5 برنامه تناسب اندام برای رقابت با دوستان جهت کاهش وزن و سلامتی

160
0
برنامه تناسب اندام

کاهش وزن یا تناسب اندام سفری سخت است که به اتمام رساندن آن به خودتان بستگی دارد. برخی از افراد انگیزه درونی دارند، اما برای بسیاری دیگر، رقابت سالم با دوستان می‌تواند انگیزه ای باشد که برای ادامه کار نیاز دارند.

1. Competish (Android، iOS): برای بردن پول نقد در مسابقات هفتگی وزن کم کنید

Competish یک هدف روشن دارد: کاهش وزن. هر کسی می‌تواند یک گروه ایجاد کند و دوستان یا خانواده را به آن اضافه کند. هر شرکت کننده باید مقدار مشخصی پول را به اشتراک بگذارد که به پات گروه می‌رود. مقدار آن به عهده سازنده گروه است که از قبل تصمیم می‌گیرد. همچنین باید تعیین کنید که مسابقات تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

بسته به اندازه گروه شما، هر هفته، Competish شما را با یک شرکت کننده متفاوت مطابقت می‌دهد. شما باید وزن خود را روزانه با استفاده از برنامه های ردیاب تناسب اندام یا عکس ها به عنوان مدرک ثبت کنید. برنده هر هفته مبلغ کمی از جایزه را دریافت می‌کند. هنگامی که به ضرب الاجل کلی رسیدید، به لاغرکننده (یا بازنده ها) برتر با دیگ باقی‌مانده جایزه پاداش داده می‌شود.

می‌توانید بازی را بدون پول نیز انجام دهید، ایده پشت برنامه این است که با یک پاداش واضح، کاهش وزن را تشویق کنید. Competish معتقد است که روحیه رقابتی مورد نیاز برای چنین مسابقاتی با جوایز رخ می‌دهند نه لاف زدن.

2. BetterTogether (اندروید، iOS): مسابقات ساده کاهش وزن برای گروه ها

BetterTogether یکی از محبوب ترین برنامه ها در اینترنت برای برگزاری مسابقات کاهش وزن با دوستان، خانواده یا همکارانتان است. هنگامی که یک گروه ایجاد می‌کنید، می‌توانید شرکت کنندگان نامحدودی را اضافه کنید، اما سازندگان حداکثر اندازه گروه 15 عضو را توصیه می‌کنند. سازنده می‌تواند مدت زمان مسابقه را تعیین کند و در پایان چالش یک جایزه اضافه کند.

هدف کاهش وزن بر حسب درصد تعیین می‌شود. هر شرکت کننده وزن اولیه خود را ثبت می‌کند که بر اساس آن وزن هدف آنها از طریق آن درصد محاسبه می‌شود. هر هفته، شرکت کنندگان باید عکس وزن خود را در حالی که روی ترازو ایستاده اند بارگذاری کنند. این برنامه همچنین با Google Fit، Apple Watch و Fitbit همگام می‌شود. تابلوی امتیازات پیشرفت همه را نشان می‌دهد و می‌توانید با سایر اعضا در چت گروهی صحبت کنید.

نسخه حرفه ای BetterTogether شامل چندین ویژگی اضافی برای بهبود سفر کاهش وزن شما است. این شامل شمارنده و هدف گام های روزانه (و مسابقه گام ها با سایر شرکت کنندگان)، هدف روزانه برای طبقات بالا رفتن، یادآوری برای نوشیدن آب و پیگیری لیوان های روزانه، و پیام های انگیزشی است. BetterTogether Pro همچنین دارای نمودارهای دقیق برای پیگیری پیشرفت شما با آمارهای مختلف مانند وزن، BMI، مراحل و غیره است.

3. Compete2Beat (اندروید، iOS): مسابقات کاهش وزن و مراحل به صورت خصوصی یا عمومی

Compete2Beat دو نوع چالش تناسب اندام را برای رقابت با افراد دیگر ارائه می‌دهد: کاهش وزن و گام شمار. می‌توانید آن را با Google Fit، Apple Health یا Fitbit همگام سازی کنید تا مراحل و وزن های خود را همگام سازی کرده یا به صورت دستی آن را اضافه کنید. این برنامه بر روی سیستم افتخار کار می‌کند، بنابراین در حالی که مردم می‌توانند تقلب کنند، نیازی واقعی به این کار وجود ندارد زیرا هیچ جایزه ای وجود ندارد.

خالق چالش می‌تواند نوع هدف را تعیین کند. مسابقات کاهش وزن چهار نوع هدف دارند: از دست دادن بیشترین درصد، از دست دادن بیشترین تعداد پوند یا کیلوگرم، یک هدف کاهش وزن گروهی، یا یک هدف انفرادی که در آن هر رقیب هدف خود را تعیین می‌کند. اهداف مسابقات شمارش گام ها شامل تعداد گام های هدف روزانه یا تعداد کلی گام هایی است که در طول مدت چالش برداشته شده‌اند.

چالش ها می‌توانند خصوصی یا عمومی باشند و شما می‌توانید در مسابقات عمومی نیز شرکت کنید. Compete2Beat وزن شما را برای محافظت از حریم خصوصی شما به سایر رقبا نشان نمی‌دهد، بلکه فقط پیشرفت شما را نشان می‌دهد. این برنامه همچنین شامل یک ژورنال غذایی برای ردیابی آنچه می‌خورید و تبدیل آن به کالری، که واحد سازنده کاهش وزن است، دارد.

4. Outmuscle Me (وب): چالش های ورزشی برای رقابت با دوستان ایجاد کنید

برنامه تناسب اندام
برنامه تناسب اندام

Outmuscle Me فراتر از چالش های ساده کاهش وزن و گام شماری است تا به شما اجازه ایجاد چالش های ورزشی پیچیده را بدهد. در حال حاضر، لیست تمرینات شامل مراحل، پلانک، نشستن، اسکوات، فشار دادن به بالا، شیب، کشیدن به بالا، دوچرخه سواری، دویدن، شنا، قایقرانی، پرش، یوگا، طناب های نبرد، اکستنشن و جک های پرش است. خالق چالش می‌تواند یکی یا همه این تمرین ها را انتخاب کند و همه شرکت کنندگان می‌توانند فعالیت های خود مانند تکرارها و ست ها، مسافت یا زمان را ثبت کنند.

البته همه تمرینات برابر نیستند. بنابراین به هر فعالیت امتیاز داده می‌شود که می‌تواند توسط سازنده گروه سفارشی شود. به عنوان مثال، حرکت نشستن ممکن است به عنوان 0.4 امتیاز در نظر گرفته شود در حالی که یک فشار به بالا یک امتیاز کامل است. هنگامی که شرکت کنندگان فعالیت خود را ثبت می‌کنند، امتیاز کسب می‌کنند که سپس در تابلوی امتیازات گروه نمایش داده می‌شود. بنابراین حتی اگر انواع مختلف تمرینات را انجام می‌دهید، می‌توانید برای تناسب اندام کلی با دوستان خود رقابت کنید.

Outmuscle Me همچنین دارای یک ردیاب تمرین داخلی برای ثبت تمرینات، افزودن هرگونه اطلاعات اضافی و مشاهده رگه فعالیت شما است. از نظر ظاهری، به نظر نمی‌رسد محدودیتی برای تعداد چالش ‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید یا چند نفر را دعوت کنید وجود ندارد. در تنظیمات، گزینه ای برای اضافه کردن تمرین های سفارشی وجود دارد، اما وقتی آن را امتحان کردیم، بعداً نتوانستیم تمرین را در داشبورد خود ببینیم.

5. Challenge Accepted (اندروید، iOS): چالش های تناسب اندام سفارشی با دوستان ایجاد کنید

هیچ یک از برنامه های فوق الذکر اجازه سفارشی سازی زیادی را در نحوه ایجاد چالش تناسب اندام با دوستان شما نمی‌دهد. Challenge Accepted را امتحان کنید، یک برنامه رایگان برای ایجاد چالش های سفارشی (برای تناسب اندام یا موارد دیگر) با کنترل کامل.

دو نوع چالش وجود دارد که می‌توانید ایجاد کنید: مبتنی بر فهرست یا تقویم. یک چالش مبتنی بر تقویم معمولاً مانند «30 روز بدون قند باشید» است و شما هر روز را که موفق بوده‌اید مشخص می‌کنید. در یک چالش مبتنی بر فهرست، خالق فهرستی از اهداف آن چالش تهیه می‌کند و در حین تکمیل آنها را علامت می‌زنید.

چالش پذیرفته شده دارای تنوع زیادی از چالش های عمومی است که می‌توانید به آنها بپیوندید و در آن رقابت کنید، اما دیگر شرکت کنندگان را نخواهید دید. شما باید دوستان خود را اضافه کنید و تنها زمانی می‌توانید پیشرفت آنها را دنبال کنید که همان چالش شما را شروع کنند. این برنامه می‌تواند برای چالش های مختلف در روزها و زمان های مختلف یادآوری ارسال کند.

اجازه ندهید روحیه رقابتی بد شود

هر برنامه‌ای را که برای رقابت با دوستان خود انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که روحیه رقابتی به سمت حسادت رود. البته هدف همه این است که رقابت سالمی داشته باشیم، اما برخی از افراد باخت را خوب نمی‌پذیرند. اگر شما سازنده گروه هستید، هوشیار باشید، چنین رفتاری را در جوانه نزنید و محیطی حمایتی را برای همه شرکت کنندگان تشویق کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس