5 تفاوت کلیدی بین گلکسی S24 Ultra و S23 Ultra

82
0
تفاوت کلیدی بین گلکسی S24 Ultra و S23 Ultra

اگرچه S24 Ultra در نگاه اول مشابه مدل قبلی خود به نظر می رسد، تغییرات بیشتر از آنچه انتظار دارید وجود دارد. 

سامسونگ جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود، گلکسی اس 24 اولترا را در رویداد Galaxy Unpacked در ژانویه 2024 معرفی کرد. اما آیا ارزش ارتقاء نسبت به نسل قبلی خود، گلکسی اس 23 اولترا را دارد؟

  1. قاب تیتانیومی با لبه های صاف 

اگرچه S24 Ultra و S23 Ultra هر دو دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED هستند، اولی دارای حاشیه‌های کمی نازک‌تر با لبه‌های صاف است. به نظر می رسد سامسونگ از آیفون 15 پروی که در سال 2023 بررسی کردیم یادداشت برداری کرده است، زیرا قاب آلومینیومی S23 Ultra را برای یک قاب تیتانیومی بادوام تر کنار گذاشته است. 

صفحه نمایش S24 Ultra می تواند حداکثر 2600 نیت روشنایی را ارائه دهد، در حالی که نسخه قبلی به 1750 نیت محدود بود. در حالی که در داخل خانه تفاوتی را متوجه نخواهید شد، اما بهبودها برای استفاده در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید بهتر است. گلکسی اس 24 اولترا نیز کمی نازک تر است و 0.3 میلی متر است. 

  1. لنز تله فوتو 5X 50MP 

ممکن است با لنز تله فوتو 10x در S23 Ultra آشنا باشید. سامسونگ این دوربین ۱۰×۱۰ مگاپیکسلی را با یک لنز تله فوتو ۵×۵۰ مگاپیکسلی در S24 Ultra جایگزین کرد. این تغییر کیفیت تصویر را با تعداد مگاپیکسل بالاتر حفظ می کند و امکان زوم دیجیتال 10 برابر در استفاده روزمره را فراهم می کند و در عین حال مزایای زوم اپتیکال 5 برابر را ارائه می دهد. 

علاوه بر این، S24 Ultra و S23 Ultra دارای مشخصات دوربین یکسانی هستند و دارای دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی هستند. 

Galaxy S24 Ultra Nightography را با OIS با زاویه تصحیح 2 برابر بیشتر ارتقا می دهد. این به افزایش ثبات کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ویدیوهای شما با کیفیت بالا باقی می مانند، حتی اگر در حال حرکت هستید. همچنین دارای یک بهینه ساز صحنه و یک تقویت کننده تصویر هوش مصنوعی است. این ویژگی ها هر عکس را تجزیه و تحلیل می کنند و جزئیات تصویر شما را برای تولید نتایج واضح و دقیق تر بهینه می کنند. 

  1. اسنپدراگون 8 نسل 3 

گلکسی اس 24 اولترا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می برد که از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می کند. کوالکام ادعا می کند که این تراشه 30 درصد در عملکرد CPU و 25 درصد افزایش عملکرد GPU را ارائه می دهد. از سوی دیگر، گلکسی اس 23 اولترا از اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد که هنوز هم برای کاربران قدرتمند نیز توانایی فوق‌العاده‌ای دارد. 

در حالی که نوع حافظه 256 گیگابایتی S23 Ultra تنها با 8 گیگابایت رم عرضه می شود، S24 Ultra از 12 گیگابایت رم در تمامی نسخه ها بهره می برد. و اگرچه هر دو مدل دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند، اما اگر از ادعاهای کوالکام پیروی کنیم، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 با انرژی کارآمدتر به S24 Ultra اجازه می دهد تا دوام بیشتری داشته باشد. 

Samsung Galaxy S24 Ultra همچنین دارای سیستم خنک کننده بهبود یافته است که دارای یک محفظه بخار است که 1.9 برابر بزرگتر از مدل قبلی خود است. در حالی که دستگاه جدید چشمگیر است، شما نمی توانید با هیچ یک از دستگاه ها اشتباه کنید – با توجه به ماهیت تکراری اکثر ارتقاء سالانه، بعید است که در طول استفاده معمولی روزمره از مدل قدیمی متوجه مشکلات عملکردی شوید. 

  1. Galaxy AI و Google’s Circle to Search 

در حالی که بسیاری از تفاوت‌های بین S23 Ultra و S24 Ultra حداقل هستند، گوشی جدیدتر دارای چندین ویژگی هوش مصنوعی است. در اینجا به چند مورد قابل توجه اشاره می کنیم: 

  • ترجمه زنده: Galaxy AI می تواند تماس های تلفنی را برای هر دو شرکت کننده ترجمه و رونویسی کند. این بدان معناست که شما می توانید با یک غیر انگلیسی زبان صحبت کنید و ترجمه های زنده را به صورت شنیداری و بصری بر روی صفحه نمایش خود دریافت کنید. 
  • Chat Assist: Galaxy AI همچنین می تواند به شما در اصلاح متون خود در هنگام استفاده از برنامه های پیام رسانی و رسانه های اجتماعی کمک کند. این شامل رفع اشتباهات تایپی که با عجله انجام می‌دهید، ترجمه متن، و ایجاد خلاصه‌ای از متن برای اطمینان از حفظ لحن مناسب پیام‌های شما برای ارتباط شما است. 
  • Note Assist: Galaxy AI می تواند یادداشت های شما را خلاصه کند، آنها را ترجمه کند، محتوا را قالب بندی کند و اشتباهات املایی را در برنامه Notes تصحیح کند. 

علاوه بر Galaxy AI، S24 Ultra و خواهران و برادرانش همچنین از ویژگی Circle to Search گوگل در هنگام راه اندازی بهره می برند. در زمان نگارش این مقاله، اینها تنها گوشی هایی هستند که به جز پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو از آن پشتیبانی می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا پس از فشار طولانی دکمه هوم، هر چیزی را در صفحه نمایش خود به سادگی با دور زدن یا ضربه زدن روی آن جستجو کنید. 

از طرف دیگر، Engadget گزارش داد که چند ویژگی Galaxy AI نیز به سری Galaxy S23 می آیند. با این حال، سامسونگ هنوز مشخص نکرده است که کدام ویژگی ها در انحصار سری S24 باقی خواهند ماند. 

  1. گزینه های رنگ جدید و پشتیبانی نرم افزار 

Galaxy S24 Ultra در چهار رنگ استاندارد موجود است: بنفش تیتانیوم، زرد تیتانیوم، مشکی تیتانیوم و خاکستری تیتانیوم. اگر به صفحه سفارش سامسونگ S24 Ultra بروید، می توانید سه گزینه انحصاری دیگر – سبز تیتانیوم، نارنجی تیتانیوم و آبی تیتانیوم – پیدا کنید. 

به طور مشابه، S23 Ultra در چهار رنگ استاندارد موجود است: سبز، فانتوم مشکی، اسطوخودوس و کرم. با این حال، اگر از صفحه سفارش S23 Ultra سامسونگ بازدید کنید، چهار گزینه انحصاری دیگر را خواهید دید: لیمو، آبی آسمانی، گرافیت و قرمز. 

اگر گوشی هوشمندی می‌خواهید که چندین سال از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری پشتیبانی کند، S24 Ultra ناامید نخواهد شد. در پست Newsroom سامسونگ، این شرکت وعده هفت نسل به روز رسانی سیستم عامل و هفت سال به روز رسانی امنیتی را برای پرچمداران 2024 خود داده است. در مقایسه، S23 Ultra به چهار سال به روز رسانی سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی محدود شده است. 

به طور کلی، اگر فکر می‌کنید که از ارتقای تدریجی آن سود می‌برید، Galaxy S24 Ultra سرمایه‌گذاری ارزشمندی است. با این حال، اگر قبلاً یک S23 Ultra دارید، نادیده گرفتن پرچمدار 2024 سامسونگ ممکن است ایده بهتری باشد زیرا نیازی به ارتقای گوشی هوشمند خود در هر سال ندارید. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس