بررسی اپل واچ سری 7 : قابلیت‌های ارتقا یافته

126
0
بررسی اپل واچ سری 7

صفحه نمایش رتینا جدید بزرگترین نقطه قوت اپل واچ سری 7 است. اما می‌توان گفت به غیر از آن پیشرفت‌های زیادی حاصل نشده است. در این مقاله به بررسی اپل واچ سری 7 پرداخته ایم.

بررسی اپل واچ سری 7

اپل واچ سری 7 یک ساعت هوشمند درجه یک است. صفحه نمایش آن بزرگتر از سری‌های قبل است و سریعتر از قبل شارژ می‌شود. با این حال، بیشتر ارتقاهای دیگر در watchOS 8 هستند و در خود سری 7 نیست.

اگر اپل واچ فعلی شما به خوبی کار می‌کند، بهتر است برای ارتقای اصلی صبر کنید، بهتر است روی اپل واچ فعلی خود بمانید. با این حال، اگر به یک ساعت هوشمند جدید نیاز دارید، اپل واچ سری 7 باز هم بهترین ساعتی است که می‌توانید بخرید.

اپل واچ سری 7 آن تغییر اساسی در طراحی که همه انتظار داشتند، نیست. این سری یک ارتقاء کوچک و کاربردی نسبت به ساعت هوشمند عالی سال گذشته سری 6 است.

اما بازگشت Wear OS به بازی ساعت‌های هوشمند، آیا انتخاب عاقلانه ای برای اپل بود؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل اپل واچ سری 7 بپردازیم، با ما همراه باشید.

آنچه باید در مورد اپل واچ سری 7 بدانید:

آنچه باید در مورد اپل واچ سری 7 بدانید
آنچه باید در مورد اپل واچ سری 7 بدانید
  • اپل واچ سری 7 (41 میلی متر، آلومینیوم، BT): 399 دلار / 369 پوند / 429 یورو
  • اپل واچ سری 7 (45 میلی متر، آلومینیوم، BT): 429 دلار / 399 پوند / 459 یورو
  • اپل واچ سری 7 (41 میلی متر، آلومینیوم، LTE): 499 دلار / 469 پوند / 529 یورو
  • اپل واچ سری 7 (45 میلی متر، آلومینیوم، LTE): 529 دلار / 499 پوند / 559 یورو
  • اپل واچ سری 7 (41 میلی متر، فولاد ضد زنگ، BT): 699 دلار / 599 پوند / 729 یورو
  • اپل واچ سری 7 (45 میلی متر، فولاد ضد زنگ، BT): 749 دلار / 649 پوند / 779 یورو
  • اپل واچ سری 7 (41 میلی متر، تیتانیوم، BT): 799 دلار / 699 پوند / 829 یورو
  • اپل واچ سری 7 (45 میلی متر، تیتانیوم، BT): 849 دلار / 749 پوند / 879 یورو

اپل واچ سری 7 بهترین چیزی است که این شرکت ارائه می‌دهد. سری 7 بزرگتر، روشن تر و زیباتر از مدل قبلی خود است. اما، همانطور که در چند سال گذشته اتفاق افتاده است، ارتقاء مدل سال گذشته ممکن است برای برخی ناچیز تلقی شود.

صفحه نمایش اپل واچ سری 7 بزرگتر و قاب گردتر است و باتری سریعتر شارژ می‌شود. WatchOS 8 – آخرین نسخه نرم افزار اپل – همچنین ویژگی‌هایی مانند صفحه کلید جدید روی صفحه، حالت‌های تمرینی بیشتر و تشخیص خودکار دوچرخه سواری را به همراه دارد. این ساعت در پنج پوشش آلومینیومی جدید موجود است: Midnight، Starlight، سبز (واحد بررسی Apple Watch Series 7 ما)، آبی و Product Red می‌باشد.

قیمت آن تقریباً مشابه سری 6 خروجی است، با قیمت پایه سری 7 از 399 دلار و مدل تیتانیومی درجه یک تا 849 دلار است. سفارش‌های اپل واچ سری 7 در 8 اکتبر آغاز شد و ارسال آن از 15 اکتبر آغاز می‌شود.

می‌توانید آن را از اپل، آمازون، خرده‌فروش‌های بزرگ و بسیاری از فروشگاه‌های دیگر در طیف گسترده‌ای از بازارهای جهانی خریداری کنید.

از آنجایی که بیشتر ویژگی‌های نرم‌افزاری به اپل واچ‌های قدیمی‌تر می‌آیند، این سوال پیش می‌آید: آیا اپل واچ سری 7 تنها بر اساس ارتقای سخت‌افزار ارزش خرید دارد؟

بررسی اپل واچ سری 7 طراحی: همه چیز درباره نمایشگر اپل واچ سری 7

طراحی: همه چیز درباره نمایشگر اپل واچ سری 7
طراحی: همه چیز درباره نمایشگر اپل واچ سری 7

پس از معرفی اپل واچ سری 7، انتظار داشتیم یک قاب کاملاً بازطراحی شده برای ساعت هوشمند ارائه شود. شایعات ادعا می‌کردند که سری 7 دارای زوایای تیزتر از هر اپل واچ دیگری در گذشته است و دقیقاً شبیه طراحی آیفون‌های جدیدتر است. اما این در واقع برعکس چیزی است که ما با سری 7 دریافت کردیم.

اپل واچ سری 7 بزرگتر و گردتر از قبل است. گوشه‌های گرد و قاب آن شبیه سری 6 است، به جز یک جنبه: صفحه نمایش رتینا. اپل اندازه صفحه نمایش سری 7 را حدود 20 درصد افزایش داد و این قابل مشاهده است.

صفحه نمایش سری 7 بزرگ است. این ساعت به لبه بدنه می‌رسد و حتی کمی به سمت پایین خم می‌شود و جلوه کمی آبشاری به آن می‌دهد. اگر دنبال اعداد و ارقام سخت هستید، اپل می‌گوید ضخامت قاب‌ها فقط 1.7 میلی‌متر است یا تقریباً 40 درصد کوچک‌تر از آنچه در سری 6 می‌بینید.

در مورد صفحه نمایش اپل واچ سری 7 توضیحات بیشتری نمی‌توان ارائه داد. روشن است، پاسخگو است و در تنظیمات نور کم بسیار کم نور می‌شود. حداکثر روشنایی در سری 7 نسبت به سری 6 تغییری نکرده است، بنابراین در بیرون از منزل و زیر نور مستقیم خورشید تفاوتی را متوجه نخواهید شد.

هنگامی که صفحه نمایش همیشه روشن در حالت محیطی است، مانند زمانی که مچ دست شما پایین است و در داخل خانه هستید، اپل می‌گوید که صفحه نمایش 70٪ روشن تر از سری 6 است. اما نمی‌توان گفت 70٪ روشن تر به نظر می‌رسد، اما هنگام مقایسه این دو در کنار هم به تفاوت‌ها توجه کنید. با این حال، اگر سری 7 را به تنهایی انتخاب کنید، این چیزی نیست که ببینید.

فقط صفحه نمایش بزرگتر نیست، اپل همچنین می‌گوید که کریستال بالای نمایشگر بیش از 50 درصد ضخیم تر از سری 6 است. این مورد باید مقاومت بیشتری در برابر ترک ایجاد کند، اپل واچ همیشه یک محافظ بادوام دارد.

اگر صحبت از دوام شد، اپل واچ سری 7 اکنون با رتبه مقاومت در برابر گرد و غبار IP6X، علاوه بر رتبه مقاومت در برابر آب WR50 ارائه می‌دهد.

به لطف نمایشگر بزرگتر، فضای فیزیکی بیشتری برای متن و سایر موارد در هر صفحه وجود دارد. شما می‌توانید به ویژه در برنامه‌هایی مانند Apple Maps، صفحه نمایش‌های مختلف در منوهای تنظیمات و در ساعت‌های جدیدی که اپل به watchOS 8 اضافه کرده است، متوجه افزایش صفحه نمایش باشید.

چهره جدید Modular Duo خوب است، که دو ویجت بزرگتر را نشان می‌دهد و از صفحه نمایش بزرگتر بهره می‌برند. چهره جدید Contour نیز براق است و اعداد منحنی و نازک را در اطراف دو طرف نمایشگر نشان می‌دهد.

چهره پرتره زمان و تاریخ را در پشت عکس‌های حالت پرتره انتخابی شما پنهان می‌کند (کمی جالب)، و چهره جهانی زمان را در هر 24 منطقه زمانی به طور همزمان نشان می‌دهد.

ممکن است برای برخی کمی بیش از حد شلوغ باشد و البته گمان نمی‌رود که روی صفحه نمایشی به این اندازه به خوبی نمایش داده شود.

طراحی کیس نیز یک به روز رسانی جزئی دریافت کرده است. گوشه‌های قاب نرم‌تر و گردتر از سری 6 هستند. باز هم، این چیزی است که ممکن است متوجه آن نشوید، مگر اینکه دو اپل واچ در کنار هم داشته باشید. با این حال، قاب کمی بزرگتر است (اما فقط حدود 1 میلی متر)

سری 7 با حرکت در زیر طراحی خارجی، امسال تقریباً هیچ ارتقای سخت افزاری داخلی دریافت نکرد. این ساعت از تراشه Apple S7 استفاده می‌کند که بر اساس همان معماری CPU موجود در چیپست S6 سری 6 است.

اپل تخمین می‌زند که عملکرد بین دو SoC تقریباً یکسان است، اگرچه S7 دارای چند ترفند بهبود باتری برای جبران نمایشگر بزرگتر سری 7 است.

من هیچ مشکلی با عملکرد در طول دوره آزمایش نداشتم. باز کردن و جابه‌جایی بین برنامه‌ها و پیمایش با نقشه‌های گوگل تا حد ممکن راحت بود.

متأسفانه، یکی از دردسرهای اصلی برای کاربران اپل واچ تقریباً بدون تغییر نسبت به سال گذشته است و آن این است که عمر باتری اپل واچ سری 7 کمی بیشتر از یک روز یا حدود 18 ساعت استفاده شما دوام می‌آورد.

بین اعلان‌ها، پرس و جوی گاه به گاه و کار کردن، احتمالاً متوجه خواهید شد که ساعت را چند دقیقه قبل از رفتن به رختخواب روی شارژر آن می‌گذارید

با این حال، شارژ آنقدر طول نمی‌کشد. سری 7 به لطف کابل USB-C شارژ سریع مغناطیسی جدید 33 درصد سریعتر از نسل قبلی خود شارژ می‌شود. در عرض 45 دقیقه از 0 به 80 درصد می‌رسد.

همچنین، اگر باتری شما تمام شده است و می‌خواهید از ساعت برای خواب استفاده کنید، اپل می‌گوید تنها هشت دقیقه روی شارژر، عمر باتری کافی برای هشت ساعت خواب را برای شما فراهم می‌کند.

این خیلی خوب است! اگر چه مطمئنم اگر از کاربران اپل واچ بپرسید، آنها به جای باتری با شارژ سریع‌تر، باتری بزرگ‌تر و بادوام‌تر را می‌خواهند.

ردیابی سلامت و تناسب اندام: هنوز یکی از بهترین‌هاست

ردیابی سلامت و تناسب اندام: هنوز یکی از بهترین‌هاست
ردیابی سلامت و تناسب اندام: هنوز یکی از بهترین‌هاست

جدا از آنچه قبلاً در بخش طراحی در مورد آن صحبت کردیم، اپل هیچ گونه ارتقاء سنسور سخت افزاری را به Apple Watch Series 7 اضافه نکرده است. بنابراین، می‌توانید نتایج مشابهی را از GPS آن و سنسورهای مختلف دیگری که با سری 6 آزمایش کردیم انتظار داشته باشید. اگر آن چیزها را آزمایش نکنیم، چندان قابل بررسی نخواهد بود.

اپل واچ سری 7 می‌تواند تمام معیارهای فعالیتی را که انتظارش را داریم ردیابی کند: گام‌ها، کالری، مسافت، طبقه‌های بالارفته، ضربان قلب استراحت و فعالیت، خواب، اشباع اکسیژن خون، ریتم سینوسی و غیره.

بطور مثال GPS اپل واچ سری 7 را با گارمین Fenix ​​6 Pro و Samsung Galaxy Watch 4 آزمایش شده است. برای این اجرا، یک روز نیمه ابری بوده است و از مناطق مشکل دار با پوشش درختان سنگین تر و زیر پل‌ها عبور شده است.

در زیر یک اسکرین شات، فقط از طریق یک منطقه با پوشش درختان زیاد است. در یک خط مستقیم دویدن صورت گرفته است و اپل واچ می‌توانست آن را با دقت گزارش کند، در حالی که گلکسی واچ 4 و فنکس 6 پرو در همه جا بودند.

قبل از شروع تجزیه و تحلیل داده‌های ضربان قلب، مشکلات جدی با سنسور ضربان قلب اپل واچ سری 7 وجود داشته است. خارج از جعبه، سری 7 فقط به صورت پراکنده ضربان قلب را در طول تمرین ثبت می‌کند.

مشکل این است که ضربان قلب را برای چند ثانیه از دست می‌دهد، دوباره آن را پیدا می‌کند، سپس به آن نقطه می‌پرد بدون اینکه تلاشی برای تصحیح داده‌های کم بین دو نقطه انجام شود.

سری 7 را در چند دویدن و دوچرخه سواری در کنار Garmin Fenix ​​6 Pro بیرون آورده شده است و در اغلب موارد، سری 7 به دنبال ضربان قلب بود در حالی که Fenix ​​6 بدون مشکل آن را ضبط می‌کند.

معمولاً سنسورهای ضربان قلب اپل واچ از دقیق ترین سنسورهایی هستند که می‌توانید خریداری کنید.

اطلاعات مناسبی را از حسگر می‌توان دریافت کرد، اما فقط در طول یک تمرین دوچرخه سواری در داخل خانه می‌توان این کار را کرد.

در زیر، یک تمرین دوچرخه سواری 43 دقیقه ای با اپل واچ سری 7 و گارمین فنیکس 6 پرو که به مچ دست بسته شده است، در حالی که Polar H10 به سینه فرد بسته شده بود و به Garmin Venu 2 پخش می‌شد، خواهید دید.

اپل واچ سری 7 تقریباً در همه نقاط با Polar H10 به صورت نقطه‌ای عمل می‌کند، اما در بخش‌های 2:30 و 16 دقیقه‌ای انحرافات کمی وجود ندارد. در زیر همان تمرین وجود دارد که فقط بزرگنمایی شده است تا بتوانیم دقیقاً ببینیم که هر یک از ساعت‌ها چگونه با بند سینه مقایسه می‌شوند.

به طور کلی، عملکرد سری 7 در اینجا بسیار راضی کننده است. یک اپل واچ سری 7 دوم برای مقایسه خریداری شد تا ببینیم آیا می‌توان داده‌های بهتری را از یک واحد دیگر دریافت کرد و هرگونه نقص یک‌باره در سخت‌افزار را رد کرد.

موفقیت‌های متفاوتی با اپل واچ جایگزین وجود داشت. در زیر یک جلسه یوگا 27 دقیقه ای با سری دوم 7 و Polar H10 ضبط شده است.

نمی‌توان سنسور ضربان قلب اپل واچ سری 7 را برای چیزی جز ردیابی تناسب اندام عمومی توصیه کرد.

اپل واچ در اینجا بهتر به نظر می‌رسد، اگرچه کامل نیست. به طور کلی، داده‌های اپل واچ در این جلسه یوگا خوب است، اما متوجه شدم که انصراف در سری 7 بیش از هر دستگاه دیگری است که در ماه گذشته آزمایش کرده‌ام. این شامل سری 6، گلکسی واچ 4، Fenix ​​6 Pro و Polar H10 می‌شود.

در نهایت، آزمایش سری 7 در برابر Polar H10 یک بار دیگر در فضای باز صورت گرفت. سری 7 می‌توانست الگوهای کلی ضربان قلب را ردیابی کند، اما بیشتر اوقات کار خودش را انجام نمی‌داد. برای جزئیات به اسکرین شات زیر مراجعه کنید.

این غیرمعمول نیست که اپل واچ‌ها در ابتدا با ردیابی ضربان قلب دچار مشکلاتی شوند. ممکن است اپل فقط به مرور زمان نیاز داشته باشد که الگوریتم‌های خود را کمی تغییر دهد تا بهتر شود.

امیدوارم حداقل این چیزی باشد که در اینجا اتفاق می‌افتد. در حال حاضر، نمی‌توان سنسور ضربان قلب اپل واچ سری 7 را برای چیزی جز ردیابی تناسب اندام عمومی توصیه کرد.

ردیابی داده‌های ضربان قلب فعال معمولاً سخت‌تر از ضربان قلب در حالت استراحت است و Apple Watch Series 7 اعداد دقیقی را در مقایسه با Polar H10، Garmin Fenix ​​6 Pro و یک پالس اکسیمتر با نوک انگشت گزارش کرده است. هر چهار دستگاه توانستند اعداد مشابهی را در طول چند دوره بی تحرکی در چند هفته گذشته گزارش کنند.

اکنون اپل واچ‌های دارای سیستم عامل watchOS 8 می‌توانند به طور خودکار تمرینات دوچرخه سواری را تشخیص دهند. واحد بررسی اپل واچ سری 7 می‌تواند تشخیص دهد که چند دقیقه بعد از تمرین در حال دوچرخه سواری در فضای باز هستیم.

اگر به دلایلی فراموش کردید که فعالیت خود را شروع کنید، سری 7 به شما یادآوری می‌کند و هر بار یک فعالیت را برای شما شروع کند.

با این حال، مانند بسیاری از تمرینات، احتمالاً فقط می‌خواهید تمرین خود را به صورت دستی شروع کنید تا هیچ اطلاعات ارزشمندی از تمرین را از دست ندهید.

یکی دیگر از بهبودهای watchOS 8 تشخیص سقوط است. به عنوان مثال، اگر در حین دوچرخه سواری اتفاقی بیفتد و متوجه شوید که روی زمین تصادف کرده اید، اپل واچ شما می‌تواند مخاطبین اضطراری شما را مطلع کند.

در نهایت، اگر دوچرخه‌سوار الکترونیکی هستید، اپل واچ اکنون می‌تواند تفاوت بین دوچرخه الکترونیکی و دوچرخه مکانیکی شما را حس کند و بر اساس آن کالری‌های شما را تنظیم کند. به این ترتیب، به نظر نمی‌رسد که در طول جلسه دوچرخه الکترونیکی خود کالری زیادی بسوزانید.

سال گذشته، خبر مهم در مورد سری 6، پالس اکسیمتر جدید یا توانایی ردیابی اشباع اکسیژن خون بر حسب تقاضا و در طول روز و شب بود.

سنسور مجدداً نسبت به سری 6 تغییری نکرده است. سطوح SpO2 گرفته شده با اپل واچ سری 7 معمولاً با پالس اکسیمتر قابل اعتماد من، Garmin Venu 2 و Withings ScanWatch مشخص بود.

سطوح SpO2
سطوح SpO2

همچنین می‌توانید با Apple Watch Series 7 نوار قلب (ECG) بگیرید. برنامه ECG اپل مورد تأیید FDA است، بنابراین می‌توانید با خیال راحت نتایجی را که با پزشک خود به اشتراک می‌گذارید به اندازه سایر دستگاه‌های پزشکی مچ‌بند دقیق بدانید. من تست‌های ECG را با Apple Watch Series 7، Fitbit Sense و Withings ScanWatch انجام دادم (در مدت زمان 1-2 دقیقه) و هر سه دستگاه نتایج طبیعی را گزارش کردند.

تست‌های ECG
تست‌های ECG

اگر نگران آریتمی‌های قلبی هستید، گرفتن نوار قلب بسیار آسان است. کافی است به برنامه ECG روی ساعت بروید، انگشت خود را برای چند ثانیه روی Digital Crown قرار دهید و نتایج را در Apple Health بررسی کنید.

ردیابی خواب در اپل واچ از سال گذشته که اپل آن را معرفی کرد اساساً بدون تغییر بوده است. این مایه تاسف است زیرا اپل از رقبایی مانند Fitbit، Garmin و Withings در ردیابی داده‌ها و ویژگی‌های بازیابی به خوبی عقب است.

سری 7 می‌تواند کل زمان خواب، ضربان تنفس و ضربان قلب شما در طول خواب و میانگین هفتگی را ردیابی کند. در ردیابی مرحله خواب تشخیص سبک، عمیق، REM وجود ندارد و هیچ نمره خوابی داده نمی‌شود و هیچ تلاشی برای کمک به معنی دار کردن داده‌ها وجود ندارد.

مثلا چرا مهم است که در هفته گذشته به طور متوسط ​​هفت ساعت و 52 دقیقه خوابیده باشید؟ آیا می‌توان آن را بهبود بخشید؟ دانستن این اطلاعات خوب است؟ ردیابی خواب در حال حاضر برای اپل یک فکر بعدی به نظر می‌رسد.

برای اینکه ردیابی خواب کمی‌مفیدتر باشد، اگر ترجیح می‌دهید اطلاعات خود را از یک توسعه دهنده دیگر دریافت کنید، می‌توانید برنامه‌های ردیابی خواب شخص ثالث را برای اپل واچ خود دانلود کنید.

ردیابی خواب با پایش اکسیژن خون در تمام طول شب تقویت می‌شود، که اگر نگران پایین آمدن اشباع اکسیژن به زیر سطح سالم هستید، اطلاعات ارزشمندی است. با این حال، مانیتور SpO2 سری 7 هنوز توسط FDA یا CE تایید نشده است، بنابراین نمی‌تواند به شما در مورد علائم اولیه یا سایر آریتمی‌ها هشدار دهد.

ویژگی‌های ساعت هوشمند: به‌روزرسانی‌های خاص برای اکثر ساعت‌های اپل

ویژگی‌های ساعت هوشمند: به‌روزرسانی‌های خاص برای اکثر ساعت‌های اپل
ویژگی‌های ساعت هوشمند: به‌روزرسانی‌های خاص برای اکثر ساعت‌های اپل

WatchOS 8 جدیدترین و بهترین نسخه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل است و برای دارندگان سری 7 و هر دارنده اپل واچ که از سری 3 یا بالاتر استفاده می‌کند در دسترس است. چند به‌روزرسانی انحصاری در سری 7 وجود دارد، اما باید گفت هیچ کدام خارق العاده و خاص نیستند.

از چهار صفحه ساعت جدید در watchOS 8، صورت‌های Modular Duo و Contour منحصر به سری 7 هستند. صفحه‌های World Time و Portrait در همه ساعت‌های اپل سری 3 به بعد در دسترس هستند.

سری 7 تنها اپل واچ با صفحه کلید جدید روی صفحه می‌باشد.

سری 7 تنها ساعتی است که کیبورد جدید روی صفحه نمایش دارد، احتمالاً به دلیل نمایشگر بزرگتر آن است. در حالی که بحث‌هایی پیرامون آن وجود دارد، صفحه‌کلید زمانی که باید به پیامی از مچ دست خود پاسخ دهید، به خوبی کار می‌کند. این ویژگی بسیار سریعتر از کشیدن هر حرف با روش Scribble است.

می‌توانید روی صفحه‌کلید بکشید تا کلمات کامل را بنویسید یا به طور معمول با انگشتان بزرگ خود تایپ کنید. صفحه کلید با هر دو روش تایپ دقیق عمل می‌کند. با این حال، تبدیل صدا به متن همچنان برای اکثر کاربران روش ورودی خواهد بود.

همه چیزهای دیگر در watchOS 8 به سایر اپل واچ‌های لیست شده در بالا می‌آیند. کاربران اکنون می‌توانند تمرینات پیلاتس و تای چی را از مچ دست خود ضبط کنند. اولی توسط یک الگوریتم جدید طراحی شده است که قدرت، وضعیت بدن، تعادل و انعطاف پذیری شما را ردیابی می‌کند.

اپل همچنین نام اپلیکیشن Breathe را به Mindfulness تغییر داد. به نظر یک برنامه کاملاً جدید است، اگرچه هنوز کاملاً ابتدایی است. دو گزینه در برنامه وجود دارد: Reflect و Breathe.

Reflect از شما می‌خواهد برای یک دقیقه روی یک موضوع ساده تمرکز کنید، مانند حل یک مشکل اساسی یا فکر کردن به کسی که امروز می‌خواهید ببینید، به این امید که بعد از اتمام جلسه احساس تمرکز و آگاهی بیشتری نسبت به آن موضوع داشته باشید. انیمیشن‌های رنگارنگ و هیجان‌انگیز روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند تا به شما در تجسم افکارتان کمک کنند.

بخش Breathe برنامه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از راهنماهای بصری روی صفحه، تنفس خود را کاهش دهید. این ویژگی تقریباً بدون تغییر نسبت به نسخه‌های قبلی برنامه Breathe می‌باشد.

Apple Health اکنون دقایق ذهنی شما را ردیابی می‌کند که می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های Breathe and Reflect در برنامه Mindfulness به دست آورید. اپل همچنین ضربان قلب شما را در حال استراحت در این دوره‌ها ثبت می‌کند تا بتوانید متوجه شوید که با گذشت زمان چقدر آرام‌تر می‌شوید.

بهبودهای دیگری هم به watchOS 8 اضافه شده است که در زیر به آن‌ها پرداخته ایم:

برنامه‌های پیام‌ها و ایمیل: اکنون می‌توانید عکس‌ها و فایل‌های GIF را از مچ دست خود در برنامه‌های پیام‌ها و ایمیل به اشتراک بگذارید.

برنامه پیام‌ها: وقتی پیامی‌را تایپ می‌کنید، می‌توانید از Digital Crown استفاده کنید تا دقیقاً به نقطه‌ای در متن خود بروید که باید مکان‌نما را قرار دهید.

برنامه کیف پول: به لطف فناوری فوق‌باند (UWB) سری 7، خودروی سازگار شما اکنون می‌تواند زمان نزدیکی ماشین را حس کند و به شما امکان می‌دهد اقداماتی مانند قفل کردن یا باز کردن قفل درها را از راه دور انجام دهید. البته برای این کار به یک کلید ماشین دیجیتال ذخیره شده در برنامه Wallet نیاز دارید. همچنین اگر قفل هوشمند سازگار دارید، می‌توانید یک کلید دیجیتالی در خانه خود در برنامه کیف پول ذخیره کنید.

حالت فوکوس: حالت فوکوس اکنون با آیفون کار می‌کند، اگر حالت فوکوس را در آیفون خود وارد کنید، روی ساعت شما نیز تنظیم می‌شود. یک نشانگر با نام شما در برنامه پیام‌ها نشان داده می‌شود و به همه نشان می‌دهد که در حال حاضر اعلان‌ها را خاموش می‌کنید. حالت فوکوس نیز بیشتر از متن آگاه است. به عنوان مثال، هنگام شروع تمرین از شما می‌خواهد که حالت را فعال کنید.

برنامه Home: وقتی برنامه Home را در ساعت خود باز می‌کنید، وضعیت فعلی همه دستگاه‌های خانه هوشمند شما در بالای برنامه نمایش داده می‌شود. این یک پیشرفت کوچک، اما مفید است. برنامه Home همچنین می‌تواند بر اساس سناریوهای خاص مربوط به دستگاه‌های متصل شما، پیشنهادات مفیدی را برای شما ارسال کند. به عنوان مثال، اگر زنگ درب هوشمند به صدا درآمد، ممکن است برنامه Home پیشنهاد کند قفل در را باز کنید یا چراغ‌های ورودی را روشن کنید.

WatchOS 8 در Apple Watch Series 7 به خوبی کار می‌کند و هیچ مشکل نرم افزاری ندارد. البته بیشتر این تغییرات قبلاً در اپل واچ‌های قدیمی‌تر بوده است.

در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های ساعت هوشمند، اپل واچ همچنان به عنوان استاندارد طلایی برای پشتیبانی نرم‌افزار در نظر گرفته می‌شود.

هر ساله به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منظم را با ویژگی‌های جدید، رفع اشکال‌ها و بهبود عملکرد دریافت می‌کند. اکثر برنامه‌هایی که در آیفون خود دارید در اپل واچ نیز موجود است.

WatchOS 8 یک به‌روزرسانی خوب برای سیستم‌عاملی‌هایی دارد که از قبل دارای فیچرها بوده اند، اگرچه بیشتر ویژگی‌های آن منحصر به سری 7 نیستند.

به طور کلی، اپل واچ یک تجربه نرم افزاری عالی را ارائه می‌دهد. البته به عنوان مثال هنوز هیچ واچ فیس شخص ثالثی وجود ندارد، اما هنگام در نظر گرفتن سایر نقاط قوت این پلتفرم، به راحتی می‌توان از ایرادات watchOS چشم پوشی کرد.

بررسی اپل واچ سری 7: ارزش و رقابت

ارزش و رقابت
ارزش و رقابت

اپل واچ سری 7 یک ساعت هوشمند ممتاز است. 400 دلار قیمت شروع معمول ساعت‌های هوشمند پرچمدار اپل است. اکثر رقبای اپل واچ قیمت کمتری دارند و دلیل قیمت 400 دلاری اپل را زیر سوال می‌برد.

با این حال، اپل یک دوره آزمایشی رایگان سه ماهه را به Apple Fitness Plus ارائه می‌کند تا هنگام خرید اپل واچ جدید، معامله را شیرین کند.

بزرگترین رقیب اپل واچ سری 7 در اکوسیستم اپل، سری 6 است. اپل دیگر آن را مستقیما نمی‌فروشد، اما می‌توانید آن را در آمازون، Best Buy و غیره پیدا کنید.

باز هم مزیت اصلی سری 7 نسبت به سری 6 نمایشگر بزرگتر است. اما اگر می‌توانید بدون آن و سایر ویژگی‌های نرم‌افزاری دیگر باشید و می‌خواهید در هزینه هم صرفه جویی کنید، خرید سری 6 را توصیه می‌کنیم.

اپل همچنان اپل واچ SE را با قیمت 279 دلار می‌فروشد. حتی در اواخر سال 2021، این بهای منصفانه ای برای ساعت هوشمند اقتصادی این شرکت است.

بسیاری از ویژگی‌های سری 6 و 7 را دارد، اما فاقد سنسورهای ECG و SpO2 است که ممکن است به هر حال کاربر معمولی به آن اهمیتی ندهد. بنا به دلایلی، اپل واچ سری 3 نیز همچنان به طور گسترده در سراسر اینترنت در دسترس است. پیشنهاد می‌کنیم آن را نخرید. زیرا چیپست آن قدیمی و نمایشگر کوچک آن کوچک است و عمر باتری خوبی ندارد.

اگر می‌توانید به اکوسیستم اندروید بروید، Samsung Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic (249 دلار) بهترین ساعت‌های هوشمندی هستند که می‌توانید روی این پلتفرم بخرید. هر دوی آنها به‌روزرسانی جدید Wear OS 3 را اجرا می‌کنند، هر دو دستگاه‌های تناسب اندام قوی هستند و عمر باتری هر دو دستگاه کمی بهتر از سری 7 است. آنها نیز ارزان‌تر هستند.

Garmin Venu 2 (399 دلار) یک جایگزین محکم اپل واچ سری 7 است و مخصوصاً برای افراد ورزشکار است. آخرین ساعت چند اسپورت گارمین دارای صفحه نمایش OLED روشن، ردیابی تناسب اندام دقیق، حافظه داخلی موسیقی و بسیاری از ویژگی‌های ساعت هوشمند می‌باشد.

بررسی نهایی اپل واچ سری 7

اپل واچ سری 7 یک ساعت هوشمند بسیار خوب است. سری 5 و 6 نیز همینطور بود. اپل یک فرمول برنده دارد و واضح است که دستگاه‌های جدید را با به روز رسانی‌های جزئی عرضه کند. اما باید گفت این ارتقاء چندانی نسبت به ساعت سال گذشته نیست.

تنها چیزی که حداقل در حال حاضر می‌توان آن را کاهش داد، سنسور ضربان قلب است. در طول دوره آزمایشی یک ماهه شاید متوجه شوید که غیر قابل اعتماد است.

اگر نیاز به ارتقاء سری 7 دارید، چیزهای زیادی برای دوست داشتن آن خواهید یافت. اما اگر اپل واچ فعلی شما به خوبی کار می‌کند، دلیل کمی برای ارتقا وجود دارد.

اگر اپل واچ فعلی شما به خوبی کار می‌کند، شاید نیازی نباشد به سری 7 ارتقا دهید. کاربران سری 6، سری 5 و حتی سری 4 می‌توانند یک یا دو سال دیگر دستگاه‌های خود را داشته باشند.

با این حال، اگر باتری ساعت هوشمند شما رو به کاهش است، اگر صفحه نمایش آن ترک خورده است، یا اگر در جیبتان 400 دلار دارید، چیزهای زیادی در اپل واچ سری 7 خواهید یافت.

این همان داستانی است که سال‌ها گفته ایم: اپل واچ جدید بهترین ساعت هوشمندی است که می‌توانید بخرید. جایگزین‌های ارزان تری نیز وجود دارد، اما هیچ کدام به خوبی آن نیستند. شاید اپل سال آینده همه چیز را با سری 8 تغییر دهد و در نهایت شاهد تغییرات اساسی در طراحی باشیم. اما د حال حاضر سری 7 دارای ارتقا کمی است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس