معرفی 5 اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

داشتن سنسور LiDAR بر روی موبایل شما، دنیایی از امکانات را برایتان فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی ۵ اپلیکیشن اسکن سه بعدی می‌پردازیم.

305
0
معرفی 5 اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

داشتن سنسور LiDAR بر روی دستگاه هوشمند شما، دنیایی از امکانات خلاقانه را برایتان فراهم می‌کند. یکی از هیجان انگیزترین روش‌های استفاده از LiDAR اسکن اشیاء اطراف شما و ایجاد مدل‌های سه بعدی از آنها است. در اینجا بهترین برنامه‌ها برای اسکن اشیاء با گوشی معرفی شده است. در ادامه به معرفی ۵ اپلیکیشن اسکن سه بعدی می‌پردازیم.

همچنین مطالب زیر را هم مطالعه کنید:

اسکن عکس بدون اسکنر | آموزش اسکن مدارک با دوربین موبایل

اسکن متن با گوشی اندروید | معرفی اپلیکیشن های اسکن برای اندروید

رفع ایراد اسکن نشدن بارکد واتس آپ

هر آنچه که درباره اسکنر متنی آیفون باید بدانید

 

سنسور LiDAR چگونه کار می‌کند؟

01 معرفی 5 اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

LiDAR فناوری است که از دهه ۶۰ به وجود آمده است. این عبارت مخفف عبارت Light Detection and Ranging است و حسگری است که قادر است مدت زمانی را که نور لیزر برای برخورد با یک جسم و بازگشت به عقب می‌گیرد، را اندازه گیری کند.

یک نقشه سه بعدی از اشیاء در محیط اطراف شما ایجاد می‌کند. سنسورهای LiDAR که در اصل برای اهداف نظامی و ردیابی ماهواره‌ای استفاده می‌شدند، در چند سال گذشته در دستگاه‌های دستی خاصی روانه بازار شده است. از iPad Pro گرفته تا iPhone 12 Pro نیز وجود دارد، مزایای LiDAR برای برنامه‌های واقعیت افزوده و عملکردهای مرتبط با دوربین نیز بی‌شمار است.

اگر می‌خواهید همه چیزهایی که می‌بینید و حتی چیزهایی که از دور جالب به نظر می‌رسند پیدا کنید، اقدام کنید و برای خود یک تلفن مجهز به LiDAR تهیه کنید. به زودی از هر چیزی که در اطراف شما باشد تا هر اتاق یا مغازه‌ای که وارد آن می‌شوید اسکن می‌کنید.

معرفی ۵ اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

زمانی که شروع به استفاده ازاین برنامه‌های مختلف اسکن کنید، خواهید دید که آنها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند،  برنامه‌ها متعدد هستند و همه آنها سطوح بسیار متفاوتی از جزئیات، زمان پردازش و قابلیت استفاده کلی را ارائه می‌دهند.

در این مقاله، من سعی می‌کنم تمام مواردی را که استفاده کرده‌ام بررسی کنم و به شما توضیح دهم که کدام یک را دوست دارم.

۱. Polycam

1 معرفی 5 اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

Polycam می‌توان گفت بهترین برنامه‌ای است که من استفاده می‌کنم. فکر می‌کنم شیوه ای که هنگام ضبط و اسکن ارائه می‌دهد، موثرتر از سایر رقبای خود است. همچنین تصویری از اسکن و محل قرارگیری نمونه‌‌های مختلف دوربین هنگام ضبط به شما ارائه می‌دهد. قبل از اینکه به مرحله پردازش کامل آنچه که ضبط می‌کنید بروید، می‌توانید همه این اطلاعات را ببینید.

هنگامی که اسکن یک شی یا فضای بزرگ‌تر را گرفته‌اید، Polycam کمتر می‌درخشد، اما اگر بیش‌تر بر روی یک منطقه خاص تمرکز کنید (مانند مجسمه بزرگ در مثال ویدئویی بالا)، بیشتر می‌درخشد.

۲. Scaniverse

2 معرفی 5 اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

Scaniverse یکی دیگر از گزینه‌های مورد علاقه من است و بیش‌تر از همه این برنامه‌ها استفاده می‌شود. در حال حاضر مفیدترین اسکنر تلفن برای ایجاد سریع طرح سه بعدی است. به ویژه فضاهای داخلی که ویژگی اصلی صحنه نیستند (پنجره ای در پس زمینه، ویترین مغازه و غیره). Scaniverse برای اجسام کوچک‌تر، من هنوز هم در اکثر موارد از Polycam استفاده می‌کنم.

با Scaniverse، می‌توانید یک اتاق کامل را در مدت زمان کوتاهی اسکن کنید و به طور ویژه‌ای آن را قبل از اینکه کسی به رفتارهای شما مشکوک شود، به پایان برسانید. با Scaniverse، من یک کتابخانه کوچک از پمپ بنزین‌ها، فروشگاه‌ها و آپارتمان‌های دوستم را در مدت زمان کوتاهی ایجاد کرده‌ام.

۳. Bellus 3D FaceApp

2 معرفی 5 اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

اگر فقط یک نسخه سه بعدی از سر و صورت خود می‌خواهید، این برنامه مناسب شما است. در عرض یک یا دو دقیقه، یک مدل سه بعدی بافتی از سر خود تهیه کرده‌اید و می‌توانید آن را به صورت فایل .obj مستقیماً به نرم افزار دلخواه خود ارسال کنید.

این برنامه ظاهرا برای اهداف دندانپزشکی و سایر کاربردهای پزشکی توسعه یافته است (آنها دارای عملکرد “تنظیم کننده ماسک” در برنامه هستند). اما من فکر می‌کنم هیچ راهی بهتر از این وجود ندارد که بتوانید سر خود را به یک مدل بازی ویدیویی از نوع NPC تبدیل کنید که می‌توانید در هر زمینه‌ای از آن استفاده کنید.

۴. 3D Scanner App

4 معرفی 5 اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

اولین برنامه‌ای که در فروشگاه برنامه ظاهر می‌شود و برنامه‌ای که اکثر مردم از آن استفاده می‌کنند برنامه اسکنر سه بعدی نام دارد. من نتایج وحشتناکی با این برنامه داشته‌ام. چند مورد از بهترین اسکن‌های من از این برنامه بود، اما من یک مورد هم داشتم که اصلا جواب نداد.

من دوست دارم که امناز این ویژگی برنامه که به شما امکان می‌دهد بین اسکن‌های با جزئیات بیش‌تر و جزئیات کمتر را انتخاب کنید خوشم می‌آید. من بازخورد بصری را دوست دارم که به شما امکان می‌دهد چگالی هندسی اسکن را درک کنید. اما برای من، این مورد کمی کمتر از Polycam قابل اعتماد است.

توصیه می‌کنم وقتی با یکی از برنامه‌های دیگر مشکل دارید این برنامه را استفاده کنید.

۵. Scandy Pro

5 معرفی 5 اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل

Scandy Pro احساس می‌کند که در نهایت بهترین برنامه خواهد بود. البته دییقا نمیدانم چرا! من برخی از دقیق‌ترین عکسبرداری‌ها و اسکن‌های خارج از Scandy را انجام داده‌ام، به نظر می‌رسد که از هر چهار تلاش فقط یک مورد اتفاق می‌افتد. با این حال، ویژگی‌ها و قابلیت استفاده تقریبا در بالاترین سطح بوده و پاسخگو هستند.

من همچنین معتقدم این برنامه با  بیشتر تلفن‌های مجهز به LiDAR سازگار است، زیرا می‌تواند از سنسور عمق واقعی استفاده کند.

اگر فقط چند بار به روز رسانی شود، این برنامه ممکن است بهترین برنامه باشد.

حال که با ۵ اپلیکیشن اسکن سه بعدی برای موبایل آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالاتس سایت اول نیوز دیدن کنید.

3.9/5 - (58 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس