بهترین گوشی های اندروید 2022

33
0
بهترین گوشی های اندروید

راهنمای قطعی بهترین گوشی های اندرویدی که می توانید امسال بخرید.

گوشی‌های اندرویدی در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی شده‌اند. چه به دنبال یک گوشی بزرگ، یک گوشی کوچک، گوشی که برای صرفه جویی در فضا از وسط تا شود (در حالی که هنوز صفحه نمایش بزرگی را ارائه می دهد)، یا یکی از دسته بندی های تخصصی متعددی که ما بیان می کنیم، یک گوشی اندرویدی عالی برای هر فرد و بودجه‌ای وجود دارد.

در Android Central، روش‌های تست و بررسی ما (در تب جدید باز می‌شود) شامل اطمینان از اینکه هر گوشی مطابق با بازاریابی است، قیمت مناسبی را ارائه می دهد، می تواند هر بار عکسی با کیفیت ارائه دهد و به اندازه کافی دوام می آورد تا با یک بار شارژ در طول روز بگذرد. گاهی اوقات، تلفن‌ها ویژگی خاصی دارند که آن را جداگانه آزمایش می‌کنیم – اینکه آیا جدیدترین تلفن بازی می‌تواند همیشه نرخ فریم‌های نرمی را ارائه دهد یا اینکه تلفن‌های تاشو چقدر در آزمون زمان مقاومت می‌کنند – و اطمینان حاصل کنید که این نتایج در نحوه انتخاب بهترین تلفن های موجود در نظر گرفته می شود.

بهترین گوشی های اندروید کدامند؟

رقبای زیادی برای بهترین گوشی های اندرویدی وجود دارد، اما ما فکر می کنیم Galaxy S22+ بهترین گزینه برای اکثر افراد است. این تلفن دارای ترکیبی عالی از سخت‌افزار است که توسط اتصال جهانی G5 پشتیبانی می‌شود، طراحی شیکی که به آن اجازه می‌دهد متمایز شود و دوربین‌های قوی‌ای که عکس‌های خارق‌العاده‌ای در شرایط نوری چالش ‌برانگیز می‌گیرند.

اما چیزی که گلکسی S22+ و بقیه سری S22 را متمایز می کند، تعهد نرم افزاری طولانی مدت است. سامسونگ چهار به‌روزرسانی پلتفرم و پنج سال وصله‌های (patches) امنیتی ارائه می‌کند و با راه اندازی گوشی با اندروید 12 خارج از جعبه، به اندروید 16 آپدیت خواهد شد.

اگر چند دلار بیشتر برای خرج کردن دارید و چیزی حتی چشمگیرتر می خواهید، انتخاب واضح Galaxy S22 Ultra است. اگرچه S22 Ultra به عنوان یک دستگاه Note برچسب گذاری نشده است، اما S22 Ultra جانشین نهایی Note 20 Ultra است که دارای طراحی مشابه و بهترین سخت افزاری است که سامسونگ در حال حاضر ارائه می دهد. بهتر از همه، یک قلم S یکپارچه دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد یادداشت‌ها، doodle و موارد دیگر را بنویسید.

همچنین باید اشاره کنیم که اگر می‌خواهید یک گوشی اندرویدی کوچک در سال 2022 داشته باشید، گلکسی اس 22 استاندارد یک انتخاب فوق‌العاده است. دسته گوشی های جمع و جور در سال های اخیر چندان مورد توجه قرار نگرفته است، اما S22 داخلی های سطح بالایی را در بسته ای با کاربری آسان ارائه می دهد.

+Samsung Galaxy S22 بهترین گوشی اندروید در کل

+Samsung Galaxy S22 بهترین گوشی اندروید در کل
+Samsung Galaxy S22 بهترین گوشی اندروید در کل

دلایل خرید:

+صفحه نمایش AMOLED عالی 120 هرتزی

+ جدیدترین سخت افزار داخلی با G5

+دوربین های قدرتمند

+ عمر باتری تمام روز با شارژ 45 واتی

+همه چیزهای اضافی که می خواهید

+چهار آپدیت تضمینی سیستم عامل اندروید

دلایلی برای اجتناب:

-قیمت بدون تبلیغات

-بدون اسلات microSD

Galaxy S22+ (در تب جدید باز می شود) هر آنچه را که در یک گوشی اندرویدی پیشرفته در سال 2022 به دنبال آن هستید را در اختیار شما قرار می دهد. ما متوجه شدیم که صفحه نمایش 6.6 اینچی AMOLED اندازه ایده آلی برای مرور، پخش ویدیو یا حتی بازی کردن است. به‌علاوه، پخش HDR10+ را در سرویس‌های پخش مورد علاقه‌تان و همچنین صدای استریو قدرتمند دریافت خواهید کرد، و ما فکر می‌کنیم که به لطف نمایشگر AMOLED بسیار روشن سامسونگ، در هر نوری زیبا به نظر می‌رسد.

نرخ تازه‌سازی 120 هرتز تضمین می‌کند که تعاملات روزانه عالی هستند، چه در حال پیمایش در رسانه‌های اجتماعی باشید و چه در حال انجام بازی مورد علاقه خود باشید. دلیلی وجود دارد که ما این صفحه را یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌هایی می‌دانیم که امروزه در هر تلفنی پیدا می‌کنید.

سخت افزار داخلی برای سال 2022 به روز شده است و S22+ دارای جدیدترین اسنپدراگون (Snapdragon) 8 نسل 1 کوالکام(Qualcomm’s) است. این یک چیپست (chipset) فوق العاده قدرتمند است که عملکرد فوق العاده ای را برای چندین سال آینده ارائه می دهد. این گوشی همچنین دارای IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب و همچنین شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم معکوس 5 واتی است.

سامسونگ سرانجام قابلیت شارژ را به 45 وات ارتقا داد – از 25 وات در سری گلکسی اس 21 – اما در کمال تعجب، این عدد بیشتر به این معنی نیست که خیلی سریعتر شارژ می شود. کمی عجیب به نظر می رسد، اما ما در هنگام استفاده از یک شارژر 25 وات در مقابل 45 وات، تنها چند دقیقه تفاوت در سرعت شارژ پیدا کردیم.

سپس دوربین‌ها قرار دارند: S22+ دارای یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS است که عکس‌های فوق‌العاده‌ای در هر شرایط نوری می‌گیرد و همچنین یک لنز با زاویه باز 12 مگاپیکسلی و یک لنز زوم 10 مگاپیکسلی دریافت می‌کنید که تا زوم 3 برابری بدون افت جزئیات را افزایش می‌دهد.

سامسونگ مدتی است که دوربین‌های قابل اعتمادی ارائه کرده است و نرم‌افزار و الگوریتم‌های تنظیم دوربین خود را برای سال 2022 به‌خوبی تنظیم کرده است و به S22+ اجازه می‌دهد تا از پیشینیان خود برتری داشته باشد. شگفت‌انگیز است که نرم‌افزار سامسونگ هر سال که می‌گذرد چقدر بهتر می‌شود، و کیفیت امسال یک ارتقاء قابل توجه است.

وقتی صحبت از نرم افزار شد، سامسونگ اکنون به لطف وعده چهار به روز رسانی سیستم عامل اندروید، پیشتاز به روز رسانی نرم افزار است. S22+ One UI 4 مبتنی بر اندروید 12 را بدون نسخه اجرا می‌کند، و شما جدیدترین افزوده‌های Google را به همراه مجموعه‌ای از ویژگی‌های خود سامسونگ در اینجا دریافت می‌کنید.

سامسونگ همچنین تضمین کرده است که گلکسی اس 22 پلاس با انتشار این به‌روزرسانی‌ها به اندروید 13، 14، 15 و 16 ارتقا می‌یابد، بنابراین شما نمی خواهید برای به روز رسانی طولانی مدت منتظر بماند. در واقع، سامسونگ در حال حاضر نسخه بتای عمومی (بازشده در تب جدید) One UI 5 را با اندروید 13 برای دارندگان گلکسی S22 مستقر در ایالات متحده ارائه می دهد.

چند نکته منفی وجود دارد: جک 3.5 میلی متری، اسلات microSD یا شارژر دیواری همراه پیدا نمی کنید. اما وقتی در نظر بگیرید که واقعاً چه چیزی در اینجا به دست می آورید، سامسونگ موفق شده است بهترین پرچمدار همه جانبه را در Galaxy S22+ ایجاد کند. اگر به ارتقاء فکر می کنید، اکنون زمان تغییر است.

گوگل پیکسل 6 بهترین گل سرسبد با ارزش

گوگل پیکسل 6 بهترین گل سرسبد با ارزش
گوگل پیکسل 6 بهترین گل سرسبد با ارزش

دلایل خرید

+ دوربین های واقعا شگفت انگیز

+ بهترین ارزش در این دسته

+طراحی زیبا و منحصر به فرد

+ سه به روز رسانی سیستم عامل اندروید

+IP68 و شارژ بی سیم

دلایلی برای اجتناب

-محدود به انتخاب بازارهای جهانی

-سنسور اثر انگشت نیاز به کار دارد

-بدون لنز تله فوتو

پیکسل 6 (در تب جدید باز می شود) مانع ورود بهترین دوربین در اندروید را کاهش می دهد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در هر شرایطی عکس‌های واقعاً شگفت‌انگیزی می‌گیرد و شما بهترین سخت‌افزار را در این کلاس با پشتیبانی از پنل AMOLED 90 هرتزی دریافت می‌کنید که آن را به یک انتخاب واقعاً عالی تبدیل می‌کند. ما فکر می کنیم این بهترین تلفن دوربین برای والدین است (در تب جدید باز می شود) به دلایلی.

این تلفن دارای همان چیپست سفارشی 5 نانومتری Google Tensor و یک دوربین 50 مگاپیکسلی در پشت گوشی پیکسل 6 پرو است، اما قیمت آن به میزان قابل توجهی کمتر است که آن را به یک ارزش بسیار فریبنده تبدیل می کند.

با اندروید 12، همان سه به‌روزرسانی پلتفرم، و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی، از این موضوع حمایت کنید، و دلیلی برای بررسی گوشی‌های دیگر در این رده قیمتی وجود ندارد. Pixel 6 حتی تمام ویژگی‌های سخت‌افزاری مورد نظر شما را دارد – از جمله مقاومت IP68 در برابر گرد و غبار و آب و شارژ بی‌سیم – و دوربین‌های خیره‌کننده و طراحی جسورانه‌ای با به‌روزرسانی‌های طولانی مدت دریافت می‌کنید.

پیکسل باید بهترین ارزشی باشد که امروز می توانید پیدا کنید، و وقتی سخت افزار و دوربین های شگفت انگیز را در نظر بگیرید، توصیه آسانی است.

گوگل پیکسل 6 پرو مطمئن ترین دوربین ها

گوگل پیکسل 6 بهترین گل سرسبد با ارزش
گوگل پیکسل 6 بهترین گل سرسبد با ارزش

دلایل خرید

+ طراحی خیره کننده و منحصر به فرد

+دوربین های باورنکردنی

+پنل OLED LTPO +120 هرتز بسیار نرم است

+ چیپست تنسور سفارشی ویژگی های منحصر به فردی را ارائه می دهد

+اولین صف برای دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید

دلایلی برای اجتناب

-نرم افزار به اندازه ای قابل تنظیم نیست

-ماژول اثر انگشت پوسته پوسته

-از نظر به‌روزرسانی‌های بلندمدت، سامسونگ را از دست می‌دهد

گوشی‌های پیکسل قبلی گوگل دوربین‌های فوق‌العاده‌ای داشتند، اما به‌عنوان تلفن، در چندین زمینه فاقد آن بودند. سخت‌افزار با آنچه سامسونگ، شیائومی و سایرین در بخش رده بالا ارائه می‌کردند، مطابقت نداشت و بسیاری از مشکلات کنترل کیفیت آنها را گرفتار می‌کرد.

با Pixel 6 Pro (در تب جدید باز می شود)، گوگل بیشتر آن را تغییر داد. این گوشی دارای همان کالیبر سخت افزاری جدیدترین پرچمداران سامسونگ و شیائومی است، اما این به قیمت نوآوری دوربین نیست. در هر صورت، گوگل توانسته است ارتقاءهای عظیمی را در این زمینه ارائه دهد.

اکنون یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی وجود دارد که عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرد – به نوعی حتی بهتر از تلفن‌های پیکسل قبلی – و همچنین یک لنز فوق عریض پیدا خواهید کرد که به همان خوبی نگه می‌دارد. Pro حتی دارای یک لنز زوم فوق‌العاده خوب 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 4 برابر است، بنابراین می‌توانید تا 20 برابر زوم کنید و همچنان عکس‌هایی با کیفیت بالا بگیرید.

در حالی که گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ دوربین پیکسل 6 پرو را در برخی از قسمت های کلیدی تحت الشعاع قرار داده است (در تب جدید باز می شود)، ما هنوز فکر می کنیم که پیکسل 6 پرو دوربین قابل اعتماد تری است – به خصوص اگر هر نوع حرکتی وجود داشته باشد. آیا بچه ها یا حیوانات خانگی دارید که برای عکس گرفتن ثابت نمی مانند؟ در آزمایش‌های ما، پیکسل 6 پرو هر بار برنده رقابت شد.

اما گوگل فقط به کاربران دوربین های عالی نمی دهد. همچنین طراحی فوق‌العاده‌ای در پشت با نوار دوربین عریض، صفحه نمایش 6.71 اینچی AMOLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و حتی باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سیمی 30 وات و شارژ بی‌سیم 23 واتی خواهید دید.

اما وجه تمایز واقعی، سخت افزار داخلی است. Pixel 6 Pro اولین گوشی است که دارای پلتفرم سفارشی Tensor گوگل است و با طراحی های پیشرفته کوالکام و سامسونگ برابری می کند. دارای دو هسته Cortex X1 به همراه هسته های A76 و کم مصرف A55 است که اساساً تضمین می کند که می تواند هر چیزی را که به آن پرتاب کنید به راحتی اداره کند.

گوگل در گذشته با حافظه و فضای ذخیره سازی مشکل داشت، اما با پیکسل 6 پرو این اشتباهات را مرتکب نشد. این گوشی به صورت استاندارد دارای 12 گیگابایت رم است و می توانید آن را در پیکربندی های ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی انتخاب کنید.

Pixel 6 Pro پایه‌های خود را در بخش نرم‌افزاری نیز پوشانده است: با اندروید 12 عرضه می‌شود و سه به‌روزرسانی پلتفرم اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد. این فقط یک به‌روزرسانی است که سامسونگ در جدیدترین گوشی‌های خود ارائه می‌کند، اما هنوز به‌روزرسانی‌های بیشتری نسبت به اکثر تلفن‌های اندرویدی است.

و وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که Pixel 6 Pro کمتر از Galaxy S22 Ultra قیمت دارد، یک برنده برجسته خواهید داشت.

جنبه های منفی؟ انتخاب گوگل از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به خوبی چیزی نیست که در گوشی های OnePlus یا Samsung پیدا می کنید. در واقع، استفاده از آن برای برخی افراد بسیار آزاردهنده است. این تلفن همچنین برای برخی از افراد از زمان عرضه به‌طور بدنام دارای اشکال بوده است (در تب جدید باز می‌شود)، بنابراین مسافت پیموده شده شما ممکن است در آنجا متفاوت باشد.

سامسونگ گلکسی اس 22 بهترین گوشی جمع و جور

سامسونگ گلکسی اس 22 بهترین گوشی جمع و جور
سامسونگ گلکسی اس 22 بهترین گوشی جمع و جور

دلایل خرید

+ ایده آل برای استفاده با یک دست

+همان سخت افزار داخلی S22+/Ultra

+صفحه نمایش خیره کننده 120 هرتزی AMOLED

+دوربین های شگفت انگیز

+چهار آپدیت تضمینی سیستم عامل اندروید

دلایلی برای اجتناب

-محدود به شارژ سیمی 25 وات

-بدون اسلات microSD

– عمر باتری متوسط

با گلکسی S22 (در تب جدید باز می شود)، ما فکر کردیم که سامسونگ قطعاً بهترین تلفن جمع و جور را که امروز می یابید، ارائه کرده است. تلفن‌ها در طول سه سال گذشته بلندتر و باریک‌ تر شده‌اند، و ما ندیده‌ایم که تولیدکنندگان زیادی به کاربرانی که به دنبال گوشی‌های کوچک هستند – به خصوص در رده‌های رده بالا- پاسخ دهند.

S22 این خلاء را پر می کند و اگرچه صفحه نمایش 6.1 اینچی دارد، اما تنها 146 میلی متر است که 17.3 میلی متر کوتاه تر از S22 Ultra است. همچنین سبک است و در دست گرفتن و استفاده از آن لذت بخش است.

در حالی که سامسونگ اندازه را در اینجا کاهش داد، هیچ ویژگی را حذف نکرد. گلکسی اس 22 دارای صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED است که همان کالیبر S22+ و Ultra است و از همان چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرت می گیرد.

شما همچنین دوربین‌های ستاره‌ای مشابه S22+ را دریافت می‌کنید و امکانات اضافی مانند رتبه IP68 و شارژ بی‌سیم همگی دست نخورده هستند. برخلاف S21 سال گذشته، S22 دارای پشت شیشه ای است و دارای لایه ای از Gorilla Glass Victus+ در جلو و عقب است.

در نهایت، S22 نیز همان چهار آپدیت تضمینی سیستم عامل اندروید را همانند برادران خود دریافت خواهد کرد. تنها نقطه ضعف گوشی باتری است. باتری 3700 میلی آمپر ساعتی یک روز دوام می آورد،و زمانی که نیاز به شارژ آن دارید، شارژ سیمی 25 واتی را مشاهده می کنید.

اما به غیر از آن، اگر در سال 2022 به دنبال یک گوشی کوچک هستید، S22 یک انتخاب واقعا برجسته است.

Samsung Galaxy S22 Ultra گوشی ایده آل برای طرفداران نوت

Samsung Galaxy S22 Ultra گوشی ایده آل برای طرفداران نوت
Samsung Galaxy S22 Ultra گوشی ایده آل برای طرفداران نوت

دلایل خرید

+ برای بهره وری طراحی شده است

+ شامل یک قلم S یکپارچه است

+صفحه نمایش AMOLED فوق العاده 120 هرتزی

+ جدیدترین سخت افزار و دوربین

+ تمام وسایل اضافی که نیاز دارید

+چهار آپدیت تضمینی سیستم عامل اندروید

دلایلی برای اجتناب

-بدون شارژر همراه

-هزینه بر

-مدل پایه 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد

اگر می خواهید بهترین گوشی اندرویدی را که سامسونگ در حال حاضر ارائه می دهد، داشته باشید، باید نگاهی به Galaxy S22 Ultra بیندازید (در تب جدید باز می شود) . اگر از طرفداران نوت باشید، این گوشی بسیار جالب است. سامسونگ در سال 2021 سری نوت را از بین برد، اما با اس 22 اولترا، اساسا جانشین نوت 20 اولترا را ایجاد کرد.

اساسا، S22 Ultra از طراحی خواهر و برادر خود طفره می رود و در عوض زیبایی باکستری (boxier) سری نوت 20 را ارائه می دهد. بنابراین اگر در حال حاضر از دستگاه Note استفاده می‌کنید، در S22 Ultra احساس خوبی در خانه (home) خواهید داشت. یک طراحی جدید در پشت برای محفظه دوربین وجود دارد، اما به غیر از آن، این گوشی مانند یک پرچمدار Note با نام گلکسی اس به نظر می رسد.

اما بزرگ ترین اضافه شده قلم S Pen یکپارچه است. درست مثل تکرارهای قبلی عالی است، و ما واقعاً عاشق این بودیم که به لطف تأخیر بیشتر نسبت به تلفن های Note قبلی، نوشتن بر روی این نمایشگر جدید چقدر لحظه ای است.

در داخل جدیدترین چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 و صفحه نمایش عظیم 6.8 اینچی AMOLED با فرکانس 120 هرتزی قرار دارد که استفاده از آن بسیار لذت بخش است. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به راحتی بیش از یک روز دوام می آورد و شارژ 45 واتی در کنار شارژ بی سیم 15 واتی و شارژ بی سیم معکوس 5 واتی وجود دارد.

و البته، S22 Ultra از فناوری دوربین زیادی برخوردار است و دارای لنز اصلی 108 مگاپیکسلی است که در هر شرایطی فوق‌العاده است. در حالی که خود سنسور نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، سامسونگ تغییرات قابل توجهی در الگوریتم های خود ایجاد کرده است و نتیجه این است که عکس های بسیار بهتری دریافت می کنید. این شامل جزئیات شب و زوم در تست های دوربین ما می شود.

در نهایت، S22 Ultra چهار به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و پنج سال وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کند که آن را به گزینه‌ای عالی برای استفاده طولانی‌مدت تبدیل می‌کند.

سامسونگ باید ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استاندارد را در اینجا اضافه می‌کرد – با توجه به اینکه این گوشی ۸ گیگابایت رم دارد (۴ گیگابایت کمتر از S21 Ultra) – اما به غیر از آن، اگر می‌خواهید پرچم‌دار نهایی را داشته باشید، S22 Ultra انتخاب واضحی است.

OnePlus 10T بهترین گوشی برای کاربران قدرتمند

OnePlus 10T بهترین گوشی برای کاربران قدرتمند
OnePlus 10T بهترین گوشی برای کاربران قدرتمند

دلایل خرید

+صفحه نمایش AMOLED عالی 120 هرتزی

+طراحی منحصر به فرد و پشت شیشه ای بافت دار

+موتورهای لمسی باورنکردنی

+شارژ سیمی +125 وات (شامل آجر(brick))

+ عملکرد عالی و چند وظیفه ای

+ عمر باتری عالی

دلایلی برای اجتناب

-بدون دوربین تله فوتو

-بدون نوار لغزنده هشدار

-بدون شارژ بی سیم

OnePlus 10T (در تب جدید باز می شود) گوشی جالبی است. نه تنها دارای یک پشتی خیره کننده، بافت منحصر به فرد و طراحی کلی بسیار راحت است، بلکه برخی از ویژگی های علامت تجاری OnePlus را برای دستیابی به نیاز به سرعت به اشتراک می گذارد.

اول، بیایید بدی ها را از سر راه برداریم. در اینجا هیچ نوار لغزنده هشدار OnePlus وجود ندارد، بنابراین باید مانند هر گوشی دیگری از دکمه تنظیم صدا و نرم افزار دکمه های قطع/لرزش استفاده کنید. این یک مشکل است، اما یک معامله شکن نیست.

دوم اینکه اصلا شارژ بی سیم روی گوشی وجود ندارد. این می تواند برای برخی از افراد یک ویژگی ساخت یا شکست باشد، اما وان پلاس می گوید این دو ویژگی به دو دلیل بزرگ حذف شده اند: طراحی جدید آنتن 360 درجه و موتور خنک کننده جدید و چشمگیر در داخل.

آنتن‌های جدید تضمین می‌کنند که OnePlus 10T به یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین سیگنال‌های بی‌سیم در بین هر تلفنی که امروز می‌توانید بخرید، دست خواهد یافت. آزمایش ما نشان داد که حتی از نظر سرعت، قدرت سیگنال و قابلیت اطمینان از برخی از تلفن های سامسونگ نیز پیشی گرفته است، که بسیار کم است.

اما ستاره نمایش اسنپدراگون 8+ Gen 1 (در تب جدید باز می شود) در داخل است که از اسنپدراگون 8 نسل 1 که در وان پلاس 10 پرو (و اکثر پرچمداران اندرویدی دیگر) در اوایل سال 2022 عرضه شد، پیشی می گیرد. اما این فقط یک پردازنده سریعتر نیست. همچنین انرژی بسیار کارآمدتر و در نتیجه بسیار خنک تر است.

این بخش آخر با موتور خنک‌کننده جدید OnePlus در داخل تقویت شده است، که تضمین می‌کند گوشی مانند سایر گوشی‌های 2022 داغ نخواهد شد. اما خنک ماندن فقط برای دستان شما مهم نیست، بلکه برای عملکرد نیز مهم است.

OnePlus 10T همه بازی‌های موبایل مورد علاقه شما را اجرا می‌کند – حتی بازی‌هایی که از نظر گرافیکی شدید مانند Diablo Immortal و Fortnite هستند – بدون هیچ گونه کاهش سرعت در طول زمان. با در نظر گرفتن تعداد زیادی از گوشی‌های امسال که با عملکرد طولانی‌مدت هنگام اجرای چنین بازی‌هایی دست و پنجه نرم کرده‌اند، این یک مشکل بزرگ است.

OnePlus همچنین OnePlus 10T را با آجر(brick) جدید GaN عرضه می کند که قادر به شارژ 125 وات در ایالات متحده و شارژ 160 وات در بسیاری از کشورهای دیگر است. این به این معنی است که 15 دقیقه شارژ 70 درصد به باتری اضافه می‌کند و تضمین می‌کند که می‌توانید یک روز کامل استفاده را با زمان بسیار کمی روی شارژر انجام دهید. همچنین عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارد و مهم نیست که چه کاری روی آن انجام می‌دهید، بیش از یک روز دوام می‌آورد.

OnePlus 10T رده بالایی ممکن است 100 دلار بیشتر باشد، اما 16 گیگابایت رم نیز دارد که تقریباً در فضای موبایل بی سابقه است. این بدان معناست که شما می‌توانید تا 35 برنامه را در یک زمان قبل از شروع مجدد بارگیری باز کنید. ما مطمئن شدیم که ادعای تقریباً بیدادگرانه (ظالمانه) OnePlus در بررسی ما به قوت خود باقی است و می توانیم به شما اطمینان دهیم که این بهترین تلفن برای کاربران قدرتمندی است که باید سریع ترین دستگاه موجود را داشته باشند.

 

گوگل پیکسل 6a بهترین گوشی میان رده

گوگل پیکسل 6a بهترین گوشی میان رده
گوگل پیکسل 6a بهترین گوشی میان رده

دلایل خرید

+ساخت و طراحی فوق العاده

+Google Tensor

+قیمت عالی

+ دوربین های درجه یک

+ ویژگی های معنی دار

+ بهترین هاپتیک در زمینه

دلایلی برای اجتناب

-بدون شارژ بی سیم

-بدون جک هدفون

-نمایشگر 60 هرتز

Google Pixel 6a (در برگه جدید باز می شود) بهترین قیمت تلفن موجود امروز است. گوگل بیشتر مواردی را که باعث می‌شود سری پیکسل 6 خوب باشد را در گوشی‌های هوشمندی با قیمت پایین‌تر گنجانده است. عمر باتری به اندازه Pixel 5a سال گذشته چشمگیر نیست، اما دوربین، طراحی و ویژگی‌ها آنقدر شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند که برایتان مهم نیست.

همانطور که در مورد هر پیکسلی وجود دارد، هر بار که روی دکمه شاتر ضربه می‌زنید، دوربین یک تجربه درجه یک است. این دوربین دارای اکثر ویژگی‌هایی است که ما از دوربین Pixel 6 دوست داشتیم – از جمله Night Sight، Magic Eraser، Real Tone، و توانایی عکس‌برداری آسان از سوژه‌های متحرک – با این حال هنوز با قیمت چشمگیر 450 دلار عرضه می‌شود.

دوربین اصلی در همه شرایط نوری عکس‌های استثنایی می‌گیرد، با Night Sight قدرت خود را در نور ضعیف نشان می‌دهد، و دارای یک عکاسی فوق عریض است که به همه چیز در کادر کمک می‌کند.

هم در جلو و هم در پشت، کیفیت دوربین در سطح پرچمدار را از تلفنی که کسری از قیمت آن است، دریافت می کنید. 6a همچنین دارای 5G، بهترین لمسی در هر گوشی اندرویدی موجود در بازار، و مقاومت IP67 در برابر آب است.

به اندازه کافی قابل توجه است، این پردازنده همان پردازنده پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو گران قیمت گوگل را دارد، بنابراین همه ویژگی های فوق العاده پیشرفته گوگل با هوش مصنوعی در اینجا هستند. این شامل موارد دلخواه مانند غربالگری تماس، ترجمه زنده، تایپ صوتی فوری، و بسیاری از دیگر ویژگی‌های مجهز به دستیار Google است.

بنابراین با صرف یک سوم قیمت یک پرچمدار سنتی تر چه چیزی را از دست می دهید؟ برای شروع، در اینجا خبری از شارژ بی سیم نیست و صفحه نمایش تنها 60 هرتز است. هنوز هم یک پنل AMOLED درخشان است که در فضای باز بسیار روشن است، اما مانند سایر تلفن‌های همراه با نمایشگرهای 90 یا 120 هرتزی، نرم و لطیف نخواهد بود.

همچنین اولین گوشی از سری A گوگل است که بدون جک هدفون 3.5 میلی متری عرضه می شود.

اما وقتی قیمت بسیار خوب است، به راحتی از این نکات منفی چشم پوشی می شود، به خصوص زمانی که گوگل تجربه فوق العاده ای از پردازنده و دوربین دارد. این گوشی دارای سه سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری است، همراه با چهار سال به‌روزرسانی امنیتی، بنابراین تلفنی خواهید داشت که برای سال‌ها احساس تازگی می‌کند.

 

Samsung Galaxy Z Flip 3 بهترین گوشی تاشو برای اکثر مردم

Samsung Galaxy Z Flip 3 بهترین گوشی تاشو برای اکثر مردم
Samsung Galaxy Z Flip 3 بهترین گوشی تاشو برای اکثر مردم

دلایل خرید

+ دوام بهتر نسبت به نسل های قبلی

+ جمع و جور و راحت برای در دست گرفتن

+صفحه نمایش 120هرتز AMOLED

+IPX8 مقاومت در برابر آب

+صفحه نمایش پوششی بزرگتر از نسخه های قبلی

دلایلی برای اجتناب

-به اندازه Z Fold 3 مفید نیست

-عمر باتری می تواند بهتر باشد

-بدون دوربین تله فوتو

-چین نمایشگر هنوز مشخص است

گلکسی زد فلیپ 3 (در تب جدید باز می شود) شبیه دستگاهی است که از چند سال پیش که گوشی های هوشمند تاشو در صحنه ظاهر شدند، منتظرش بودیم. این گوشی چندین تکرار ظریف نسبت به نسخه های قبلی دارد که ترکیب آن را به یک دستگاه بسیار بهبود یافته از نظر عملکرد و قابلیت استفاده تبدیل می کند.

برای شروع، سامسونگ سخت کار کرد تا Z Flip 3 را با لولای بهبودیافته، پوشش های شیشه ای و صفحه نمایش محکم تر و مقاومت IPX8 در برابر آب بادوام تر از همیشه کند. ما همچنین هفت گزینه رنگی زرق و برق دار و چند مورد واقعا سرگرم کننده و منحصر به فرد) دریافت می کنیم.و فقط به این دلیل که این یک تلفن جمع و جور و تاشو است، به این معنی نیست که باید دوربین های عالی را از دست بدهید. دوربین های این گوشی در سطحی مشابه با سری پرچمداران گلکسی S21 سامسونگ قرار دارند.

به همان اندازه که ما عاشق این تلفن قدیمی آینده نگر هستیم، باید از چند فداکاری آگاه باشیم. برای مثال، به لطف شکل و اندازه دستگاه، لنز تله فوتو وجود ندارد. علاوه بر این، صفحه نمایش پوششی در کارهایی که می تواند انجام دهد محدود است (حداقل در حال حاضر) و عمر باتری می تواند بهتر باشد. اما در مجموع، این گوشی بسیاری از مردم را بسیار خوشحال خواهد کرد.

با وجود Z Flip 4 در گوشه و کنار، ممکن است عاقلانه باشد که منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ چه نوع تبلیغات و پیشنهاداتی را پیش از اجرای آن انجام می دهد.

 

Samsung Galaxy Z Fold 3 تاشو نهایی

Samsung Galaxy Z Fold 3 تاشو نهایی
Samsung Galaxy Z Fold 3 تاشو نهایی

دلایل خرید

+طراحی لبه‌های بلندینگ (Bleeding)

+مینی تبلت را در جیب شما قرار می دهد

+نمایش عالی

+دوربین های عالی

+ با S Pen کار می کند

+ بهبود دوام و مقاومت در برابر آب

دلایلی برای اجتناب

-برچسب قیمت

-بدون ذخیره سازی برای S Pen

-چین نمایشگر هنوز مشخص است

درست مانند هر بخش از فناوری، تلفن های هوشمند با گذشت زمان تکامل می یابند و تغییر می کنند. ما شاهد بزرگ ‌تر شدن صفحه‌نمایش‌ها، توانایی دوربین‌ها بسیار بیشتر و پردازنده‌ها با پردازنده‌های موجود در رایانه‌ها بوده‌ایم. نکته مهم بعدی برای گوشی‌ها، فرم تاشو است، و تا کنون، بهترین مورد در این جایگاه، Samsung Galaxy Z Fold 3 است.

بهترین راه برای فکر کردن در مورد دستگاه این است که یک تلفن و تبلت یکجا باشد. وقتی Z Fold 3 بسته می شود، با یک صفحه نمایش 6.2 اینچی AMOLED 120 هرتزی مواجه می شوید که می توانید از آن برای هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید – چک کردن ایمیل، پیمایش در توییتر، تماشای ویدیوهای یوتیوب.نقطه ضعف این نمایشگر این است که کمی باریک است، که برای نویسندگان ما در Android Central، به نظر می رسد تایپ دو انگشتی را کمی دشوار می کند.

با این حال، اگر می خواهید یک بوم بزرگتر داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که Z Fold 3 را به سمت بالا باز کنید. در آنجا، با صفحه نمایش 7.6 اینچی AMOLED بزرگ تر با نرخ رفرش 120 هرتز و نسبت تصویر 4:3 روبرو هستید. این بسیار شبیه داشتن یک آیپد مینی است که می توانید آن را تا کنید و هر کجا که می خواهید با خود ببرید، و اگر از ما بخواهید، بسیار شگفت انگیز است.

این نسخه از سری Z Fold با بهبود دوام لولا و صفحه نمایش، مقاومت در برابر آب IPX8 و در نهایت، پشتیبانی از قلم S، بهترین نسخه است. این بدان معناست که اکنون می توانید برای کارهای خلاقانه یا سازنده در حال حرکت روی صفحه داخلی نقاشی بکشید یا یادداشت برداری کنید. تنها مشکل این است که باید قلم S خود را ردیابی کنید یا آن را در یک قاب بزرگ قرار دهید، زیرا هیچ راهی برای قرار دادن آن در بدنه گوشی مانند سری Note وجود ندارد.

این تلفنی نیست که ما به همه توصیه می کنیم همین الان بیرون بروند و بخرند، اما در مورد گوشی های تاشو، گلکسی زد فولد 3 بهترین گوشی است که اکثر مردم به آن دسترسی دارند. بنابراین اگر مایل به خرج کردن پول و تحمل این ویژگی‌ها هستید، Z Fold 3 چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

فقط به خاطر داشته باشید که Galaxy Z Fold 4 احتمالاً در گوشه و کنار است، بنابراین ممکن است بخواهید چند روز منتظر بمانید تا ببینید سامسونگ چه چیزی را در اختیار دارد.

 

Samsung Galaxy A53 5G بهترین گوشی میان رده سامسونگ

Samsung Galaxy A53 5G بهترین گوشی میان رده سامسونگ
Samsung Galaxy A53 5G بهترین گوشی میان رده سامسونگ

دلایل خرید

+پنل AMOLED 120 هرتز عالی است

+ سخت افزار عالی با اتصال G5

+ بهبود دوربین نسبت به سال گذشته

+باتری بزرگتر از مدل پارسال

+ اسلات microSD

دلایلی برای اجتناب

-بدون اتصال Wi-Fi 6

-بدون جک 3.5 میلی متری

-برای بازی های فشرده عالی نیست

سری گلکسی A سامسونگ به دلایلی پرفروش ترین این شرکت است. گوشی‌هایی مانند Samsung Galaxy A53 5G همه چیزهایی را که در یک گوشی هوشمند جدید نیاز دارید، بدون افزودن چیزهای زیبایی که قیمت را بالا می‌برد، ارائه می‌کنند. گنجاندن زیر 6 G5 به این معنی است که در هر کجا که بروید سرعت بی‌سیم فوق‌العاده‌ای خواهید داشت، و باتری بزرگ ‌تر از سال گذشته این امکان را برای ما فراهم کرد تا با یک بار شارژ، یک روز کامل استفاده کنیم.

سامسونگ امسال پردازنده را تغییر داد و چیپست سنتی اسنپدراگون را با اگزینوس 1280 خود جایگزین کرد. این چیپست در همه زمینه ها سریعتر اجرا می شود، حتی اگر نیروگاهی برای بازی نباشد.

بعلاوه، صفحه نمایش 120 هرتز باعث می شود که گوشی همیشه سریع احساس شود، با اسکرول فوق العاده نرم که باعث می شود تلفن قدیمی شما احساس کند متعلق به یک قرن دیگر است. شما واقعاً باید از آن استفاده کنید تا بفهمید چقدر این تفاوت ایجاد می کند. این احتمالا یکی از بهترین ارتقاهایی است که گوشی های هوشمند تا به حال دریافت کرده اند.

سامسونگ همچنین امسال سنسورهای دوربین را ارتقا داد، بنابراین نتایج بهتر از همیشه به نظر می‌رسند، حتی اگر مشخصات روی کاغذ مشابه A52 باشد. این دقیقا همان چیزی است که سال گذشته در مورد گوشی های تاشو این شرکت اتفاق افتاد و شگفت انگیز است که چه نرم افزاری به تنهایی می تواند بهبود یابد. در مجموع، بهترین تجربه دوربینی را که تاکنون در سری گلکسی A سامسونگ دیده‌ایم، ارائه می‌کند.

بزرگترین نقطه ضعف، از دست دادن جک 3.5 میلی متری است که با افزودن 500 میلی آمپر ساعت اضافی به باتری توسط سامسونگ جبران شد. دیدن این یکی همیشه بد است، اما عمر باتری اضافی هرگز چیزی برای شکایت نیست. با این حال، سامسونگ اسلات microSD را حفظ کرده است، که باعث می‌شود مدل تلفن 128 گیگابایتی ارزان‌تر، دلپذیرتر شود.

 

OnePlus Nord N20 5G بهترین گوشی مقرون به صرفه

OnePlus Nord N20 5G بهترین گوشی مقرون به صرفه
OnePlus Nord N20 5G بهترین گوشی مقرون به صرفه

دلایل خرید

+صفحه نمایش AMOLED زیبا

+دوربین های عالی

+جک 3.5 میلی متری و اسلات کارت microSD

+اتصال G5 و NFC

+ ظاهر و ظاهری عالی

+ بسیاری از ویژگی های نرم افزار

دلایلی برای اجتناب

-صفحه نمایش می تواند روشن تر باشد

-فقط یک به روز رسانی نرم افزار (به اندروید 12)

سری OnePlus Nord با هر بار تکرار بهتر و بهتر می‌شود و OnePlus Nord N20 5G مانند بازگشت مناسب به وضعیت تقریباً پرچمدار قاتل احساس می‌شود. در حالی که سعی نمی‌کند مانند سایر گوشی‌های OnePlus یک «قاتل پرچم‌دار» باشد، قیمت زیر ۲۹۰ دلار در کنار مشخصات عالی باعث می‌شود که این گوشی بیشتر شبیه یک پرچم‌دار اقتصادی باشد تا یک گوشی میان‌رده.

نه تنها این، بلکه این مشخصات در این قیمت اساساً ناشناخته هستند. AMOLED در گوشی های زیر 300 دلار به اندازه کافی غیر معمول است، اما یک پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 695 و یک دوربین 64 مگاپیکسلی واقعا خوب است؟ ما نمی توانستیم باور کنیم که چقدر خوب همه اینها در یک تجربه واقعاً منسجم و چشمگیر در بررسی OnePlus Nord N20 ما گرد هم آمدند.

حالا این بدان معنا نیست که چند مشکل در گوشی وجود ندارد. Nord N20 با اندروید 11 عرضه می شود، که با توجه به اینکه اندروید 12 بیش از شش ماه است که در دسترس است، بسیار عجیب است. نه تنها این، بلکه به‌روزرسانی اندروید 12 تنها به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل این گوشی است که قرار است دریافت کند. اگر نسبت مشخصات به قیمت نبود، این برای OnePlus یک دردسر بزرگ بود. حداقل سه سال به روز رسانی امنیتی برای جبران آن دریافت خواهید کرد.

همچنین چند مشکل عجیب با پورت USB Type-C گوشی و برخی مشکلات با برنامه پیام‌رسانی که از قبل روی دستگاه نصب شده بود، داشتیم. در حالی که به عنوان یک انحصاری T-Mobile راه اندازی شد، اکنون به صورت قفل نشده در ایالات متحده در دسترس است و در شبکه های T-Mobile و AT&T (و همچنین MVNO هایی که از آن شبکه ها استفاده می کنند) کار می کند.

 

Nokia G20 بهترین گوشی مبتدی

Nokia G20 بهترین گوشی مبتدی
Nokia G20 بهترین گوشی مبتدی

دلایل خرید

+نرم افزار بدون Bloat

+حداقل دو روز عمر باتری

+قابل اطمینان در استفاده روزانه

+دوربین خوب

+جک 3.5 میلی متری

دلایلی برای اجتناب

-فقط یک آپدیت اندروید دریافت خواهد کرد

-شارژ محدود به 10 وات

-صفحه نمایش 720p

Nokia G20 در ارائه اصول اولیه کار بسیار خوبی انجام می دهد: وقتی می خواهید عکس بگیرید، یک صفحه نمایش بزرگ، یک باتری با دوام دو روزه، نرم افزار بدون Bloat و یک دوربین مناسب برای عکس گرفتن خواهید داشت.

مطمئناً، این تلفن به خصوص سریع نیست، اما ما شاهد تاخیر زیادی در استفاده روزانه نبودیم. برای مرور معمول (روتین)، رسانه های اجتماعی و ارسال پیامک، G20 کار را انجام می دهد.

صفحه نمایش p720 در اینجا یک عامل محدود کننده است زیرا به اندازه پنل های p1080 که در اکثر گوشی های مقرون به صرفه و میان رده دریافت می کنید زنده یا واضح نیست، اما به اندازه کافی قابل قبول است.

شما G5 را نیز از دست می دهید، و اگرچه باتری دو روز دوام می آورد، شارژ کامل آن بیش از دو ساعت طول می کشد. همانطور که گفته شد، G20 موارد ضروری را پوشش می‌دهد و نیازی نیست نرم‌افزارهای متورم را تحمل کنید – آن را با یک رابط اندرویدی تمیز و بدون هیچ چیز اضافی ارائه می‌کند.

 

Redmagic 7s Pro بهترین گوشی بازی

Redmagic 7s Pro بهترین گوشی بازی
Redmagic 7s Pro بهترین گوشی بازی

دلایل خرید

+ فوق العاده خوب ساخته شده است

+نمایشگر AMOLED روشن و بدون ناچ (notch)

+ خنک کننده فعال داخلی

+ پردازنده کمکی بازی Red Core 1

+ سرعت ذخیره سازی UFS 3.1

دلایلی برای اجتناب

-دوربین ها فقط متوسط ​​هستند

-بدون رتبه IP

-بدون شارژ بی سیم

OnePlus 10T ممکن است سریع‌ترین تلفن معمولی باشد که در حال حاضر می‌توانید بخرید، اما Redmagic 7S Pro به گونه‌ای طراحی شده است که با طراحی خاص و موتور خنک‌ کننده‌اش همه چیز را از آب خارج کند. طراحی قطعاً تهاجمی است و برخی از افراد را ناامید می‌کند، اما اگر برای برنده شدن آن تلاش کنید، Redmagic 7S Pro همیشه نرخ‌های فریم فوق‌العاده سریعی را ارائه می‌کند.

نوبیا یک اسنپدراگون 8+ Gen 1 را در کنار پردازنده کمکی بازی Nubia Red Core 1 خود قرار داده است که همه آنها توسط یک فن RGB باورنکردنی 20000 دور در دقیقه خنک می شوند. از آنجایی که این گوشی توسط یک سیستم خنک کننده غیرفعال مهار نمی شود، می تواند بسیار سریعتر از هر تلفن دیگری که می توانید بخرید برای مدت زمان بیشتری کار کند. در واقع ، ما متوجه شدیم که این سریع ترین تلفنی است که تا به حال آزمایش کرده ایم.

نکته منفی این است که Redmagic 7S Pro در برابر آب یا گرد و غبار مقاوم نیست، زیرا فن فعالی است که هوا را روی پردازنده می‌وزاند.

با این حال، از جنبه روشن، طراحی شامل ماشه های اولتراسونیک در کناره تلفن است – که مانند محرک های (ماشه های) کنترل کننده بازی هنگام نگه داشتن گوشی در جهت افقی عمل می کنند – و می توان آنها را به همراه نمایشگر کوچک در پشت سفارشی کرد.

نمایشگر جلویی یک صفحه نمایش AMOLED 120هرتزی صاف و مایع با رزولوشن واضح 2400 x 1080 است و باعث می شود بازی ها آنقدر خوب به نظر برسند که به سادگی چشمان خود را باور نخواهید کرد.

در داخل یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی وجود دارد – که از آنجایی که این گوشی دارای فن خنک کننده فعال است – مهم است – و می توان آن را با حداکثر 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی خریداری کرد.

دوربین‌ها به خوبی گوشی‌های سنتی در این دسته نیستند، اما شما در اینجا برای سخت‌افزار و افزودنی‌های متمرکز بر بازی هزینه‌ای را پرداخت می‌کنید. به طور خلاصه، اگر یک گوشی گیمینگ می‌خواهید که ظاهری زیبا داشته باشد، Redmagic 7S Pro بهترین گزینه است.

چگونه بهترین گوشی اندرویدی را انتخاب کنیم

گوشی های اندرویدی هرگز بهتر از الان نبوده اند. بنابراین صرف نظر از اینکه آیا می توانید یک دستگاه پرچمدار یا یکی از بهترین تلفن های ارزان قیمت اندرویدی را بخرید، می توانید بیرون بروید و تلفنی بخرید که کاملاً از آن راضی باشید. با این حال، از بین هر گوشی موجود در بازار، ما باید بهترین توصیه خود را برای بهترین تلفن اندرویدی به Samsung Galaxy S22+ ارائه دهیم.

جدیدترین پرچمدار سامسونگ همه موارد ضروری را دارد، از جمله صفحه نمایش AMOLED درخشان 120 هرتزی، دوربین های قدرتمندی که عکس های فوق العاده ای را در هر نوری می گیرد، شارژ سریع، سخت‌افزار داخلی قابل اعتمادی که برای جلسات بازی شدید و نرم‌افزار تمیز با چهار به‌روزرسانی تضمین‌شده سیستم‌عامل اندروید به خوبی قابل استفاده است.

1. چه اندازه صفحه نمایش باید دریافت کنم؟

هنگام خرید یک گوشی اندرویدی جدید، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید و همه چیز از نمایشگر شروع می شود. این مؤلفه ای است که بیش از هر چیز دیگری با آن تعامل دارید، بنابراین باید یکی از آن ها را تهیه کنید که از استفاده از آن لذت ببرید. مواردی مانند وضوح و نرخ به روز رسانی صفحه نمایش ارزش صحبت کردن را دارند، اما اندازه آن بیشتر است.

گوشی‌های هوشمند در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و بزرگ‌ ترین عامل تعیین ‌کننده برای آن نمایشگر است. یک صفحه نمایش 6.8 اینچی باعث می شود که یک گوشی بسیار بزرگتر از گوشی 5.8 اینچی باشد، و به همین دلیل، باید بدانید که چقدر بزرگ یا کوچک می خواهید.

برای مثال Galaxy S22 Ultra را در نظر بگیرید. این صفحه نمایش بزرگ ‌ترین نمایشگر را در این فهرست دارد (خارج از Z Fold 3، اما این متفاوت است)، و از آنجایی که صفحه نمایش بسیار بزرگ است، یک بوم فوق‌العاده برای تماشای فیلم، بازی کردن و مرور وب است.

اساساً، هر گونه مصرف محتوایی در یک نمایشگر بزرگ تر بهتر به نظر می رسد زیرا هر چه فضای بیشتری داشته باشید، بزرگ تر و آسان تر برای دیدن رسانه شما می شود. با این حال، نقطه ضعف این است که تلفن هایی مانند S22 Ultra می توانند تا حدودی ناکارآمد باشند. به خصوص اگر فردی با دست های کوچک هستید، مدیریت چنین تلفنی می تواند دردسرساز باشد.

سپس گوشی های با اندازه کوچکتر ، مانند Samsung Galaxy Z Flip 3 و Galaxy S22 استاندارد وجود دارد. مدیریت این‌ها بسیار ساده‌تر است و می‌توان با یک دست از آنها استفاده کرد، اما فضای کمتری برای فیلم‌ها و بازی‌های خود دارید.

همچنین به این معنی است که می‌توانید محتوای کمتری را در یک زمان روی صفحه قرار دهید، و اگر فردی هستید که دوست دارید اندازه فونت خود را افزایش دهید، خواندن چیزها آسان‌تر می‌شود، که می‌تواند باعث شود مجبور به پیمایش زیاد شوید.

و البته تعداد زیادی گوشی وجود دارند که در وسط این دو حالت افراطی قرار می گیرند. اگر واقعاً نگران این هستید که یک تلفن خیلی بزرگ یا کوچک باشد یا خیر، بهترین شرط شما این است که صادقانه خودتان آن را در فروشگاه حامل محلی یا Best Buy قبل از خرید، به کار ببرید.

2. آیا به روز رسانی نرم افزار مهم است؟

مقایسه نمایشگرها، پردازنده‌ها و دوربین‌ها آسان است، اما چیزی که به همان اندازه مهم است، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است. اندروید دائما در حال پیشرفت و بهتر شدن است و متأسفانه فقط گوشی های خاصی چند سال پشتیبانی نرم افزاری خواهند داشت.

همانطور که در حال حاضر وجود دارد، سامسونگ در هنگام پشتیبانی از تلفن های خود با به روز رسانی های طولانی مدت، بهترین در تجارت است. اکثر گوشی های سامسونگ که در این لیست ذکر شده اند، چهار به روز رسانی تضمینی سیستم عامل اندروید را به همراه پنج سال وصله امنیتی دریافت خواهند کرد.

گوگل سه به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی را برای پیکسل‌ها ارائه می‌کند، و OnePlus، OPPO، Xiaomi و Vivo اکنون سه به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های پرچم‌دار خود تضمین می‌کنند.

در نقطه مقابل این طیف، شرکتی مانند موتورولا و نوکیا دارید. نوکیا G20 تنها به اندروید 12 به‌روزرسانی شده است. وصله‌های امنیتی حتی بدتر هستند و نوکیا نمی‌تواند این به‌روزرسانی‌ها را به موقع ارائه کند.

بنابراین، چقدر مهم است که گوشی شما به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت کند؟ این در نهایت به میزان اهمیت شما به ویژگی های جدید اندروید بستگی دارد. گوگل هر سال نسخه جدیدی از اندروید را منتشر می‌کند، و اگرچه این به‌روزرسانی‌ها سال به سال چندان شدید نیستند، اما ویژگی‌های مهم و تنظیمات امنیتی را به تلفن شما می‌دهند که کمک می‌کند برای مدت طولانی در بهترین حالت کار کند.

همچنین تضمین می‌کند که تلفن شما با همه برنامه‌ها و بازی‌های موجود در فروشگاه Play سازگار می‌ماند، زیرا با قدیمی شدن نسخه‌های اندروید، توسعه‌دهندگان برنامه در نهایت پشتیبانی را متوقف می‌کنند.

تلفنی مانند نوکیا جی 20 تا دو سال بعد غیرقابل استفاده نخواهد بود، فقط به این دلیل که اندروید 11 را اجرا می کند و نه اندروید 13، اما خرید یک محصول و دانستن اینکه این محصول توسط چنین پنجره کوچکی از پشتیبانی پس از خرید پشتیبانی می شود، کمی دلسرد کننده است.

این شکاف در به‌روزرسانی‌ها چیزی است که اندروید برای سال‌ها با آن روبه‌رو بوده است، و در حالی که سازندگان به تدریج در این زمینه بهتر می‌شوند، ما هنوز فضای زیادی برای رشد داریم.

3. واقعاً به چند دوربین و مگاپیکسل نیاز دارم؟

طی چند سال گذشته، برخی از شرکت‌های تلفن همراه تمایل زیادی به استفاده از دوربین‌های هر چه بیشتر روی دستگاه‌های خود دارند. از آنجایی که عرضه تلفن‌هایی با دو، سه یا حتی چهار دوربین رایج‌تر شده است، این انتظار وجود دارد که تلفن‌ها برای اینکه خوب باشند، باید چندین سنسور دوربین داشته باشند.

هشدار اسپویلر – این درست نیست.

بیایید به گلکسی A53 نگاه کنیم. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی، ماکرو 5 مگاپیکسلی و دوربین پرتره 5 مگاپیکسلی است. در مقایسه با دوربین های کوچکتر 12.2 مگاپیکسلی پیکسل a5، می توان تصور کرد که A53 عکس های بهتری می گیرد، اما همیشه اینطور نیست.

داشتن آن سنسورهای دوربین اضافی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، اما به شرطی که کیفیت بالایی داشته باشند. اغلب اوقات، ما می‌بینیم که شرکت‌ها دوربین‌های اضافی زیادی را روی تلفن‌های خود وارد می‌کنند تا اینکه این لنزهای ثانویه خیلی خوب نباشند. البته، سنسور دوربین اصلی همیشه مهم‌ترین است، بنابراین این سنسوری است که می‌خواهید بیشتر به آن توجه کنید.

در یک نکته مشابه، مگاپیکسل بالاتر (به عنوان MP شناخته می شود) همیشه به این معنی نیست که دوربین بهتری دریافت می کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، دوربین 64 مگاپیکسلی در A53 گاهی اوقات عکس هایی می گیرد که به خوبی عکس های گرفته شده از دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی پیکسل a5 نیستند.

فاکتورهای بسیار دیگری نیز وجود دارند که در مورد دوربین گوشی نقش دارند، بنابراین اجازه ندهید که تعداد مگاپیکسل تنها عامل شما برای قضاوت در مورد آنها در هنگام خرید باشد. بررسی ها را بخوانید، به نمونه های دوربین نگاه کنید و درک بهتری از نوع دوربینی که با آن سروکار دارید خواهید داشت.

4. چه اندازه باتری باید بگیرم؟

عمر باتری سرگرم کننده ترین چیز برای صحبت با تلفن های هوشمند نیست، اما در نهایت، یکی از ضروری ترین اجزا است. تلفن شما می‌تواند بهترین نمایشگر و پردازنده را در اطراف داشته باشد، اما اگر در طول روز دائماً خاموش است، چه فایده‌ای دارد؟

ظرفیت باتری های مختلفی برای همه گوشی های موجود در این لیست وجود دارد، و اگر به طور منظم با آنها همراه نباشید، دانستن اینکه اندازه خوب چیست و چه چیزی نیست، می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، در اینجا یک قانون کلی وجود دارد.

اگر در حال خرید یک گوشی اندرویدی هستید، ظرفیت ایده آل 4000 میلی آمپر ساعت یا بیشتر است. همانطور که تلفن‌ها به سمت نمایشگرهای بزرگ ‌تر با نرخ تازه‌سازی سریع‌تر حرکت می‌کنند، باتری بیشتری برای حفظ انرژی آنها در طول روز مورد نیاز است.

البته بسته به نوع گوشی که می‌خرید، این مقدار می‌تواند کمی متفاوت باشد. گوشی‌هایی با اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌ تر و نرخ تازه‌سازی نمایشگر پایین‌تر همچنان می‌توانند یک روز کامل را بدون مشکل پشت سر بگذارند، زیرا معمولاً نسبت به تلفن‌هایی با مشخصات چشمگیرتر، انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

اینها عواملی هستند که باید هنگام خرید گوشی خود در نظر بگیرید، اما به طور کلی، میلی آمپر ساعت بیشتر به معنای عمر باتری بیشتر است.

5. به چه ویژگی های کوچکتری باید توجه کنم؟

آخرین اما مطمئناً مهم نیست، چند ویژگی و مشخصات کوچکتر وجود دارد که هنگام خرید به راحتی می توان از آنها چشم پوشی کرد – نمونه بارز NFC است. NFC مخفف Near Field Communication است و تراشه ای است که در اکثر تلفن ها وجود دارد که به شما امکان می دهد با تلفن هوشمند خود با Google Pay در فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها و غیره پرداخت کنید.

اکثر گوشی‌های موجود در این لیست از NFC پشتیبانی می‌کنند، اما بسیاری از گوشی‌های ارزان‌تر موتورولا و نوکیا اغلب فاقد این ویژگی هستند. ممکن است به Google Pay اهمیتی ندهید، اما اگر این کار را می‌کنید، ارزش دارد دوباره بررسی کنید که تلفنی که می‌خواهید بخرید NFC داشته باشد.

یکی دیگر از مشخصاتی که باید بررسی شود، رتبه IP68 است. این یک مهر و موم محافظتی است که بسیاری از تلفن‌ها دارند و تضمین می‌کند که از مقدار مشخصی گرد و غبار و آب محافظت می‌شوند. بنابراین اگر بیرون زیر باران گرفتار شدید یا گوشی خود را به ساحل ببرید، رتبه IP68 تضمین می کند که گوشی شما به خوبی زنده (باقی) بماند.

برخی از تلفن‌ها فاقد این رتبه‌بندی IP هستند، اما مقاومت در برابر آب دارند یا پوششی دارند که از آنها محافظت می‌کند. این دستگاه‌ها نیز احتمالاً برای پاشیدن آب از اینجا و آنجا مناسب هستند، اما شما همان حفاظت تضمین شده را ندارید. بهترین حالت این است که در صورت امکان از خیس شدن تلفن خود جلوگیری کنید، اما اگر زیاد در اطراف آب هستید، احتمالاً ارزش خرید چیزی با محافظ IP68 را دارد.

ما همچنین باید به روندی بپردازیم که چند سالی است در فضای گوشی های هوشمند وجود دارد – مرگ جک هدفون. اکثریت قریب به اتفاق گوشی‌های جدیدی که این روزها عرضه می‌شوند، دیگر این پورت را ندارند، اما تعداد کمی از گوشی‌های نگهدارنده همچنان آن را ارائه می‌کنند.

اگر فردی هستید که عمدتاً از هدفون یا هدفون های سیمی استفاده می کنید، مطمئناً خوب است، اما اگر به سراغ دسته بی سیم رفته اید، این چیزی نیست که نیازی به آن داشته باشید.

ما می دانیم که این موارد بسیار زیاد است، اما هنگامی که نوع گوشی مورد نظر و بودجه ای که باید با آن کار کنید را درک کردید، امیدواریم این راهنما به شما کمک کند که برای تصمیم گیری درست احساس آمادگی بیشتری کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس