مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو

99
0
مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو

برخلاف سال‌های گذشته، ممکن است دلایل بیشتری برای تمایل به آیفون گران‌تر پیدا کنید. مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو را در ادامه می خوانید.

اپل سری آیفون 14 را در سپتامبر 2022 روانه بازار کرد و در حالی که همه هیجانات در مورد آیفون 14 پلاس بزرگ تر و پرچمدار آیفون 14 پرو مکس است، ما می خواستیم افرادی را که در بازار یک آیفون جمع و جور هستند راهنمایی کنیم.

شما دو گزینه دارید: آیفون 14 استاندارد و آیفون 14 پرو که هر دو در اندازه های مشابه عرضه می شوند. بنابراین، در اینجا مقایسه دقیق آیفون 14 و آیفون 14 پرو را برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه آورده ایم.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: قیمت

ما کارها را با معامله واقعی آغاز خواهیم کرد، درست است؟ به عنوان یک قانون کلی، مدل‌های Pro معمولاً ویژگی‌های بهتری نسبت به آیفون استاندارد دارند. تنها چیزی که واقعا شما را عقب نگه می دارد تفاوت قیمت است. در اینجا نگاهی اجمالی به میزان پرداختی برای آیفون 14 و آیفون 14 پرو می اندازیم.

با وجود شایعات افزایش قیمت، اپل حداقل در ایالات متحده به همان قیمت های سری آیفون 13 پایبند بوده است. آیفون 14 از 799 دلار شروع می شود، در حالی که آیفون 14 پرو با کمترین گزینه ذخیره سازی 128 گیگابایتی با قیمت 999 دلار به فروش می رسد. پس این 200 دلار اضافی چه چیزی به شما می دهد؟ بیایید در زیر بیابیم.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: طرح

اگر هر دو مدل را در کنار هم قرار دهید، به سختی تفاوت اندازه قابل توجهی را متوجه خواهید شد، اما با نگاهی دقیق تر، خواهید دید که آیفون 14 پرو کمی بلندتر از آیفون استاندارد است. چیزی که واقعاً متفاوت است، ساخت و طراحی جلو است.

آیفون 14 پرو دارای قاب فولادی ضد زنگ است که با بدنه آلومینیومی سبک آن نسبت به آیفون 14 استاندارد سنگین‌تر است. صفحه‌نمایش‌ها را روشن کنید و بلافاصله متوجه خواهید شد که آیفون 14 پرو notch (بریدگی) جلویی را از بین برده و آن را با یک بریدگی قرص شکل که اپل آن را «جزیره پویا» می‌نامد جایگزین کرده است.

جزیره پویا در آیفون 14 پرو در حال حاضر همه چیز در صنعت فناوری است، زیرا به نظر می رسد تنها تغییر قابل توجهی در طراحی اپل در نسل جدید آیفون ها ایجاد کرده است.

هر دو گوشی را به اطراف بچرخانید و متوجه تفاوت بزرگی در دوربین خواهید شد، الگویی که به طور سنتی در خط تولید آیفون های قبلی دنبال می شد. 14 استاندارد دارای تنظیمات دوربین دوگانه است که به صورت مورب قرار گرفته است، در حالی که آیفون 14 پرو دارای سه لنز با ماژول دوربین بزرگ تر است. به همین دلیل تشخیص هر دو مدل از هم بسیار آسان است، حتی از راه دور.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: رنگ

آیفون 14 در پنج رنگ موجود است: نیمه شب، نور ستاره، آبی، بنفش و (محصول) قرمز. آیفون 14 پرو دارای محدوده کمی کوچک تر و در عین حال کاملاً متفاوت با چهار گزینه رنگی است: مشکی فضایی، نقره ای، طلایی و بنفش عمیق.

به طور خلاصه، آیفون 14 در رنگ های اصلی سرگرم کننده عرضه می شود، در حالی که آیفون 14 پرو دارای پالت خنثی و خاموش است. اگر شما فردی هستید که ظاهر حرفه ای و صیقلی را برای گوشی خود ترجیح می دهید، رنگ های آیفون 14 پرو ممکن است برای شما مناسب باشند. هنوز گیج هستید؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تصمیم بگیرید کدام رنگ آیفون 14 پرو برای شما بهترین است.

Display صفحه نمایش

هنگام مقایسه نمایشگرهای هر دو مدل، شباهت ها و تفاوت های زیادی وجود دارد. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED Super Retina XDR، وضوح تقریباً یکسان، صفحه نمایش HDR و لمس لمسی هستند. اما اینجاست که شباهت ها به پایان می رسد.

آیفون 14 پرو دارای فناوری ProMotion با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​تا 120 هرتز است که دو برابر نرخ تازه سازی مدل استاندارد است. این به معنای انیمیشن های روان تر و اسکرول روان تر است.

با این حال، اگر دو آیفون را با هم آزمایش کنید، ممکن است متوجه تفاوت بین 60 هرتز و 120 هرتز شوید. با این حال، هنگامی که به صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا عادت کردید، هرگز نمی خواهید به صفحه نمایش استاندارد 60 هرتز برگردید.

صفحه نمایش آیفون 14 پرو همچنین می تواند حداکثر روشنایی 2000 نیت در فضای باز و 1600 نیت در حین مشاهده محتوای HDR ارائه دهد. در مقابل، آیفون 14 استاندارد تنها می تواند به حداکثر روشنایی 1200 نیت برای محتوای HDR برسد.

Camera دوربین

دوربین، شاید تنها قابلیتی باشد که با عرضه هر سری آیفون، هرگز به‌روزرسانی نمی‌شود. این بار هم فرقی نداشت. تفاوت های فیزیکی و عملکردی در دوربین آیفون 14 و آیفون 14 پرو وجود دارد. ابتدا ویژگی‌های هر مدل را به طور جداگانه مورد بحث قرار می‌دهیم و سپس معنای تفاوت‌ها را برای کاربر تفسیر می‌کنیم.

آیفون 14 دارای یک سیستم دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با لنز اصلی و فوق عریض است، مشابه آنچه در آیفون 13 وجود دارد – اگرچه از لنز اصلی آیفون 13 پرو استفاده می کند. در مورد مدل Pro، شما همچنان سه لنز مانند مدل های Pro سال گذشته دریافت می کنید: لنزهای اصلی، فوق عریض و تله فوتو.

با این حال، مدل آیفون 14 پرو بزرگ ترین ارتقاء دوربین در چند سال اخیر را با یک سنسور اصلی جدید 48 مگاپیکسلی دریافت می‌کند که از binning پیکسل برای ورود نور بیشتر استفاده می‌کند. همچنین زوم دیجیتال تا 15 برابر را ارائه می دهد که سه برابر بیشتر از آیفون 14 است.

آیفون 14 پرو همچنین قفل پرتره های حالت شب، عکاسی ماکرو و پشتیبانی Apple ProRAW را باز می کند. خوشبختانه، دوربین‌های جلوی هر دو گوشی یکسان هستند و می‌توانند با فوکوس خودکار عکس‌های 12 مگاپیکسلی بگیرند، بنابراین سلفی‌های شما صرف نظر از اینکه چه آیفونی بخرید، یکسان به نظر می‌رسند.

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: پردازنده

تفاوت قابل توجهی در عملکرد بین این دو مدل وجود دارد و دلیل آن در اینجا آمده است. برخلاف سال‌های گذشته، اپل تراشه قدیمی‌تر A15 Bionic را در آیفون 14 بسته بندی کرد – همان چیزی که آیفون 13 پرو و ​​پرو مکس را تامین می‌کرد.

اپل تصمیم گرفت تراشه پیشرفته A16 Bionic را برای آیفون 14 پرو گران‌تر رزرو کند، و اگرچه جهش بزرگی نسبت به A15 نیست، اما باعث می‌شود آیفون 14 برای استفاده طولانی‌مدت ایده‌آل نباشد. اما آیا آن را فدا می کنید تا 200 دلار اضافی پس انداز کنید؟

مقایسه آیفون 14 با آیفون 14 پرو: عمر باتری و ذخیره سازی

آیفون 14 باتری کمی بزرگ تر از آیفون 14 پرو دارد، اما این به اندازه کافی خوب نیست که بتواند گوشی گران قیمت بخش باتری را شکست دهد. به لطف نمایشگر ProMotion تطبیقی ​​و کارایی تراشه A16، آیفون 14 پرو می تواند سه ساعت بیشتر از آیفون 14 برای پخش ویدئو دوام بیاورد.

خوشبختانه، هر دو مدل از شارژ 15 واتی MagSafe پشتیبانی می‌کنند و همچنین می‌توانند با یک آداپتور 20 واتی یا بالاتر تا 50 درصد در 30 دقیقه شارژ سریع داشته باشند. هر دو مدل نیز در گزینه های ذخیره سازی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه می شوند، اما اپل نسخه مورد علاقه 1 ترابایتی را برای آیفون 14 پرو در نظر گرفته است.

آیا آیفون 14 پرو ارزش پول اضافی را دارد؟

تنها با 200 دلار بیشتر، آیفون 14 پرو چیزهای بیشتری ارائه می دهد و ارزش بیشتری را برای پول شما به ارمغان می آورد. فرقی نمی‌کند جزیره دینامیک، صفحه نمایش 120 هرتزی، تراشه A16 Bionic یا دوربین 48 مگاپیکسلی باشد، شما دلیل خود را دارید که به سمت آیفون 14 پرو گران‌تر متمایل شوید.

با این حال، اگر فکر می‌کنید هیچ‌کدام از این مدل‌ها برای شما مناسب نیستند، همیشه می‌توانید دو مدل دیگر از سری آیفون 14 – آیفون 14 پلاس و آیفون 14 پرو مکس – را بررسی کنید و تناسب کامل خود را پیدا کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس