69 تا از بهترین فیلم های نتفلیکس در ژانویه 2023

146
1
بهترین فیلم های نتفلیکس

این روزها کسی نیست که به دنیای فیلم و سریال علاقه داشته باشد و نام نتفلیکس را نشنیده نباشد. این شبکه در سال‌های اخیر فیلم‌ها و سریال‌های متعددی منتشر کرده و بسیاری از آن‌ها مورد توجه و استقبال بینندگان قرار گرفته و حتی به‌عنوان بهترین آثار سال انتخاب شده‌اند. بهترین فیلم های نتفلیکس را در ادامه معرفی کرده ایم.

حتی با وجود تمام مشکلات این سرویس، این فهرست از بهترین فیلم های Netflix دلیلی کلیدی برای در صدر ماندن Netflix در فهرست بهترین سرویس‌های پخش می باشد. این لیست دائما به روزرسانی می شود، و گزینه های جذابتر جایگزین می شوند.

وقتی زمان انتخاب بهترین فیلم در نتفلیکس فرا می‌رسد، شاید دچار سردرگمی می شویم، این راهنما به شما در انتخاب بهتر و راحتتر کمک میکند.

جدیدترین سریال نتفلیکس «that 90s show» است. هنوز هیچ نقدی در رابطه با این فیلم منتشر نشده است، که به ما سرنخ هایی در مورد فیلم بدهد.

کمتر از دو روز قبل از پخش that 90s show ، هیچ نقدی منتشر نشده است. که خیلی مشکوک است.

فصل ۱۱ سریال مردگان متحرک به‌تازگی در فهرست ۱۰ فیلم برتر نتفلیکس به جایگاه دوم رسید.

بهترین فیلم های نتفلیکس: Wednesday

درست است که خانواده‌ی آدامز را نمی‌توان در رتبه‌های اول مشهورترین خانواده‌های داستانی و ساختگی دید، اما این خانواده‌ی مشهور در سال ۱۹۳۸ برای اولین‌بار در مجله نیویورکر به نمایش درآمد و هنوز هم که هنوز است جذابیت خود را حفظ کرده است. این خانواده که توسط چارلز آدامز خلق شده بودند، تا به امروز به اشکال مختلف در رسانه‌های متنوع مانند تلویزیون، سینما، بازی‌های ویدیویی، کمیک بوک‌ها و غیره به تصویر کشیده شدند.

خانواده‌ی آدامز یک وارونگی طنزآمیز از یک خانواده ایده‌آل در قرن بیستم آمریکا بود؛ یک قبیله اشرافی، ثروتمند و البته عجیب و غریب که از ترسناک بودن خود لذت می‌بردند. اصلا هم به این موضوع توجه نمی‌کردند که چقدر در نظر دیگران عجیب یا ترسناک هستند؛ اگر هم متوجه این موضوع می‌شدند، آنچنان برایشان مهم نبود که بخواهند کاری برایش انجام دهند. از سال ۱۹۶۴ آثار تلویزیونی مختلفی حول محور آن‌ها ساخته شد و آخرین سریال در سال ۱۹۹۹ به پایان رسید. سرانجام در سال۲۰۲۰ سریال Wednesday (ونزدی) توسط شرکت ام‌جی‌ام معرفی شد.

چند ماه بعد، سرویس استریم نتفلیکس ساخت این سریال با ۸ قسمت را در دستور کار قرار داد.

سریال ونزدی، همان‌طور که از اسمش هم برمی‌آید، حول محور دختر خانواده یعنی ونزدی آدامز می‌چرخد. همان ابتدای داستان ما شاهد این هستیم که قلدرهای مدرسه، برادر ونزدی یعنی پگزلی را اذیت و او را داخل کمدش حبس کردند. به همین دلیل هم او تصمیم می‌گیرد که با رها کردن یک سری پیراناهای زنده در استخر مدرسه، انتقام برادرش را از اعضای تیم واترپلو بگیرد؛ زیرا معتقد است که فقط خودش حق دارد برادرش را اذیت کند. به همین دلیل هم این دختر بیچاره از مدرسه اخراج می‌شود و مجبور است باری دیگر به مدرسه جدیدی برود.

اخراج شدن ونزدی باعث می‌شود تا والدین او یعنی گومز و مورتیشیا آدامز، او را در آکادمی نورمور که در جریکو قرار دارد، ثبت نام کنند. این مدرسه مخصوص طردشده‌های هیولایی است که از همه جا رانده و از همه جا مانده شدند؛ جایی که زمانی پدر و مادر خودش هم در آن‌جا تحصیل می‌کردند و همانجا با هم آشنا شدند. شخصیت سرد و بی‌عاطفه‌ی ونزدی و همچنین طبیعت سرکشی که دارد، اجازه نمی‌دهد راحت با هم‌کلاسی‌هایش ارتباط برقرار کند و با آن‌ها دوست شود. همین موضوع باعث می‌شود که بارها و بارها با مدیر مدرسه درگیر شود و به دردسر بیفتد.

۲۵ سال پیش، دقیقا همین معما، پدر و مادر خودش را هم بیچاره کرده بود؛ زیرا آن‌ها هرچه تلاش کردند تا پاسخی برای آن پیدا کنند، موفق نشدند. به همین دلیل تمام امید خاندان آدامز به ونزدی است تا جوابی برای سؤال‌های آن‌ها پیدا کند.

ستارگان: Jenna Ortega, Gwendoline Christie, Riki Lindhome, Jamie McShane, Hunter Doorhan

Seasons: 1

Years: 2022 (Ongoing)

Genres: Young adult mystery, supernatural

Rotten Tomatoes score: 70%

Dead to Me

با اینکه داستان Dead to Me – که درباره زنانی است که پس از مرگ همسرشان با هم دوست می شوند – تلخ است، ولی هنوز هم یکی از بهترین سریال های نتفلیکس است. بله، سریال با سوگواری جن (اپلگیت) برای مرگ همسرش تد آغاز می شود. خوشبختانه، او به زودی با جودی (کاردلینی) در یک گروه آشنا می شود. جودی زنی پرحرف ، شلوغ و عجیب و غریب و بسیار بامزه و پر شور است. به خاطر اینکه هر دو بعد از مرگ عزیزانشان شب ها بی خوابی میکشند شماره همدیگر را می گیرند تا با هم بیشتر صحبت کنند و از این طریق مصیبتشان را به اشتراک بگذارند. اما در ادامه جِن متوجه می شود که جودی نامزدش را از دست نداده بلکه آنها به خاطر مشکل بچه دار نشدن جودی از هم جدا شده‌اند. داستان طوری پیش می رود که جن از جودی دعوت می کند تا در خانه‌ی او – تا وقتی که خانه‌ای برای خود پیدا کند – ساکن شود. در اینجا وقتی دو زن با هم زندگی را شروع می کنند ، رازهای نهانشان بیش از پیش آشکار می شود. در حقیقت جودی مصوبِ اصلیِ قتلِ همسرِ جِن می باشد و او با ماشین به همسر جن زده و فرار کرده است و این موضوع ، حضور او در خانه‌ی جن را به شدت پیچیده کرده و ماجراهای عجیب‌تری را به وجود می آورد.

Stars: Christina Applegate, Linda Cardellini, James Marsden, Max Jenkins, Sam McCarthy, Luke Roessler

Seasons: 3

Years: 2019-2023

Genre: Dark comedy

Rotten Tomatoes score: 90%

Ginny and Georgia

داستان سریال Ginny & Georgia در خصوص دختری پانزده ساله به نام جینی می‌باشد. وی دختری عصبانی و جاه طلب به شمار می‌رود و فکر می‌کند که نسبت به مادر سی ساله‌ی خود یعنی جورجیا میلر، از بلوغ فکری بیشتری برخوردار است و به راحتی می‌تواند مسائل را درک کند. اتفاقات جالبی برای این مادر و دختر رخ می‌دهد. فصل دوم این سریال پرطرفدار – که اغلب در میان برترین نمایش‌های نتفلیکس رتبه‌بندی می‌شود – بسیار هیجان انگیز است، که باید آن را حتما تماشا کنید.

Cast: Brianne Howey, Antonia Gentry, Diesel La Torraca, Scott Porter, Sara Waisglass

Seasons: 2

Year: 2021 – Present

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 68%

Crime Scene

Crime Scene سال 2023 را با فصل سوم خود را به پایان رساند. این فیلم داستان الیزا لام، زن جوانی است که بدون هیچ ردی از هتل سیسیل در مرکز شهر لس آنجلس در فوریه 2013 ناپدید شد. چه اتفاقی برای او افتاده است؟ یک مجموعه مستند جذاب و هیجان انگیز از جو برلینگر. اینجاست که مستند جذاب می شود. برلینگر موفق شد تقریباً تمام افرادی را که به این پرونده علاقه داشتند گرد هم آورد. این سریال جذاب را در ۳ فصل می توانید تماشا کنید.

Director: Joe Berlinger

Seasons: 3 seasons

Year: 2021 – 2022

Genre: True Crime documentary

Rotten Tomatoes score: n/a%

Old Enough!

Old Enough! نمایشی است که در آن، به کودکان 2 تا 4 ساله وظایف و مأموریت های قابل انجام از طرف والدینشان داده می شود، یک موفقیت بزرگ در تلویزیون ژاپن می باشد، Old Enough! یکی از بهترین نمایش ها در نتفلیکس است. این قبیل نمایش های منحصر به فرد نتفلیکس را به یکی از بهترین سرویس‌های پخش تبدیل می کنند، در حالی که HBO Max رتبه اول را دارد.

فصل 2 که به تازگی منتشر شده است، متاسفانه فقط 10 قسمت دارد.

Seasons: 2

Years: 2022 – 2023 (ongoing)

Genre: Reality TV

Rotten Tomatoes score: 100%

The Crown

کلر فوی و مت اسمیت (دکتر هو) به خاطر ایفای نقش ملکه الیزابت دوم و فیلیپ دوک ادینبورگ در دو فصل اول این سریال، تحسین منتقدان و تماشاگران را برانگیختند که باعث شد این فیلم به فهرست بهترین نمایش‌های نتفلیکس راه پیدا کند. فصل 5، که الیزابت دبیکی و دومینیک وست را به عنوان دایانا و چارلز معرفی کرد، به‌تازگی از راه رسیده است و ما برای فصل ششم The Crown، بسیار هیجان زده هستیم.

سریال تاج، ماجراها و اتفاقاتی که در دو مکان از معروف ترین مکان های دنیا، یعنی کاخ باکینگهام (اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا) و شماره ۱۰ خیابان داونینگ (خانه و دفتر کار رسمی نخست‌ وزیر و مرکز دولت پادشاهی بریتانیا) رخ می دهد را بازگو می کند. سریال تاج که در ژانر زندگینامه ای، تاریخی و درام ساخته شده، پرده از بسیاری ماجراها و رخدادهای مهمی که در پس رخدادهای بزرگ نیمه دوم قرن بیستم نهفته بودند برداشته است. این سریال تماشایی روایتی همه جانبه از خانواده سلطنتی بریتانیا و سیاستمداران این کشور را با محوریت زندگی ملکه الیزابت دوم به تصویر کشیده است.

Cast: Olivia Colman, Claire Foy, Vanessa Kirby

Seasons: 5

Year: 2016–present

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 90%

Derry Girls

این سریال کمدی بر روی گروهی از دختران نوجوان سرکش در دری (در ایرلند شمالی) تمرکز دارد و پس‌زمینه سریال دوران پرآشوب اوایل دهه 1990 است که به نام The Troubles شناخته می‌شود. این دختران و خانواده‌هایشان ممکن است لهجه‌های غلیظی داشته باشند، اما زمانی که با آنها آشنا شوید عاشق آنها خواهید شد.

Stars: Saoirse-Monica Jackson, Louisa Harland, Ian McElhinney, Kathy Kiera Clarke, Nicola Coughlan

Seasons: 3

Years: 2018-2022

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 94%

بهترین فیلم های نتفلیکس: From Scratch

این فیلم یک داستان عاشقانه ، زیبا، غم انگیز و نیمه جدی و غم انگیز است. امی (زوئه سالدانا) یک دانش آموز ترک تحصیل کرده است که آرزوهای خود را در فلورانس ایتالیا دنبال می کند. او در آنجا با سرآشپز زیبای سیسیلی لینو (یوجنیو ماستراندرا) آشنا می شود و عاشق او می شود. پس از یک داستان عاشقانه طوفانی، لینو امی را به لس آنجلس دعوت می‌کند تا رابطه آنها به یک رابطه جدی تر تبدیل شود، با تمام پیچیدگی‌های مربوط با خانواده و مشاغل با این حال، اشتیاق آنها نسبت به یکدیگر پیروز می شود – تا زمانی که یک بیماری زندگی آنها را کاملاً خراب کند.

داستان این مینی سریال بر گرفته از یک کتاب به نام From Scratch: A Memoir of Love, Sicily and Finding Home نوشته تمبی لاک اقتباس شده است. این سریال در تاریخ 21 اکتبر 2022 در سرویس استریم نتفلیکس نیز منتشر گردید که پس از انتشار با استقبال خوب تماشاگران مواجه شد و نقد های مثبتی را از سوی تماشاگران و منتقدین دریافت نمود.

Cast: Zoe Saldaña, Eugenio Mastrandrea, Danielle Deadwyler, Keith David, Lucia Sardo

Seasons: 1 (8 episodes)

Year: 2022

Genre: Romantic drama

Rotten Tomatoes score: 92%

Cyberpunk: Edgerunners

آنچه را که درباره Cyberpunk 2077 می‌دانید، فراموش کنید. این انیمه بر روی یک کودک خیابانی به نام دیوید (زک آگیلار) تمرکز می کند که به دنبال بقای خود است. این سریال زرق و برق دار، که با سرعتی دیوانه کننده به پیش می رود، شما را در هر لحظه هیجان زده می کند تا ببینید دیوید چگونه زنده می ماند.

این انیمه سریالی توانست تحسین منتقدان و بینندگان را بدست بیاورد و ثابت کند که انیمه راه حل بسیار خوبی برای اقتباس از بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود.

انیمه سریالی «سایبرپانک: اج‌رانرز» دارای ۱۰ قسمت است که داستان جوانی به نام دیوید مارتینز را به تصویر می‌کشد که در نایت سیتی زندگی می‌کند و سعی دارد در این جهان پر شده از تکنولوژی‌های سایبرنتیک زنده بماند.

Cast: Zach Aguilar, Kenichiro Ohashi, Emi Lo, Aoi Yûki, Stephie Wong, Takako Honda

Seasons: 1 (10 episodes)

Year: 2022

Genre: Animation/action

Rotten Tomatoes score: 100%

The Witcher

سریال ویچر (The Witcher) یک سریال درام فانتزی، ساخته‌ی لورن اشمیت هیسریش است. داستان سریال ویچر بر اساس مجموعه کتاب‌هایی به همین نام به نویسندگی آندژی ساپکوفسکی است. اولین فصل از این سریال در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ توسط نتفلیکس منتشر شد که شامل ۸ قسمت بود. دومین فصل این سریال نیز با هشت قسمت در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد. تولید فصل سوم این سریال نیز تائید شده است.

هنری کویل در نقش Geralt of Rivia بازی می کند: یک شکارچی هیولاهای سرگردان در یک دنیای خیالی تاریک. گرالت در حالی که کاری جز تجارت نمی‌خواهد، با شهرنشینان تعصب‌آمیز، جادوگران جاه‌طلب و حتی افراد سلطنتی خارجی برخورد می‌کند.

Cast: Henry Cavill, Joey Batey, Freya Allan, Anya Chalotra

Seasons: 2

Year: 2019 – 2021 (ongoing)

Genre: Action, drama

Rotten Tomatoes score: 81%

Better Call Saul

دراین اسپین‌آف برکینگ بد بر روی وکیل زیرک، سائول گودمن (باب اودنکرک) تمرکز می‌کند، اما داستان از زمانی شروع می‌شود که او وکیل کوچک جیمی مک‌گیل است، که البته هنوز با یا برای کارتل‌های مواد مخدر کار نکرده است. سریال داستان خود را پیش می برد و هر از گاهی به قسمت هایی از بریکینگ بد نیز اشاره می کند، ایستادن در کنار Breaking Bad آسان نیست، اما Better Call Saul احتمالا بتواند تا حدودی از پس اینکار بربیاید. ما مشتاقانه منتظر فصل ششم Better Call Saul از سوی نتفلیکس هستیم.

داستانِ سریال Better Call Saul در مورد ساول گودمن است. در سریال Breaking bad دیدیم که Saul یک وکیلِ کلاش بود که برای رسیدن به منافع و پول، حتی به خلافکاران کمک می‌کرد و از طریق این راه امرار معاش می‌نمود. دیدیم که او چطور به “والتر وایت” و “‌جسی پینک من” در مسیرشان به سمت تبدیل شدن به هیولاهای تولیده کننده‌ی شیشه کمک کرد. اما اتفاقات آخر سریال او را در مسیر تازه‌ای قرار داد و حالا او باید گذشته خود را فراموش کرده و تبدیل به انسان جدیدی شود. او با نامی جعلی و هویتی تازه مشغول به کار در یک مغازه ی فست فود فروشیِ کوچک شده است و ما با فلش بک‌هایی به گذشته‌ی او می رویم و مسیرِ تبدیل شدنش از جیمز مک گیل (که به جیمی معروف است) ؛ یک فرد کلاه بردارِ ساده ولی خوش قلب به ساول گودمن؛ یک وکیل خبره، حیله گر و کلاه بردار که وکالت خلافکارها را بر عهده می‌گیرد، را نظاره گر هستیم.

Cast: Bob Odenkirk, Michael McKean, Jonathan Banks

Seasons: 5

Year: 2015–2022

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 97%

The Sandman

سریال مرد شنی (The Sandman) همان مجموعه‌ی فانتزی و اقتباسیِ کمیکی است که سال‌های سال منتظرش بودیم؛ سریالی که مرز بین عالم رویا و دنیای بیداری را نابود می‌کند.سریال The Sandman جدیدترین اثر اقتباسی از کمیک‌های دی‌سی به شمار می‌رود که توسط سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده است.

در این سریال، تام استاریج (Tom Sturridge) نقش اصلی داستان به نام سندمن یا مورفیوس را بازی می‌کند و در کنار او نیز چهره‎‌های آشنا و برجسته‌ای همچون گوئندولین کریستی (Gwendoline Christie)، بوید هالبروک (Boyd Holbrook)، چارلز دنس (Charles Dance)، جنا کولمن (Jenna Coleman) و تعدادی دیگر نقش‌آفرینی می‌کنند.

سریال «سندمن» پیرامون موجودی بسیار قدرتمند به نام دریم یا رویا است که علاوه بر سندمن یا مردشنی به نام مورفیوس و همچنین نام‌های دیگر نیز شناخته می‌شود. مورفیوس تجسمی زنده از رویاها است و عضوی از خانواده‌ای است که به نام اندلس یا بی‌انتها (The Endless) شناخته می‌شوند.

Cast: Tom Sturridge, David Thewlis, Gwendoline Christie, Kirby Howell-Baptiste

Seasons: 1 (10 episodes)

Year: 2022

Genre: Fantasy

Rotten Tomatoes score: 89%

بهترین فیلم های نتفلیکس: Formula 1: Drive to Survive

دنیای وحشی مسابقات فرمول 1 ممکن است در ساعاتی اتفاق بیفتد که برای کسانی که در آمریکا هستند غیرقابل دسترسی باشد، و اینجاست که نمایش Drive to Survive وارد می‌شود. یکی از بهترین نمایش‌های نتفلیکس، این مجموعه مستند جذاب شما را با بهترین رانندگان جهان، از جمله بزرگترین ستاره آن، لوئیس همیلتون همراه می کند. در سومین و جدیدترین سری، شاهد این هستیم که کووید-19 چگونه مسابقات فرمول 1 را در حالی که همیلتون به صدر جدول صعود می‌کند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

Cast: Fernando Alonso, Valtteri Bottas, Marcus Ericsson, Lewis Hamilton

Seasons: 5

Year: 2019 – 2022 (ongoing)

Genre: Sports documentary

Rotten Tomatoes score: N/A

Maid

سریال خدمتکار MAID مجموعه تلویزیونی در ژانر درام است که خاطرات خانم استفانی لند را به تصویر می‌کشد. این مینی‌سریال توسط مولی اسمیث مِتزلر ساخته شده است.

Maid صرفاً یکی از بهترین برنامه های Neflix نیست: بلکه یکی از بهترین سریال هایی است که در چند سال اخیر از تلویزیون تماشا کرده ام. یک اجرای حرفه‌ای از مارگارت کوالی که نقش الکس را بازی می‌کند، زنی که در یک رابطه آزاردهنده عاطفی قرار دارد و باید همسرش شان (نیک رابینسون) را در نیمه‌شب با دختر خردسالش (Rylea Neveah Whittet) ترک کند. هیچ کس حق را به او نمی دهد، و نداشتن شغل و پول وضعیت او را بیش از پیش تیره و تار می کند. اندی مک داول، مادر واقعی کوالی، در نقش پائولا، مادر الکس که بی ثبات ترین شخصیت سریال است، همبازی می شود.

Cast: Margaret Qualley, Andie MacDowell, Nick Robinson, Raymond Ablack, Billy Burke, Rylea Neveah Whittet, Anika Noni Rose, BJ Harrison

Seasons: 1 (10 episodes)

Year: 2021

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 94%

Stranger Things

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین نمایش‌های نت‌فلیکس است. داستان سریال استرنجر تینگز در یک شهر خیالی در هاوکینز ایندیانا و در اوایل-تا-اواسط دهه‌ی ۱۹۸۰ جریان دارد. این سریال اولین بار در تاریخ ۱۵ جولای ۲۰۱۶ به عنوان یک سریال اورجینال از نتفلیکس منتشر شد.

فصل اول سریال پیرامون ناپدید شدن ویل بایرز است، در حالی که فصل دوم به اکتشاف رویدادهای مرموز فصل ۱ می‌پردازد. فصل سوم سریال استرنجر تینگز نیز روی «نیروهای شیطانی جدید» تمرکز دارد. فصل چهارم سریال برای اولین بار به خارج از هاوکینز می‌پردازد و خطوط داستانی مهمی را در بیرون این شهرک دنبال می‌کند. حال Stranger Things با فصلی جدید و فوق‌العاده بازگشته است که از هاوکینز به روسیه تا یوتا می‌رود. فصل 5 Stranger Things پایان کار این سریال خواهد بود.

Cast: Winona Ryder, David Harbour, Millie Bobby Brown

Seasons: 4

Year: 2016 – ongoing

Genre: Drama/Fantasy

Rotten Tomatoes score: 93%

Archive 81

اوایل امسال، archive 81را به‌عنوان نمایش جدیدی که باید در نتفلیکس تماشا کنید معرفی کردیم. و بنابراین جای تعجب نیست که اکنون به عنوان یکی از بهترین نمایش‌ها در نتفلیکس شناخته شده است. Archive 81 ترکیبی تازه از داستان درام و ترسناک را ارائه می دهد – دو ژانر که اصلاً نباید با هم باشند.

سریال آرشیو ۸۱ (Archive 81) مجموعه جدیدی از نتفلیکس است که براساس یک پادکست با همین نام ساخته شده است؛ پادکستی که توسط دنیل پاول و مارک سالینگر درست شده بود. ماجرای پادکست و ایده اصلی این مجموعه اسرارآمیز حول محور یک فیلمساز گم شده می‌چرخد.

داستان از این قرار است؛ ساختمانی که در سال ۱۹۹۴ سوخته است و هیچ کدام از اجساد داخل آن پیدا نشده‌اند، شواهدی در یکسری نوار‌های ویدیویی پیدا شده که در سریال Archive ۸۱ فاش می‌شوند. سریالی سرشار از ارجاعات به کمدی الهی اثر دانته که با حال و هوایی ترسناک در هم آمیخته است.

Stars: Mamoudou Athie, Dina Shihabi, Evan Jonigkeit, Matt McGorry, Martin Donovan

Seasons: 1 season (8 episodes)

Year: 2021

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 84%

بهترین فیلم های نتفلیکس: Seinfeld

لری دیوید و جری ساینفلد، خالقان این سریال با نمایش دادن گوشه‌ای از زندگی یک استندآپ کمدین به مردم نشان دادند که یک کمدین چگونه زندگی خود را می‌گذراند و چگونه محتوای برنامه‌های خودش را پیدا می‌کند.

در این سریال «جری» نقش نسخه‌ داستانی از خودش را بازی می‌کرد و تمرکز سریال روی ماجراهای زندگی او و سه دوستش: «جورج کاستانزا» (جیسون الکساندر)، «اِلین بِنیس» (جولیا لوئیس درایفوس)، و «کازمو کِرِیمر» (مایکل ریچاردز) است. مجموعه تلویزیونی ساینفلد را یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون در ژانر کمدی می‌دانند. در حالی که بیش از ۳ دهه از پخش ساینفلد می‌گذرد بازپخش‌های مجدد در شبکه‌های تلویزیونی و سرویس‌های پخش جریانی مختلف نسل‌های تازه‌ای از بینندگان را با این سریال کمدی آشنا کرده است. به همین سبب، ساینفلد سال‌ها پس از پخش اولیه همچنان از مشهورترین سریال‌های کمدی در دنیا است.

داستان سریال بدین شکل است که؛ جری ساینفلد یک استنداپ کمدین خوش‌قریحه‌ی نیویورکی در ابتدای مسیر شهرت است. اِلین بِنیس، شریک زندگی سابق او به همراه جرج کاستانزا، دوست دوران دبیرستانش و کازمو کِرِیمر، همسایه روبروی جری او را در ماجراهای عجیب و غریب زندگی‌اش همراهی‌ می‌کنند.

Cast: Jerry Seinfeld, Julia Louis-Dreyfus, Jason Alexander, Michael Richards

Seasons: 9

Year: 1989 – 1997

Genre: Sitcom

Rotten Tomatoes score: 89%

Voir

Voir محصول استودیوی سرشناس نتفلکیس است و تهیه کننده آن دیوید فینچر، کارگردان مطرح سینمای آمریکا و سازنده آثار پرطرفداری مانند هفت، باشگاه مشت زنی، زودیاک و دختر گمشده است. دوستداران فیلم و سینما در این مجموعه مقالات دیداری، لحظات سینمایی را واکاوی می کنند؛ لحظاتی که آن ها را به هیجان آورده، مبهوتشان کرده، به چالش کشیده و برای همیشه تغییرشان داده است. این مجموعه که هر قسمت آن کمتر از بیست دقیقه است، مانند کلیپ های کوتاه تد تاک است.

فینچر کارگردان مطرح سینمای آمریکا و سازنده آثار پرطرفداری مانند بازی، هفت، باشگاه مشت زنی، زودیاک و دختر گمشده می‌باشد؛ مستند تماشا کردن پس از پخش با نظرات متفاوتی از سوی مخاطبان روبرو شد اما اغلب آن‌ها نحوه کارگردانی و همچنین فیلمنامه را مورد انتقاد قرار دادند.

Executive producer: David Fincher

Season: 1 seasons (6 episodes)

Year: 2021

Genre: Documentary

Rotten Tomatoes score: 100%

Squid Game

تریلر/درام کره ای Squid Game نتفلیکس در نه قسمت به تصویر کشیده شده است. سریال بازی مرکب Squid Game روایتگر داستان افرادی است که به دلایل مختلف در زندگی شکست خورده و احساس سرخوردگی دارند، اما ناگهان دعوت مرموزی را برای شرکت در یک بازی عجیب دریافت می‌کنند که یک جایزه ۳۸ میلیون دلاری دارد. این بازی در مکانی نامعلوم برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا زمان مشخص شدن برنده نهایی، در این محیط حبس می‌مانند.

در قصه این سریال ۴۵۶ نفر با الهام گرفتن از ۶ بازی کودکان در کره جنوبی و دیگر کشورها وارد یک فضای خوش‌رنگ ولی مرموز می‌شوند و رقابتی را به بهای جان خود آغاز می‌کنند. قهرمان داستان، آخرین نفری است که در این بازی شرکت می‌کند و ما از زاویه دید او وارد این قصه می‌شویم. Squid Game یکی از بهترین نمایش‌های نتفلیکس است.

Cast: Lee Jung-jae, Park Hae-soo, Jung Ho-yeon, O Yeong-su

Seasons: 1 season (9 episodes)

Year: 2021 – ongoing

Genre: Thriller/drama

Rotten Tomatoes score: 94%

Resident Evil (2022)

Resident Evil Netflix هنوز یک سریال فوق العاده است. این سریال که توسط اندرو داب ساخته شده است، و داستان بین سال‌های 2022 تا 2036 می‌گذرد و جید وسکر (الا بالینسکا) را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره ویروس تی است. هشت قسمت طول می‌کشد، فلش بک‌ها شخصیت و زیست جید و خواهرش بیلی را در طول یک جنگ جهانی زامبی‌محور توضیح می‌دهند. پدر آنها دانشمند شرکت آمبرلا است، شرکتی که مسئول تولید ویروس تی می‌باشد.

Resident Evil داستان خود را در سال‌های آینده روایت می‌کند، جایی که جید در حال تلاش برای زنده ماندن در دنیایی بسیار خطرناک است.

رزیدنت اویل فصل دوم نخواهد داشت، زیرا نتفلیکس ساخت آن را در 26 آگوست 2022 لغو کرد.

Cast: Ella Balinska, Tamara Smart, Lance Reddick, Siena Agudong, Adeline Rudolph

Seasons: 1 (8 episodes)

Year: 2022

Genre: Sci-fi

Rotten Tomatoes score: 54%

Money Heist (La Casa de Papel)

اگر به دنبال یک سریال جنایی و اکشن هستید، این سریال را ببینید.

داستان این سریال در مورد گروهی از سارقین است که هر کدام به پیشنهاد پروفسور به دلایل شخصی خود پنج ماه برای سرقتی بزرگ از ضرابخانه ملی اسپانیا آماده می شوند. مغز متفکر این گروه فردی است به نام پروفسور. پروفسور سال ها برای طراحی نقشه ی سرقت وقت گذاشته است و هر عملی از جانب پلیس ها را پیشبینی کرده است. او برای شروع کار قوانینی را برای گروهش که شامل هشت نفر هستند تعیین می کند. هر کدام برای افشا نشدن هویتشان نام شهری را برای خود انتخاب می کنند که عبارتند از مسکو،برلین،توکیو،نایروبی،دنور،اسلو،ریو و هلسینکی.

هدف اصلی پروفسور تنها سرقت پول های موجود در این ضرابخانه نیست بلکه سرقت ۲۴۰۰ میلیون یورو پولی است که صرف ۱۱ روز به چاپ می رسانند. این سریال به تازگی به پایان رسیده است، بنابراین شما می توانید با خیال راحت آن را تماشا کنید.

Cast: Úrsula Corberó, Álvaro Morte, Itziar Ituño, Pedro Alonso

Seasons: 2 seasons (In 5 parts)

Year: 2017 – 2021

Genre: Crime

Rotten Tomatoes score: 95%

I Think You Should Leave With Tim Robinson

سریال I Think You Should Leave with Tim Robinson متفاوت از هر سریال دیگری است که دیده اید، سریالی پوچ اما با انسجامی عجیب، تکان دهنده اما جذاب. شش اپیزود جدید سریال کمدی جدید رابینسون و زک کانین شخصیت ها سناریوها و بازیگران مهمان خارق العاده ای در خود دارد که به مسائل دنیای امروزی می پردازند و نمایش های آن چنان دقیق و فراموش نشدنی هستند که دوست دارید برای مدت بیشتری در این دنیای عجیب و غریب بمانید.

شما هیچگاه تا زمان تماشای این سریال کوتاه از تیم رابینسون (دیترویترز) نخندیده یا نترسیده اید. یکی از بهترین نمایش‌های نتفلیکس (و یکی از بهترین کمدی‌های نتفلیکس) است. ITYSL یکی از آن برنامه‌هایی است که احتمالا دوستانتان به شما توصیه می کنند تماشا کنید. فصل 2 لحظات شگفت انگیزی دارد.

Cast: Tim Robinson, Andy Samberg, Ashleigh Nicole Johnson

Seasons: 2

Year: 2019 – 2021 (ongoing)

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 90%

Lupin

سریال Lupin مجموعه‌ای تلویزیونی و پرطرفدارِ فرانسوی است که توسط جورج کای و فرانسوا اوزان ساخته شده است.منبع اصلی سریال Lupin مبتنی بر رمان‌های کارآگاهی فرانسه در اوایل قرن بیستم در مورد یک دزد نجیب زاده به نام آرسن لوپین است. این سریال شامل 10 قسمت است که در دو فصل منتشر خواهد شد. در این سریال عمر سای نقش آسان دیوپ را بازی می‌کند، مردی که کارهای خود را بر اساس ماجراهای آرسن لوپین به انجام می‌رساند، شخصیتی که در اوایل دهه 1900 توسط موریس لوبلان خلق شد.

تمام زندگی دیوپ مجموعه ای از لحظاتی بوده است که او شاهد رفتار بد ثروتمندان با خانواده اش بوده است. بنابراین او به دنبال انتقام می رود، هدف او دزدین آثار هنری و جواهرات متعلق به ثروتمندان است. آرسن لوپین همزمان با غارت سرمایه داران، چهره منافق و کذاب آن‌ها را هم به نمایش می‌گذاشت. وجهی متناقض، عجیب و جذاب که به سریال نیز سرایت کرده است.

Cast: Omar Sy, Ludivine Sagnier, Clotilde Hesme

Seasons: 2

Year: 2021

Genre: Crime drama

Rotten Tomatoes score: 97%

Bridgerton

داستان سریال به خانواده بریجرتون و فرزندان آنها میپردازد، و به خصوص دافنه (دختر بزرگ خانواده)، که برای اولین بار وارد مسابقات “ازدواج ریجنسی” میشود و در آنجا عاشق فردی میشود که جرقه داستان را رقم میزند. درواقع با همین خلاصه داستانی میشود تم کلی سریال را حدس زد: عاشقانه و درام با چاشنی فضای تاریخی.

سریال اینگونه آغاز می‌شود که فصل انتخاب دختر برتر لندن آمده و دختری که توسط ملکه انتخاب شود ازدواج بهتری برایش رقم می‌خورد. در صحنه‌های اول سریال به شکلی موازی با خانواده‌های بریجرتون و فیترینگتون آشنا می‌شویم که در جنجال آمادگی برای حضور در قصر ملکه هستند. دافنه دختری است که توسط ملکه انتخاب می‌شود و لیدی ویسلدون برای وصف بی‌نقصی دافنه از او به نام الماس فصل یاد می‌کند. وسواس برادر بزرگ‌تر دافنه، آنتونی که حال وظیفه‌ی جانشینی پدرشان را بر عهده دارد سبب می‌شود که دافنه تمام خاستگارهای قابل قبول خود را رد می‌کند و این مسئله او را وارد جریانی عاشقانه، پیچیده و آشفته با دوک هستینگز، سایمون بست، می‌کند.

Cast: Phoebe Dynevor, Regé-Jean Page, Jonathan Bailey

Seasons: 2

Year: 2020 – 2022 (ongoing

Genre: Period drama

Rotten Tomatoes score: 89%

The Queen’s Gambit

سریال The Queen’s Gambit یک مجموعه در ژانر درام و محصول سال 2020 کشور آمریکا اسـت. این مینی سریال بر اساس رمانی بـه همین نام نوشته والتر تویس «Walter Tevis»؛ نویسنده آمریکایی ساخته شده اسـت.

در The Queen’s Gambit، آنیا تیلور جوی (اما) در نقش بث هارمون، استاد برجسته شطرنج که می خواهد بهترین در جهان باشد، بازی می کند. داستان سریال درباره زندگی دختری یتیم اسـت کـه نابغه بازی شطرنج محسوب میشود. نام این دختر بث هارمن اسـت ودر طول سریال کوئینز گمبیت شاهد سفر های این دختر در سرتاسر جهان برای شرکت در مسابقات شطرنج هستیم. البته بث هارمن یک نقطه ضعف هم دارد و ان اعتیادش بـه قرص‌هاي‌ آرام‌بخش و الکل اسـت. داستان مینی سریال The Queen’s Gambit از اواسط دهه 1950 آغاز میشود و تا دهه 1960 میلادی ادامه دارد.

Cast: Anya Taylor-Joy, Bill Camp, Marielle Heller

Seasons: 1 (7 episodes)

Year: 2020

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 100%

Emily in Paris

در سریال Emily In Paris «امیلی در پاریس» لیلی کالینز نقش امیلی را بازی می‌کند، یک جوان شیکاگویی موفق در عرصه‌ی بازاریابی که وقتی شرکتش یک شرکت کوچک فرانسوی را خریداری می‌کند به پاریس فرستاده می‌شود.

امیلی وارد شرکت بازاریابی پاریسی می‌شود تا یک رویکرد تازه و آمریکایی در مورد چیزهای ظاهرا بیگانه مانند رسانه‌های اجتماعی را به همکاران جدیدش ارائه دهد. با وجود متواضع بودن امیلی، او مثل یک مدل به نظر می‌رسد که مدام لباس‌هایش را عوض می‌کند.

همکاران جدید امیلی به کمد لباس‌ فوق‌العاده‌ی او حسادت می‌کنند. اما این‌که او نمی‌تواند فرانسوی صحبت کند مانع غیرقابل عبوری برای اوست و منجر به اشتباهات زیادی توسط او می‌شود.

فصل 3 این سریال در 21 دسامبر پخش شد.

Cast: Lily Collins, Philippine Leroy-Beaulieu, Ashley Park, Lucas Bravo

Seasons: 3

Year: 2020 – 2022 (ongoing)

Genre: Romantic comedy

Rotten Tomatoes score: 60%

Cobra Kai

سریال کبرا کای محصول سال 2018 کشور آمریکا ساخته جان هورویتس و جاش هلد، اولین قسمت از این مجموعه در تاریخ 25 مارس 2019 از کمپانی نتفلیکس نیز منتشر گردید .

بله، تقریباً باورنکردنی است که Cobra Kai، اسپین‌آف Karate Kid که در YouTube Premium شروع به کار کرد و اکنون در نتفلیکس است، حالا در این لیست قرار دارد. داستان سریال سی سال پس از مجموعه فیلم‌های معروف بچه کاراته‌کار رخ می‎دهد، که پس از مدت‎ها دوری از کاراته جانی لارنس باشگاه کبرا کای را احیا می‎کند و این موضوع باعث می‌شود تا با رقیب دیرینه‌اش یعنی دنیل لاروسو دوباره روبرو شود و…

در حال حاضر منتظر فصل ششم Cobra Kai هستیم.

Cast: Ralph Macchio, William Zabka, Courtney Henggeler, Xolo Maridueña

Seasons: 5

Year: 2018 – 20222 (ongoing)

Genre: Comedy/drama

Rotten Tomatoes score: 95%

The Legend of Korra

بله، حالا که Avatar: The Last Airbender را به پایان رساندید، بالاخره می توانید سریال بعدی آن، The Legend of Korra را در نتفلیکس تماشا کنید. کورا بلندپروازانه و گاه تفرقه‌انگیز به موضوعات پیچیده و سیاست می‌پردازد که ممکن است از یک سریال انیمیشنی انتظار نداشته باشید.

در سریال افسانه کورا 70 سال از اتفاقات آواتار گذشته و آخرین آواتار مرده است و هنوز نفر بعدی مشخص نشده. در این حین دنیا درگیر هرج و مرج بسیاری شده است.

Cast: Janet Varney, David Faustino, P.J. Bryne

Seasons: 4

Year: 2012–2014

Genre: Animated action adventure

Rotten Tomatoes score: 93%

The Last Dance

مستند The Last Dance یا «آخرین رقص» داستان تیم بسکتبال Chicago Bulls (شیکاگو بولز) در فصل ۹۹-۱۹۹۸ لیگ NBA‌ را دنبال می‌کند. فصلی که برای تیم بولز با عنوان The Last Dance معروف است. در مستند «آخرین رقص» مایکل جردن، بسکتبالیست نام‌آشنا تلویحا به‌عنوان بهترین بسکتبالیست دوران معرفی می‌شود.

مستند The Last Dance با روایتی از سال‌های طلایی باشگاه شیکاگو بولز، داستانی از موفقیت‌های این باشگاه را روایت می‌کند.

Cast: Michael Jordan, Scottie Pippen, Dennis Rodman

Seasons: 1 (10 episodes)

Year: 2020

Genre: Sports docuseries

Rotten Tomatoes score: 96%

Lucifer

لوسیفر بعد از سال‌ها فرمانروایی جهنم و مجازات‌کردن گناهکاران، تصمیم می‌گیرد به زمین بیاید و در یک کلاب شبانه در لس‌آنجلس تلاش می‌کند انسان‌ها و احساساتشان را بشناسد. این سریال در ژانر فانتزی و جنایی داستان‌های مربوط به شیطان در زمین را تعریف می‌کند و در هر قسمت یک معمای جنایی نیز حل می‌کند.

تام الیس در نقش لوسیفر مورنینگ استار، شیطان واقعی ، روی صفحه نمایش می‌رود. او بهمراه یکی از شیاطین جهنم که مزکین (میز) نام دارد، به لس آنجلس میرود و کلاب شبانه‌ای را باز می‌کند و برای یک بار هم که شده تصمیم می‌گیرد تا از زندگیش لذت ببرد. بعد از گذشت 5 سال لوسیفر شاهد کشته شدن انسانی می شود که مدت‌ها او را می‌شناخت. درست وقتی که یک کاراگاه پلیس بنام کلویی برای بررسی پرونده آن زن کشته شده به LUX (کلاب شبانه لوسیفر) میاید و با لوسیفر آشنا میشود، اینجاست که داستان سریال شروع میشود و لوسیفر وارد مسیری میشود که هیچ وقت فکر نمی‌کرد در آن قدم بردارد، یعنی همکاری با دپارتمان پلیس و حل پرونده‌های جنایی.

Cast: Tom Ellis, Lauren German, Kevin Alejandro, D. B. Woodside

Seasons: 6

Year: 2016 – 2021

Genre: Police drama

Rotten Tomatoes score: 85%

You

سریال “تو” (You) یک تریلر روانشناختی و جناییِ آمریکایی می‌باشد که توسط “گرگ برلانتی” (Greg Berlanti) و “سِرا گمبل” (Sera Gamble) ساخته است. از بازیگران این مجموعه میتوان به “پن بِدجلی”(Penn Badgley)،”الیزابت لایل”(Elizabeth Lail)،”ویکتوریا پِدرتی”(Victoria Pedretti)، “شای میچل”،”جیمز اسکالی” و “امبر چیلدرز” (Ambyr Childers) اشاره کرد. فصل‌های اول و دوم این سریال به ترتیب با اقتباس از رُمان‌های “You” و “Hidden Bodies” نوشته‌ی “کارولین کِپنِس” (Caroline Kepnes) ساخته شده است.

جو گلدبرگ” مدیر یک کتابفروشی در نیویورک است که در یک نگاه عاشق نویسنده‌ی جوانی به نام “گئونور بِک” می‌شود. جو سعی دارد بوسیله‌ی شبکه‌های اجتماعی و تعقیب کردن راهی برای نزدیک شدن به بِک پیدا کند. اما جو تنها یک جوان عاشق پیشه نیست بلکه یک جامعه‌گریز روانی است که از حسادت شدید رنج می‌برد.

Cast: Victoria Pedretti, Penn Badgley, Elizabeth Lail

Seasons: 3

Year: 2018–2021 (ongoing)

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 90%

Unsolved Mysteries

سریال اسرار حل شده به کارگردانی کلی جتر مارکوس و کلارک دون آرگوت در سال 2020 توسط کشور امریکا در ژانر مستند ساخته شده است. پیستول بلک و جین گرین در این سریال ایفای نقش کرده اند. داستانهایی شخصیت محور که ریشه در تجربیات مردم عادی دارد که زندگی های غیرقابل تصور را داشته اند. خانواده ها، کارآگاهان و روزنامه نگاران امیدوارند که بینندگان سرنخ حل این اسرار را بیابند.

این مجموعه همچنان بر روی داستان‌های جذاب از افراد گم‌شده، قتل و حتی مشاهده یوفو را روایت می‌کنند. در Unsolved Mysteries جدید، هر قسمت بر روی یک مورد تمرکز دارد که باعث می‌شود روایت قانع‌کننده‌تر و شخصیت‌ها پررنگ‌تر شوند. اما هشدار: بعد از دیدن این مستند ممکن است در خوابیدن مشکل داشته باشید.

Cast: N/A

Seasons: 3

Year: 2020-present

Genre: True crime documentary

Rotten Tomatoes score: 74%

Moesha

برای درک حس و حال دهه 1990 در نتفلیکس لازم نیست به پورتلندیا بروید. براندی نوروود، سوپراستار R&B، در این فیلم، ایفای نقش کرد و این سریال به یکی از بزرگترین موفقیت‌های شبکه نتفلیکس تبدیل شد. این سریال به مسائل اجتماعی روز، از جمله مصرف مواد مخدر، بارداری نوجوانان و روابط بین نژادی می‌پردازد، که همه این مباحث امروزه نیز همچنان مطرح هستند.

Cast: Brandy Norwood, Sheryl Lee Ralph, William Allen Young

Seasons: 6

Year: 1996–2001

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: not available

Dark

سریال Dark در دو ژانر علمی – تخیلی و جنایی ترکیب شده و فضایی تاریک و رمزآلود به وجود آورده است. داستان دارک در شهر ویندن می‌گذرد، شهر کوچکی مجاور یک نیروگاه هسته‌ای. هر چه بیشتر در سریال پیش می‌رویم شخصیت‌های بیشتری به داستان اضافه می‌شوند و روابط پیچیده‎ آن‌ها با یکدیگر و با داستان مشخص می‌شود.

داستان عصل اول از این قرار است که، میکل هنگامی که همراه یوناس، مارتا، مگنوس، فرانچسکا و بارتوش به جنگل رفته بود مفقود می‌شود و سر و کله‌اش در سال 1986 پیدا می‌شود. اولریک برای یافتن فرزندش سر از 1953 در‌می‌آورد. و یوناس که می‌شود گفت قهرمان اصلی داستان است، به سال 1986 می‌رود تا میکل را به سال 2019 بازگرداند اما نوآ، کشیشی که بنظر می‌رسد تمام این وقایع زیر سر اوست، مانعش می‌شود.

Cast: Louis Hofmann, Maja Schöne, Oliver Masucci

Seasons: 3

Year: 2017–2020

Genre: Crime/Drama

Rotten Tomatoes score: 94%

The Umbrella Academy

سریال آکادمی آمبرلا (The Umbrella Academy) یک سریال ابرقهرمانی محصول شبکه‌ی Netflix می‌باشد. این سریال از روی سری کمیکی با همین نام نوشته‌ی Gerard Way اقتباس گرفته شده و توسط Steve Blackman خلق شده است.

داستان آکادمی آمبرلا اینطور شروع می‌شود که 43 زن در نقاط مختلف جهان، در اول اکتبر 1989 زایمان می‌کنند. هیچکدام از این زن‌ها پیش از زایمان نشانه‌ای از بارداری نداشتند. هفت بچه توسط یک میلیاردر به نام سر ریجینال هارگریوز به سرپرستی گرفته می‌شوند و به ابرقهرمان تبدیل می‌شوند این گروه آکادمی آمبرلا نامگذاری می‌شود. هارگریوز که پدری سخت‌گیر است بچه‌ها را شماره گذاری می کند. با این حال آنها بعدها توسط رباتی که نقش مادر آنها را ایفا می‌کند،صاحب نام می شوند. لوتر، دیگو، آلیسون، کلاوس، فایو، بن و وانیا. شش نفر از آنها مشغول حل مشکلات مربوط به جرم و جنایت می‌شوند. با این حال یکی از آنها به نام وانیا که قدرتی ندارد، از بقیه جدا می‌ماند. در فصل 2 بچه ها را به دهه 1960 فرستاده می شوند تا از فاجعه بیشتر جلوگیری کنند.

Cast: Aidan Gallagher, Elliot Page, Emmy Raver-Lampman, Justin H. Min

Seasons: 3

Year: 2019-present (ongoing)

Genre: Science fiction/drama

Rotten Tomatoes score: 83%

The Baby-Sitters Club

سریالی کمدی، درام و خانوادگی محصول کشور آمریکا به کارگردانی لوسیا آنیلو و ریچل شوکرت است که فصل اول آن در سال ۲۰۲۰ و توسط سرویس ویدئویی نتفلیکس NETFLIX منتشر شد.

این سریال که براساس مجموعه رمان های کودکان به همین نام نوشته آن ام مارتین ساخته شده است.

داستان در رابطه با گروهی از نوجوانان است که موسسه ای تحت عنوان خدمات نگهداری از کودکان را راه اندازی می کنند و ابزارهای مدرنی مانند رسانه های اجتماعی و گوشی های هوشمند را به آن اضافه می کنند.

The Baby-Sitters Club سریالی مدرن، خنده‌دار، و الهام‌بخش است که حتی سخت‌ترین قلب‌ها را هم نرم خواهد کرد.

Cast: Sophie Grace, Malia Baker, Momona Tamada, Shay Rudolph

Seasons: 2

Year: 2020 – 2021

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 94%

Dating Around

شاید موضوع این نمایش کمی تکراری به نظر برسد، همان ژانر دوست یابی همیشگی.

این سریال در شش قسمت ساخته شده که در هر اپیزود به ملاقات یک فرد با پنج غریبه پرداخته می شود. Dating Around یک پیچ و تاب تازه در این ژانر تکراری ایجاد می کند: هر قسمت بر روی یک فرد مجرد متمرکز است که در پنج قرار دوستی حاضر می شود، فیلمنامه به گونه ای طراحی شده که گویی تمام ماجراها همزمان اتفاق می افتد.

Cast: Justin Bigting, Ben Samuel, Deva Mahal

Seasons: 2

Year: 2019–2020 (ongoing)

Genre: Reality TV

Rotten Tomatoes score: 94%

Avatar the Last Airbender

Avatar the Last Airbender با تبلیغات زیادی وارد نتفلیکس شد و بلافاصله خود را به عنوان یکی از بهترین سریال های نتفلیکس معرفی کرد.

“ The Last Airbender ”  درباره جهانی است که به دلیل جنگ و اختلاف نظر بین قبیله ها ، 4 عنصر حیات بخش آن یعنی آب ، خاک ، آتش و هوا به دست 4 قبیله مختلف افتاده است و آنها فقط می توانند تنها از یک عنصر حیات بخش که در دست خودشان است استفاده کنند. تنها کسی که می تواند این شرایط را عوض کند و 4 عنصر حیات بخش را در کنار هم کنترل کند آواتار است اما مشخص نیست که وی چه زمانی اینکار را خواهد کرد.

Cast: Zach Tyler, Mae Whitman, Jack De Sena

Seasons: 3

Year: 2005–2008

Genre: Animated action/adventure

Rotten Tomatoes score: 100%

Never Have I Ever

این درام بامزه و سرگرم کننده درباره دوران بلوغ همان چیزی است که در حال حاضر به آن نیاز داریم.

این سریال یک کمدی تلویزیونی است که فصل اول آن در سال 2020 پخش شد. این سریال کاری از سرویس نتفلیکس است و در 27 آوریل 2020 پخش شد.

دختری 15 ساله به نام دوی، سال اول بسیار بدی در دبیرستان داشت. او تلاش می‌کند که شخصیت اجتماعی خود را تغییر دهد. با این حال دوستان، خانواده و احساسات کار او را دشوار می‌کنند. این بین پدر او، موهان، می‌میرد. همینطور یکی از پاهای دوی می‌شکند. سال بعد، او تلاش می‌کند با اندوه خود کنار بیاید. همینطور راهی برای جا دادن تربیت هندی خود با زندگی در مدرسه پیدا کند. این بین رابطه جالبی با مادر خود هم ندارد. رابطه او با فابیولا و النور دوستان صمیمی‌اش، کامالا دخترعمویش و پاکستون (کراش او در مدرسه) هم با چالش‌هایی روبرو است. با وجود تمام مشکلات، با سریال بسیار خنده‌داری روبرو هستیم، داستان بر یک دانش آموز هندی-آمریکایی در دبیرستانی ِمریکایی تمرکز دارد که سعی می کند، زندگی نوجوان آمریکایی معمولی داشته باشد.

Cast: Maitreyi Ramakrishnan, Poorna Jagannathan, Ramona Young

Seasons: 2

Year: 2020 – 2021 (ongoing)

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 87%

Community

کامیونیتی یک مجموعه تلویزیونی ساخته شده توسط دن هارمون است و بر یک گروه مطالعاتی در کالج اجتماعی گریندیل متمرکز است که توسط وکیل تنبل جف وینگر (جوئل مک هیل) تأسیس شده است که از وکالت محروم شده و تلاش می‌کند که بی‌خیال این قضیه شود. آلیسون بری و دونالد گلاور در نقش آنی و تروی وارد داستان می شوند. Community نه تنها یکی از بهترین سریال های نتفلیکس در حال حاضر است، بلکه یکی از بهترین کمدی های حال حاضر می باشد.

داستان از آنجایی شروع می شود که یک وکیل با فاش شدن مدرک جعلی خود مجبور به کناره گیری از کار و رفتن به کالج می شود، او، کالج Greendale را انتخاب می کند و در همان ابتدای ماجرا عاشق دختری می شود، در ادامه به صورت ناخواسته در یک گروه درسی یا Study Group او را ملاقات می کند.

Cast: Joel McHale, Alison Brie, Gillian Jacobs, Donald Glover

Seasons: 6

Year: 2009–2015

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 88%

بهترین فیلم های نتفلیکس: Dear White People

این مجموعه بر روابط نژادی در آمریکا متمرکز است، و فیلم داستان زندگی چهار دانشجوی سیاه پوست را در دانشگاه آیوی لیگ بازگو می کند‌.

فیلم سینمایی Dear White People به‌کارگردانی Justin Simien در ژانر کمدی و درام تولید شده است. Dear White People که اولین فیلم Justin Simien محسوب می‌شود، با استقبال زیادی از طرف مخاطبان روبرو شد.

Cast: Tyler James Williams, Tessa Thompson, Dennis Haysbert

Seasons: 4

Year: 2017–2021 (ongoing)

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 91%

Ozark

سریال تلویزیونی اُزارک Ozark درامی جنایی است که توسط بیل دوبوک و مارک ویلیامز برای شبکه نتفلیکس ساخته شده است. در این سریال جیسون باتمن و لورا لینی به عنوان یک زوج، خانواده خود را به شهر اوزارک منتقل می‌کنند تا بتوانند به راحتی فرآیند پول‌شویی را برای یکی از بزرگترین کارتل‌های موادمخدر مکزیک انجام دهند. آقای باتمن کارگردان و تهیه کننده اجرایی این سریال است.

هنگامی که این خانواده وارد میسوری می شوند از طرفی باید با خُرده دزدان محلی مقابله کند و از سویی دیگر با خانواده قدیمی اسنل که توزیع کننده بزرگ مواد مخدر منطقه هستند مقابله کرده و فرآیند پول‌شویی خود را انجام دهند. اوزارک بدون شک یکی از بهترین نمایش های نتفلیکس است.

Cast: Jason Bateman, Laura Linney, Julia Garner

Seasons: 4

Year: 2017–2022

Genre: Crime drama

Rotten Tomatoes score: 81%

Tiger King: Murder, Mayhem and Madness

سریال مستند ببر شاه، به کشف و بررسی دنیای زیرزمینی پرورش گربه‌سانان بزرگ می‌پردازد. دنیایی که پر از شخصیت‌های عجیب و غریب است و اتفاقات غیرقابل باوری در آن رخ می‌دهد، اتفاقاتی که خیلی از آنها به شدت هراس انگیزند.

مستند Tiger King: Murder, Mayhem and Madness، درباره ی رئیس یک پارک حیوانات به نام جو اگزوتیک است که در میان رقابتی برای پرورش گربه‌های بزرگ، به جرم مزدوری و قتل عمد دستگیر می‌شود.

ماجرا از جایی شروع میشه که فردی به اسم کارول باسکین که فعال حقوق حیوانات هم هست، تلاش های خودش برای بستن باغ وحش جناب گزاتیک رو شروع میکنه.

Cast: Joe Exotic, Carole Baskin

Seasons: 2 + a mini-season

Year: 2020 – 2021

Genre: Documentary

Rotten Tomatoes score: 86%

Love Is Blind

بهترین سریال‌های نت‌فلیکس، همواره پرطرفدار و برنده جایزه نیستند. افراد مجردی که دوست دارند برای شخصیت واقعی شان، نه ظاهر و چهره شان، دوست داشته شوند شیوه ی جدیدی از دوست یابی مدرن را در پیش گرفته اند. در همین راستا ۱۵ مرد و 15 زن با یکدیگر قرار ملاقات می گذارند تا همتای خود را پیدا کنند.

فصل 3 Love Is Blind اخیراً منتشر شده و فصل 4 Love is Blind نیز به تازگی فیلمبرداری شده است!

Cast: Nick Lachey and Vanessa Lachey (hosts)

Seasons: 3

Year: 2020-2022 (ongoing)

Genre: Reality TV

Rotten Tomatoes score: 86%

Riverdale

ریوردیل مجموعه‌ای معمایی براساس شخصیت آرچی، از مجموعه داستان‌های کمیک است. داستان این فیلم در مورد ماجراهای یک پسر جوان به نام آرچی و دوستانش است که در شهر کوچکی به اسم «ریوردیل» زندگی می‌کنند. این شهر دارای ظاهری فانتزی و پر زرق و برق است، اما اسرار تاریکی در زیر این شهر نهفته‌است که عده ای به دنبال کشف آنها هستند. فصل اول درباره مرگ یکی از دوقلو های معروف شهر است و سپس در فصل دوم شاهد فرقه‌ای به نام شاه گارگویل هستیم.

Cast: KJ Apa, Camila Mendes, Lili Reinhart

Seasons: 6

Year: 2017–22022 (ongoing)

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 86%

Sex Education

سریال sex education شاید از روی عنوان خود کمی غیراخلاقی به نظر برسد، که البته درست هم فکر می کنی، این سریال توسط لری نان ساخته شده است. در فصل اول با اوتیس میلبرن آشنا می‌شویم. نوجوانی که رفتاری متزلزل دارد. او در مورد مسائل جنسی احساساتی متضاد دارد. گیلن اندرسون مادر او، درمانگر روابط جنسی است. نتفلکس در نوامبر 2017 خبر از تولید این سریال داد و پخش سریال از ژانویه 2019 آغاز شد.

فصل دوم به زندگی اوتیس می پردازد. او حالا با اولا وارد رابطه شده است. بدین شکل با فشارهای رابطه عاشقانه آشنا می‌شود. در مجموع در این فصل بیشتر با تفاوت‌های دیدگاه های افراد در حوزه های مختلف روابط و حقایق آن آشنا خواهیم شد.

Cast: Asa Butterfield, Gillian Anderson, Ncuti Gatwa

Seasons: 3

Year: 2019–2021 (ongoing)

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 90%

بهترین فیلم های نتفلیکس: Big Mouth

این مجموعه انیمیشن که برگرفته از داستان های کمدین معروف نیک کرول است،داستان Big Mouth (انیمیشن دهان بزرگ) درباره ی دو دوست به نام های نیک رول و اندرو گولدبرگ و ماجراهایی که در دوران نوجوانی برای آنها رخ می دهد می باشد همچنین داستانی بسیار آموزنده دارد.

Cast: Nick Kroll, John Mulaney, Gina Rodriguez

Seasons: 6

Year: 2017–2022 (ongoing)

Genre: Raunchy comedy

Rotten Tomatoes score: 100%

Queer Eye

یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی از نتفلیکس است که در ۷ فوریه ۲۰۱۸ برای اولین بار منتشر شد. این مجموعه بازسازی مجموعه تلویزیونی با همین نام است و پنج شخصیت جدید دارد: آنتونی پوروسکی متخصص غذا و نوشیدنی، تن فرنس متخصص مد، کارامو براون متخصص فرهنگ، بابی برک متخصص طراحی و جاناتان ونس متخصص مو. در هر قسمت این پنج شخص به کمک یک شخص یا مجموعه می‌روند تا به آنها کمک کنند.

Cast: Antoni Porowski, Bobby Berk, Karamo Brown, Jonathan Van Ness and Tan France

Seasons: 6

Year: 2018–2021 (ongoing)

Genre: Reality TV

Rotten Tomatoes score: n/a

Russian Doll

عروسک روسی یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که توسط ناتاشا لیون، ایمی پولر و لسلی هیلندل تولید شده‌است و در ۱ فوریه ۲۰۱۹ در نت‌فلیکس عرضه شده‌است.

داستان این فیلم، ماجرای زن جوانی به نام نادیا است که به عنوان مهمان افتخاری در یک جشن ظاهراً اجباری حضور دارد. در حالی که او به‌طور مداوم می‌میرد خود را دوباره در همان مهمانی می‌یابد، پس برای کشف راز این اتفاق تلاش می‌کند.

جالب این است که عروسک روسی سریالی خنده دار و احساسی است، جذابیت عروسک روسی آن را به یکی از بهترین نمایش ها برای تماشا در نتفلیکس تبدیل کرده است. و پس از فصل دوم بسیار هیجان‌انگیز، ما مشتاقانه منتظر اخبار مربوط به فصل ۳ عروسک روسی هستیم.

Cast: Natasha Lyonne, Greta Lee, Yul Vázquez

Seasons: 2

Year: 2019 – 2022 (ongoing)

Genre: Comedy/Drama

Rotten Tomatoes score: 97%

Love, Death & Robots

سریال Love Death + Robots در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۹ از شبکه نتفلیکس پخش شد. خالق این مجموعه تیم میلر (کارگردان Deadpool و Terminator Dark Faith) است که همکاری‌ اش با دیوید فینچر (کارگردان Fight Club) باعث شکل گرفتن ۱۸ قسمت انیمیشن کوتاهی شده که هر کدام یک دنیا حرف برای گفتن دارند و در واقع تمامی این حرف‌ها و اسراری که در قسمت‌ به‌ قسمت این سریال گنجانده شده، بازتاب‌ دهنده ما و دنیای‌ما است و ژانرهای متنوعی به‌ویژه کمدی، ترسناک، علمی تخیلی و فانتزی را شامل می شود.

Cast: Topher Grace, Mary Elizabeth Winstead, Gary Cole

Seasons: 3

Year: 2019 – 2022

Genre: Sci-fi

Rotten Tomatoes score: 79%

Supergirl

سریال سوپرگرل به کارگردانی جس وارن و گلن وینتر و لری تنگ در سال 2015 ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی ست. بازیگرانی همچون ملیسا بنویست و مهکاد بروکس و شیلر لی در این سریال حضور دارند. کارا زور ال دختر 24 ساله که توسط خانواده دنورس به فرزند خواندگی گرفته شده بود بعد از 13 سال دوری از کریپتون،سعی می کند قدرت های نامحدود خودش را که تا به حال پنهان می کرده به کار بگیرد.

به کارا گفته شده بود که مراقب استفاده از قدرت‌های خارق العاده خود باشد تا مورد توجه دیگران قرار نگیرد، اما او برای نجات جان دیگران مجبور می شود از قدرت هایش استفاده کند. در نهایت پس از معرفی او به مردم دنیا دشمن هایش یکی پس از دیگری پیدا می شوند.

Cast: Melissa BenoIst, Calista Flockhart, Mehcad Brooks

Seasons: 5

Year: 2015–2020 (ongoing)

Genre: Comic book drama

Rotten Tomatoes score: 86%

Grace and Frankie

گریس و فرانکی، یک کمدی عجیب و غریب و عالی است، جین فوندا و لیلی تاملین در این سریال ایفای نقش می‌کنند .

این سریال داستان گریس (جین فوندا) و فرانکی (لیلی تاملین) است که پس از همسرانشان ، رابرت (مارتین شین) و سول (سم واترسپون) مجبور به زندگی مشترک می‌شوند گریس و فرانکی هرگز واقعاً یکدیگر را دوست نداشتند، اما از آنجا که رابرت شوهر گریس (جین فوندا) یک شرکت حقوقی با همسر فرانکی (لیلی تاملین) سول داشت، مجبور بودند که گاه به گاه میهمانی برگزار کنند. اما آنچه گریس و فرانکی متوجه آن نشده بودند این بود که سول و رابرت بیش از یک شریک تجاری بودند. این دو نفر طی دو دهه گذشته رابطه پنهانی خود را ادامه داده و حالا سول و رابرت بالاخره تصمیم به افشای گرایشات جنسی خود می کنند.

Cast: Jane Fonda, Lily Tomlin, Martin Sheen

Seasons: 7

Year: 2015–2022

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 89%

بهترین فیلم های نتفلیکس: Mindhunter

سریال شکارچی ذهن یکی از بهترین سریال‌ها در ژانر جنایی و روان‌شناختی به نویسندگی «جون پنهال» و کارگردانی «دیوید فینچر» است. این مجموعه تلویزیونی بر اساس کتاب غیرداستانی با نام کامل «شکارچی ذهن: در درون واحد جنایی زبده‌ی اف‌بی‌آی» نوشته «جان ادوارد داگلاس» و «مارک اولشاکر» ساخته شده است. فصل اول شکارچی ذهن در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ و فصل دوم نیز در ۱۶ اوت ۲۰۱۹ از شبکه نتفلیکس پخش شد. مجموعه تلویزیونی شکارچی ذهن با واکنش بسیار خوب منتقدان و مخاطبان روبرو شد.

اتفاقات سریال شکارچی ذهن در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی رخ می‌دهد. «هولدن فورد» (جاناتان گروف) و «بیل تنچ» (هولت مک‌کالانی) دو مأمور اف‌بی‌آی هستند که با همکاری روانشناسی به نام «وندی کار» (آنا تورو) به امید حل پرونده‌های مجهول با قاتلان زنجیره‌ای مصاحبه می‌کنند.

متاسفانه هنوز اخباری در رابطه با زمان انتشار فصل سوم این سریال جذاب منتشر نشده است.

Cast: Jonathan Groff, Holt McCallany, Anna Torv

Seasons: 2

Year: 2017–2019

Genre: Crime drama

Rotten Tomatoes score: 97%

The Great British Baking Show

این سریال با نام تجاری The Great British Baking Show محصول کشور انگلستان است. The Great British Baking Show به کارگردانی و بازیگرانی چون Paul Hollywood,Mel Giedroyc,Sue Perkins در ژانر واقعی در سال 2010 ساخته شد.

خلاصه داستان از این قرار است که در این مسابقه آشپزهای مختلف در هر هفته باید به گونه ای آشپزی کنند تا داورها را تحت تاثیر قرار دهند و بتوانند به مرحله بعدی راه یابند و در آخر برنده به عنوان بهترین سرآشپز بریتانیا شناخته شود.

Cast: Anna Beattie, Richard McKerrow, Letty Kavanagh

Seasons: 10 (Netflix has 6 of those seasons)

Year: 2010–2022 (ongoing)

Genre: Cooking reality TV

Rotten Tomatoes score: 89%

Peaky Blinders

سریال پیکی بلایندرز ؛ یک سریال درام ، تاریخی و جنایی انگلیسی است. استفان نایت خالق این مجموعه است و کارگردانان متعددی نیز این مجموعه را کارگردانی کرده اند.

موضوع سریال Peaky Blinders درباره توماس شلبی ، رئیس شرکت خانوادگی Peaky Blinders است. این خانواده در بیرمنگام انگلستان زندگی می کنند و داستان به سال 1919 برمی گردد ، پس از پایان جنگ جهانی اول.

توماس شلبی (با بازی کیلین مورفی) که میخواهد در کنار برادر بزرگ ترش آرتور (با بازی پاول اندرسون) و جان (جو کول) و عمه شان پلی گری با بازی هلن مک کوری، نقشه های بزرگی که برای آینده دارد را محقق کند.

فصل ششم این سریال به تازگی منتشر شده است، پس با خیال راحت بنشینید و از آن نهایت لذت را ببرید.

Cast: Cillian Murphy, Tom Harper, Iddo Goldberg

Seasons: 6

Year: 2013–2022

Genre: Crime drama

Rotten Tomatoes score: 92%

She-Ra and the Princesses of Power

انیمیشن شی را و شاهزاده‌های قدرت She-Ra and the Princesses of Power در مورد دختری یتیم است که پس از به دست آوردن یک شمشیر جادویی تبدیل به جنگجویی به نام شی را می‌شود. حال شی را برای مبارزه با شیطان گروهی را تشکیل داده تا از سرزمین خود اتریا در مقابل حجوم هیولاها محافظت کند.

کاترا ( با صداپیشگی آجی میچالکا) هم که در گذشته دوست صمیمی آدورا بوده و اکنون دشمن قسم خورده‌ اوست، قصد دارد تا خود را از بدنامی که به خاطر اتفاقات گذشته گرفتارش شده رها کند.

Cast: Aimee Carrero, Amanda Michalka, Marcus Scribner

Seasons: 5

Year: 2018–2020

Genre: Animated adventure

Rotten Tomatoes score: 96%

بهترین فیلم های نتفلیکس: Chilling Adventures of Sabrina

اگر همه ویژگی هایی را که مردم در مورد سریال پرطرفدار Riverdale دوست دارند را یکجا جمع کنید، همچنین صحنه هایی ترسناک به آن اضافه کرده و مقداری هم آن را خنده دار و بامزه کنید، چه اتفاقی می افتد؟ نتیجه ی اینکار Chilling Adventures of Sabrina می شود.

این سریال براساس کتاب های کمیک گرافیکی به همین نام تولید شده است، محصول کشور آمریکا و در ژانر درام- فانتزی می باشد و به منشا شخصیت سابرینا می پردازد و تمرکز آن روی دوره تیره و تاریک نوجوانی این شخصیت خواهد بود. سابرینا با هویت دوگانه خود که نیمی انسان و فانی و نیمی جادوگر و تقریبا فناناپذیر است،در کشمکش و درگیری است. در همین حال او باید علاوه بر مشکلاتی که خودش دارد، با نیروهایی شیطانی مقابله کند. سابرینا در حال شروع یادگیری قدرت های خود است و همزمان می خواهد زندگی عادی خود را ادامه دهد و به دنبال تعادل بین این دو زندگی است.

Cast: Kiernan Shipka, Miranda Otto, Chance Perdomo

Seasons: 4

Year: 2018–2020

Genre: Drama/Fantasy

Rotten Tomatoes score: 82%

Tuca & Bertie

همین چند سال پیش بود که سریال Tuca and Bertie از شبکه نت فلیکس منتشر شد و توانست نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کند و با استقبال بینندگان این سرویس نیز مواجه شود و از آن به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های سال ۲۰۱۹ نام برده می‌شد، اما نتفلیکس در یک اقدام عجیب از لغو ادامه ساخت این سریال انیمیشنی خبر داد. اما حالا خبر رسیده است که شبکه Adult Swimاعلام کرد که حق پخش سریال Tuca and Bertie را خریداری کرده و این سریال برای فصل دوم تمدید شده است.

سریال Tuca and Bertie به داستان دوستی دو زن ۳۰ ساله در ظاهر دو پرنده می‌پردازد که در یک ساختمان زندگی می‌کنند؛ شخصیت توکا، توکانی مغرور، فارغ ‌البال و بی‌خیال است و در طرف مقابل شخصیت برتی، مرغ آوازه‌خوانی سراسیمه، مضطرب و البته خیال‌پرداز است.

Cast: Tiffany Haddish, Ali Wong, Steven Yeun

Seasons: 1 (10 episodes)

Year: 2019

Genre: Animated comedy

Rotten Tomatoes score: 98%

Glow

سریال GLOW مجموعه تلویزیونی کمدی است که فصل اول آن در سال ۲۰۱۷ از شبکه تلویزیونی نتفلیکس پخش شد. سریال کمدی-ورزشی GLOW به کارگردانی لیز فلاهیو و کارلی منش یک مجموعه تلویزیونی اقتباسی از دهه ۸۰ میلادی است که داستان زنان کشتی‌‌گیر در انجمن گِلو را روایت می‌کند.

GLOW داستان چند زن در شهر لس‌آنجلس را روایت می‌کند که در سال ۱۹۸۵ قصد شرکت در شوی گورجس لیدیز آو رسلینگ یا همان مسابقات کشتی حرفه‌ای را دارند. الیسون بری در نقش روث وایلدر به همراه چند خانم دیگر تصمیم می‌گیرند در پروموشن کشتی حرفه‌ای ثبت‌نام کنند و در این راه با یکی از دوستان قدیمی خود به نام دِبی اگان وارد رقابت می‌شود. مشکل این دو کاراکتر از جایی شروع می‌شود که روث با همسر دبی وارد رابطه عاشقانه می‌شود و دبی پس از فهمیدن این موضوع با روث دعوا می‌کند؛ این دعوا تبدیل به یک مبارزه تمام عیار می‌شود که سرنوشت روث در ورزش کشتی به آن گره می‌خورد.

Cast: Alison Brie, Marc Maron, Betty Gilpin

Seasons: 3

Years: 2017–2019

Genre: Comedy/Drama

Rotten Tomatoes score: 93%

The Good Place

داستان فیلم بدین شکل است که الینور زن جوان که پس از یک تصادف شدید از دنیا می رود و وارد جهان پس از مرگ می شود و متوجه می شود که به دلیل فعالیت های بشردوستانه اش وارد بهشت شده اما اشتباهاتی نیز در این بین رخ داده است.

آخرین فصل سریال The Good Place اخیراً به نتفلیکس اضافه شده است، این یکی از بهترین سریال‌هایی است که می‌توانید در نزدیکترین تعطیلات بنشینید و تماشا کنید.

Cast: Kristen Bell, Ted Danson, William Jackson Harper

Seasons: 4

Year: 2016–2020

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 97%

Master of None

خلاصه داستان سریال Master of None بدین شکل است که “دِو”(عزیز انصاری) یک بازیگر 30 ساله در شهر نیویورک است که گذرعمر و بزرگسال شدنش او را به فکر می اندازد تا کمی زندگی را جدی بگیرد

وی از پدرومادری مهاجرت کرده به ایالات متحده است که به تنهایی زندگی کرده و به تازگی با Rachel آشنا شده است, اوبر اثر اتفاقی در رابطه با Rachel خود را در معرض احتمال بسیار ضعیف پدر شدن می بیند.این موضوع باغث می شود تا Dev به این فکر بیفتد که مسیر زندگی که در آن قرار دارد آیا واقعا همان چیزی است که می خواهد؟اما رفتن به مهمانی جشن تولد فرزند یکی از دوستانش و گذراندن چند ساعتی با دو فرزند خردسال دوست دیگرش سوالات و تردیدهای بیشتری را در این باره برای او ایجاد می کند.

Cast: Aziz Ansari, H. Jon Benjamin, Eric Wareheim

Seasons: 3

Year: 2015–2021

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 100%

بهترین فیلم های نتفلیکس: Crazy Ex-Girlfriend

این فیلم با نام تجاری Crazy Ex-Girlfriend محصول کشور ایالات متحده است. Crazy Ex-Girlfriend به کارگردانی و بازیگرانی چون Rachel Bloom,Donna Lynne Champlin,Vincent Rodriguez III,Pete Gardner در ژانر کمدی,موزیکال در سال 2015 ساخته شده است.

ریچل بلوم در نقش ربکا نورا باچ است، یک وکیل نیویورکی که به کالیفرنیا نقل مکان می کند تا اولین عشق خود را پیدا کند که در همان اطراف زندگی می کند، داستان فیلم به اتفاقات پیش آمده برای او می پردازد.

Cast: Rachel Bloom, Santino Fontana, Michael McDonald

Seasons: 4

Year: 2015–2019

Genre: Musical comedy

Rotten Tomatoes score: 98%

Arrested Development

این سریال با داستانی طنز توسط میچل هرویتز ساخته شده است. داستان سریال روایت‌گر ماجراهای اعضای خانواده بلوث است، خانواده‌ای که قبلاً ثروتمند بوده اند و هم‌اکنون دارایی‌شان را از دست داده اند. موقعیت سریال در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا است

همه ما عاشق دیدن سقوط افراد ثروتمند هستیم، و Arrested Development به خوبی این احساس را در شما تقویت می کند، هرچند این احتمال هم وجود دارد که راهی برای همدردی با مایکل بلوث (جیسون بیتمن) و پسرش جورج مایکل بلوث (مایکل سرا) پیدا کنید، که تمام تلاش خود را می کنند تا اوضاع را درست کنند. Arrested Development بدون شک یکی از بهترین برنامه‌ها برای تماشا در نتفلیکس است، به شرطی که بعد از فصل 3، دیگر آن را نگاه نکنید.

Cast: Jason Bateman, Michael Cera, Jessica Walter, Jeffrey Tambor

Seasons: 5

Year: 2003–2006; 2013–2019

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 75%

BoJack Horseman

بوجک هورسمن (با صدا پیشگی Will Arnett) داستان اسبی است که در دهه 90 میلادی در سیتکامی سطحی و مشهور به اسم Horsin’ Around بازی می‌کرده، اما اکنون ستاره‌ای تقریبا فراموش شده و در آرزوی بازگشت به شهرت سابقش در هالیوود است.

BoJack Horseman یک داستان خنده دار و عمیق در مورد ماهیت افسردگی است که درباره یک اسب انسان نما است. بوجک یک ستاره تلویزیونی هالیوود است که پول زیادی دارد اما هیچ هدف یا دلیلی برای شادی واقعی در زندگی اش پیدا نمی کند.

Cast: Will Arnett, Aaron Paul, Amy Sedaris

Seasons: 6 (plus a Christmas special)

Year: 2014–2020

Genre: Animated comedy/drama

Rotten Tomatoes score: 93%

Orange Is the New Black

ماجرا از جایی شروع می‌شود که پایپر چپمن (با بازیِ تیلور شیلینگ) متوجه می‌شود برای کاری که ده سال پیش انجام داده بود مجرم شناخته شده و حالا باید پانزده ماه را در زندان لیچفیلد در ایالت نیویورک سپری کند. پایپر دیگر آدم ده سال پیش نیست. نسبت به دختری که در ۲۲ سالگی همه مدل زندگی را تجربه کرده بود تغییر زیادی کرده است. او یک دختر در آستانهٔ ازدواج در خانواده‌ای مرفه است و زندان رفتنش می‌تواند کل زندگی‌اش را به نابودی بکشاند.

این فیلم اقتباسی است آزاد از کتابِ یک سال زندگی من در زندان زنان (My Year in a Women’s Prison)؛ سرگذشت واقعیِ پایپر چپمن.

Cast: Taylor Schilling, Laura Prepon, Kate Mulgrew

Seasons: 7

Year: 2013–2019

Genre: Comedy/Drama

Rotten Tomatoes score: 90%

بهترین فیلم های نتفلیکس: House of Cards

سریال “خانه پوشالی” روایتگر یک سیاستمدار دموکرات به نام “فرانک آندروود” است که بعد از خیانت رئیس جمهور منتخب آمریکا به وی، تصمیم به انتقام از او می‌گیرد. او در این راه از دایره اخلاقیات خارج می شود و به دنبال دست یافتن به اهدافش می رود.

کوین اسپیسی در نقش فرانک آندروود ایفای نقش می کند: یک نماینده بی اخلاق کنگره آمریکا که مطلقاً برای به دست آوردن قدرت سیاسی دست به هر کاری می زند.

Cast: Kevin Spacey, Robin Wright, Sebastian Arcelus

Seasons: 6

Year: 2013–2018

Genre: Drama

Rotten Tomatoes score: 78%

Black Mirror

مجموعه تلویزیونی آینه سیاه سریالی در سبک آنتولوژی ساخته چارلی بروکر (Charlie Brooker) است. همه قسمت‌های این سریال داستانی مجزا دارند و در ژانری متفاوت ساخته شده‌اند، با این حال داستان اکثر آنها در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد و به مضامینی مربوط به تکنولوژی اشاره دارد. سریال آینه سیاه بر اساس سریال علمی تخیلی The Twilight Zone ساخته شده و با استفاده از تکنولوژی، نقدهایی را در رابطه با مسائل اجتماعی مطرح می‌سازد. اکثر قسمت‌ها را بروکر نوشته و آنابل جونز (Annabel Jones) نیز همکاری زیادی در این راستا با او داشته است.

Black Mirror بدترین ترس های ما در مورد فناوری و حریم خصوصی را به تصویر می کشد.

Cast: Bryce Dallas Howard, Alice Eve, Michael Kelly

Seasons: 5

Year: 2011–2019 (ongoing)

Genre: Drama/Sci-Fi

Rotten Tomatoes score: 83%

Breaking Bad

داستان این فیلم درباره ی یک معلم شیمی دبیرستان به نام والتر وایت است که متوجه بیماری سرطان خود می شود و زمان زیادی هم ندارد، با این حال او می خواهد آینده ی خوبی برای خانواده خود بسازد، همسرش زنی به نام باربارا و پسرش فلج مغزی است. در همین راستا والتر وایت کبیر تصمیم می گیرد از شغل دوم خود( کارگری در کارواش) استعفا داده و با یکی از شاگردان قدیمی خود به نام جسی پینکمن، به ساخت و فروش ماده مخدر شیشه بپردازد.

Breaking Bad نه تنها یکی از بهترین سریال های نتفلیکس، بلکه یکی از بهترین سریال های تاریخ به شمار می رود، پس بیش از این داستان این سریال هیجان انگیز را اسپویل نمی کنیم، تا اگر یک درصد هم کسانی هستند که هنوز این سریال را ندیده اند، نهایت لذت را با تماشای آن کسب کنند.

Cast: Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, RJ Mitte

Seasons: 5

Year: 2008–2013

Genre: Drama/Crime

Rotten Tomatoes score: 96%

بهترین فیلم های نتفلیکس: The IT Crowd

اگر تا به حال سعی کرده اید یک فناوری ساده را برای کسی توضیح دهید که آن را نمی فهمد، احتمالا بتوانید حال ترنمن و موریس ماس را در این فیلم درک کنید. در The IT Crowd، دو دوست صمیمی در بخش فناوری اطلاعات یک شرکت بزرگ زیر نظر رئیس این مجموعه، جن باربر، کار می‌کنند که نتایج بسیار بدی به همراه دارد. زیرا جنی هیچ اطلاعاتی در زمینه آی تی ندارد و این قضیه آنها را با مشکلاتی روبرو می کند.

Cast: Chris O’Dowd, Richard Ayoade, Katherine Parkinson

Seasons: 5

Year: 2006–2013

Genre: Comedy

Rotten Tomatoes score: 86%

در هر کجای دنیا که باشید، نتفلیکس طیف وسیعی از فیلم ها و سریال های باکیفیت مانند مواردی که در این لیست ذکر کردیم به شما ارائه می‌کند. با این حال، به دلایلی مانند geo-blocking، ممکن است متوجه شوید که فیلم مورد علاقه شما در یک موقعیت خاص در دسترس نیست. این امر به ویژه اگر به خارج از کشور سفر کرده باشید محتمل تر است، مثلا ممکن است سریالی که در خانه به آن دسترسی داشتید، اکنون در دسترس نباشد.

ساده ترین راه حل این مشکل استفاده از Netflix VPN است. با استفاده از VPN برای تغییر مکان مجازی خود، می توانید نتفلیکس را فریب دهید تا کاتالوگ نمایش های آن کشور را به شما نشان دهد. اگر به یک راه حل سریع برای پر کردن زمان آزاد خود در تعطیلات نیاز دارید، یا حتی اگر دوست دارید روی مبل لم دهید و چند ساعتی را به هیچ چیز فکر نکنید، نتفلیکس به کمک شما خواهد آمد.

5/5 - (3 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “69 تا از بهترین فیلم های نتفلیکس در ژانویه 2023

  1. واقعا سایتتون خیلی مفید هست

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس