Pixel 6a، Pixel Watch و موارد دیگر: از Google I/O 2022 چه انتظاری باید داشت

57
0
Google I/O 2022

انتظار می‌رود محصولات جدید از جمله Pixel 6a و اطلاعات بیشتر در مورد Android 13 بعد از رویداد Google I/O 2022 عرضه شوند.

Google I/O 2022 در 11 و 12 می برگزار شد. با همه هیاهوهای پیرامون نرم افزار و سخت افزار، چیزهای زیادی در رویداد امسال وجود داشت.

Google I/O چیست؟

Google I/O کنفرانس سالانه توسعه دهندگان این شرکت است که در آن مجموعه‌ای از سخت‌افزار و نرم‌افزار، در قالب ابزارهای توسعه‌دهنده و هم محصولات متمرکز بر مصرف کننده، معرفی می‌شوند. I/O همچنین جایی است که گوگل از بیلدهای بتا عمومی برای نسخه بعدی اندروید رونمایی می کند.

مدیرعامل Google که هر ساله در Mountain View کالیفرنیا، سخنرانی افتتاحیه را در کنار متخصصان دیگر ارائه می‌کند از ویژگی ها و محصولات سخت‌افزاری صحبت می‌کند. “I/O” مخفف Input/Output است که نشان دهنده اهمیت این جلسه سالانه برای توسعه دهندگان است.

چه زمانی و کجا می‌توانید Google I/O را تماشا کنید؟

می‌توانید Google I/O را در وبسایت رسمی I/O تماشا کنید. نیازی به ثبت نام ندارید، اما علاقمندان به گپ زدن در طول رویداد می توانند به صورت رایگان ثبت نام کنند.

طبق معمول، Google I/O برای پخش جریانی در کانال YouTube Google نیز در دسترس خواهد بود و آن را برای کاربران تلفن همراه راحت می‌کند. این رویداد با سخنرانی اصلی در ساعت 10:00 صبح PDT در 11 می آغاز خواهد شد و روز بعد ادامه خواهد داشت.

Google I/O 2022 چه چیزی برای ارائه دارد؟

یک برنامه زمان‌بندی دقیق در صفحه برنامه I/O وجود دارد، بنابراین می‌توانید در زمان مناسب شروع به تماشا کنید. با این حال، مانند هر سال، ما انتظار داریم که گوگل ما را با چیزی فراتر از ابزارهای توسعه دهنده شگفت زده کند.

اندروید 13

اندروید 13
اندروید 13

Google قبلاً اولین نسخه بتا را برای Android 13 منتشر کرده است، می‌توان انتظار داشت که در I/O 2022 شاهد یک نگاه برتر به این نسخه اصلی بعدی باشیم. سال گذشته، به لطف Material، از نظر طراحی با Android 12 تغییرات اساسی داشتیم. پس میتوان گفت که گوگل این بار آن را تا حد زیادی بدون تغییر نگه می دارد.

گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اندروید 13 یک ژست بازگشتی پیش بینی کننده را به همراه خواهد داشت. ممکن است در نهایت به کاربران این امکان را بدهد که برای باز کردن منو، بدون اینکه به طور تصادفی ژست برگشتی را فعال کنند، انگشت خود را بکشند. همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Android 13 به عنوان بخشی از برنامه Android 12L با تبلت ها و دستگاه های تاشو بهتر بازی کند.

Google Pixel 6a

سری تلفن های Pixel “a” یک سرمایه گذاری موفق برای گوگل بوده و از پرچمداران معمولی خود پیشی گرفته است. عملکرد دوربین با مشخصات پایین تر و مشابه به نفع گوگل ثابت شده است. شایعه شده است که Pixel 6a با همان چیپست Google Tensor داخلی و طراحی مشابه عرضه می شود.

یکی از زمینه هایی که گمان می‌رود کم‌رنگ تر شود، صفحه نمایش است که طبق شایعات از نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز در مقابل نرخ بالاتر 90 یا 120 هرتزی موجود در پیکسل 6 و 6 پرو برخوردار است. برخی اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که 6a بدون توجه به پنل 90 هرتزی عرضه خواهد شد.

برای صرفه جویی در هزینه های سخت افزاری، می توانید عملکرد مشابه دوربین را با برش چند گوشه انتظار داشته باشید. می تواند همان ماژول دوربین پیکسل 5 باشد. اما اگر پردازش عکس عالی گوگل قابل انجام باشد، Pixel 6a به عنوان یک تلفن دوربین محور خواهد بود.

Pixel Watch

Pixel Watch مورد انتظارترین محصول اخیر گوگل است. پس از حدس و گمان‌ها و بحث های فراوان، به نظر می‌رسد بالاخره می‌توانیم یک ساعت هوشمند گوگل را در رویداد I/O امسال ببینیم. Pixel Watch از WearOS 3 پشتیبانی می‌کند، و ما امیدواریم که Google Fitbit را خریداری کند، ابزار پوشیدنی خوبی برای ما به ارمغان بیاورد.

پس از اینکه یکی از کاربران Reddit یکی را در رستورانی گم کرده بود، تصاویری از Pixel Watch منتشر شد. بر اساس تصاویر یک تاچ دیجیتال و یک دکمه اضافی برای تعامل را نشان می دهند. Pixel Watch همچنین از بند ساعت اختصاصی استفاده می‌کند و ممکن است دارای شارژ بی‌سیم با قابلیت Qi باشد.

OS 3، Google Pay، و موارد دیگر را در نظر داشته باشید

گوگل ممکن است در رویداد I/O امسال از یک به‌روزرسانی جدید برای Wear OS 3 رونمایی کند. اگرچه قبلاً دیده‌ایم که Google با سامسونگ برای نسخه سفارشی Wear OS کار می‌کند، اما هنوز نمیدانیم که رابط کاربری Wear OS 3 چگونه است.

اسکرین‌شات های میشال رحمان، ویرایشگر فنی ارشد در Esper در توییتر، نشان می‌دهد که تغییر نام تجاری Google Pay در حال انجام است. در حالی که Google Pay همچنان به عنوان ابزاری برای پرداخت های بدون تماس استفاده می‌شود، Google Wallet نام جدید این برنامه خواهد بود.

از دیگر امکانات I/O امسال میتوان به نمایشگر Nest Hub جدید با ادغام خانه هوشمند اشاره کرد. اگرچه شایعاتی درباره Pixel Fold وجود دارد، اما بعید است که در رویداد I/O امسال شاهد آن باشیم.

ما برای Google I/O 2022 هیجان زده هستیم

در Google I/O امسال چیزهای بیشتری از جمله به‌روزرسانی های Google Play، Google Home و Flutter اتفاق می‌افتد. مثل همیشه، می‌توانید انتظار داشته باشید که تعادل خوبی بین محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اعلام شده وجود داشته باشد، و شاید حتی چند شگفتی دیگر وجود داشته باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس