6 تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7

29
0
تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7

وقتی نوبت به ساعت‌های هوشمند سطح بالا می‌رسد، دو انتخاب اصلی دارید. اما کدام یک بهترین است و چه چیزی را باید انتخاب کنید؟ تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7 در چه مشخصاتی است؟

محبوبیت ساعت‌های هوشمند در سال‌های اخیر افزایش یافته است و اپل از زمانی که برای اولین بار با انتخاب خود در سال 2015 وارد صحنه شد، بازار را طوفانی کرد. با این حال، سامسونگ برای مدتی طولانی‌تر در این بازی بوده است و اکنون، به نظر می‌رسد این دو در بازار هستند. شرکت‌ها ممکن است رقابت گوشی‌های هوشمند خود را وارد صنعت دیگری کنند.

هر دو Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7 چشم بسیاری را به خود جلب کرده اند که به دنبال ارتقاء ساعت های خود هستند. با این که هر دو انتخاب عالی هستند، اما این دو در چندین زمینه متفاوت هستند.

بنابراین تفاوت اصلی بین این دو ساعت چیست؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

Operating System

تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7
تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7

اپل همیشه ساعت های خود را با استفاده از سیستم عامل watchOS توسعه داده است و اپل واچ 7 نیز از این نظر تفاوتی ندارد. این نرم افزار شباهت های زیادی از iOS گرفته و با آیفون شما سازگار است.

اگر از iPhone استفاده نمی کنید، استفاده از اپل واچ برای شما بسیار سخت تر خواهد بود. برای راه‌اندازی دستگاه خود باید یکی داشته باشید و حتی پس از آن، اگر به جای آن از تلفن Android استفاده کنید، چندین ویژگی را از دست خواهید داد.

در مقابل، Samsung Galaxy Watch 4 از Wear OS استفاده می‌کند که سامسونگ با گوگل توسعه داده است و با گوشی های هوشمندش که از نرم افزار اندروید استفاده می کنند کمی متفاوت است.

قابل ذکر است، اگر آیفون دارید، می توانید از چندین ویژگی Galaxy Watch 4 استفاده کنید. یک برنامه اختصاصی در App Store پیدا خواهید کرد، اگرچه نمی توانید از ساعت با iPad خود استفاده کنید. این ساعت همچنین با چندین دستگاه اندرویدی سازگار است.

ویژگی های انحصاری

تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7
تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7

هنگامی که به دنبال خرید یک ساعت هوشمند هستید، مهم است که در نظر بگیرید چه چیزی آن را متمایز می‌کند. Apple Watch 7 و Samsung Galaxy Watch 4 هر دو دارای طیف گسترده ای از ویژگی های هیجان انگیز هستند.

Samsung Galaxy Watch 4 یک انتخاب عملی است اگر می‌خواهید اطلاعات سلامتی خود را کامل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از این دستگاه برای کنترل فشار خون خود استفاده کنید، همچنین ساعت شما می‌تواند خروپف و موارد دیگر را نیز کنترل کند.

اگر یک گوشی سامسونگ دارید، حتی به ویژگی های منحصر به فردتری نسبت به سایر کاربران دسترسی خواهید داشت.

با توجه به موارد فوق، Apple Watch 7 هیچ چیز دیگری نیست. در سال های اخیر، اپل آیفون خود را برای افرادی که در لمس و دیدن مشکل دارند، در دسترس تر کرده است. حالا ساعت هایش به همین سمت می روند. با اپل واچ 7، می توانید از Assistive Touch برای پیمایش دستگاه خود استفاده کنید.

Apple Watch 7همچنین به شما امکان دسترسی به اپلیکیشنی به نام Mindfulness را می دهد که قبلاً با نام Breathe شناخته می شد. هدف این برنامه کمک به شما در مدیتیشن و حضور در طول روز است.

عمر باتری

البته، ارزش مقایسه Apple Watch 7 و Samsung Galaxy Watch 4 بدون در نظر گرفتن عمر باتری فایده ای ندارد.

Apple Watch 7 باید به طور متوسط ​​حدود 18 ساعت دوام بیاورد تا اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشید. این قابل توجه است، اما کاملاً با Samsung Galaxy Watch 4 مطابقت ندارد. تقریباً در 40 ساعت، شما باید کار بسیار بیشتری را از نسخه سامسونگ بین شارژ انجام دهید.

مهم است که به یاد داشته باشید که ادعاهای شرکت ها یک فشارسنج مفید برای استفاده است، اما واقعیت این نیست. اگر بیشتر از ساعت خود استفاده کنید، بدون در نظر گرفتن مدلی که دارید، باتری خود را سریع‌تر خالی می‌کنید.

ذخیره سازی

تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7
تفاوت کلیدی Samsung Galaxy Watch 4 و Apple Watch 7

داشتن مقدار مناسب حافظه در دستگاه شما می تواند به شما کمک کند تا از آن بهره بیشتری ببرید و سامسونگ و اپل هر دو در این زمینه با هم تفاوت دارند.

اگر بخواهید Galaxy Watch 4 بخرید، 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهید داشت. این خیلی بد نیست و باید برای اکثر کاربران کافی باشد. با این حال، کاملاً با اپل واچ 7 مطابقت ندارد که دارای 32 گیگابایت است.

قیمت

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام انتخاب برای خرید ساعت باید در نظر بگیرید این است که چقدر هزینه دارد. اپل اغلب به عنوان رهبر ابزارهای گران قیمت شناخته می شود و این شهرت را در این نبرد حفظ می کند.

میزان پرداختی شما برای اپل واچ به مدلی که خریداری می کنید بستگی دارد. در پایین ترین قسمت، می‌توانید دستگاهی را با قیمت 399 دلار RRP از اپل تحویل بگیرید. با این حال، برای برخی از ساعت‌ها، این قیمت به 799 دلار افزایش می‌یابد و گران‌ترین نسخه‌ها نیز 1249 دلار قیمت دارند!

Samsung Galaxy Watch 4 قیمت کمتری دارد. قیمت خرده فروشی Watch 4 در صورت خرید یک ساعت 40 میلی متری 249.99 دلار است و در صورت خرید ساعت 44 میلی متری، 279.99 دلار است.

Galaxy Watch 4 Classic کمی گران‌تر است. اگرچه این ساعت‌ها نیز کمی بزرگ‌تر از نمونه‌های استاندارد هستند. برای نسخه 42 میلی متری، می توانید انتظار پرداخت 349.99 دلار را با قیمت خرده فروشی داشته باشید. اگر به جای آن نسخه 46 میلی متری را می خواهید، 379.99 دلار برای شما هزینه دارد.

می توانید با مقایسه قیمت ها در فروشگاه های مختلف (چه به صورت آنلاین و چه حضوری) در هزینه خود صرفه جویی کنید.

پشتیبانی برنامه

می‌توانید از مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های بومی در Apple Watch 4 و Samsung Galaxy Watch 4 استفاده کنید. اما در برخی موارد، ممکن است بخواهید برنامه‌های دیگری را دانلود کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کنند.

با Galaxy Watch 4، می توانید چندین برنامه شخص ثالث را دانلود کنید. شامل Spotify، Strava و YouTube هستند.

اگر به دنبال برنامه های اضافی هستید، اپل واچ 7 ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد. برخی از برنامه هایی که می توانید دانلود کنید عبارتند از Uber، Runkeeper و Facebook Messenger.

Samsung Galaxy Watch 4 در مقابل Apple Watch 7: بهترین انتخاب برای شما کدام است؟

Apple Watch 7 و نه  Galaxy Watch 4انتخاب بدی نیستند و بهترین گزینه برای شما به اهداف شما بستگی دارد. اگر به دنبال اندازه گیری سلامتی خود در سطح دقیق تری هستید، Watch 4 ابزارهای ارزشمند بسیاری را ارائه می دهد. با این اوصاف، اپل واچ 7 از این نظر خوب است و اگر بخواهید اهداف کلی تناسب اندام خود را بهبود ببخشید، ناامید نخواهید شد.

اگر آیفون دارید، احتمالاً با سیستم عامل watchOS احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. حتی اگر می توانید از دستگاه سامسونگ با تلفن هوشمند خود استفاده کنید. و اگر یک گوشی سامسونگ (یا به طور کلی دستگاه اندرویدی) دارید، از Watch 4 بسیار بیشتر از Apple Watch 7 استفاده خواهید کرد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس