مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402

55
0
مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402 بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402

پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برخی پول می‌گیرند تا کشف حجاب کنند، اضافه کرد: این افراد مورد رصد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار دارند.

اعدام محکومان پرونده «خانه اصفهان»

مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم اعدام محکومان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی شیخ شبانی و سعید یعقوبی کردسفلی از عوامل «حمله تروریستی» محله خانه اصفهان در آبان ماه ۱۴۰۱ که منجر به شهادت تعدادی از نیرو‌های حافظ امنیت شد، بامداد روز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به اجرا درآمد.

هشدار دادستان کل درباره حرف «بدون مبنا و سند»

دادستان کل کشور گفت: دادستانی وظیفه دارد ‌اگر فردی بدون مبنا و سند حرفی را زد و جامعه را ملتهب و امنیت روانی را مخدوش کرد نباید از آن گذشت ‌کرد. باید با این مسائل برخورد کرده و آن‌ها تحت تعقیب قرار بگیرند.

تهران _ مشهد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402

انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اصلاح تاریخ تیرماه ۱۴۰۰ جدول منتشر شده، قیمت جدید بلیت هواپیما برای پرواز‌های داخلی را اعلام کرد. بر این اساس تهران _ مشهد به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. مشهد _ کیش دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و گرگان _ کیش دو میلیون و ۲۰۰ هزار توان شد.

اظهارات معاون ارشاد درباره واکنش هنرمندان به ماجرای سطل ماست

محمود سالاری معاون هنری ارشاد می‌گوید زمانی یک نفر آمد و یک سطل ماست را روی سر یک دختر خانم ریخت. کسی هم نمی‌داند که این کار عمدی بوده یا نه، ماجرا چیست و سر چیست، هیچ کس نمی‌داند اما حجم بالایی از دوستان ما که نام‌شان هنرمند است درباره آن پست منتشر می‌کنند. بعد جوانی با چاقو توسط ارذل و اوباش به شهادت می‌رسد اما هیج کس صدایش در نمی‌آید. اینجا معلوم است که عدالت در تشخیص و انصاف در بیان وجود ندارد چنین هنرمندی هنر اعتراضی که بخواهد بسازد عادلانه کار نمی‌‌کند.

قرارداد قطر و شرکت فرانسوی برای توسعه میدان گازی مشترک با ایران

شرکت «قطر انرژی» از امضای قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری با شرکت «تکنیپ» برای سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه میدان گازی گنبد شمالی این کشور خبر داد. بر اساس گزارشی که شرکت «قطر انرژی» روز سه‌شنبه ۲۶ در سایت خود منتشر کرده، این قرارداد شامل ساخت دو کارخانه مایع‌سازی گاز (ال‌ان‌جی) با ظرفیت سالانه ۱۶ میلیون تن (تقریبا معادل ۲۱ میلیارد متر مکعب) است و پروژه‌های جانبی دیگری خصوصا در زمینه زیست‌محیطی را نیز شامل می‌شود.

صدیقی: جایگاه دختران ایران را هیچ کجای دنیا ندارد

مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402

صدیقی خطیب نماز جمعه تهران گفت: دختران در این جایگاهی دارند که در هیچ کجای دنیا ندارند، نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازآفرینی جایگاه دختران است. حوزه‌های علمیه بانوان و دانشگاه الزهرا کمک کننده به خون شهدا هستند. ۸۰۰ مدال در این مدت دختران ما آوردند بدون این‌که خدشه‌ای به حجاب‌شان وارد شود.

واکنش جهانگیری به شکایت قالیباف

جهانگیری در پاسخ به سوالی درباره شکایت قالیباف گفت: این رفتار از شوخی های دوران ما است که یک نامزد از نامزد دیگر به خاطر مسائل طرح شده در مناظره ها که مردم آن مباحث را شنیده و خود قضاوت کرده اند، شکایت می‌کند. در انتخابات ۹۶ ایشان به اشکال مختلف مسائل شخصی یا موضوعاتی که در حوزه مستقیم مسئولیت بنده نبود را مورد سوال قرار داد. من ضمن پاسخ، به طرح چند پرسش پیرامون موضوعاتی که آن زمان و شاید هنوز در افکار عمومی مطرح بود مانند املاک نجومی، چگونگی واگذاری سهام شهرداری در بانک سرمایه و… پرداختم که ایشان به این سوالات پاسخی نداد. ظاهرا ایشان اهل پاسخ گویی نیست. »

هشدار نماینده زابل درباره «رفتار خارج از نزاکت برخی از اتباع افغانستان»

مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402

محمد سرگزی نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته رفتار خارج از نزاکت توسط برخی از اتباع افغانستان بعد از صحبت رئیس جمهور صورت گرفت که تذکر می‌دهیم این رفتارهای دور از شان و نزاکت از ناحیه مردم ایران اسلامی بویژه مردم سیستان پذیرفته نیست و فضا را به سمتی نبرند که رفتاری متفاوت با رفتارهای بدون نزاکت آنها از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.

موارد کشف حجاب در دانشگاه‌ها فروکش کرده

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: موارد کشف حجاب در دانشگاه‌ها به نسبت آن جریانی که معاندان شکل داده بودند و تلاش می‌کردند دانشجویان عزیزما را درگیر کنند، فروکش کرده است. وی افزود: الحمدالله موارد کشف حجاب به شدت محدود شده است، ولی برخی از محیط‌ها نیاز دارد که ما به سمت رعایت مقررات و چارچوب‌ها حرکت کنیم.

حواشی نشست سران کشور‌های عربی

روز جمعه، ۱۹ می فعالیت‌های سی و دومین نشست سران کشور‌های عربی به میزبانی عربستان سعودی و در شهر جده و با حضور سوریه بعد از ۱۲سال آغاز شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز روز جمعه برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب وارد عربستان سعودی شد و صحنه نمایش را از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و متحد مسکو که پس از ۱۱ سال در حال بازگشت به صحنه دیپلماسی عربی است، ربود. اسد در اعتراض به حضور زلنسکی، در حین سخنرانی رئیس جمهور اوکراین، گوشی ترجمه همزمان خود را کنار گذاشت. بشار اسد در سخنرانی اش هشدار داد که با خطرات اندیشه توسعه‌طلبانه عثمانی با رنگ و بوی منحرف اخوانی مواجه هستیم. همچنین امیر قطر پیش از سخنرانی بشار اسد جده را ترک کرد. وزیر خارجه قطر چند روز پیش گفته بود که دوحه با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالفت نمی کند اما روابطش را با دولت اسد عادی نمی کند چراکه از نظر قطر، مشکل دولت سوریه رفتارش با مردم این کشور است نه روابط آنها با اتحادیه عرب.

اعلام شرط حجاب برای ارائه خدمات شهری

مهمترین خبرهای 30 اردیبهشت 1402

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به اینکه اماکن عمومی در اختیار شهرداری هاست، گفت: مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب باید در اماکن عمومی رعایت شود اگر مکانی فرهنگی و یا باشگاهی هست حتماً باید مراجعه کنندگان آنجا حجاب را رعایت کنند، زیرا شرط ارائه خدمات منوط به رعایت چارچوب قانونی است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس