بهترین دوربین های DSLR سال 2022

50
0
بهترین دوربین های DSLR

چه چیزی را در بهترین دوربین های DSLR در سال 2022 باید جستجو کرد!

با توجه به اینکه دوربین های بدون آینه اکنون بازار را در اختیار گرفته اند، ممکن است تعجب کنید که آیا یک دوربین DSLR ارزش آن را دارد یا خیر. آنها کاملاً هستند! خواه هنوز بودجه ای برای بدون آینه ندارید، منظره یاب نوری را به منظره یاب الکترونیکی ترجیح می دهید، یا فقط نمی خواهید مجموعه لنزهای DSLR خود را تعویض کنید، خرید یک DSLR بسیار ارزشمند است.

دوربین‌های DSLR همچنان از مزیت عمر باتری طولانی‌تر نسبت به دوربین‌های بدون آینه خود برخوردارند، و مدل‌های بعدی می‌توانند ویدیوهای چشمگیری را تقریباً برابر با دوربین‌های SLR بدون آینه ضبط کنند. شما همچنین از مزیت بازار استفاده شده بزرگ تر و طیف وسیع تری از گزینه های مارک دار یا شخص ثالث برای انتخاب با دوربین DSLR بهره مند می شوید.

بنابراین در یک DSLR باید به دنبال چه چیزی باشید؟ برای افرادی که برای اولین بار به دنبال ورود به عکاسی هستند، این می تواند یک سوال چالش برانگیز باشد. برگه‌های آماری می‌توانند چشمگیر به نظر برسند، اما ممکن است چیز زیادی درباره عملکرد دوربین در دستان شما به شما نگویند.

هنگام خرید باید به چند نکته توجه کنید. سطح مهارت شما چقدر است؟ با این دوربین به دنبال چه چیزی هستید عکس، ویدیو یا هر دو؟ بودجه شما چقدر است؟ آیا ارگونومی و نحوه احساس دوربین در دست برای شما مهم است؟ آیا قبلاً تجربه استفاده از یک سیستم دوربین خاص را داشته اید و اگر گزینه عالی پیدا کردید حاضرید به سیستم دیگری تغییر دهید؟

دوربین های DSLR انتخاب شده در اینجا همگی تعادل خوبی از قیمت و عملکرد برای هر دسته خاص دارند. گزینه های مبتدی با قیمت کمتر از 1000 دلار و دوربین های حرفه ای با قیمت تقریباً 3K دلار وجود دارد. آنچه در نهایت به دست می آورید بستگی به ترجیحات شخصی، توانایی شما و اینکه بهترین ابزار برای کاری که می خواهید انجام دهید چیست.

چه یک حرفه ای با تجربه باشید و چه مبتدی، در این لیست چیزی را پیدا خواهید کرد که مورد علاقه شما باشد. بیا شروع کنیم.

بهترین دوربین DSLR به طور کلی: Nikon D850

بهترین دوربین DSLR به طور کلی: Nikon D850
بهترین دوربین DSLR به طور کلی: Nikon D850

ویژگی های مثبت

✓ وضوح شگفت انگیز

✓ عکاسی (shooting) سریع

✓ بدنه جامد با آب بندی آب و هوا

✓ طیف گسترده ای از لنزهای سازگار

ویژگی های منفی

✗ برچسب قیمت دوربین حرفه ای

✗ خوب است اما برای فیلمبرداری بهترین نیست

اگر به دنبال هیولایی از یک دوربین DSLR هستید که بتواند تقریباً با هر موقعیتی که فکرش را بکنید، دوربین را اداره کند ، نیکون D850 آن است. جانشین نیکون برای دوربین محبوب D810 دارای قدرت 45 مگاپیکسلی، بدنه منیزیمی مستحکم با آب بندی آب و هوا و سازگاری با طیف وسیعی از لنزهای عالی است.

D850 که در سال 2018 عرضه شد، در این مرحله چند سال از عمر آن می گذرد اما همچنان تصاویر بسیار خوبی تولید می کند. محدوده ISO آن تا 64 کاهش می یابد تا محدوده دینامیکی قابل توجهی داشته باشد، که اجازه می دهد تصاویر تمیز با فضای زیادی برای ویرایش در هنگام عکاسی RAW وجود داشته باشد. همچنین سریع‌ترین دوربین عکاسی DSLR نیکون است، بنابراین عکاسان ورزشی و حیات وحش چیزهای زیادی را در اینجا پیدا خواهند کرد.

وضوح بالای D850 آن را برای کارهای پرتره اما در استودیو و در محل عالی می کند. منظره یاب اپتیکال بزرگ و روشن مانند D810 دارد که برای هر نوع عکاسی که انجام می دهید یک امتیاز مثبت است.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید یا فقط قصد دارید دوربین خود را در تعطیلات گاه به گاه ببرید، احتمالاً باید به سراغ چیز دیگری بروید. فقط بدنه آن حدود 3 هزار دلار کاملاً جدید و هنوز بیش از 2 هزار دلار استفاده می شود.

دوربین‌های DSLR دیگر مانند D750 و Canon 6D ارزان‌تر، برای استفاده گاه‌به‌گاه بهتر هستند و دوربین‌های یادگیری فول فریم عالی را می‌سازند. دوربین D850 همچنین پیشرفته‌ترین گزینه ویدیویی نیست که نیکون دارد، اگرچه هنوز هم فیلم‌هایی با ظاهر فوق‌العاده 4K می‌گیرد.

بهترین دوربین DSLR ارزان قیمت: Canon EOS 6D MKII

بهترین دوربین DSLR ارزان قیمت: Canon EOS 6D MKII
بهترین دوربین DSLR ارزان قیمت: Canon EOS 6D MKII

ویژگی های مثبت

✓ قیمت مناسب برای فول فریم سطح ورودی با فناوری نسبتاً مدرن

✓ بهبود پردازش از 6D

✓ صفحه نمایش LCD شیب دار

✓ کیفیت تصویر به اندازه کافی خوب برای کار حرفه ای

ویژگی های منفی

✗ نمی توانید برای ورزش، حیات وحش، یا اقدام سریع به اندازه کافی سریع عکس بگیرید

✗ فوکوس خودکار آهسته

Canon 6D Mk II جانشین این شرکت برای DSLR فول فریم سطح پایه، یعنی 6D است. تقریباً تمام ویژگی‌هایی را در بر می‌گیرد که 6D اصلی را با فناوری کمی به‌روز شده عالی کرده است، و برای پول بسیار عالی است.

6DII با قیمت 1400 دلار برای بدنه، کیفیت تصویر یک سنسور فول فریم را بدون شکستن قیمت ارائه می دهد. اگر به دنبال یادگیری عکاسی در حالت دستی هستید اما نمی‌خواهید یا نمی‌توانید پول دوربین 5 بعدی را خرج کنید، این یکی برای شماست.

سنسور 26.2 مگاپیکسلی همراه با لنزهای کانن به راحتی تصاویر حرفه ای را برای ارائه به مشتریان، رسانه های اجتماعی یا حتی چاپ با اندازه مناسب به شما می دهد. اگر یک ولاگر هستید یا اهل عکاسی پرتره هستید، 6Dii دارای یک صفحه نمایش لمسی LCD با قابلیت چرخش کج است که به کادربندی عکس های شما کمک می کند.

این دوربین می تواند با سرعت شش فریم در ثانیه عکاسی کند که برای عکاسی در سفر و پرتره به اندازه کافی سریع است. اگر به دنبال عکاسی از ورزش یا حیات وحش هستید، EOS 6DII بهترین سرمایه گذاری نیست.

برای فیلم ‌برداری، این دوربین با کدک ویدیویی جامد Canon با کیفیت 1080p HD فیلم ‌برداری می‌کند که برای مواردی مانند YouTube یا اگر در حال یادگیری فیلم ‌برداری هستید به اندازه کافی خوب است. اگر به دنبال چیز پیشرفته‌تری هستید، می‌خواهید یک DSLR بگیرید که برای فیلم‌برداری ساخته شده است.

بهترین دوربین DSLR برای مبتدیان: Nikon D3500

بهترین دوربین DSLR برای مبتدیان: Nikon D3500
بهترین دوربین DSLR برای مبتدیان: Nikon D3500

ویژگی های مثبت

✓ قیمت ارزان برای یک DSLR مبتدی با کیفیت

✓ کنترل های ساده و راه اندازی آسان یادگیری دوربین را آسان می کند

✓ کیفیت تصویر عالی نسبت به قیمت

✓ بدون زواید به معنای عمر باتری بیشتر است

ویژگی های منفی

✗ محدوده دینامیکی یک سنسور فول فریم را به شما نمی دهد

✗ به اندازه نمونه های فول فریم از ویژگی های غنی برخوردار نیست

بسیاری از مردم توصیه می‌کنند در صورتی که می‌توانید دوربین فول فریم را بچرخانید، آن را با دوربین فول فریم شروع کنید، گزینه‌های عالی در بازار سنسور برش (APS-C) نیز وجود دارد. نمونه موردی: سری Nikon D3000.

دوربین D3500 جدیدترین نسخه از APS-C سطح پایه نیکون است. از آنجایی که این یک دوربین مبتدی با سنسور کوچک تر از یک DSLR فول فریم است، وضوح تصویر یا محدوده دینامیکی زیادی دریافت نخواهید کرد، اما هنوز هم ابزاری عالی برای یادگیری اصول اولیه عکس و ویدیو در یک DSLR است. کوچک تر و سبک تر از یک فول فریم، نیکون دارای لنزهای بسیار عالی در خط DX خود است که می توانید برای گرفتن تصاویر با کیفیت روی این دوربین قرار دهید.

این دوربین دارای رزولوشن 24.4 مگاپیکسلی است که تقریباً مشابه دوربین های فول فریم مانند D750 است. فیلم HD ضبط می کند، اتصال بلوتوث دارد و با برنامه Snapbridge نیکون کار می کند.

شما می توانید لنز بدنه و کیت را با قیمتی کمتر از 900 دلار بگیرید. اگر به بازسازی (refurbished) بروید، حتی ارزان تر است. D750 دوربینی است که می توانید آن را بردارید و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی شروع به ایجاد تصاویر مناسب کنید و برای مبتدیان عالی است.

بهترین دوربین DSLR برای فیلمبرداری: Nikon D780

بهترین دوربین DSLR برای فیلمبرداری: Nikon D780
بهترین دوربین DSLR برای فیلمبرداری: Nikon D780

ویژگی های مثبت

✓ وضوح تصویر استاندارد به اندازه کافی برای کارهای حرفه ای خوب است

✓ همان سیستم فوکوس خودکار Z6

✓ ویدیوی 4K بدون برش

✓ قیمت عالی برای مجموعه ویژگی های آن

ویژگی های منفی

✗ به اندازه پیشنهادهای سطح بالاتر مانند D5 قدرتمند نیست

دوربین نیکون D780 آپدیت بسیار دوست داشتنی مورد انتظار برای D750 آنهاست، دوربینی که بسیاری از عکاسان حرفه ای آن را یک اسباب کار همه جانبه می دانند. این دوربین که در سال 2020 منتشر شد، جدیدترین دوربین در این لیست است و به طور کلی دارای جدیدترین فناوری داخلی است.

D780 همه چیزهایی را که مردم در مورد D750 دوست داشتند را با برخی از پیشرفت های قابل توجه ارائه می دهد. در قسمت جلوی فیلم، سیستم فوکوس خودکار مشابه دوربین بدون آینه Z6 نیکون در حالت نمایش زنده دارد. این به این معنی است که ردیابی چشم و چهره و برخی از بهترین فوکوس خودکار با نمای زنده که در دوربین‌های DSLR پیدا می‌کنید، اساساً Z6 با منظره یاب اپتیکال است.

این دوربین می‌تواند بین فیلم ‌برداری ثابت و فیلم‌برداری با بافر تقریباً صفر جابه‌جا شود، و برای عکاسان هیبریدی که نیاز به جابجایی بین حالت‌ها در حال پرواز دارند، عالی است. همچنین بدون نیاز به برش، ویدیوی 4K می گیرد.

بدنه ای بادوام و مقاوم در برابر آب و هوا را به آن اضافه کنید و این دوربین به راحتی می تواند دوربین همه جانبه جدید شما باشد، نه فقط برای فیلم.

بهترین دوربین DSLR برای سفر: Canon EOS 6D MKII

بهترین دوربین DSLR برای سفر: Canon EOS 6D MKII
بهترین دوربین DSLR برای سفر: Canon EOS 6D MKII

ویژگی های مثبت

✓ جمع و جور و جابجایی آسان برای دوربین DSLR

✓ عکس های خوب، ویدیوی مناسب

✓ آسان برای استفاده

ویژگی های منفی

✗ فوکوس خودکار آهسته، به خصوص برای فول فریم

✗ بهترین کدک ویدیویی نیست

تعادل قیمت، طراحی جمع‌وجور و ویژگی‌های D6 MKll آن را نه تنها به یک دوربین مقرون ‌به‌صرفه تبدیل می‌کند، بلکه یک دوربین عکاسی مناسب در سفر است. 6Dll به راحتی با قدرت کافی برای تولید فایل‌های RAW غنی از داده بسته بندی می‌شود و در سفر بعدی شما بسیار منطقی است.

این دوربینی است که می‌توانید یک لنز 35 میلی‌متری روی آن قرار دهید، آن را روی حالت خودکار قرار دهید، و حتی اگر چیزی در مورد نکات دقیق عکس ‌برداری DSLR ندانید، از قلب خود عکس بگیرید. کدک ویدیو به خوبی دیگر دوربین‌های DSLR کانن مانند سری 5D نیست، اما یک فول فریم قابل دستیابی برای کسانی است که ممکن است در غیر این صورت قیمت‌ شان از بازار خارج شود.

اما یک نکته این است که فوکوس خودکار در این دوربین بسیار کند است و تمام نقاط فوکوس خودکار در مرکز قاب قرار دارند. اگر می‌خواهید چیزی را در لبه‌های کادر خود متمرکز کنید، ممکن است دست و پا گیر شود.

اگر می توانید آن را بپردازید، می توانید در عوض چیزی مانند Canon 5D MKIV را خریداری کنید. این بزرگ تر از 6Dll است اما از ویژگی های غنی تر است. همچنین فوکوس خودکار بهتری دارد و ویدیوهای HD بهتری می گیرد. شما می توانید یک بدنه دست دوم را با قیمتی بین 1700 تا 1900 دلار تهیه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس