مقایسه دوربین های کانن با نیکون : کدام برند دوربین بهتر است؟

71
0
مقایسه دوربین های کانن با نیکون

Canon و Nikon دو نام بزرگ در صنعت دوربین هستند. اما سؤالی که برای خیلی از افراد پیش می آید این است که کدام برند مجموعه بهتری از دوربین ها و لنزها را ارائه می دهد؟ اگر در حال جست و جوی بازار برای پیدا کردن دوربین مورد نظر خود هستید، به احتمال زیاد دو نامی که بیشتر با آن روبرو شده اید Canon و Nikon هستند.

همچنین بهترین دوربین های DSLR سال 2022 را بخوانید.

هر دو برند طیف گسترده ای از دوربین ها و لنزها را در بودجه های مختلفی ارائه می دهند. در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که هر دو در یک سطح با یکدیگر در رقابت هستند. با این حال، جنبه های مختلفی وجود دارد که در آن یک برند بر دیگری غلبه می کند و بالعکس. در ادامه این راهنما قصد داریم بررسی کنیم که در نبرد Canon در مقابل Nikon کدام برند دوربین بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه دوربین های کانن با نیکون : محدوده محصول

می توان استدلال کرد که هر دو Canon و Nikon مدل های مختلفی را در تمام بودجه ها ارائه می دهند. با این حال، Canon یکی از ارزان ‌ترین دوربین ‌های DSLR در بازار یعنی مدل Canon EOS Rebel T7 خود را با قیمتی کمتر از 450 دلار در آمازون ارائه می‌ کند. اگرچه این دوربین به نسبت از ویژگی های زیادی برخوردار نیست، اما همچنان یک انتخاب مناسب برای مبتدیانی به شمار می آید که نمی ‌توانند هزینه زیادی برای خرید دوربین صرف کنند.

از سوی دیگر، ارزان ترین دوربین DSLR Nikon ، Nikon D3500 است. اما هنوز هم قیمت آن کمی بیشتر از گزینه Canon است و درواقع کمی کمتر از 600 دلار قیمت دارد. با این حال، قطعاً این هزینه قابل توجیه است، زیرا دوربین Nikon با کیت لنز همراه و عمر باتری بسیار بهتری نسبت به گزینه Canon ارائه می شود.

در بخش میان رده‌ ها، Nikon و Canon تعداد زیادی مدل دوربین برای انتخاب دارند. به حدی که انتخاب هر یک از آن‌ها بیشتر به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. در این بخش، هر دو برند ویژگی‌ های کافی را ارائه می ‌کنند و درواقع فرق قابل توجهی بین مدل های هر دو گروه دیده نمی شود.

اما وقتی صحبت از برد دوربین های فوق العاده با کیفیت به میان می آید، اوضاع کمی متفاوت است. برای هر مدل Nikon ، یک پیشنهاد Canon وجود دارد که با آن مطابقت دارد. اما Canon از نظر قابلیت‌ های ویدئویی همچنان از Nikon جلوتر است و اکثر ویژگی های دیگر را می توان هم‌تراز با برند دیگر در نظر گرفت. به طور کلی، Nikon هم در دوربین ‌های ابتدایی و هم در دوربین ‌های میان‌ رده، قیمت بهتری را ارائه می‌ کند و تنها در محدوده ‌ی دوربین های رده بالا ممکن است اوضاع کمی فرق کند. بنابراین می توان گفت که Nikon در مقایسه محدوده محصول برنده قطعی است.

مقایسه دوربین های کانن با نیکون: لنزها

وقتی صحبت از لنزها می شود، Canon همیشه از سایرین جلوتر بوده است. هم Nikon و هم Canon لنزهای متنوعی را در هر قیمتی ارائه می ‌کنند. با این حال، در ابتدا Canon لنزهای فوق العاده گران قیمتی را عرضه می کرد، در حالی که Nikon در ابتدا پیشنهادات اقتصادی زیادی برای ارائه داشت. امروزه، لنزهای Nikon در بخش‌ های مربوطه کمی گران‌تر هستند.

Nikon و Canon هر دو مدل هایی برای همه فواصل کانونی محبوب ارائه می کنند. همچنین هر دو برند لنزهایی را می سازند که نیازهای بسیار خاصی را برآورده می کنند. بنابراین در اینجا بهتر است از انواع مختلف لنزهای دوربین و سناریوهای استفاده از آن‌ها آگاه باشید تا آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.

وقتی صحبت از نوآوری به میان می آید، Canon به سادگی می تواند از همه جلوتر باشد. لنز Canon 17mm f/4 L TS-E عریض ترین لنز شیب دار فول فریم است، در حالی که Canon 70-300 f/4.5-5.6 IS II اولین لنز DSLR است که با صفحه نمایش LCD ارائه می شود. از نظر طول و عمق میدان در رده لنزها، Canon همیشه از هر برند دیگری جلوتر بوده است و Nikon عمدتاً مدل های متنوع اما نسبتاً مشابهی را ارائه می دهد.

مقایسه دوربین های کانن با نیکون : کیفیت تصویر و ویدیو

از آنجایی که هر دو برند در حال رقابت بسیار تنگاتنگی هستند، بعید است که تفاوت عمده ای بین عکس های گرفته شده توسط دوربین های Nikon یا Canon پیدا کنید. وقتی صحبت از عملکرد ISO بالا به میان می آید، Nikon کمی جلوتر از Canon است. در واقع، ISO در دوربین پرچم‌دار Nikon، یعنی Nikon D6، می تواند تا 3280000 اندازه گیری شود که در نتیجه عملکرد بهتری در شرایط تاریک دارد.

در مجموع، اگر فردی هستید که در شب عکاسی می کنید، Nikon تصاویر با کیفیت بهتری را به شما ارائه می دهد. اما در غیر این صورت، هر دو برندهای Canon و Nikon شانه به شانه ایستاده اند.

برخی از معیارهای مربوط به عملکرد سنسور، Nikon را در محدوده دینامیکی بالاتر قرار می دهند. اما این مقایسه منصفانه ای نیست، زیرا هیچ تفاوت قابل توجهی در شرایط دنیای واقعی ایجاد نمی کند.

در بخش فیلم‌برداری، Canon از نظر تاریخی بهتر از Nikon بوده است. این برند همیشه زودتر از Nikon ویژگی های ویدیویی بهتری را به مصرف کنندگان ارائه می دهد. اگرچه شکاف بین Nikon و Canon در زمینه ویدئو تقریباً پر شده است، اما Canon همچنان از بازی جلوتر است. Canon فوکوس خودکار ویدیویی بهتری ارائه می دهد و سابقه طولانی در ارائه لنزهای ویدیویی با کیفیت بالا دارد.

Canon در مقابل Nikon : کیفیت ساخت و طراحی

اکثر دوربین های Nikon در چین یا تایلند تولید می شوند و گران ترین مدل های آن تنها در ژاپن ساخته می شوند. در حالی که Canon تقریباً تمام دوربین های خود، حتی دوربین های ارزان تر را در ژاپن مونتاژ و تولید می کند. لنزهای Canon نیز برخلاف Nikon کاملاً ساخت ژاپن هستند.

به همین دلیل، دوربین های سطح ابتدایی و میان رده Canon از نظر کیفیت ساخت برتر هستند. لنزهای Nikon از قطعات پلاستیکی بیشتری استفاده می کنند اما Canon اغلب از قطعات فلزی استفاده می کند.

وقتی نوبت به طراحی می رسد، باید به سراغ چیزی بروید که راحت ترین احساس را با آن داشته باشید. با این حال، Canon دارای چند ویژگی بسیار خوب است که با وجود آن‌ها، استفاده از دوربین های این برند آسان تر می شوند. دوربین های Canon دارای بخش های تنظیماتی هستند که می توانید با استفاده از یک شماره گیری فیزیکی تنظیمات ذخیره شده را استفاده کنید. اگرچه Nikon ویژگی مشابهی دارد، اما به خوبی Canon نیست و شما فقط می توانید حداکثر دو پیش تنظیم را به جای سه پیش تنظیم (در Canon امکان پذیر است) ذخیره کنید. واضح است که Canon در بخش کیفیت ساخت و طراحی برنده است.

Canon در مقابل Nikon : کدام برند برتر است؟

مقایسه بین Nikon و Canon همیشه دشوار بوده است، زیرا هر دو برند سال هاست در بازار هستند. توجه به این نکته مهم است که تعویض و یا خرید دوربین معمولاً هزینه بر می باشد و حتی اگر یک برند از نظر ویژگی های متعدد بر دیگری غلبه کند، باید ارزش این هزینه اضافه را داشته باشد.

تنها زمانی نیاز است دوربین خود را عوض کنید که دوربین جدید نیازهای خاص شما را برآورده کند یا لنزهای خاصی وجود داشته باشد که تنها توسط یکی از شرکت ها ارائه می شود. با این حال، برنده باید مشخص شود و Canon در بسیاری موارد جلوتر از Nikon قرار گرفته است. Canon کیفیت ساخت بهتر، سهولت استفاده و ویژگی های بهتری را برای فیلم‌برداری ارائه می دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس