معرفی 5 سایت برای ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی

99
0
ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی

ساخت یک اپلیکیشن موبایل به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. برای ساخت یک برنامه کاربردی به مهارت های برنامه نویسی مخصوص موبایل نیاز دارید. 5 سایت برای ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی را در ادامه بررسی کرده ایم.

ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی

متأسفانه همه مهارت های لازم برای ساختن یک اپلیکیشن موبایل را ندارند. استخدام یک توسعه دهنده حرفه ای برای انجام این کار نیز هزینه زیادی دارد. بنابراین چگونه می توان بدون مهارت برنامه نویسی یک برنامه ساخت؟

۱.سایت ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی : Appy Pie

ابزارهای بدون کد زیادی برای ساخت اپلیکیشن وجود دارد، اما تنها تعداد کمی از آنها سادگی و سهولت استفاده را ارائه میدهند. AppyPie یکی از این ابزارها است. این پلتفرم تمام ویژگی هایی را که برای راه اندازی و اجرای یک برنامه اندرویدی نیاز دارید را ارائه میدهد.

برای ساختن یک اپلیکیشن اندرویدی یا iOS بدون مهارت برنامه نویسی، باید به سرویس هایی مانند فضای ذخیره سازی ابری، پلاگین های احراز هویت، ربات های گفتگو و سایر سرویس های شخص ثالث plug-and-play دسترسی داشته باشید. AppyPie صدها برنامه شخص ثالث را در سرویس خود قرار داده است و تنها با چند کلیک میتوانید آن ها را اضافه کنید.

AppyPie همچنین دارای یک سیستم تجزیه و تحلیل داخلی و مدیریت کاربر است. این قابلیت به شما یک نگاه کلی از عملکرد برنامه می دهد و با آن میتوانید کاربران خود را مدیریت کنید.

همچنین گزینه ای برای کسب درآمد از برنامه خود از طریق پلتفرم های تبلیغاتی مانند AdMob گوگل و شبکه های تبلیغاتی فیس بوک وجود دارد. اگرچه AppyPie یک سرویس پریمیوم است، اما یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه را نیز ارائه میدهد. در نهایت یک فایل APK یا معادل iOS آن را دریافت خواهید کرد.

۲. Thunkable

اگر می خواهید هنگام ساخت برنامه تمام مراحل را کنترل کنید Thunkable پلتفرمی است که باید امتحان کنید. البته قطعا برای کنترل کامل بر ساخت یک برنامه باید تلاش زیادی انجام دهید. اما ارزشش را دارد. Thunkable از یک رویکرد گرانول برای ساخت اپلیکیشن استفاده می کند. شما می‌توانید هر عنصر برنامه را به دلخواه خود تنظیم کنید. گزینه های سفارشی سازی منحصر به فرد زیادی برای اینکار وجود دارد. Thunkable از دکمه‌ها و نقشه‌ها گرفته تا گزینه های انیمیشن سازی و پایگاه داده و کلا هر چیزی را که برای راه‌اندازی و اجرای یک برنامه ساده تا نسبتاً پیچیده نیاز دارید را به شما ارائه میدهد.

کامپوننت‌ها به خوبی برچسب‌گذاری شده‌اند و در مکان‌های مناسب قرار گرفته اند، بنابراین میتوانید به راحتی آن ها را پیدا کنید. نکته ای که اکثر پلتفرم‌های ساخت اپلیکیشن بدون کد آن را در نظر نمی گیرند. در مجموع Thunkable دارای ویژگی های قدرتمند و رابط کاربری بصری است و استفاده از آن نسبتاً آسان است. Thunkable یک سرویس پریمیوم است، اما یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه را ارائه میدهد.

ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی
ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی

۳.سایت ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی : Adalo

Adalo یک ابزار ساخت اپلیکیشن بدون کد با قابلیت کشیدن و رها کردن است که گزینه های سفارشی سازی زیادی را ارائه می دهد. شما می‌توانید روی همه صفحه‌های برنامه‌تان به‌طور هم‌زمان کار کنید، ویژگی ای که دیگر پلتفرم‌های سازنده اپلیکیشن باید آن را امتحان کنند.

صدها ویژگی قدرتمند فرانت و بک‌اند برای برنامه‌های شما وجود دارد. بنابراین شما نیازی به طراحی اجزا یا ساختن کل صفحه از ابتدا ندارید. بسیاری از چیزهایی که برای ساختن یک برنامه نیاز دارید از قبل ایجاد شده اند. Adalo بیشتر کارهای سنگین را انجام می‌دهد و به شما امکان می‌دهد روی تنظیمات رنگ، موقعیت و عملکرد بک اند تمرکز کنید.

با این حال از نظر سهولت استفاده از Adalo کمی پیچیده است. اگرچه برای استفاده از Adalo نیازی به دانستن کدنویسی ندارید، اما ممکن است لازم باشد چندین فیلم آموزشی را تماشا کنید. همچنین ممکن است هنگام انتقال صفحه به صفحه با چالش هایی روبرو شوید. بنابراین Adalo برنامه ای با پتانسیل بالا است ولی از نظر سهولت استفاده نمره کمی میگیرد.

۴. BuildFire

BuildFire یکی از محبوب‌ترین برنامه های ساخت اپلیکیشن‌ موبایل بدون کد است که ویژگی های زیادی را ارائه داده است. در این برنامه قالب ها و عناصر و گزینه های سفارشی سازی زیادی برای انتخاب وجود دارد.

از نظر سهولت استفاده BuildFire به اندازه کافی خوب است. در هر صورت برای استفاده از برنامه باید زمان بگذارید تا عادت کنید. بعد از آن ساخت اپلیکیشن با BuildFire یک فرآیند لذت بخش و نسبتا سریع خواهد بود. این برنامه صفحه نمایش را تقسیم میکند و ویرایشگر را در یک طرف و پیش‌نمایش برنامه را در طرف دیگر قرار میدهد. در نتیجه می‌توانید نتایج تغییراتی را که ایجاد می‌کنید را در زمان واقعی مشاهده کنید.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت BuildFire ویژگی‌های فراوان آن است که متأسفانه هرگز نمی‌توانید برخی از آنها را ببینید، درک کنید یا از آنها استفاده کنید. یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه نیز برای بررسی کامل ویژگی‌های برنامه وجود دارد.

۵. سایت ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی : AppMySite

AppMySite پلتفرمی برای تبدیل وب سایت شما به برنامه است. AppMySite به اندازه سایر گزینه های این لیست قدرتمند یا پر از ویژگی نیست. با این حال یک گزینه عالی برای افراد غیر فنی است که نیاز به ساخت یک برنامه با ویژگی های اضافی برای وب سایت خود دارند.

اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، AppMySite بسیار مفید است. با این پلتفرم میتوانید برنامه ای سفارشی با ویژگی هایی بیشتر از یک سایت وردپرسی بسازید. جدا از وب‌سایت‌های وردپرسی می‌توانید با انواع مختلف وب‌سایت‌ها نیز کار کنید.

استفاده از این پلتفرم نسبتاً آسان است. شما میتوانید برنامه های خود را تنها چند دقیقه پس از ثبت نام راه اندازی و اجرا کنید. البته اگر می خواهید برنامه شما به طور قابل توجهی با یک وب سایت معمولی متفاوت باشد، باید زمان بیشتری را صرف کنید.

ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی
ساخت برنامه اندروید بدون نیاز به کدنویسی

از برنامه سازهای بدون کد برای ساخت اپلیکیشن استفاده کنید

اگرچه ابزارهای بدون کد ساخت اپلیکیشن ممکن است سطح کنترل و ایده های خلاقانه ای را که برنامه نویسی سنتی ارائه می دهد را به شما ارائه ندهند، اما راحت هستند و ارزش امتحان کردن را دارند. حتی اگر تجربه ای در زمینه برنامه نویسی ندارید، باید بتوانید اپلیکیشن های موبایلی کاربردی و قوی بسازید و از آنها کسب درآمد کنید.

ااکثر این برنامه ها سرویس های پریمیوم هستند، اما با این وجود هزینه آن کمتر از استخدام یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل است. با این حال اگر میخواهید یک برنامه پیشرفته برای کسب‌وکار خود بسازید، به‌ویژه برنامه‌هایی که در عملیات اصلی کسب و کار شما حیاتی هستند، شاید بهتر باشد از توسعه‌دهندگان حرفه‌ای کمک بگیرید.

اول پرداخت

4.5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس