معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

سریال‌ها دیگر محدود به کابل نیستند و مهمتر از همه به بودجه‌های کوچک نیز محدود نمی‌شوند. در ادامه به پرخرج ترین سریال های جهان می‌پردازیم.

91
0
7 معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

بازار استریم فیلم و سریال به صورت آنلاین، هر لحظه رقابتی‌تر می‌شود. این بازار در سال‌های اخیر عمدتا تحت انحصار Netflix بوده است، شرکت‌های بیشتری مانند Disney ،Apple و HBO Max WarnerMedia وارد رقابت شده‌اند. برنامه‌های تلویزیونی دیگر محدود به کابل نیستند و مهمتر از همه به بودجه‌های کوچک نیز محدود نمی‌شوند. در ادامه به پرخرج ترین سریال های جهان می‌پردازیم.

پرخرج ترین سریال های جهان

قبل‌تر نمایش‌های تلویزیونی به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای فیلم‌های پرفروش در نظر گرفته می‌شد و در حالی که این هنوز هم تا حدی صادق است، اما امروزه شرکت‌ها میلیون‌ها دلار برای تولید نمایش‌هایی با کیفیت بالا می‌پردازیند و در اینجا ده مورد از گران‌ترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

Deadwood | تقریبا ۴/۶ میلیون دلار برای هر قسمت

1 معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

Deadwood یک سریال HBO در مورد شخصیت‌های مختلف، چه خوب و چه بد، در یک شهر غربی وحشی پس از جنگ داخلی ایالات متحده بود. این سریال دارای ۳ فصل و یک فیلم جدیدتر در مورد شهر بی‌قانون به رهبری آل سویرنگن و شخصیت‌هایی بود که سعی می‌کردند نقش قانونگذاران مانند (Seth Bullock) را بر عهده بگیرند.

این سریال همچنان محبوب است زیرا بازی و جلوه‌های درخشانش همچنان پابرجاست هر چند که از سال ۲۰۰۷ پخش نشده است.

Westworld | تقریبا ۹ میلیون دلار برای هر قسمت

2 معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

Westworld از سال ۲۰۱۶ روی آنتن شبکه HBO می‌رود و برای هر قسمت حدود ۹ میلیون دلار بودجه تهیه می‌شود. این سریال هر فصل مکان خود را تغییر می‌دهد و می‌تواند با موفقیت جهان را در اولین فصل خود که در غرب وحشی قرار دارد زنده کند.

Westworld یک شهربازی مملو از هوش مصنوعی واقع گرایانه است که در آن افراد ثروتمند می‌توانند تخیلات خود را برآورده کنند و بودجه هنگفت آن اجازه تولید این دنیای مجلل و واقع گرایانه را می‌دهد.

Friends | تقریبا ۱۰ میلیون دلار برای هر قسمت

3 معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

Friends یک سریال طنز درباره گروهی از دوستان بود که با هم زندگی می‌کردند و زندگی خود را در شهر نیویورک می‌گذراندند. این نمایش در سال ۱۹۹۴ آغاز شد و به مدت ۱۰ فصل اجرا شد. بودجه چند فصل آخر این مجموعه ۱۰ میلیون دلار برای هر قسمت بود زیرا بازیگران آن به ستارگان شناخته شده‌ای تبدیل شدند و حقوق و دستمزد آنها این امر را منعکس کرد و بودجه را افزایش داد و دوستان را به یکی از پرخرج ترین سریال های جهان تبدیل کرد.

The Crown | تقریبا ۱۳ میلیون برای هر قسمت

4 معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

Crown اگر نگوییم گران‌ترین، یکی از گران‌ترین سریال‌هایی است که Netflix تا به حال ساخته است. مجموعه‌ای که حول زندگی ملکه الیزابت دوم می‌چرخد، زندگی او را از دوران جوانی تا سلطنت وی در زمان حال پوشش می‌دهد.

بخش عمده‌ای از بودجه شامل تفریحات مجلل از رویدادهای تاریخی و زیبایی‌های سلطنتی است، مانند صحنه عروسی بین پرنس فیلیپ و ملکه الیزابت، که در آن بازیگر لباس مجلسی پوشیده بود که تولید آن ۳۷۰۰۰ دلار هزینه داشت. اگرچه این توجه به جزئیات باعث شهرت این سریال شده است، اما قیمت بالایی دارد.

See | تقریبا ۱۵ میلیون برای هر قسمت

5 معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

سریال See بودجه عظیمی دارد. بازیگر نقش آکوامن، جیسون موموآ، در نقش اصلی بابا ووس، رئیس قبیله‌ای از مردم در دنیا است که انسان‌ها در ان قبیله بینایی خود را از دست داده‌اند و برای قرن‌های متمادی با سبک زندگی متفاوتی سازگار شده‌اند.

دو دوقلو با بینایی متولد می‌شوند. که قبیله را به آشوب می‌کشاند. این مجموعه که در دنیای پاد آرمان شهری آینده قرار می‌گیرد، در بسیاری موارد از CGI استفاده می‌کند که با هزینه جلوه‌های عملی و حقوق بازیگران هزینه نهایی هر قسمت به ۱۵ میلیون دلار می‌رسد.

Game Of Thrones | تقریبا ۱۵ میلیون برای هر قسمت (تنها فصل آخر)

6 معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

تعجبی نیست که یکی از بلندپروازانه‌ترین نمایش‌های تمام دوران در این لیست ظاهر شود. بازی تاج و تخت شبکه HBO وقتی اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، جهان را به شدت تحت تأثیر قرار داد و سال‌ها در میان پرخرج ترین و پرفروش‌ترین سریال های تلویزیونی باقی ماند.

فیلمبرداری در مکان‌های عجیب و غریب، استفاده از CGI عظیم و جلوه‌های ویژه، تعداد بزیگران همه هزینه‌ها را بالا برد. فصل گذشته نسبت به فصل‌های قبل هزینه زیادی داشت و هزینه هر قسمت آن کمتر از ۱۵ میلیون دلار نبود. اگرچه فصل‌های گذشته به این اندازه هزینه نداشت، اما تفاوت چندان زیاد نبود.

The Lord Of The Rings | بودجه‌ی کلی ۱ میلیارد دلار!

معرفی پرخرج ترین سریال های جهان

«ارباب حلقه ها» اثر تالکین به لطف موفقیت فوق العاده سه گانه LOTR و هابیت پیتر جکسون یکی از موفق ترین و معتبرترین فرنچایزها در رسانه‌های مدرن است.

آمازون در حال توسعه یک مجموعه پیش درآمد است و آنها پیش از ۲۵۰ میلیون دلار تنها برای حق تولید پرداخت کرده‌اند. در این معامله همچنین متعهد شده‌اند که پنج فصل از سریال تولید شود. این هزینه کل تولید مجموعه را به ۱ میلیارد دلار می‌رساند.

حال که با پرخرج ترین سریال های جهان آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (6 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس