21 محصول ضد پیری برای رفع چین و چروک، تیرگی و موارد دیگر 

94
0
محصول ضد پیری

با افزایش سن، بدن ما دستخوش تغییرات کوچکی می‌شود که ما را در حرکت نگه می‌دارد. از آنجایی که پوست بزرگترین عضو بدن است، بسیاری از این تغییرات در آینه به چشمان ما خیره می‌شوند. محصول ضد پیری را در ادامه بشناسید.

 دکتر کارلوس چارلز، متخصص پوست و یکی از بنیانگذاران 4.5.6 می‌گوید: “تغییرات زیادی در طول سال ها در پوست رخ می‌دهد که ظاهراً به صورت پیری آشکار می‌شوند.” او قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی و نور آبی ناشی از نمایشگر، را رایج ترین عوامل خارجی موثر در تسریع پیری عنوان کردند. اینها به تدریج باعث تغییرات بافتی پوست، هیپرپیگمانتاسیون و حتی از دست دادن کلاژن می‌شوند که منجر به خطوط ظریف و چین و چروک می‌شود. [به علاوه]، با افزایش سن، سلول های پوست آهسته تر بازسازی شده و منجر به تیرگی پوست می‌شوند. به عبارت دیگر، توانایی پوست ما برای حفظ رطوبت، تولید کلاژن و ترمیم سریع به مرور زمان به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. 

 خوشبختانه، هزاران محصول مراقبت از پوست ضد پیری وجود دارد که می‌تواند به صاف کردن چین و چروک، رفع پرپیگمانتاسیون و به طور کلی معجزه روی پوست بالغ کمک کند. در این مقاله، ما با چهار متخصص برجسته پوست و مو صحبت کردیم تا بهترین محصولات جلوگیری از پیری پوست را بررسی کنیم. 

 کدام مراقبت از پوست برای پیری بهتر است؟ 

 یک روال موثر مراقبت از پوست، موادی را در بر دارد که از پوست محافظت و آن را ترمیم می‌کنند. این بدان معناست که شما از ضد آفتاب و آنتی اکسیدان ها برای محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و رادیکال های آزاد در طول روز استفاده می‌کنید و سپس بر بازگرداندن سلامت پوست با مواد فعالی که از سد پوستی حمایت کنند، هیدراتاسیون را افزایش داده و باعث افزایش گردش سلولی در شب می‌شود. شما همچنین می‌توانید درمان های هدفمند را برای نگرانی هایی مانند چین و چروک و لکه های تیره با موادی که لایه برداری، روشن و صافی، ترکیب کنید. بنابراین، چه مواد خاصی می‌تواند به پوست شما کمک کند؟ در مرحله بعد، متخصصان پوست پنج ماده مراقبت از پوست را که ثابت شده است تفاوت ایجاد می‌کنند اشاره کردند. 

 ترکیبات ضد پیری ضروری 

 آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C 

 آوا با اشاره به اینکه ویتامین C یکی از بهترین آنتی اکسیدان های موجود است، می‌گوید: “آنتی اکسیدان ها به پوست شما کمک می‌کنند تا از استرس های محیطی فاصله بگیرند.” دکتر جولیوس فیو، جراح پلاستیک دارای تاییدیه هیئت مدیره، گفتت: “ویتامین C به عنوان ستونی از هر مراسم مراقبت از پوست بسیار مؤثر، پوست را آرام و خنک می‌کند و در عین حال لایه ای از محافظت در برابر رادیکال های آزاد و آلاینده های محیطی ایجاد می‌کند. محصولات اسید ال اسکوربیک را بررسی کنید که بهترین ویتامین C برای پوست هستند. مسلما مهم ترین عنصر برای حفظ سلامت پوست در درازمدت، آنتی اکسیدان ها برای خنثی کردن رادیکال های آزاد پیری مانند آلودگی، دود و عامل اصلی، اشعه های فرابنفش می‌باشند. 

 سرم ویتامین C برای پوست بالغ 

 TruSkin Vitamin C Face Serum 

به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه، این سرم ویتامین C دارای 92000 امتیاز 5 ستاره در آمازون است. سرم ویتامین C را با یک دسته دیگر از مواد دوستدار پوست مانند اسید هیالورونیک، ویتامین E، آلوئه ورا و روغن جوجوبا ترکیب می‌کند. 

 30 دلار در آمازون 

Dr Loretta Anti-Aging Repair Serum 

 دکتر لورتا سیرالدو، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره مستقر در میامی و موسس مراقبت از پوست دکتر لورتا، می‌گوید: “ویتامین C به ما کمک می‌کند تا کلاژن جدید ایجاد کنیم، پوست را روشن نگه می‌دارد و محافظت در برابر آفتاب را برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نور افزایش می‌دهد.” این محصول با تتراهگزیل دسیل آسکوربات، فرم بسیار پایدار ویتامین C ساخته شده است و یکی از محصولات مورد علاقه سوفی شاو برای نتایج قابل مشاهده و درخشان است. 

 110 دلار در دکتر لورتا 

 Aforé C Serum 

 تعداد کمی از کسانی که Aforé را تأسیس کرده اند، استفاده از سرم ویتامین C را در طول روز توصیه کرده و بعد از تمیز کردن پوست از آن استفاده می‌کنند. او می‌گوید: “ما یک سرم ویتامین C برای هر دو نوع پوست چرب و خشک داریم، بنابراین می‌توانید آن را با نوع و نیاز پوست خود تنظیم کنید. هر دو فرمول نشانه های پیری و آسیب ناشی از نور خورشید را با اسید اسکوربیک هدف قرار می‌دهند.” 

 125 دلار در Aforé 

 SkinCeuticals C E Ferulic 

ویتامین C [در قوی ترین و پایدارترین فرمت اسید ال اسکوربیک] شاید بهترین آنتی اکسیدان شناخته شده باشد. آوا می‌گوید: “این ماده با کاهش آسیب اکسیداتیو به افزایش سنتز کلاژن و محافظت از نور کمک می‌کند و حتی با کرم های ضد آفتاب زنده تر است.” این کالای محبوب حاوی 15% اسید ال اسکوربیک قوی و موثر است که قیمت بالای آن ارزش آن را دارد. 

 182 دلار در SkinCeuticals 

 Paula’s Choice 25% Vitamin C + Glutathione Clinical Serum 

 زایشنر توصیه می‌کند از ویتامین C به همراه ضدآفتاب استفاده کنید تا از آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنید، زیرا از تولید رنگدانه های غیرطبیعی برای روشن کردن لکه های تیره و حتی رنگ پوست جلوگیری می‌کند. این فرمول به لطف افزودن گلوتاتیون و فناوری GAP (پیش سازهای اسید آمینه گلوتاتیون) برای افزایش حفاظت آنتی اکسیدانی، به طور خاص برای درمان رنگدانه ها هدف قرار گرفته است. 

 62 دلار در آمازون، 62 دلار در Paula’s Choice 

 مواد مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک و سرامیدها 

 چارلز می‌گوید: “مواد تشکیلاتی که هم به حمایت از عملکرد مانع پوست کمک می‌کنند و هم می‌توانند رطوبت را برای مراقبت از پوست جذب کنند، کلیدی هستند.” او توصیه می‌کند که به دنبال مواد آبرسان مانند سرامیدها و اسید هیالورونیک باشید، که او آنها را “یک مرطوب کننده عالی که به جذب و حفظ رطوبت در سطح پوست کمک می‌کند” می نامد. 

 محصولات آبرسان برای پوست های بالغ: 

 Olay Regenerist Hyaluronic Acid + Peptide 24 Hydrating Gel 

 دکتر Joshua Zeichner، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی در بخش پوست بیمارستان Mount Sinai می‌گوید: “ما می‌دانیم که با افزایش سن، عملکرد پوست کاهش می‌یابد و پوست نمی‌تواند مانند گذشته هیدراتاسیون خود را حفظ کند. بنابراین، به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک هستند، که مانند اسفنجی عمل می‌کند و آبرسانی به لایه دیگر پوست را آسان تر می‌کند.” این گزینه محبوب از Olay ترکیبی از اسید هیالورونیک تقویت کننده رطوبت با پپتیدهای ضد پیری در فرمول ژل سبک وزن است. 

 19 دلار در آمازون، 40 دلار در Ulta 

 سرم La Roche-Posay Hyalu B5 

این سرم آبرسان حاوی اسید هیالورونیک خالص، بعلاوه ویتامین B5 تسکین دهنده و آرامش بخش سنتلا آسیاتیک برای گزینه ای کامل است که می‌توانید در روز و شب از آن استفاده کنید. درمیان و منتقدان نیز آن را دوست دارند: بیش از 18000 نظر با امتیاز 5 ستاره دارد. 

 26 دلار در والمارت، 40 دلار در آمازون 

 کرم مرطوب کننده محافظ پوست Dr.Jart+ Ceramidin 

 اگر سرم اسید هیالورونیک را انتخاب می‌کنید، بهتر است آن را با کرم سرامید هم بردارید. چارلز می‌گوید: “سرامیدها به ایجاد یک مانع روی پوست کمک می‌کنند و در نتیجه نفوذپذیری را به حداقل می‌رساند. آنها همچنین به محافظت در برابر عوامل محیطی که منجر به پیری پوست می‌شوند کمک می‌کنند. این یکی از Dr.Jart+ مورد علاقه درمیان و مشتریان است. 

 20 دلار در Sephora 

 Algenist Algae Niacinamide Moisture Veil 

 دکتر آوا شامبان، متخصص پوست می‌گوید: “جلبک و آلوئه ورا فواید مشابهی برای تسکین و آرام کردن پوست و مدیریت کم آبی بدن دارند. جلبک ها همچنین آنزیم هایی را که کلاژن را تجزیه می‌کنند، مهار کرده و باعث دوام پوست می‌شوند.” این انتخاب از Algenist حاوی کنسانتره جلبک و اسید آلگورونیک ثبت شده برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک است. حتی دارای یک درخشش برای افزایش درخشش طبیعی پوست است. 

 65 دلار در Sephora 

  بهترین سرم ها و مرطوب کننده ها برای پوست های بالغ به گفته متخصصان 

 ضد آفتاب روزانه، 365 روز در سال 

 پس از 40 سال کار به عنوان یک متخصص پوست و انجام معاینات کل بدن بر روی بیماران 18 تا 98 ساله، من هنوز مجذوب این واقعیت هستم که حدود 90٪ از تمام “پیری” پوستی که می‌بینیم تقریباً منحصراً روی پوست رخ می‌دهد. سیرالدو می‌گوید که استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب را بدون توجه به فصلی از سال توصیه می‌کند. 

 جای تعجب نیست که تک تک متخصصین پوست با او موافق بودند. Few می‌گوید: «اهمیت محافظت در برابر آفتاب را نمی‌توان نادیده گرفت. حتی در روزهای ابری و داخل خانه. نور عبوری از شیشه های ماشین، نور آبی تلفن ها و صفحه نمایش رایانه ها می‌تواند در طول زمان به آسیب های پوستی قابل مشاهده تبدیل شود.» 

 ضد آفتاب های ضد پیری 

 مرطوب کننده درمالوژیکا Powerbright SPF 50 

آوا می‌گوید: «هر نقطه ای بالاتر یا پایین تر از حوله باید روزانه پوشانده شود، حتی زمانی که از خانه کار می‌کنید. اگر بیرون از خانه هستید و در آفتاب شدید هستید، کرم ضد آفتاب با SPF 30 را هر 90 دقیقه دو برابر کنید و کلاه یا لباس ضد آفتاب اضافه کنید. 

 داشتن یک کرم ضد آفتاب اختصاصی صورت می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد، مانند این فرمول حاوی جلبک قهوه ای و نیاسینامید که به تعادل پوست کمک می‌کند. 

 75 دلار در آمازون، 75 دلار در Dermalogica 

 La Roche-Posay Anthelios Clear Skin Skin بدون SPF ۶۰ 

 حداقل محافظت با SPF 30 قاعده کلی است، اما تعداد کمی توصیه می‌کنند که SPF 50 را انتخاب کنید: “استفاده از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده SPF 50+ با محافظت در برابر UVA و UVB، اشعه های UV را از آسیب زودرس و پیری پوست جلوگیری می‌کند.” این فرمول بدون روغن، محافظت با SPF 60 با طیف گسترده ای را با اثر مات کننده ارائه می‌دهد که آن را به گزینه ای عالی برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند تبدیل می‌کند. 

20 دلار در آمازون، 20 دلار در Target 

 EltaMD UV Clear Broad-Spectrum SPF 46 

 این ضد آفتاب مورد تایید متخصصین پوست، یکی از پرفروش ترین های درمستور است. یکی از منتقدان می‌گوید: “این تنها ضد آفتاب صورت است که من می‌خرم. برای استفاده روزمره عالی است و زیر آرایش فوق العاده است. من عاشق وجود اکسید روی در آن برای محافظت قوی هستم.” 

 43 دلار در درمستور 

 Live Tinted Hueguard Invisible Stick ضد آفتاب SPF 50

 به گفته متخصصان پوست، استفاده مجدد از ضد آفتاب تنها راه برای اطمینان از محافظت کافی در طول روز است. این کرم ضد آفتاب یک روش عالی برای این کار است زیرا به راحتی قابل حمل هستند و می‌توان از آنها برای آرایش استفاده کرد. 

 28 دلار در Ulta 

 Retinol 

 زایشنر می‌گوید: “شاید رتینول بهترین ماده ای است که ما برای مبارزه با خطوط ظریف و چین و چروک ها داریم. این ماده، پوستی روشن تر و جوان تر را افزایش می‌دهد.” 

 چارلز می‌گوید: “مواد مورد علاقه من برای روشن کردن پوست رتینوئید است.” رتینوئیدها از طریق کانال های چند عاملی به روشن شدن پوست می‌پردازند. آنها با افزایش گردش سلولی پوست کار می‌کنند و در نتیجه به پوست کمک می‌کنند تا سریعتر سلول های پیر پوست کدر را از بین ببرد. در نتیجه به سلول های جوان و پر جنب و جوش اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری به سطح بیایند.” 

 درمان های ضد پیری رتینول 

 سرم رفع چروک عمیق RoC Retinol Correxion 

Zeichner این کرم را توصیه می‌کند زیرا “از فرم تثبیت شده رتینول در یک سیستم تحویل مرطوب کننده استفاده می‌کند که تحریک احتمالی را به حداقل می‌رساند.” 

 اگر در استفاده از رتینول تازه کار هستید، برای جلوگیری از حساس شدن پوست، این محصول را یک شب در میان استفاده کنید و به تدریج با توجه به تحمل پوست خود، دفعات آن را به هر شب افزایش دهید. 

 30 دلار در آمازون 

 مرطوب کننده Olay Regenerist Retinol24 

 چارلز این کرم شبانه را یک رتینول عالی برای تازه کارها می‌نامد، زیرا ملایم است و کمتر باعث تحریک می‌شود. همچنین حاوی نیاسینامید است و B3 به آرام کردن التهاب کمک می‌کند. 

 35 دلار در آمازون 

 سرم Shani Darden Retinol Reform 

 این سرم رتینول مورد علاقه افراد مشهور غیر تحریک کننده است، بنابراین برای کسانی که پوست حساسی دارند عالی است. همچنین حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی لایه بردار برای صاف کردن پوست است. 

 30 دلار در Sephora 

 SkinMedica Age Defense Retinol Complex 0.5 

عصاره جلبک موجود در این محصول یک بافر آبرسان برای رتینول ارائه می‌دهد و آن را به محبوب آوا و تقریباً هر مشتری که آن را خریداری کرده است تبدیل می‌کند. 

 80 دلار در درمستور 

 آلفا هیدروکسی اسیدها 

 زایشنر می‌گوید: “از آنجایی که گردش سلولی کند می‌شود، مانند گذشته سلول ها را از سطح پوست نمی‌ریزیم. در نتیجه، نور به خوبی از سطح پوست منعکس نمی‌شود، که به ظاهری کدر تبدیل می‌شود. اسیدهای آلفا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک یا لاکتیک را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا لایه برداری را افزایش دهید.” 

 درمان های AHA برای مبارزه با پیری 

 L’Oréal Paris Revitalift 10% اسید گلیکولیک 

 مشتریان این سرم اعلام کرده‌اند، که به آرامی لایه اول پوست را لایه برداری می‌کند تا پوستی درخشان تر و پرپشت نشان دهد، نزدیک به 2000 امتیاز 5 ستاره دارد. فرمول ساده همچنین شامل گلیسیرین برای آبرسانی و آب برگ آلوئه برای تسکین پوست است. 

 La Roche-Posay Glycolic B5 Dark Spot Corrector 

 علاوه بر صاف کردن پوست، AHA ها همچنین می‌توانند به یکنواختی رنگ پوست و رفع مشکلات رنگدانه مانند لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون کمک کنند. سیرالدو می‌گوید: AHA‌ ها با حذف سلول های مرده ای که ظاهری ضعیف به پوست می‌دهند، شادابی می‌بخشند. این سرم ضد پیری با ترکیبی از اسید گلیکولیک، ترانکسامیک اسید، لیپو هیدروکسی اسید و کوجیک اسید، تغییر رنگ را درمان می‌کند. 

 45 دلار در آمازون 

 Sunday Riley Good Genes All-in-One AHA Lactic Acid Treatment  

این درمان تایید شده، پوست را با اسید لاکتیک تصفیه شده صاف و روشن می‌کند، تیرگی را از بین برده و چهره ای درخشان تر نشان می‌دهد. 

قیمت: ۴۳ دلار در آمازون  

 Dr. Dennis Gross Alpha Beta Universal Daily Peel 

 این لایه بردار سالهاست که پرفروش بوده زیرا کار می‌کند. با ترکیب سه AHA – اسید گلیکولیک، لاکتیک و مالیک – این دستمال مرطوب های قوی تنها پس از یک بار استفاده، پوست صاف تری را ارائه می‌کنند. 

 قیمت: 20 دلار در Sephora 

  نحوه استفاده از لایه‌بردارهای صورت برای پوست نرم‌تر و صاف‌تر – و ۱۸ محصول مورد تایید متخصصان که اکنون باید امتحان کنید 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس