ‌کلید هر زمان که مناسب باشد، به راهنمای ساده و سریع قانون thirds Guide دسترسی پیدا کنید. این تنها یکی از میانبرهای صفحه کلید فتوشاپ است که در زمان ویرایش تصاویرتان صرفه جویی می کند.

مشکلات رایج فتوشاپ
مشکلات رایج فتوشاپ

8.مشکلات رایج فتوشاپ: Pen Tool Practice

اگر تا به حال آثار هنری چشمگیر فتوشاپ را دیده اید، می توانید مطمئن باشید که به ابزار Pen نیاز دارد. ابزار Pen نه تنها یکی از همه کاره ‌ترین ابزارهای Adobe است که در اکثر محصولات نرم‌افزاری Adobe موجود است، بلکه یکی از سخت‌ ترین ابزارها برای یادگیری خوب استفاده از آن است.

به هر حال، محصولات Adobe برای حرفه ای ها طراحی شده و بیشتر به آنها پاسخ می دهد. با توجه به اینکه هیچ آموزش رسمی واقعی برای آن وجود ندارد، و استفاده از ابزار Pen فرض می‌ کند که شما قبلاً با ایجاد و ویرایش اشکال به صورت دستی آشنا هستید، اکثر مردم به سادگی زحمت نمی‌کشند.

برای عادت کردن به طراحی با دست آزاد، بازی Bezier را امتحان کنید. یک بازی تعاملی ساده و پیچیده، تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد اشکال ساده با استفاده از ابزار Pen است. این ساده، سریع است و اگر تازه وارد بازی Pen tool هستید، مطمئناً چند چیز را به شما یاد می دهد.

مشکلات رایج فتوشاپ
مشکلات رایج فتوشاپ

انجام این بازی ساده دانش و توانایی شما را در مورد ابزار Pen به میزان شگفت انگیزی افزایش می دهد. به خصوص اگر به تازگی با تکنیک های طراحی دیجیتال شروع کرده اید.

9.مشکلات رایج فتوشاپ: Smart Objevt Layering

فرض کنید، برای مثال، فیلترهایی را روی یک لایه اعمال می‌ کنید تا ظاهر خوبی داشته باشد. به طور معمول، اگر اشتباهی مرتکب شدید، باید هر فیلتری را برگردانید و دوباره اعمال کنید تا ظاهر خوبی داشته باشد.

اگر مقدار خاص یک فیلتر یا یک فیلتر را به طور کامل فراموش کنید چه؟ اگر فیلتری برای شما مشکل ایجاد کند، اما شما ندانید که ممکن است کدام باشد، چه؟ همه این مشکلات را می توان با تبدیل لایه خود به یک Smart Object برطرف کرد.

اشیاء هوشمند به کاربران این امکان را می دهد که تغییرات رو به رشدی را که در یک لایه انجام می دهند لیست کنند و به کاربران اجازه می دهند بدون از دست دادن مسیر خود، تغییر، حذف یا ایجاد کنند. برای تبدیل یک لایه به شی هوشمند، روی نام لایه کلیک راست کرده و گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید. یک نماد کوچک باید در تصویر کوچک لایه شما ظاهر شود.

اکنون باید یک شی هوشمند به عنوان لایه خود داشته باشید. برای مشاهده یا حذف یک فیلتر، فقط روی نماد Eye در سمت چپ لیست کلیک کنید. برای تغییر گزینه ها، روی نماد Levels در سمت راست دوبار کلیک کنید.

مشکلات رایج فتوشاپ
مشکلات رایج فتوشاپ

10. نمی توان فایل ها را به صورت PNG ذخیره کرد

اگر سند شما دارای یک کانال 32 بیتی است یا در حالت رنگ CMYK است، فتوشاپ به شما اجازه نمی دهد آن را به عنوان یک فایل PNG ذخیره کنید. برای رفع آن باید حالت رنگ را روی RGB قرار دهید.

منوی Image را باز کنید و به Mode > RGB color بروید.

مشکلات رایج فتوشاپ
مشکلات رایج فتوشاپ

سپس Ctrl + Shift + S را فشار دهید و Save as type را روی PNG قرار دهید.

این تو نیستی، فتوشاپ است

فتوشاپ یکی از قدرتمند ترین و پرکارترین برنامه های موجود در جهان است. گفته می شود، در طول فرآیند یادگیری دست شما را نمی گیرد. سال ها طول می کشد تا راه وو روش های کامل آن را بیابید.

با حل رایج ترین مشکلات فتوشاپ، اکنون می توانید وقت بگذارید و به صورت آنلاین یاد بگیرید که چگونه یک نینجا فتوشاپ شوید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس