معرفی 18 منبع آنلاین برای یادگیری واژگان انگلیسی شما

57
0
یادگیری واژگان انگلیسی

اگر به دنبال گسترش دایره لغات انگلیسی خود هستید، در این مقاله به معرفی 18 منبع آنلاین برای یادگیری واژگان انگلیسی شما می پردازیم.

اگر تمایل به تسلط بر زبان انگلیسی دارید، وب یکی از بهترین منابعی است که در دسترس شماست. با دانستن سایت های مناسب و اختصاص زمان به آنها، می توانید به راحتی روش خواندن، صحبت کردن و نوشتن انگلیسی خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

یادگیری واژگان انگلیسی

حتی اگر یک شخص Native یا بومی باشید، بهبود دایره لغات خود هرازگاهی ضرری ندارد. کلمات جدید همیشه با حسن نیت وب اختراع می شوند، مثال بارز آن عبارت است از «to Google» برای جستجو کردن چیزی.

در اینجا، ما 18 منبع را فهرست کرده ایم که به شما کمک می کند دایره لغات خود را گسترش دهید.

دیکشنری آنلاین انگلیسی و اصطلاحنامه

ابتدا بیایید به فرهنگ لغت و اصطلاحنامه آنلاین موجود نگاه کنیم.

سایت Dictionary.com

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

برخلاف دیگر سایت‌های فرهنگ لغت، Dictionary.com چیزی بیش از تعاریف و ریشه‌ها ارائه می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا دایره لغات خود را از طریق بازی‌های مختلف و فهرست‌های لغات بهبود ببخشید و فهرستی از زبان‌های عامیانه، شکلک‌ها، فناوری و سایر کلمات جدید را حفظ کنید. برای یافتن مترادف ها می توانید به سایت خواهر آن، Thesaurus.com مراجعه کنید.

سایت The Free Dictionary

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

در سایت The Free Dictionary برای یادگیری چیزهای زیادی آماده شوید. این یک منبع عالی است که دارای اطلاعات طبقه بندی شده است، به شما در تعاریف، بازی های املای زنبور عسل و موارد دیگر کمک می کند. این سایت همچنین دارای یک صفحه شروع است که در آن می توانید ماژول های مورد علاقه خود را اضافه کنید و هر روز چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

سایت Visual Thesaurus

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

در Visual Thesaurus، می‌توانید با جستجو در کلمات و اصطلاحات مرتبط و بازی با آنها لحظات خیلی خوبی را داشته باشید. این شامل یک کمک کننده تلفظ است، بنابراین لازم نیست نگران تلفظ اشتباه یک کلمه باشید.

برخی از ویژگی‌های دیگر شامل نمونه‌ هایی از کاربردها و نکات اضافی برای جلوگیری از استفاده اشتباه از کلمه اشتباه است. این  برنامه به صورت دانلود در دسترس است و نیاز به اشتراک دارد و هزینه آن 2.95 دلار در ماه است.

سایت Google’s Define Operator

از آنجایی که مردم عادت کرده اند برای همه چیز گوگل کنند، تعجب آور نیست که گوگل عملکرد کمی را در موتور جستجوی خود قرار داده است. اگر می‌خواهید معنی کلمه ‌ای را بدانید، کافی است define: و سپس کلمه را در کادر جستجوی Google تایپ کنید و تعاریف را فوراً روی صفحه نمایش خود دریافت کنید. به عنوان مثال، Define: intuitive.

به همین ترتیب، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های بیشتر، به برگه تقلب جستجوی Google ما مراجعه کنید.

سایت Howjsay

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

این یک فرهنگ لغت صوتی مفید است که در وب و به عنوان یک برنامه تلفن همراه موجود است. فقط یک کلمه را تایپ کنید و بلافاصله تعریف یا تلفظ آن را دریافت کنید. دارای پایگاه داده بزرگی از کلمات است که به دسته بندی تقسیم می شوند. این سایت به ویژه برای افراد غیر بومی بسیار مفید است.

سایت Merriam-Webster

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

Merriam-Webster یکی از محبوب ترین لغت نامه های آمریکایی است که در سال 1828 تأسیس شد. وب سایت آن دارای فرهنگ لغت آنلاین، اصطلاحنامه، بازی ها و آزمون ها است. لغت نامه های جداگانه ای برای اصطلاحات حقوقی و پزشکی وجود دارد. Merriam-Webster دارای برنامه های تلفن همراه برای بهبود واژگان است، در صورتی که می خواهید در حال حرکت تمرین کنید.

سایت Wordnik

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

Wordnik یک سازمان غیرانتفاعی است و ادعا می کند که بزرگترین مجموعه کلمات انگلیسی آنلاین را دارد. این خود یک فرهنگ لغت نیست، اما معانی را از منابع متعدد می آورد. همچنین کلمات مربوط  به  کلمه ای را که وارد کرده اید نمایش می دهد.

شما می توانید لیست کلمات خود را در Wordnik ایجاد کنید و کلمات تصادفی را برای بهبود واژگان مشاهده کنید. Wordnik یک ابزار بسیار مفید است در صورتی که می خواهید معنی یک کلمه را از چندین منبع به طور همزمان برای مقایسه یا بررسی مجدد مشاهده کنید.

دیکشنری های آفلاین انگلیسی

دیکشنری WordWeb

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

WordWeb به عنوان یک ابزار فرهنگ لغت عمل می کند که دارای ویژگی هایی است که در هر فرهنگ لغت انتظار دارید. یک کلمه را از هر برنامه ای انتخاب کنید و سپس یک میانبر را فشار دهید تا معنای آن را در WordWeb بیابید. چیزی که شما عاشق آن خواهید شد، نحوه طراحی رابط کاربری آن است.

در صورتی که به مترادف ها، اصطلاحات مرتبط و غیره نیاز دارید، کافیست روی تب مربوطه کلیک کنید و کار تمام است. نسخه Pro شامل چند قابلیت بیشتر است، اگرچه نسخه رایگان ممکن است برای نیازهای شما کافی باشد.

منابع گرامر انگلیسی

BBC Learning English

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

سایت BBC Learning English اطلاعات زیادی در مورد واژگان و دستور زبان انگلیسی، مانند سوالات متداول، تمرین ها، و آزمون ها دارد. بخش واژگان بسته به مهارت شما به سطح پایه و متوسط ​​تقسیم می شود. چندین فعالیت در هر دو دسته وجود دارد که تکمیل آنها شش دقیقه طول می کشد.

اگر هنوز به موارد بیشتری نیاز دارید، می توانید خود را در این آزمون ها آزمایش کنید:

  • آزمون های گرامر باشگاه انگلیسی
  • آزمون گرامر بریتانیکا
  • آزمون های گرامر توسط دیکشنری کمبریج

یک کلمه در روز برای انتخاب واژگان جدید انگلیسی

سایت های زیر هر روز با کلماتی به روز می شوند که شاید تا به حال نام آنها را نشنیده باشید. می توانید منشا، ریشه شناسی، تلفظ و بسیاری موارد دیگر را ببینید. می توانید در خبرنامه های آنها مشترک شوید و روزانه کمتر از یک دقیقه برای غنی سازی واژگان انگلیسی خود وقت بگذارید.

A Word A Day by Wordsmith

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

خبرنامه روزانه یک کلمه جدید به اشتراک می گذارد و بیش از 400000 مشترک دارد. می توانید به صورت رایگان در آن مشترک شوید و آرشیوها را مشاهده کنید.

The Word of the Day by The Britannica Dictionary

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

برای یادگیری هر روز یک کلمه جدید می توانید به صفحه کلمه روز Britannica Dictionary مراجعه کنید. این خبرنامه ندارد، بنابراین باید آن را نشانه گذاری کنید یا به صورت دوره ای آرشیوها را مشاهده کنید. علاوه بر این، دارای آزمون‌ها و فهرستی از رایج‌ ترین 3000 کلمه است.

پادکست ها

اگر زبان آموز شنیداری هستید یا زمان زیادی برای خواندن ندارید، می توانید هر یک از چندین پادکست زبان انگلیسی را تنظیم کنید.

پادکست Grammar Girl

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

پادکست Grammar Girl که توسط Mignon Fogarty میزبانی شده است، قصد دارد به شما در بهبود نوشتن کمک کند. برای این منظور، دستور زبان، نقطه گذاری، و واژگان را مورد بحث قرار می دهد.

کتاب های الکترونیکی انگلیسی

Project Gutenberg

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

Project Gutenberg بیش از 60000 کتاب الکترونیکی قابل دانلود رایگان دارد. این شامل لغت نامه ها و کتاب های زبان انگلیسی بود. اما خواندن کتاب در مورد موضوعات دیگر نیز یک راه عالی برای بهبود دایره لغات است. کتاب‌های بسیاری از زبان‌ها در دسترس هستند، فقط کافی است از فهرست آنلاین گوتنبرگ انتخاب کنید.

علاوه بر این، می توانید برای یافتن و دانلود کتاب های الکترونیکی به سایت های دیگر مراجعه کنید.

بازی های آموزشی

به دنبال یک راه سرگرم کننده برای یادگیری هستید؟ این بازی ها را امتحان کنید

Chicago Tribune Jumble

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

Chicago Tribune فعالیت های سرگرم کننده مختلفی در سایت های خود دارد، از جمله بازی های کلامی درهم به نام Jumble. آنها زمان زیادی نمی گیرند، بسیار جالب هستند و به شما کمک می کنند لغات جدید را یاد بگیرید.

Play Scrabble

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

شما می توانید در این سایت  Play Scrabble بازی کنید، چه با کامپیوتر و چه با سایر بازیکنان. برای جذاب تر شدن آن، دوستان خود را دعوت کنید.

ManyThings

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

ManyThings دارای بازی‌ها و آزمون‌های واژگان متعددی از جمله برخی بازی‌های تصویری است.

وبلاگ ها

وبلاگ های بی شماری وجود دارند که نکاتی را در مورد بهبود زبان انگلیسی شما ارائه می دهند، مانند:

Daily Writing Tips

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

Daily Writing Tips تمام جنبه های نوشتن را پوشش می دهد، اما تعداد زیادی پست در مورد واژگان و استفاده از کلمات پیدا خواهید کرد. برای یافتن پست های مرتبط می توانید بر اساس دسته بندی مشاهده کنید.

صفحات شروع

اینها بسیار عالی هستند و می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند. صفحه شروع صفحه ‌ای در وب است که می‌توانید با مواردی که باید مراقب آن باشید، آن را سفارشی کنید. به عنوان مثال، صفحه شروع من شامل ماژول هایی است که به من امکان دسترسی به چند وبلاگ، اخبار برتر و آب و هوا را می دهد.

Netvibes

یادگیری واژگان انگلیسی
یادگیری واژگان انگلیسی

با استفاده از Netvibes، می‌توانید یک صفحه شروع با ماژول ‌هایی مانند فرهنگ لغت، واژه‌های روزانه و غیره ایجاد کنید. این صفحه گزینه‌ های سفارشی ‌سازی زیادی را ارائه می‌ کند و به شما امکان می ‌دهد برنامه ‌ها، فید ها و پانل‌ ها را به صفحه شروع خود اضافه کنید. هنگامی که به آنها عادت کردید، اینها نه تنها به شما در یادگیری لغات جدید کمک می کنند، بلکه تمام اطلاعات مهم را نیز دنبال می کنند.

روزانه کلمات جدید انگلیسی را یاد بگیرید

بهبود دایره لغات شما نباید خسته کننده باشد. چه دوست دارید بازی کنید یا به پادکست گوش دهید، می توانید از منابع آنلاین ذکر شده در بالا برای یادگیری کلمات جدید بهره مند شوید.

علاوه بر افزودن کلمات جدید به دایره لغات خود، تسلط بر گرامر ضروری است. این نیز با کمک سایت ها و اپلیکیشن ها قابل انجام است.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس