5 فیلم علمی-تخیلی برتر که باید به مجموعه تبدیل شوند

123
0
5 فیلم علمی-تخیلی برتر که باید به مجموعه تبدیل شوند

مجموعه فیلم‌های علمی-تخیلی محبوب فراوانی وجود دارند. اما بیش‌تر از آن‌ها فیلم‌های مستقلی هستند که می‌بایست به مجموعه تبدیل می‌شدند، ولی نشدند. در این مقاله قرار است به 5 فیلم علمی-تخیلی برتر که باید به مجموعه تبدیل شوند بپردازیم. با اول نیوز همراه باشید.

در جهان فیلم‌های علمی-تخیلی مجموعه‌های زیادی وجود دارند که لایق تبدیل شدن به مجموعه را نداشته‌اند. در طرف مقابل هم فیلم‌های علمی-تخیلی مستقلی را داریم که باید به مجموعه تبدیل می‌شدند، ولی نشدند. دلایل مختلفی برای این فقدان وجود دارد. گاهی فیلم مربوطه به اندازه‌ی کافی محبوب و پرفروش نمی‌شود و گاهی سازندگان می‌خواهند آن را تبدیل به یک مجموعه کنند، ولی نمی‌دانند چطور.

برخی اوقات سازندگان اصلی فیلم نمی‌خواهند با آب بندی اثرشان را تبدیل به یک مجموعه کنند و حس ناخوشایندی در مخاطبان ایجاد کنند. برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان نیز هستند که معتقدند فلان فیلم بهتر است تک قسمتی باشد و به مجموعه تبدیل نشود. البته زمان می‌گذرد و تفکرات آدم‌ها تغییر می‌کند. با تمام این حرف‌ها هنوز هم فیلم‌هایی هستند که ارزش گسترش یافتن و حداقل دریافت دنباله داشته باشند. همچنین ما فیلم‌هایی را هم داریم که پتانسیل بیش از این‌ها را دارند و در صورتی که سازندگان کار خودشان را درست انجام دهند می‌شود به آینده‌ی آن‌ها امیدوار بود.

برخی فیلم‌های علمی-تخیلی هستند که پایان مشخصی ندارند و این‌طور حس می‌شود که امکان ادامه دادن آن‌ها وجود دارد. در برابر فیلم‌هایی همچون ترمیناتور را نیز داریم که پایان محکمی داشت. ولی سازندگان آن را تبدیل به یک مجموعه کردند و شاهد نسخه‌های مختلف آن در طی سال‌ها بودیم. در ادامه به فیلم‌های علمی-تخیلی خواهیم پرداخت که ارزش تبدیل شدن به دنباله را دارند.

 

5 فیلم علمی-تخیلی برتر که باید به مجموعه تبدیل شوند

Upgrade

خیلی از فیلم‌های علمی-تخیلی هستند که محبوبیتشان را مدیون داستان هشدار دهنده‌شان می‌باشند. فیلم Upgrade نیز چند هشدار و تلنگر در بر دارد. داستان فیلم به این می‌پردازد که فناوری چگونه می‌تواند بشریت را تسخیر کند. مردی که همسرش را از دست داده در راستای انتقام گرفتن از قاتلین، انسانیت خودش را قربانی می‌کند. او طی یک معامله‌ای بدن خود را با ابزارهای نوین که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند تقویت می‌کند. اوایل کار اوضاع خوب است و او حتی موفق به گرفتن انتقام از افرادی که زندگی‌اش را تباه کرده‌اند نیز می‌شود. منتهی در ادامه متوجه می‌شود که این هوش مصنوعی همیشه هم طرف و مطیع او نیست.

فیلم Upgrade هنگام عرضه به اندازه‌ای محبوب شد که افراد زیادی خواهان انتشار دنباله برای آن بودند. اما به نظر می‌رسد که این فیلم قرار است برای همیشه مستقل باقی بماند. ظاهراً هیچ علاقه‌ای برای ادامه دادن داستان و یا عرضه‌ی یک دنباله‌ی فرعی برای این فیلم وجود ندارد. شاید علت اصلی این موضوع فروش متوسط فیلم باشد. ممکن است سازندگان محبوبیت این فیلم را به اندازه‌ی کافی ندانند و ساخت دنباله برای آن را منطقی تصور نکنند. اگر Upgrade به یک فیلم فوق محبوب کالت تبدیل شود، این موضوع می‌تواند تغییر کند.

 

5 فیلم علمی-تخیلی برتر که باید به مجموعه تبدیل شوند

Ex Machina

شاید یکی از فیلم‌هایی که باید حداقل یک دنباله دریافت کند، همین Ex Machina باشد. این فیلم یکی از آن آثاری است که ٱسکار آیزاک را حسابی رو زبان‌ها انداخت و نشان داد که این بازیگر فراتر از یک خلبان یاغی در جنگ ستارگان است. همچنین این فیلم برای طرفداران آثار علمی-تخیلی جایگاه هوش مصنوعی را نشان داد. آلیسیا ویکاندر با ایفای نقش در قالب زن رباتیک نشان داد که شاید هوش مصنوعی در ابتدا ساده لوح باشد، ولی توانایی یادگیری به او این امکان را می‌دهد که رشد کند و به یک شرور واقعی تبدیل شود. دقیقاً همین موضوع است که ادامه دادن داستان Ex Machina را جذاب می‌کند.

زن رباتیک داستان یک انسان را می‌کشد و دیگری را به حال خود رها می‌کند تا بمیرد. در ادامه نیز فرار می‌کند تا یک پایان‌بندی استثنایی را شاهد باشیم. فضاسازی فیلم بی شباهت به سریال Westworld نیست. واقعاً جالب خواهد بود در ادامه ببینیم این ربات انسان‌نما در جامعه چه کار می‌کند و واکنش دیگران نسبت به او چه خواهد بود. آیا این زن رباتیک تصور کرده که یک انسان واقعی است و قصد دارد یک زندگی معمولی تشکیل دهد!؟ هیچ چیز مشخص نیست. باید دید سازندگان چه تصمیمی می‌گیرند و آیا شاهد دنباله‌ی این اثر خواهیم بود یا خیر.

 

5 فیلم علمی-تخیلی برتر که باید به مجموعه تبدیل شوند

Chronicle

فیلم Chronicle از آن دست آثار علمی-تخیلی است که به ظاهر سازندگان قلق کار را بلدند. آن‌ها می‌دانند که چطور موضوعات غیرواقعی را منطقی جلوه دهند تا مخاطب آن‌ها را پس نزند. پایان‌بندی این فیلم مخاطب را در یک وضعیت تعلیق قرار می‌دهد و به فکر فرو می‌برد. ظاهراً یک حرکت‌هایی برای ساخت دنباله‌ی Chronicle صورت گرفته ولی هیچ چیز رسمی نیست. اگر شاهد یک دنباله باشیم فوق‌العاده خواهد بود. طرفداران پس از یک دهه انتظار به خواسته‌شان خواهند رسید. آیا سازندگان چنین خطری را به جان خواهند خرید؟ آیا شاهد عرضه‌ی دنباله‌ی این فیلم علمی-تخیلی محبوب خواهیم بود؟ فعلاً چیزی مشخص نیست. تنها کاری که می‌شود کرد، انتظار است.

 

لبه ی فردا

Edge of Tomorrow

پایان‌بندی فیلم Edge of Tomorrow واضح و مشخص بود. نژاد انسان‌ها توانست بر بیگانگان غلبه یابد و جلوی پایان یافتن جهان و آغاز دوباره‌ی هستی را بگیرد. اما داستان‌های زیادی برای پرداختن وجود دارد. به عنوان مثال هویت این بیگانگان چیست؟ آن‌ها از کجا آمده‌اند و این توانایی‌ها را چطور به دست آورده‌اند؟ ساخت دنباله برای این فیلم کار سختی نخواهد بود. چرا که انبوهی از ایده برای پرداختن وجود دارد. به عنوان مثال بیگانگان پس از چند سال دوباره به زمین حمله کنند و یا انسان‌ها رد آن‌ها را بزنند و به سیاره‌‌شان بروند تا با آن‌ها درگیر شوند. شخصیت‌های جالب فراوانی در این فیلم وجود دارند که ارزش بسط و گسترش دستانشان حس می‌شود. درست است که یکی از ستارگان فیلم در مصاحبه‌ای عنوان کرد که ساخت Edge of Tomorrow 2 بعید به نظر می‌رسد، ولی وقتی پای هالیوود وسط باشد هیچ‌چیز حتمی نیست.

 

آرامش

Serenity

شاید در بین فهرست 5 فیلم علمی-تخیلی برتر که باید به مجموعه تبدیل شوند، کم‌ترین شانس برای احیا و دریافت دنباله را Serenity داشته باشد. چرا که این فیلم در واقع پایان‌بخش سریال فایرفلای از شبکه‌ی فاکس بود که علیرغم محبوبیت در بین طرفداران بنا به دلایلی لغو شد. در این فیلم شخصیت‌های سریال به لبه‌ی کهکشان می‌روند و در آن‌جا یک دولت اقتدارگرا را پیدا می‌کنند که مردم را به موش آزمایشگاهی تبدیل و آن‌ها را آدمخوار کرده است. همچنین این فیلم چندین شخصیت محبوب را به کشتن داد. در نتیجه ساخت دنباله برای آن از همیشه بعیدتر به نظر می‌رسد. ولی با این حال Serenity ارزش تبدیل شدن به مجموعه را دارد.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ فهرست 5 فیلم علمی-تخیلی برتر که باید به مجموعه تبدیل شوند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ کدام یک از این فیلم‌ها را تماشا کرده‌اید؟ جای کدام‌ فیلم در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس