نحوه خاموش کردن 5G در آیفون

42
0
نحوه خاموش کردن 5G در آیفون

با غیرفعال کردن 5G در آیفون خود مقداری در عمر باتری صرفه جویی کنید. نحوه انجام آن را به شما آموزش خواهیم داد. خاموش کردن 5G در آیفون را در ادامه یاد بگیرید.

از نظر سرعت، 5G بسیار سریعتر از 4G است. اگر آیفون 12 یا آیفون جدیدتری دارید، تا زمانی که برنامه تلفن همراه شما از سرعت 5G پشتیبانی می کند، می توانید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید.

با این حال، مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد 5G را خاموش کنید. به عنوان مثال، برخی از برنامه ها میزان سرعت 5G را که می توانید استفاده کنید محدود می کنند و ممکن است بخواهید آن را برای مدتی بعد ذخیره کنید.

بنابراین، اگر نیاز به خاموش کردن 5G در آیفون 12 یا بالاتر دارید، زیر را بخوانید، زیرا این راهنما فقط برای شماست.

5G را در آیفون خود در تنظیمات خاموش کنید

می توانید اتصال 5G را از تنظیمات آیفون خود غیرفعال کنید (یا فعال کنید). این دستورالعمل های ساده زیر را دنبال کنید:

1. برنامه تنظیمات را باز کنید و به Cellular > Cellular Data Options > Voice & Data بروید.

2. در اینجا چندین گزینه را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید آیفون خود را طوری تنظیم کنید که همیشه از 5G استفاده کند، زمانی که عمر باتری شما را به میزان قابل توجهی کاهش نمی‌دهد از آن استفاده کنید یا به سرعت 4G LTE تغییر دهید.

3. از آنجایی که می خواهید 5G را خاموش کنید، روی LTE کلیک کنید.

خودشه! آیفون شما دیگر برای داده های تلفن همراه به اتصال 5G متکی نخواهد بود. به یاد داشته باشید که سرعت مرور شما به دلیل این تغییر کمتر خواهد شد.

نحوه بررسی خاموش بودن 5G

هنگامی که سرعت 5G خود را خاموش کردید، ممکن است بخواهید از خاموش بودن آن مطمئن شوید. برای بررسی این موضوع، باید Wi-Fi را خاموش کنید، پس از آن نماد LTE را در نوار وضعیت مشاهده خواهید کرد که تأیید می کند که گوشی واقعاً اکنون در سرعت 4G است.

اگر می‌خواهید 5G را دوباره روشن کنید، باید به تنظیمات برگردید و کلید را دوباره فعال کنید. به یاد داشته باشید که راه اندازی مجدد آیفون، 5G را خاموش نگه می دارد تا زمانی که به صورت دستی آن را دوباره روشن کنید.

اگر آیفون ندارید اما همچنان از دستگاهی با قابلیت 5G مانند تلفن اندروید یا روتر Wi-Fi استفاده می‌کنید، به راحتی بررسی کنید که چگونه 5G را در هر دستگاهی خاموش کنید.

آیا باید سرعت 5G را خاموش کنید؟

موارد متعددی وجود دارد که خاموش کردن سرعت 5G می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، 5G نسبت به 4G LTE باتری بیشتری مصرف می کند. بنابراین، اگر به داده نیاز دارید و نمی‌خواهید باتری را هدر دهید، LTE باید کاملاً خوب باشد.

برخی از اپراتورها همچنین سرعت 5G شما را محدود می کنند و ممکن است بخواهید داده های 5G خود را برای سفر ذخیره کنید. با این حال، بدون توجه به دلایل شما برای انجام این کار، اکنون می دانید که چگونه 5G را در آیفون خود خاموش کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس