معرفی انواع خازن سه فاز فراکو آلمان همراه با مقایسه ویژگی و مشخصات فنی

960
0
انواع خازن فراکو

چکیده : خازن قدرت فراکو در مدل‌های DP، DB و DL در بازار ایران عرضه می‌شوند. در این مقاله مقایسه انواع خازن فراکو با مشخصات فنی را مشاهده می‌کنید.

مقایسه و بررسی انواع خازن سه فاز فراکو Frako

خازن سه‌ فاز فراکو آلمان یکی از برندهای معتبر در زمینه خازن‌های فشار ضعیف است. در این مطلب با معروف‌ترین انواع خازن سه فاز فراکو در بازار ایران و مشخصات آن‌ها آشنا می‌شوید. انواع خازن سه فاز فشار ضعیف فراکو شامل سه دسته زیر می‌باشند:

  • خازن فراکو سری DP
  • سری مدل DB
  • سری مدل DL

از آنجایی که خازن‌های تقلبی برند فراکو در بازار وجود دارند، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و استعلام قیمت خازن فراکو آلمان به فروشگاه‌های معتبر مانند تسلاکالا که لینک آن در زیر درج شده است، مراجعه کنید.

https://teslakala.com/product-category/frako-power-factor-capacitor/

آشنایی با برند فراکو Frako

شرکت فراکو یکی از شرکت‌های سازنده خازن در جهان است، یک شرکت بین المللی در تینگن، آلمان که از سال ۱۹۲۸ میلادی فعالیت خود را آغاز نموده است و اکنون از بزرگترین و با کیفیت‌ترین تولید کنندگان انواع خازن صنعتی و ادوات اصلاح ضریب قدرت در سراسر دنیا می‌باشد و هرساله با جدیدترین تکنولوژی‌ها سهم قابل‌توجهی از این بازار را در اختیار دارد. این برند آلمانی در بازار ایران سالهاست که در شرکت‌های توزیع منطقه‌ای پتروشیمی‌ها وصنایع فلز و فولاد استفاده شده است و یکی از برند‌های خوش نام صنعت برق به شمار می‌آید.

خازن صنعتی سه فاز فراکو

خازن سه‌ فاز فراکو آلمان یکی از برندهای معتبر در زمینه خازن‌های فشار ضعیف است. خازن‌های سه فاز این برند در سه مدل DP، DB و DL تولید می‌شوند و دارای ویژگی‌های بارز زیر هستند:

  • تحمل جریان تا ۲.۷ برابر جریان نامی به صورت دائم
  • تحمل جریان هجومی تا ۴۵۰ برابر جریان نامی
  • خاصیت خود ترمیمی
  •  سازگار با محیط زیست
  • رنج خازن‌های فراکو آلمان: ۲.۵ کیلو وار تا ۳۰ کیلووار

خازن فراکو آلمان، با فناوری ترکیبات گرانول خشک معدنی و با بدنه و الکترود آلومینیومی تولید می‌شود. خازن Frako از لحاظ تحمل ولتاژی, دمایی و اضافه جریان آن چندین برابر استانداردهای بین المللی است. با توجه به مکانیزم‌هایی نظیر خود ترمیمی و قطع کننده تحت فشار، در کنار وظیفه اصلی خود که جبرانسازی توان راکتیو می‌باشد، ایمنی بسیار زیادی را به بانک‌های خازنی و واحدهای صنعتی می‌بخشد.

طبق گفته سایت اصلی شرکت فراکو آلمان:

FRAKO power capacitors offer ‘Made in Germany’ quality and form the optimum basis for both fixed installed capacitance for specific duties and controlled power factor correction systems. Our power capacitors incorporate a fourfold safety system for maximum operational reliability. They are the first choice when consumers worldwide need to reduce reactive power, improve power quality and avoid charges for reactive demand.

خازن های قدرت FRAKO کیفیت «ساخت آلمان» را ارائه می دهند و مبنای بهینه‌ای را برای ظرفیت های ثابت نصب شده برای وظایف خاص و سیستم‌های تصحیح ضریب توان کنترل شده تشکیل می دهند. خازن های قدرت فراکو دارای یک سیستم ایمنی چهارگانه برای حداکثر قابلیت اطمینان عملیاتی هستند. هنگامی که مصرف کنندگان در سراسر جهان نیاز به کاهش توان راکتیو، بهبود کیفیت توان و اجتناب از هزینه برای تقاضای راکتیو دارند، آنها اولین انتخاب هستند.

انواع خازن سه فاز فراکو

خازن سه فاز فراکو آلمان در ایران در گذشته تحت مدل D52 ( عبارتی که در آخر اسم مدل درج می‌شد) روانه بازار شده بود.

همانطور که گفتیم، امروزه این خازن‌ها در قالب سه مدل DB ,  DP , DL  عرضه می‌شوند که از نوع خشک سیلندری هستند. این نکته بسیار مهم است که سطح کیفیت و استاندارد این خازن‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. از ویژگی این خازن‌ها می‌توان به بادوام بودن در برابر هارمونیک‌ها و دوام مکانیکی اشاره کرد.

در ویدئو زیر قسمتی از فرایند ساخت خازن Frako را مشاهده می‌کنید:

خازن‌ DP فراکو

خازن‌های فراکو دارای عبارت DP در انتهای نام مدل، با توجه به مشخصه‌های فراتر از استاندارد، قابل استفاده در صنایع سنگین، نظیر نفت و گاز و پتروشیمی می‌باشد. این سری از خازن‌های قدرت شرکت فراکو دارای ظرفیت 5 تا 40 کیلووار و رنج ولتاژ کاری 280 تا 800 ولت هستند.

خازن‌ DB فراکو

خازن‌های دارای عبارت  DB (در انتهای نام مدل) صرفا جهت بارهای سبک و صنایع کوچک و مجتمع های مسکونی پیشنهاد می‌شوند. این سری از خازن‌های فراکو، در مشخصات مشابه، معمولا ارزان‌تر از خازن‌های سری DP هستند. خازن‌های DB هم مانند سری DP، دارای رنج ظرفیت 5 تا 36 کیلووار و ولتاژ کاری 400 تا 525 ولت هستند.

خازن‌ DL فراکو

یکی دیگر از انواع خازن فراکو، سری DL است. این خازن‌ها در نام مدل دارای عبارت DL هستند. معمولا دارای قابلیت‌های بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها می‌باشند. این سری از خازن‌ها در رنج ظرفیت 1 تا 24 کیلووار و ولتاژ کاری 400 تا 525 ولت تولید می‌شوند. همچنین نسبت به دو مدل قبلی در محدوده دمایی بالاتری فعالیت می‌کنند.

برای نمونه خازن  LKT 11.7-400 DL  تا سطح 480 ولت هم توانایی تحمل ولتاژ اعمالی را دارد و به همان نسبت کیلووار های بالاتر را هم ارائه می‌دهد.

نکته دیگر حائز اهمیت این است که هیچ گاه قیمت خازن‌ها با کیلووارهای برابر اما سطح ولتاژ های مختلف را باهم مقایسه نکنید.

برای نمونه دو مدل LKT 30-440 DP  و LKT 25-400 DP  هردو از نوع  DP  و دارای خروجی 25 کیلووار در سطح ولتاژ 400 ولت هستند. اما مدل  LKT 30-440 DP به مراتب در برابر اضافه ولتاژ و اضافه جریان‌های هارمونیکی مقاوم‌تر و جریان نامی بالاتری دارد. فلذا مقاوم‌تر بوده و طول عمر بیشتری دارد.

مقایسه انواع خازن قدرت فراکو

مقایسه انواع خازن فراکو

بعد از آشنایی با سری‌های مختلف خازن قدرت این برند، در جدول زیر، مهم‌ترین مشخصات آن‌ها را باهم مقایسه می‌کنیم: 

جدول مقایسه انواع خازن frako

نکات مهم انتخاب و خرید خازن Frako

خازن فراکو آلمان دارای 18 ماه گارانتی شرکت سازنده است که همین امر باعث می‌شود تا با خیال راحت از این خازن‌ها استفاده کنیم. برای انتخاب خازن مناسب در ایندا باید الزامات خاص پروژه خود را در نظر بگیرید. محدوده ظرفیت خازنی لازم، رتبه ولتاژ، محدوده دما و ضریب اتلاف مورد نیاز برای سیستم الکتریکی خود را تعیین کنید. در مرحله بعد، محیط برنامه را که در آن خازن استفاده خواهد شد، ارزیابی کنید. آیا در معرض دماهای شدید یا شرایطی است که ویژگی‌های حفاظتی خاصی را ایجاب می‌کند؟ در نهایت، ویژگی های عملکرد مطلوب خازن را تعیین کنید. خازن‌های سری DP، DB و DL فراکو هر کدام با توجه به نتیجه دلخواه شما مزایای منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. به طور کلی، انتخاب خازن مناسب برای نیازهای شما برای اطمینان از عملکرد کارآمد و قابل اعتماد تجهیزات الکتریکی شما بسیار مهم است. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید خازن فراکو، به فروشگاه‌های معتبر مانند تسلا کالا که مرجع آنلاین فروش تجهیزات برق صنعتی است، مراجعه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی اول نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس