رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ

105
0
رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ

جدای از مرد عنکبوتی، بتمن بیش‌ترین سابقه را در بین آثار ابرقهرمانی هنرصنعت بازی‌های ویدیویی دارد.  با اول نیوز همراه شوید تا به رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ بپردازیم.

چه آن را به نام شوالیه‌ی تاریکی، جنگجوی شنل پوش یا بتمن بشناسید، فرقی نمی‌کند. در هر صورت او یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی تاریخ است. او روزها نقش بروس وین میلیاردر را بازی می‌کند و شب هنگام شنل بتمن را بر تن می‌کند. او فرصت کمی برای استراحت و خواب دارد، چرا که جرم و جنایت خواب ندارد.

طبیعتاً در طول سال‌ها بازی‌های فراوانی سعی بر این داشته‌اند که روح و عناصر کلیدی بتمن را در هنر هشتم پیاده‌سازی کنند. بهترین بازی‌ها آن‌هایی هستند که توانسته‌اند کارآگاه بازی، استفاده از گجت‌های مختلف و شرورهای گاتهام را به بهترین نحو شبیه‌سازی کنند. با توجه به این تفاسیر، مجموعه‌ی بتمن آرخام بهترین بازی‌های ممکن هستند. برای همین است که محبوبیت بالایی نیز دارند. منتهی بازی‌های شایسته‌ی دیگری نیز وجود دارند. در ادامه با ما همراه شوید تا به رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ بپردازیم.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Batman: Dark Tomorrow

20. Batman: Dark Tomorrow

  • سال عرضه: 2003
  • سازنده: Kemco
  • پلتفرم‌ها: گیم کیوب و ایکس باکس اورجینال

بازی Batman: Dark Tomorrow را Kemco ساخته است. این بازی اکشن ماجراجویی قرار بود اثری انقلابی شود ولی ضعیف‌تر از انتظارات ظاهر شد. ابتدا این بازی قرار بود انحصاری گیم کیوب باشد. ولی شرایط در ادامه تغییر کرد و تبدیل به اثری مولتی پلتفرم شد. یکی از ویژگی‌های اصلی بازی پرداختن به شخصیت منفی رأس الغول و دخترش تالیا بود.

گیم پلی و فضاسازی بازی واقع‌گرایانه بود و به نوعی مشابه مجموعه‌ی بتمن آرخام است. ولی متاسفانه به دلیل ضعف‌های تکنیکی با واکنش منفی منتقدان مواجه شد و شکست بدی خورد. علیرغم این موارد نمی‌شود از جاه‌طلبی و ایده‌های جذاب سازندگان چشم‌پوشی کرد. ایده‌هایی که در ادامه به بهترین شکل توسط راکستدی پیاده‌سازی شدند. شاید اگر فرصت بیش‌تری به سازندگان داده می‌شد، Batman: Dark Tomorrow به بازی بهتری تبدیل شده بود. نسخه‌ی پلی استیشن 2 به دلیل شکست تجاری بازی لغو شد. بدترین جایگاه در فهرست رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ به این بازی تعلق دارد.

 

Lego Batman: The Videogame

19. Lego Batman: The Videogame

  • سال عرضه: 2008
  • سازنده: Traveller’s Tales, TT Fusion
  • پلتفرم‌ها: نینتندو DS، نینتندو Wii، کامپیوتر، پلی استیشن 3، پی اس پی، ایکس باکس 360 و پلی استیشن 2

بازی‌های لگویی این روزها عناصر جهان‌باز و سندباکس را ملاک قرار می‌دهند. اما Lego Batman: The Videogame مربوط به دوره‌ی دیگری است. این بازی بر خلاف بازی‌های متأخر رویکرد خطی و مرحله‌ای دارد. رویکردی که البته در نوع خود چندان بد هم نیست. مراحل بازی سرشار از جذابیت و شوخ‌طبعی‌های معمول آثار لگویی است.

این بازی صداگذاری ندارد، ولی با این حال توانسته شخصیت گاتهام و مردمانش را منتقل کند. همچنین Lego Batman: The Videogame بهترین بازی در بین سه‌گانه‌ی لگو بتمن از لحاظ داستان است. این مهم را مدیون رویکرد خطی‌تر خود است. تجربه‌ی بازی مفرح و لذت‌بخش است. بدون شک ارزش وقت گذاشتن را خواهد داشت. اگر نسخه‌های بعدی در دسترس‌تر نبودند، قطعاً آن را در رتبه‌های بالاتری قرار می‌دادیم.

 

Batman: Arkham Origins Blackgate

18. Batman: Arkham Origins Blackgate

  • سال عرضه: 2013
  • سازنده: Armature Studio
  • پلتفرم‌ها: نینتندو 3DS، نینتندو Wii U، کامپیوتر، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان

بازی‌های مجموعه‌ی بتمن آرخام همگی از کیفیت بالایی برخوردار بودند، با این حال تلاش سازندگان برای ورود به وادی کنسول‌های دستی چندان خوشایند نبود. البته این بازی را خالقان اصلی مجموعه نساخته‌اند، ولی با این حال برچسب آرخام خورده است.

بازی Batman: Arkham Origins Blackgate یک متروییدوانیای 2 بعدی است که در زندان معروف بلک گیت جریان دارد. علیرغم تلاش سازندگان برای ارائه‌ی یک کیفیت قابل قبول، موفق به انجام این کار نشدند. مبارزات بازی به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزار موبایل خوب از آب در نیامده‌اند. این بازی می‌توانست فوق‌العاده ظاهر شود ولی در نهایت Batman: Arkham Origins Blackgate اثری متوسط است.‌

 

Batman: Vengeance

17. Batman: Vengeance

  • سال عرضه: 2001
  • سازنده: Ubi Soft Montreal
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس، پلی استیشن 2، گیم بوی ادونس، گیم کیوب و کامپیوتر

وقتی قرار است به بازی‌های قدیمی بپردازیم، باید عنصر زمان را مد نظر قرار دهیم. به عنوان Batman: Vengeance چیز زیادی برای ارائه به گیمرهای جدید ندارد. چرا که با استانداردهای مدرن هماهنگ نیست. اما در زمان خود بازی بدی نبود. این بازی در واقع اقتباسی وفادار از سری انیمیشن‌های جدید بتمن در آن دوره بود. اگر صرفاً داستان و روایت را مد نظر قرار دهید، خواهید دید که با بازی خوبی طرف هستید.

گیم پلی بازی Batman: Vengeance برای دوره‌ی خود چندان بد نبود. ولی خیلی فوق‌العاده هم نبود. یک تجربه‌ی استاندارد و قابل قبول را ارائه می‌داد. با این حال اگر شخصی علاقه‌ی زیادی به بتمن دارد و توان تحمل بازی‌های اولیه‌ی اکشن ماجراجویی سه بعدی را دارد، احتمالاً از این بازی خوشش آید. جایگاه هفدهم در فهرست رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ به این بازی تعلق دارد.

 

Batman Forever: The Arcade Game

16. Batman Forever: The Arcade Game

  • سال عرضه: 1996
  • سازنده: Probe Entertainment, Iguana Entertainment
  • پلتفرم‌ها: آرکید، سگا ساترن، مایکروسافت داس و پلی استیشن وان

با وجود این‌که بازی برگرفته از فیلم به شدت موفق Batman Forever بود، اما چون با تأخیر یک ساله روی کنسول‌های خانگی عرضه شد، خیلی زود به فراموشی سپرده شد. با وجود این‌که بازی Batman Forever: The Arcade Game اثر خوبی نیست، اما به قدری دیوانه‌وار و متفاوت بود که ارزش قرار گرفتن در فهرست ما را داشت.

همان‌طور که فیلم بتمن برای همیشه با تغییر کارگردان از تیم برتون به جوئل شوماخر دچار تحول شدیدی شد، بازی نیز به پیروی از فیلم با همه‌ی پيشينيان خود تفاوت داشت. Batman Forever: The Arcade Game یک beat em up جذاب و متفاوت است که هر طرفدار بتمنی باید آن را حداقل یک بار هم که شده تجربه کند. گیم پلی عجیب بازی به شما تصور تجربه‌ی بازی‌های استریت فایتر می‌دهد.

 

Batman: Rise Of Sin Tzu

15. Batman: Rise Of Sin Tzu

  • سال عرضه: 2003
  • سازنده: Ubi Soft Montreal
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس، پلی استیشن 2، گیم بوی ادونس، گیم کیوب

بازی Batman: Rise Of Sin Tzu یک جایگاه ویژه در بین بازی‌های بتمن دارد. با وجود این‌که بازی شباهت‌های فراوانی به کلیت سری جدید انیمیشن‌های بتمن دارد، اما روی یک شرور جدید و اورجینال به نام سن تزو متمرکز است. او به دنبال قوی‌ترین حریف برای مبارزه می‌گردد و همین موضوع توجه بتمن را جلب می‌کند.

بازی Batman: Rise Of Sin Tzu یک beat em up به شدت سخت و چالش‌برانگیز است که شما باید با انبوه دشمنان مبارزه کنید و در پایان غولآخر سرسختی که توسط سن تزو تحت تأثیر قرار گرفته را شکست دهید. شما در خلال بازی می‌توانید شخصیت خود را ارتقاء دهید و قوی‌تر شوید. همچنین امکان تجربه‌ی بازی به صورت ۴ نفره در قالب بتمن، رابین، نایت وینگ و بتگرل را با دوستان خواهید داشت. تجربه‌ی بازی به صورت ۴ نفره فوق‌العاده است. با این‌که این بازی جزو رده‌های بالای فهرست برترین بازی‌های بتمن قرار نمی‌گیرد، اما تجربه‌ی آن حداقل برای یک بار، خالی از لطف نخواهد بود.

 

Batman Begins

14. Batman Begins

  • سال عرضه: 2005
  • سازنده: Eurocom, Vicarious Visions
  • پلتفرم‌ها: ایکس باکس، پلی استیشن 2، گیم بوی ادونس، گیم کیوب

داستان لغو شدن بازی اقتباسی از فیلم شوالیه‌ی تاریکی کریستوفر نولان بارها تعریف شده است. اما کم‌تر کسی به بازی نسبتاََ موفق Batman Begins که پیش‌درآمدی بر آن بود اشاره می‌کند.

بازی Batman Begins توسط Eurocom ساخته شده است. این بازی به نوعی ترکیبی عجیب از Splinter Cell (به دلیل وجود عناصر مخفی‌کاری) و مجموعه‌ی ماشین سواری Burnout (به دلیل وجود سکانس‌های رانندگی با ماشین بتمن) است. با وجود این‌که بازی اصلاً به کیفیت مجموعه‌هایی که نام بردیم نمی‌رسد، اما تجربه‌ای مفرح را ارائه می‌دهد که در ادامه زمینه‌ساز مجموعه‌ی آرخام می‌شود. جایگاه چهاردهم فهرست رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ به بتمن آغاز می‌کند تعلق دارد.

 

Batman: The Brave And The Bold – The Videogame

13. Batman: The Brave And The Bold – The Videogame

  • سال عرضه: 2010
  • سازنده: WayForward Technologies
  • پلتفرم‌ها: Wii, Nintendo DS

این بازی یادآور انیمشینی محصول دهه‌ی ۶۰ میلادی است. آن انیمیشن توانسته بود طرفدارانی را برای خود جور کند و این موضوع در خصوص این بازی نیز صدق می‌کند. بازی دو بعدی Brave and the Bold یک اثر beat em up است که مشخصاََ با بودجه‌ای محدود توسعه یافته بود. اما علیرغم این محدودیت توانسته بود روح انیمشین را بازطراحی کند و تجربه‌ای وفادار را ارائه دهد.

بازی Batman: The Brave And The Bold – The Videogame برای طرفداران انیمیشن و آن‌هایی که beat em up های ۲ بعدی را دوست دارند بدون شک جذاب خواهد بود. منتهی انتظارات بالایی نسبت به آن نداشته باشید.

 

Batman Returns (SNES)

12. Batman Returns (SNES)

  • سال عرضه: 1993
  • سازنده: کونامی
  • پلتفرم‌ها: SNES

در دوران کنسول‌های ۱۶ بیتی، تقریباً غیرممکن بود که بازی‌های بتمن بتوانند عناصر مخفی‌کاری و کارآگاهی را با جزئیات بالا ارائه دهند. با توجه به این تفاسیر، طرفداران غالباً شاهد بازی‌های دو بعدی خطی بودند. البته این به معنی جذاب نبودن آن بازی‌ها نیست. به عنوان مثال می‌توان به بازی کلاسیک کونامی برای سوپر نینتندو یعنی Batman Returns اشاره کنیم.

جدای از مرحله‌ای بت موبیل، بازی همان داستان فیلم را دنبال می‌کرد. بتمن می‌بایست با کت وومن، پنگوئن و انبوه دشمنان در قالب beat em up مبارزه کند. بازی Batman Returns انقلابی نیست. اما گرافیک و گیم پلی بازی با وجود گذر زمان کیفیت خود را حفظ کرده است. با این‌که مبارزات بازی در مقایسه با دیگر عناوين SNES خیلی راحت هستند، اما جذابیت و ویژگی‌های خاص خود را دارند و کماکان لذت‌بخش هستند. گیج کردن دشمنان با Batarang و پرت کردن آن‌ها به سمت پنجره‌های شیشه‌ای به مانند گذشته مفرح است.

 

Batman: The Video Game (NES)

11. Batman: The Video Game (NES)

  • سال عرضه: 1989
  • سازنده: Sunsoft
  • پلتفرم‌ها: NES

طرفداران نینتندو همیشه به کنسول‌های این شرکت ژاپنی وفادار بوده‌اند و سر این بازی قسم می‌خوردند. پس از تجربه‌ی این بازی متوجه چرایی آن خواهید شد.

بازی بتمن روی NES یک تجربه‌ی استاندارد دو بعدی بود که گیمرها باید دشمنان را شکست می‌دادند، با غولآخرها در پایان هر مرحله مبارزه می‌کردند و سرانجام به جوکر می‌رسیدند. از معماهای وال جامپینگ بازی گرفته تا ارتقاء‌های بتمن در طول بازی، شباهت بتمن به Ninja Gaiden روی همین کنسول قابل انکار نبود. در هر حال این ارائه برای یک بازی ۸ بیتی فوق‌العاده بود. با این حال چیزی که منجر به منحصر به فرد شدن این بازی شده است، ارائه‌ی بصری آن است. میان‌پرده‌های ۸ بیتی بازی برای آن دوران فوق‌العاده بود و موسیقی جذاب نیز بر ارزش کار می‌افزود. تجربه‌ی این بازی برای طرفداران بتمن بدون شک ارزشمند خواهد بود.

 

مجموعه‌ی Batman: The Telltale

10. مجموعه‌ی Batman: The Telltale

  • سال عرضه: 2016
  • سازنده: Telltale Games
  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، کامپیوتر، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و موبایل

ویژگی‌های بتمن از یک انسان معمولی بیش‌تر و فراتر است. با این‌که او زاده‌ی زمین و یک انسان معمولی است، اما قدرت‌های فرابشری از خود به نمایش می‌گذارد که انسان‌های معمولی را یارای مقابله با آن‌ها نیست.

در مجموعه‌ی بتمن تل تیل ما بیش‌تر به داستان این شخصیت نفوذ می‌کنیم. اما داستان چندان درخشان ظاهر نمی‌شود و گاهاً سطحی می‌شود. برای همین است که مجموعه‌ی بتمن تل تیل به کیفیت آثار پیشین این استودیو نمی‌رسد و تجربه‌ای درگیر کننده را ارائه نمی‌دهد. با این حال ارزش یک بار تجربه را دارد.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ The Adventures Of Batman And Robin

9. The Adventures Of Batman And Robin

  • سال عرضه: 1994
  • سازنده: Konami, Clockwork Tortoise, Novotrade
  • پلتفرم‌ها: SNES، سگا سی دی، سگا جنسیس، گیم گییر

جایگاه 9 رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ به یک بازی کلاسیک تعلق دارد. مجموعه‌ی انیمشینی بتمن با اختلاف بهترین کار شرکت دی سی در این مدیوم است. این مجموعه‌ی کلاسیک با ارائه‌ی داستان تاریک و صداپیشگی درجه یک توانست فوق‌العاده درخشان ظاهر شود. فصل دوم این انیمشین The Adventures Of Batman And Robin نام داشت و اقتباس ویدیویی به همین نام دریافت کرد.

بازی The Adventures Of Batman And Robin در زمان خودش یک تجربه‌ی استاندارد را ارائه می‌داد. گیم پلی بازی استاندارد بود ولی ایده‌ی بت موبیل خوب پیاده‌سازی نشده بود. از طرفی استفاده از پسورد برای ذخیره‌ی بازی اصلاً جذاب نبود. با این حال ماجراجویی بتمن و رابین توانست برای طرفداران انیمیشن تجربه‌ی دلچسبی را ارائه دهد.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Injustice: Gods Among Us

8. Injustice: Gods Among Us

  • سال عرضه: 2013
  • سازنده: NetherRealm Studios
  • پلتفرم‌ها: نینتندو Wii U، کامپیوتر، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، ایکس باکس 360، موبایل

با این‌که مبارزات بازی Injustice: Gods Among Us خوب بود، ولی حرکت و انیمیشن‌های برخی شخصیت‌های آن چنگی به دل نمی‌زد. اندکی بعد از این بازی تکن 7 و مورتال کامبت ایکس راهی بازار شدند و سبک مبارزه‌ای را متحول کردند. Injustice: Gods Among Us خوش شانس بود که زمینه‌ساز موفقیت Injustice 2 را فراهم کرد. در غیر این صورت به نیکی از آن یاد نمی‌شد.

همه‌ی این‌ها را گفتیم، اما از حق نگذریم توجه به جزئیات در بازی فوق‌العاده بود. البته که بازی می‌توانست شخصیت‌های بیش‌تر، زمین‌های مبارزه و مکانیک‌های مبارزه‌ی بهتری را ارائه دهد. ترکیب ۲ بعدی و ۳ بعدی بازی چندان جذاب نبود ولی داستان توانست ارزش تجربه‌ی بازی را حفظ کند.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Batman: Arkham VR

7. Batman: Arkham VR

  • سال عرضه: 2016
  • سازنده: راکستدی
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4 و کامپیوتر

سازندگان مجموعه‌ی بتمن آرخام یکی از بهترین تجربه‌ی واقعیت مجازی را ارائه می‌دهند. امکان گلاید کردن ویژگی جذابی بود، با این حال مکانیک‌های کارآگاهی بازی نیز در نوع خود جالب بودند.

داستان بازی Batman: Arkham VR کیفیت خوبی داشت ولی کمبودهای بخش گیم پلی مانع شکوفایی و درخشش آن شدند. با این حال بازی‌های آینده‌ی بتمن در وادی واقعیت مجازی، می‌توانند از این بازی به عنوان الگو استفاده کنند.

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Lego Batman 2: DC Super Heroes

6. Lego Batman 2: DC Super Heroes

  • سال عرضه: 2012
  • سازنده: Traveller’s Tales, TT Fusion
  • پلتفرم‌ها: نینتندو Wii U، نینتندو Wii، نینتندو 3DS، نینتندو DS، کامپیوتر، پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا، ایکس باکس 360، موبایل

این بازی بدون شک بهترین بازی لگویی بتمن است. این بازی به زیبایی عناصر بازی‌های لگو را با جهان جذاب بتمن ترکیب کرده است و تجربه‌ای ناب را ارائه می‌دهد. Lego Batman 2: DC Super Heroes با نمای دوربین منحصر به فرد خود دید بهتری به شما می‌دهد و تسلط کامل روی محیط بازی خواهید داشت.

در این بازی قابلیت تجربه‌ی گیم پلی توسط دیگر شخصیت‌ها را نیز خواهید داشت. جزئیات بازی فوق‌العاده است و گیم پلی نیز برای مدتی شما را سرگرم خواهد کرد. نکته‌ی جذاب بازی نیز این است که همه می‌توانند از آن لذت ببرند. این بازی فقط مختص کودکان نیست و عاشقان بتمن از تجربه‌ی آن کیفور خواهند شد. جایگاه 6 فهرست رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ به Lego Batman 2: DC Super Heroes می‌رسد.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Injustice 2

5. Injustice 2

  • سال عرضه: 2017
  • سازنده: NetherRealm Studios
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر و موبایل

بازی Injustice 2 فراتر از انتظار ظاهر شد. کیفیت بصری و گیم پلی بازی شگفت‌انگیز بود. شما انبوهی از شخصیت‌های پرطرفدار دی سی را در اختیار داشتید و داستان خوبی نیز برای آن‌ها تعبیه شده بود. همه‌ی این موارد در کنار هم منجر به این شد که شاهد یک بازی مبارزه‌ای درجه یک باشیم. این بازی با توجه به پیشرفت‌هایی که به خود دیده بود، Injustice: Gods Among Us را به راحتی پشت سر گذاشت و محبوب طرفداران شد.

البته این بازی برای طرفداران بازی‌های چندنفره به دلیل نامتعادل بودن گیم پلی چندان توصیه نمی‌شود. منتهی طرفداران دی سی از تجربه‌ی بازی لذت خواهند برد.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Batman: Arkham Origins

4. Batman: Arkham Origins

  • سال عرضه: 2013
  • سازنده: WB Games Montréal
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، نینتندو Wii U و کامپیوتر

داستان بازی پیش از تيمارستان و شهر آرخام جریان دارد. بتمن در اوایل کار خود قرار دارد و پرواز بر فراز شهر برفی گاتهام جذابیت‌های خاص خود را ارائه می‌داد. این بازی تجربه‌ای استاندارد و خوب را ارائه می‌دهد. ولی با بی مهری منتقدان مواجه شد.

شرورهای اصلی بتمن از جمله Black Mask, Penguin, Deadshot, Deathstroke و Bane بر جذابیت Batman: Arkham Origins افزوده‌اند. اگر به دنبال یک بازی فوق‌العاده می‌گردید، بتمن آرخام اورجینز ارزش وقت شما را خواهد داشت و بدون شک از تجربه‌ی آن لذت خواهید برد.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Batman: Arkham Knight

3. Batman: Arkham Knight

  • سال عرضه: 2015
  • سازنده: راکستدی
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر

بازی Batman: Arkham Knight تجربه‌ی خوبی است که اسیر تبلیغات بیش از حد سازندگان شد. تبلیغات و وعده‌های سازندگان در خصوص شخصیت منفی اصلی داستان بیش از حد اغراق شده بود و همین موضوع بر تجربه‌ی نهایی مخاطبان اثر منفی گذاشت. با این حال اضافه شدن مکانیک‌های جدیدی همچون بت موبیل بر جذابیت بازی افزوده بود و تنوع گیم پلی را افزایش داده بود.

ایراداتی که به بت موبیل گرفته می‌شود احمقانه است. این وسیله نه تنها تجربه‌ی بازی را کسل کننده نمی‌کند، بلکه بر جذابیت آن نیز افزوده است. بازی Batman: Arkham Knight به راحتی در زمره‌ی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ قرار می‌گیرد. این بازی در فهرست رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ رتبه‌ی سوم را از آن خود کرده است.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Batman: Arkham Asylum

2. Batman: Arkham Asylum

  • سال عرضه: 2009
  • سازنده: راکستدی
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر

این بازی آغازگر مجموعه‌ی بتمن آرخام است و یکی از بهترین بازی‌های تاریخ قلمداد می‌شود. داستان بازی درگیر کننده و فضاسازی گوتیک آن فوق‌العاده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که Batman: Arkham Asylum به مانند دنباله‌های آن جهان باز نیست و رویکرد خطی‌تری دارد. این موضوع می‌تواند برای عده‌ای خوشایند و برای عده‌ای ناخوشایند باشد.

شما با تجربه‌ی این بازی فرصت مبارزه و رویارویی با شخصیت‌های منفی اصلی بتمن از جمله Joker, Riddler, Bane, Killer Croc, Harley Quinn و Scarecrow را خواهید داشت. این بازی استارت مجموعه‌ی آرخام را زد و الگویی برای Middle-earth: Shadow of Mordor و Spider-Man پلی استیشن 4 قلمداد می‌شود. موفقیت این بازی به نوعی طلسم آثار ابرقهرمانی در بازی‌های ویدیویی را شکاند.

 

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ Batman: Arkham City

1. Batman: Arkham City

  • سال عرضه: 2011
  • سازنده: راکستدی
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، نینتندو Wii U، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر

رسیدیم به رتبه‌ی نخست رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ؛ بازی Batman: Arkham City تقریباً در همه‌ی زمینه‌ها شاهکار است. این بازی به نسبت Batman: Arkham Asylum یک جهش و پیشرفت شگفت‌انگیز و باورنکردنی به حساب می‌آید. گلاید کردن بر فراز ساختمان‌های گاتهام تجربه‌ای فراموش نشدنی را رقم می‌زند و تبدیل به الگویی می‌شود برای دیگر بازی‌های جهان‌باز و ابرقهرمانی. راکستدی با عرضه‌ی این بازی توانست خود را در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی جاودانه کند.

دنباله‌های بازی سعی کردند فرمول شاهکار آرخام سیتی را تکرار کنند ولی هیچ کدام نتوانستند حتی نزدیک به انجام آن شوند. اگر به دنبال کامل‌ترین و بهترین تجربه‌ی بتمن در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی می‌گردید، Batman: Arkham City را تجربه کنید.

نظر شما در خصوص رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ چیست دوستان؟ موافق این رتبه‌بندی هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس