5 بهترین برنامه برای کمک به نوشتن بهتر در کامپیوتر شخصی ویندوز

30
0
نوشتن بهتر در کامپیوتر شخصی ویندوز

به دنبال برنامه هایی برای کمک به نوشتن بهتر هستید؟ در اینجا چند برنامه در ویندوز وجود دارد که ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. نوشتن بهتر در کامپیوتر شخصی ویندوز را در ادامه بررسی کرده ایم.

به قول قدیمی‌ها «یک صنعتگر بزرگ فقط به اندازه ابزارش خوب است». هر نویسنده ای که برای پیدا کردن یک برنامه نوشتن برای تقویت نوشتن خود تلاش کرده است، بدون شک با این جمله موافقت می کند.

ما فهرستی از برنامه‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند تا بلاک نویسنده را حذف کنید، شما را در منطقه خود هدایت کند و در نوشتن به شما برتری دهد.

1.نوشتن بهتر در کامپیوتر شخصی ویندوز Scrivener

Scrivener یک برنامه پردازش کلمه محبوب است که توسط نویسندگان با همه رنگ ها استفاده می شود. چه رمان‌نویس باشید، چه فیلمنامه‌نویسی که تشنه ی ایده‌ها و تمرکز است، یا شاید یک نویسنده فناوری مانند ما در MUO، Scrivener چیزی برای همه دارد.

به عنوان مثال، ویژگی Corkboard آن یکی از ابزارهای برنامه ریزی در نوع خود است. ببینید، در زمان‌های قدیم، نویسندگان برای نوشتن و ویرایش بخش‌های تکی یک قطعه یا داستان، کارت‌های فهرست داشتند و سپس آن‌ها را در برد اعلانات معمولی به هم می‌ریختند. اکنون، با Scrivener، می توانید همین کار را در کامپیوتر خود انجام دهید.

ویژگی “مجموعه” یکی دیگر از مزایای مفید این برنامه است. این به شما کمک می کند لیستی از اسناد مرتبط را از هر بخشی از پروژه یا داستان خود ایجاد کنید. سومین ویژگی که به خوبی با مجموعه ترکیب می شود، Snapshots است. از هر نسخه از نوشته‌ای «عکس فوری» بگیرید و هر زمان که بخواهید می‌توانید به نسخه قبلی آن بازگردید.

اینها و چندین ویژگی دیگر، Scrivener را با وجود منحنی یادگیری اولیه ای که برخی از افراد گزارش می دهند، به گوهر نویسنده تبدیل می کند.

دانلود: Scrivener (آزمایشی رایگان، 59.99 دلار)

2. Language Tool

Language Tool یک ابزار گرامر و املای منبع باز رایگان است که به شما کمک می کند نوشته خود را بنویسید یا ترجمه کنید. علاوه بر گرامر و املای ساده، این ابزار مجموعه ای از ویژگی های دیگر را ارائه می دهد، مانند:

. نشانه گذاری.

. با شناسایی و خلاص شدن از شر عبارات بیش از حد استفاده شده، انتخاب کلمات ضعیف و غیره، سبک خود را جلا دهید.

. بازنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازنویسی جملات شما.

. افزونه ها برای همه مرورگرهای محبوب و همچنین پلاگین های آفیس.

یکی دیگر از جایگزین های محبوب زبان ابزار Grammarly است که فقط زبان انگلیسی را پشتیبانی می کند. همچنین، اگر می‌خواهید حریم خصوصی خود را کنترل کنید، Grammarly انتخاب درستی نیست زیرا هر چیزی را که لمس می‌کند در سرورهایش آپلود می‌شود.

Language Tool، در دست، همچنین ویژگی هاستینگ خود را به شما می دهد.

دانلود: Language Tool (رایگان، 59.90 دلار در سال)

3.نوشتن بهتر در کامپیوتر شخصی ویندوز Focus-To-Do

همانطور که از نامش پیداست، Focus-To-Do نیازی به انجام کاری با خود نوشتن ندارد. در عوض، ترکیبی از مدیریت کار و برنامه Pomodoro در ویندوز، Focus-To-Do به شما کمک می‌کند بدون هیچ مزاحمتی تمرکز کنید و نوشته‌های خود را یادداشت کنید.

علاوه بر ویژگی‌هایی که به شما کمک می‌کند تا نوشته‌های خود را به بهترین شکل انجام دهید، چیزی که آن را متمایز می‌کند، رویکرد بدون حاشیه آن در طراحی و مدیریت وظایف است.

به سادگی یک کار را به بخش «افزودن یک کار» در صفحه اصلی اضافه کنید و Enter را بزنید. روی علامت بازی کلیک کنید و پومودورو راه اندازی می شود. به طور پیش فرض، این یک کار 45 دقیقه ای خواهد بود. البته می توانید زمان بندی را تغییر دهید. همچنین، می‌توانید وظایف خود را در این بین متوقف کنید، آنها را به طور کامل متوقف کنید، و حتی برای حذف حواس‌پرتی‌ها، نویز سفید اضافه کنید.

اگر به ویژه مستعد حواس پرتی هستید، Focus-To-Do ابزاری عالی برای نگهداری در کیف نویسنده خود است.

دانلود: Focus-To-Do (رایگان، 11.99 دلار)

4. ChatGPT

با ایجاد امواج عظیم در صحنه هوش مصنوعی، ChatGPT می تواند به شما در نوشتن کمک کند. ChatGPT یک ابزار هوش مصنوعی است که می تواند گفت و گوی انسانی مانند با شما داشته باشد. و هنگامی که صحبت از یادگیری نحوه استفاده از ChatGPT می شود، موارد استفاده به اندازه تخیل کاربر محدود است. به عنوان یک نویسنده، برای شما، این بدان معنی است که برنامه های کاربردی بی نهایت هستند – حداقل از نظر تئوری.

در حالی که ChatGPT هرگز جایگزین جنبه های انسانی نوشتن نمی شود، راه هایی وجود دارد که می توانید از آن برای بهبود روند نوشتن خود استفاده کنید. در اینجا تعداد کمی از آنها هستند:

. نوشتن خلاق: در حالی که هیچ ماشینی وجود ندارد که از نظر خلاقیت با انسان‌ها مطابقت داشته باشد – حداقل در حال حاضر – می‌توانید از ChatGPT برای ایده‌های جدید، یادگیری تکنیک‌ها و پارادایم‌های جدید نوشتن یا حتی کمک به توسعه طرح‌های خود استفاده کنید.

. یادگیری اطلاعات جدید: ادعا شده است که جستجوی اینترنتی در حال حاضر سابقه دارد و به زودی به طور کامل با ChatGPT جایگزین خواهد شد. در حالی که آنچه در آینده اتفاق می افتد باید دید، بدون شک ChatGPT برای یادگیری اطلاعات، حقایق، داده ها یا ارقام جدید مفید است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که اطلاعات مورد نظر به جای پویا، ایستا باشد. این بدان معناست که آمارهای قدیمی، نمونه های تاریخی، مفاهیم فلسفی، و کمبود تحلیل در مورد این موضوعات – همه در دسترس شما هستند. اگرچه توجه داشته باشید که ChatGPT همیشه داده ها یا اطلاعات صحیح شما را ارائه نمی دهد. بنابراین مطمئن شوید که قبل از استفاده از آن داده ها را دوباره بررسی کنید.

. ویرایش: آیا تا به حال فکر کرده اید که چقدر عالی می شد اگر می توانستید یک ویرایشگر شخصی تهیه کنید؟ با ChatGPT، اکنون برای بسیاری از نویسندگان با بودجه کم، یک واقعیت است. باز هم، در حالی که نمی تواند با تفاوت های ظریف یک ویرایشگر انسانی خوب مطابقت داشته باشد، به اندازه کافی خوب کار می کند تا نوشته شما را مرتب کند. می‌توانید از آن برای تصحیح، کپی کردن، بررسی سبک و تونالیته خود و غیره استفاده کنید—در اصل، مراقب همه چیزهایی باشید که یک ویرایشگر واقعی انجام می‌دهد.

برنامه‌های کاربردی بالا، همراه با تعداد زیادی از دیگر، ChatGPT را به ابزاری ضروری تبدیل می‌کنند تا به شما در اصلاح نوشتارتان کمک کند.

دانلود: ChatGPT (رایگان، نسخه پریمیوم موجود)

5.نوشتن بهتر در کامپیوتر شخصی ویندوز Hemingway Editor

ویرایشگر Hemingway یک ویرایشگر مبتنی بر وب محبوب است که استفاده از صدای غیرفعال، قیدها و سایر استفاده های نادرست از عبارات را در نوشته شما برجسته می کند تا واضح تر و جسورانه تر خوانده شود.

برای مثال، اگر می‌بینید که Hemingway جمله‌ای را به رنگ زرد برجسته کرده است، احتمالاً به دلیل پیچیده یا طولانی بودن آن است. در آنجا کوتاه کردن یا ساده کردن آن توصیه می شود.

به طور مشابه، شما باید از کلمات کوتاه تر یا ساده تر در مکان های برجسته بنفش استفاده کنید. از سوی دیگر، عبارات به رنگ سبز استفاده از صدای غیرفعال را برجسته می کند. علاوه بر این، این برنامه به شما یک نمای کلی سریع از زمان خواندن را به شما می دهد. جملات، کلمات، و پاراگراف ها در هر نوشته خاص.

علاوه بر برنامه آنلاین، Hemingway یک نسخه دسکتاپ نیز دارد که برای مک و ویندوز در دسترس است.

دانلود: Hemingway Editor (رایگان، نسخه پریمیوم موجود)

بهترین برنامه ها برای کمک به نوشتن در کامپیوتر شخصی ویندوزی

نوشتن پیچیده است. این حالت تنها است، اغلب در ابتدای جلسه کسل کننده است، و معمولاً برای کسانی که به تعویق می افتند یا در بین ما بی توجه هستند – تعداد زیادی از مردم در قرن بیست و یکم – می تواند به طرز دردناکی پیچیده شود. بنابراین، منطقی است که از تمام کمک هایی که می توانید برای انجام کار خود دریافت کنید، استفاده کنید.

برنامه‌هایی که در بالا فهرست کرده‌ایم مجموعه‌ای از ابزارها از میان نرم‌افزارهای مختلف موجود هستند و بدون شک به شما کمک می‌کنند بهتر و پربارتر بنویسید. با این حال، همیشه راه‌های بیشتری برای بهبود نوشتن شما وجود دارد، بنابراین ما شما را تشویق می‌کنیم که همه برنامه‌های دیگری را که در این فرآیند به شما کمک می‌کنند، بررسی کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس