آموزش یادگیری زبان با Inspod و Markup | یادگیری آنلاین زبان در یوتیوب

87
0
یادگیری زبان با Inspod و Markup

یادگیری زبان های جدید در بزرگسالی می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که شما به عنوان یک بزرگسال، برنامه شلوغی دارید و زمان و بودجه لازم برای رفتن به کلاس درس را ندارید. بنابراین دانستن نحوه استفاده از منابع رایگان آنلاین بسیار مهم است. در حین حرکت یادداشت بردارید و اقدام به یادگیری زبان با Inspod و Markup کنید.

یادگیری زبان با Inspod و Markup

امروزه می‌توانیم مطالب مختلف آموزش زبان را در یوتیوب، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها، رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌ها و غیره پیدا کنیم. اما گاهی اوقات، گرفتن محتوا در پلتفرم‌ها یا وب‌سایت‌های مختلف می‌تواند مشکل باشد و یادگیرندگان فاقد فضایی برای جمع‌آوری و مدیریت تمام دانش پراکنده‌ای که به‌طور کلی به دست آورده اند؛ ندارند.

خوشبختانه امروزه تکنولوژی یادگیری زبان های جدید را به صورت سازمان یافته آسان تر کرده است، به ویژه ابزارهایی مانند Inspod و Markup.

سطح تسلط خود را با پادکست و آموزش زبان YouTube افزایش دهید

یادگیری زبان با Inspod و Markup
یادگیری زبان با Inspod و Markup

امروزه یکی از راه‌های مقرون‌به‌صرفه و انعطاف‌پذیر برای یادگیری زبان‌های جدید، استفاده از ویدئوها و پادکست‌های یوتیوب است. اگر مرتباً مهارت های زبانی را مرور کنید، این می تواند در کوتاه مدت به شما کمک کند از صرف علاقه به یک زبان جدید به تسلط بر آن برسید.

Inspod ابزار عالی است برای اطمینان از اینکه هر زمانی که صرف تماشای یک درس زبان در YouTube یا گوش دادن به یک پادکست می‌شود، هوشمندانه سپری ‌شود. همه ما به طور باورنکردنی خیلی کار داریم، به طوری که درس نیم ساعته نیازی به زمان زیادی نداشته باشد، برای زمان رفت و آمد یا قبل از خواب مناسب است.

Inspod با ویدیوها و پادکست‌های YouTube کار می‌کند و به شما امکان می‌دهد هنگام پخش محتوا، یادداشت‌هایی اضافه کنید. چه کلمات جدیدی را که یاد می‌گیرید در کنارش ترجمه آنها را یادداشت کنید یا چیزهای دیگری را که مهم می‌دانید، مانند روش‌های مناسب برای مخاطب قرار دادن افراد بر اساس میزان آشنایی شما با آنها، به شما کمک می‌کند.

اما این مورد چطوری کار می کند؟ خوب، شما برنامه Inspod را نصب می کنید، وارد account حساب کاربری خود می شوید و انتخاب می کنید که آیا می خواهید یک کلاس زبان در YouTube تماشا کنید یا به دنبال پادکست باشید.

هنگامی که ویدیو یا پادکست شروع به پخش کرد، فقط باید به دقت دنبال کنید، توجه کنید و وقتی نکته کلیدی را شنیدید، با یک کلیک سریع یک یادداشت اضافه کنید. یادداشت‌های شما می‌توانند ساده باشند، فقط شامل کلمات در زبان انتخابی شما و ترجمه آن‌ها، قانون نحو جدیدی که به تازگی در مورد آن آموخته‌اید، یا می‌توانید به دنبال توضیح پیچیده‌تری باشید که دارای نقاط مهم (گلوله) است. علاوه بر این، می‌توانید کلیپ‌های پادکست انتخابی 30 ثانیه‌ای (در حال حاضر فقط انگلیسی؛ 6 بار محدودیت در روز) را برای درک بهتر محتوا رونویسی کنید!

می‌توانید در طول جلسه آموزشی خود به تعداد دلخواه یادداشت اضافه کنید و همه آنها دارای یک مهر زمانی هستند. بعداً، می‌توانید روی مهرهای زمانی کلیک کنید و به آن لحظه خاص در ویدیو یا پادکست بازگردید. این باید به شما کمک کند که دوباره برای تلفظ صحیح کلمات خاص گوش دهید و می توانید آن را هر چند بار که نیاز دارید تکرار کنید.

کلاس های زبان در یوتیوب اغلب شامل جملات و مکالماتی هستند که باید یاد بگیرید، بنابراین می توانید گرامر و املای مناسب را بررسی کنید. به عنوان مثال، می‌دانیم که هنگام یادگیری زبان اسپانیایی، هنگام تلاش برای یافتن چگونگی املای صحیح عبارت «me llamo» با مشکلاتی مواجه شده‌ایم. این دو L واقعاً برای انگلیسی زبانان معمولی زنگ نمی‌زند. بنابراین، وقت آن است که آن را یادداشت کنید!

بهترین بخش در مورد استفاده از Inspod این است که دیگر لازم نیست نگران استفاده از کاغذها، دفترچه یادداشت ها یا تغییر به یک برنامه یادداشت برداری ثانویه برای یادگیری خود باشید. شما فقط می توانید از محتوای رسانه ای لذت ببرید و همزمان در یک مکان بدون هیچ مانعی یادداشت برداری کنید. Inspod با سهولت در برجسته کردن و بررسی نکات کلیدی در پلتفرم های یادگیری آنلاین مورد علاقه شما، یادگیری زبان را کارآمد می کند!

واژگان خود را با Highlighting برجسته کردن در حین خواندن گسترش دهید

یادگیری زبان با Inspod و Markup
یادگیری زبان با Inspod و Markup

اگر می خواهید از منابع آنلاین برای بهبود مهارت خواندن خود استفاده کنید، می توانید از نشانه گذاری برای این کار استفاده کنید. همانطور که از highlighter  (برجسته‌کننده )برای علامت‌گذاری پاراگراف‌های مهم هنگام تحصیل در مدرسه استفاده می‌کنید، می‌توانید از Markup to  (علامت گذاری) برای انجام همین کار استفاده کنید. 

با نشانه گذاری، می توانید ترجمه های خود را انجام دهید، کلماتی را که می دانید در غیر این صورت فراموش خواهید کرد، یادداشت کنید، قوانین دستور زبان را که باید به خاطر بسپارید، یادداشت کنید و غیره. علاوه بر این، حتی می‌توانید با حذف تمام یادداشت‌های تعاریف و اضافه کردن دوباره آن‌ها، خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا آنها را به درستی حفظ کرده‌اید یا خیر.

همه این یادداشت‌ها را در حساب خود خواهید یافت تا بتوانید در زمان دیگری به آنها مراجعه کنید. به‌علاوه، به شکل افزونه‌های مرورگر کروم Chrome و مایکروسافت اج Microsoft Edge ارائه می‌شود، بنابراین می‌توانید هنگام مرور به راحتی برجسته highlight کنید.

داشتن راهی برای نگه داشتن تمام یادداشت ها در یک مکان و حتی جستجو در میان آنها یک راه عالی برای سازماندهی همه چیز است. بعلاوه، امکان مرور، خواندن و یادداشت برداری همزمان به شما کمک می کند واژگان بیشتری را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید و تمرکزتان را حفظ کنید. ما درباره شما نمی دانیم، اما زمانی که باید تب ها یا برنامه ها را تغییر دهیم، تمرکز ما کوتاه است و در نهایت به Reddit می رسیم. داشتن همه این قابلیت ها در یک نقطه باید کمک بزرگی در دراز مدت باشد.

یادگیری زبان آسان شد

Inspod و Markup واقعاً ابزارهایی هستند که می توانند به شما در دستیابی به اهداف یادگیری زبان کمک کنند. Inspod به شما کمک می کند تا مهارت های شنیداری و گفتاری خود را تمرین کنید و همچنین به شما امکان می دهد حتی در حال حرکت نیز یادداشت برداری کنید. همچنین، نشانه گذاری به شما کمک می کند تا دایره لغات خود را افزایش دهید و مهارت های خواندن و نوشتن خود را در حین خواندن مطالب پشتیبانی کلاس یا هر سند یا مقاله دیگری که می خواهید بخوانید، بهبود ببخشید.

ما شما را تشویق می کنیم هر زمان که می خواهید زبان جدیدی را یاد بگیرید، این ابزارها را امتحان کنید. از این گذشته، Inspod برای استفاده رایگان است و Markup اکثر قابلیت های آن را به صورت رایگان در دسترس قرار داده است. البته، کاربران ممتاز Markup به برخی ویژگی‌های اضافی مانند برجسته‌سازی نامحدود، فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتر برای همه یادداشت‌های شما، چند خلاصه در هر مقاله و قابلیت‌های ویرایش PDF گسترده دسترسی دارند. پس از دستیابی به برنامه، مطمئن هستیم که اشتراک آن را در نظر خواهید گرفت و از آن برای چیزی فراتر از یادگیری زبان استفاده خواهید کرد. امیدواریم با استفاده بیشتر از مواد مفید و ابزار هوشمند از یادگیری آنلاین زبان خود لذت ببرید!

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس