17 ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ ها در سال 2021

پیدا کردن یک ایده ساخت اپلیکیشن کار چالش برانگیزی است. یک ایده نوآورانه و جدید می‌تواند در بازار رقابتی باعث رشد استارتاپ‌ها شود.

36
0
17 ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ ها در سال 2021

پیدا کردن یک ایده ساخت اپلیکیشن کار چالش برانگیزی است. یک ایده نوآورانه و جدید می‌تواند در بازار رقابتی باعث رشد استارتاپ‌ها شود. طبق آمار بدست آمده فروشگاه Google Play تقریبا ۲/۸۷ میلیون برنامه دارد در حالی که فروشگاه App Apple تقریبا ۱/۹۶ میلیون برنامه دارد. با افزودن میلیون‌ها برنامه دیگر در هر سال بازار این پلتفرم‌ها بسیار رقابتی خواهد شد. در ادامه ۱۷ ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

۱۷ ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ ها

۱. برنامه تحویل بدون تماس

در حالی که جهان شاهد موج دوم شیوع ویروس کرونا است، تقاضا برای برنامه‌های تحویل بدون تماس به شدت در حال افزایش است. این برنامه‌ها بر تحویل با حداقل میزان تماس مستقیم با انسان تمرکز دارند. برنامه تحویل بدون تماس باید به طور موثری سیاست‌های کاهش انتقال ویروس کرونا را نشان دهد. اطلاعات مربوط به کارکنانی که دستکش می‌پوشند، ضدعفونی منظم وسیله نقلیه تحویل دهنده و غیره، همیشه باید در دسترس کاربران برنامه باشد.

۲. برنامه ویزیت آنلاین پزشکی

برنامه‌های ویزیت آنلاین این امکان را به افراد می‌دهد تا به راحتی با پزشک با استفاده از اینترنت به طور آنلاین ارتباط برقرار کنند. بیماران همچنین می‌توانند یک ویزیت حضوری در نزدیک‌ترین مکان با قیمت مناسب رزرو کنند.

انتظار می‌رود بازار نرم افزارهای ویزیت انلاین با رشد سالانه ۱۹ درصدی افزایش یابد و تا سال ۲۰۲۶ از ۵۴۶/۳۱ میلیون دلار عبور کند. بنابراین این یک ایده عالی برای استارتاپ‌ها است.

۳. برنامه مبتنی بر AR برای طراحی اتاق

3 17 ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ ها در سال 2021

تست چیدمان مبلمان در خانه قبل از خرید در حال حاضر با برنامه‌های مبتنی بر AR امکان پذیر است. کاربر باید اتاق را با استفاده از برنامه اسکن کرده و سپس مدل‌های سه بعدی را با استفاده از برنامه در اتاق قرار دهد تا نحوه چیدمان نهایی را مشاهده کند.

کارایی چنین برنامه‌هایی بیش از ۹۰ درصد است و همچنین UX بالایی را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر کاربران می‌توانند هزاران مدل را امتحان کنند تا بهترین گزینه را برای خانه بیابند.

۴. ایده ساخت اپلیکیشن آموزش زبان

یک برنامه آموزش زبان، دوره‌های آموزش اولیه را به صورت رایگان به زبان آموزان ارائه می‌دهد. این برنامه برای سطوح مختلف ساده تا تخصصی طراحی می‌شود و در ابتدا با آموزش ساده مانند یادگیری سلام، کلمات معمولی و غیره شروع می‌شود.

برنامه‌های آموزش زبان همچنین می‌‌توانند پلتفرمی مشترک برای ارتباط معلمان و دانش آموزان ارائه دهند. براساس استراتژی قیمت گذاری، می‌توانید از معلمان کمیسیون دریافت کنید و پیشنهادات مربوط به تبلیغات به آن‌ها ارائه دهید.

۵. برنامه امتیازدهی و کسب درآمد

برنامه‌های امتیازدهی به کاربران امکان می‌دهد تا نظرات و بازخورد واقعی خود را درباره برنامه‌های تلفن همراه که اخیرا منتشر شده در فروشگاه برنامه ارائه دهند. چنین برنامه‌هایی به کاربران این امکان را می‌دهد تا در حالی که به برنامه‌های تلفن همراه جدید امتیاز می‌دهند، کمیسیون یا کوپن‌های تخفیف دریافت کنند.

۶. برنامه اسکن و خرید مبتنی بر AI

این برنامه اسکن و خرید مبتنی بر هوش مصنوعی است. کاربر می‌تواند کالایی را که می خواهد به صورت آنلاین خریداری کند، اسکن کند. این برنامه تلفن همراه شبیه‌ترین نمونه پلتفرم‌های تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهد. همچنین بیزنس‌ها شرکت‌های توسعه برنامه ترکیبی برای خدمات توسعه برنامه‌های Cross platform استفاده می‌کنند.

۷. برنامه مبتنی بر بلاک چین برای صنعت مد

7 17 ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ ها در سال 2021

از فناوری بلاک چین جهت بررسی تولید پوشاک از مواد اولیه آن تا رسیدن به فروشگاه‌های محلی استفاده می‌شود. این برنامه‌ها به خریداران کمک می‌کند تا شاهد تلاش‌های انجام شده در طراحی و توسعه محصول باشند. چنین برنامه‌هایی می‌تواند به مشتریان در تشخیص کالای تقلبی و فیک کمک کنند. طبق آمار Statista، ایالات متحده شاهد ۲۴ درصد از محصولات تقلبی است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ توقیف شده‌اند. رشد محصولات تقلبی می‌تواند توسط برنامه‌های تجاری مبتنی بر بلاک چین بررسی شود.

۸. ایده ساخت اپلیکیشن مدیریت زمان

چنین برنامه‌هایی برای جلوگیری از استفاده‌ی زیاد از دستگاه ها هوشمند طراحی شده‌اند. نسل جدید تمایل زیادی به گذراندن وقت خود در شبکه‌های اجتماعی برای اوقات فراغت و سرگرمی دارند. چنین برنامه‌هایی کاربران را از میزان زمان صرف شده در یک برنامه خاص مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و غیره مطلع می‌کند. با تنظیم گزینه‌های مورد نظر می‌توانید به طور موثری زمان صرف شده استفاده از تلفن همراه را کاهش دهید. همچنین اعلام‌هایی را برای کاربران ارسال می‌کند.

۹. برنامه های آنلاین دوستیابی

طبق آمار Statista تا سال ۲۰۲۴ رشد برنامه‌های آنلاین دوستیابی به ۶۷۴ میلیون دلار می‌رسد. با افزایش تعداد افرادی که به صورت آنلاین با یکدیگر آشنا می‌شوند، برنامه‌های دوستیابی برای سرمایه گذاری کارآفرینان به یک گزینه تجاری سودآور تبدیل شده است.

برنامه‌های دوستیابی می تواند بر اساس الگوریتم‌های منطبق بر علایق افراد، محل زندگی کاربران، بخش‌های خاص مانند شغل افراد و غیره طراحی شوند.

۱۰. برنامه پیدا کردن پارکینگ

پیدا کردن یک مکان پارک امن برای مسافران ممکن است چالش انگیز باشد. مخصوصا اگر به مکان جدیدی سفر کرده باشند. نبود محل پارک در تعطیلات آخر هفته و هنگام مراسم‌ها رخ می‌دهد. برنامه‌های پارکینگ به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک پارکینگ برای ماشین یا دوچرخه را به راحتی پیدا کرده و رزرو کنند.

۱۱. برنامه‌های مبتنی بر AR و  VR برای جلسات آموزشی

11 17 ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ ها در سال 2021

برنامه‌های مبتنی بر AR و VR باعث صرفه جویی در زمان و پول موسسات آموزشی می‌شود. همچنین ارتباط کاراموزان و مدرسان را بهبود می‌بخشد. کارآموزان یا مدرسان نیازی به حضور در مکان خاصی ندارند زیرا AR & VR  تجربه کاربری بالایی را ارائه می‌دهد. این نوع برنامه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک و کارآفرینان ارائه می‌شود.

۱۲. برنامه‌های یافتن معلم آنلاین

افزایش تقاضا برای معلمان آنلاین تقاضا را برای برنامه‌های آموزشی آنلاین افزایش داده است. پاندومی کرونا نیز روش آموزشی موسسات را تغییر داده است. برنامه‌های آموزشی آنلاین یک بستر مشترک برای دانش آموزان و معلمان ایجاد کرده و ارتباطات را تسهیل کرده است. با استفاده از این برنامه‌ها میتوانید بر اساس اشتراک معلمان و تعرفه‌هایی که ارائه می‌دهید کسب درآمد کنید.

۱۳. برنامه یادآور مصرف دارو برای بیماران

13 17 ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ ها در سال 2021

عدم مصرف به موقع دارو یک نگرانی جدی برای بیماران خاص است. با استفاده از برنامه یادآوری دارو افراد می‌توانند برنامه مصرف داروی خود را در آن بارگذاری کند. هنگام رسیدن زمان مصرف دارو از طریق اعلان‌ها و آلارم‌ها به کاربر یادآوری می‌شود. برنامه یادآوری مصرف دارو باعث می‌شوند افراد به موقع داروهای خود را دریافت کنند و روند درمان به درستی طی شود.

۱۴. برنامه درمان خانگی و زیبایی پوست

امروزه افراد زیادی به دنبال درمان‌های خانگی و طبیعی برای داشتن پوستی درخشان، موهای سالم، لب‌های صورتی و غیره هستند و این می‌تواند یک ایده جذاب برای ساخت یک برنامه باشد. چنین برنامه‌ای باید توصیه‌های خانگی و طبیعی را به کاربران ارائه دهد. این برنامه همچنین می‌تواند شامل ویدئوهای آموزشی نیز باشد تا به کاربران در انجام درست این توصیه‌ها کمک کند.

۱۵. برنامه های تجارت الکترونیک مبتنی بر AR

15 17 ایده ساخت اپلیکیشن تلفن همراه برای استارتاپ ها در سال 2021

برنامه‌های تجارت الکترونیک مبتنی بر AR به کاربران امکان می‌دهد محصولات را قبل از خرید امتحان کنند. با استفاده از این برنامه کاربران می‌توانند یک محصول مانند عینک، لباس، کفش، جواهرات و غیره را امتحان کنند. برنامه‌های تجارت الکترونیک مبتنی بر AR به طور موثری تعارض بین خریداران و برندها را کاهش می‌دهد زیرا کاربران ایده‌ای دقیق از محصولات به دست می‌آورند.

۱۶. ایده ساخت اپلیکیشن برنامه ریزی سفر

پیدا کردن یک مکان مناسب با توجه به بودجه و سلایق شما گاهی اوقات مشکل می‌شود. اپلیکیشن برنامه ریزی سفر، دید واضحی از مقصد سفر به شما ارائه می‌دهد و همچنین میزان هزینه سفر را به طور تخمینی محاسبه می‌کند. با ادغام AR و VR در این برنامه، کاربران می توانند به طور مجازی از مقصد دیدن کنند.

۱۷. برنامه‌های مبتنی بر SOS

این برنامه‌ها برای ایمنی کاربران طراحی شده‌اند و برای زنان، افراد مسن، گردشگران و افراد دیگر بسیار مفید است. وقتی دکمه کمک این برنامه بیش‌تر از ۵ ثانیه فشرده شود این برنامه‌ها موقعیت جغرافیایی کاربر را به ایستگاه پلیس ارسال می‌کند. این برنامه همچنین مکان کاربر را به پنج نفر از اعضای خانواده یا دوستان انتخاب شده توسط کاربر نیز نشان می‌دهد. از طرف دیگر چنین برنامه‌هایی همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات در مورد نزدیک‌ترین مرکز خدمات درمانی، ایستگاه آتش نشانی، آمبولانس و غیره استفاده شوند.

حال که با ۱۷ ایده ساخت اپلیکیشن آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس