مهمترین خبرهای 29 اردیبهشت 1402

62
0
مهمترین خبرهای 29 اردیبهشت 1402

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 29 اردیبهشت 1402 بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 29 اردیبهشت 1402

رییسی: در واقعه نماز جمعه زاهدان، برخی از نمازگزاران و عابران مورد ظلم قرار گرفتند

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جمع سران طوایف سیستانی و بلوچ اظهار داشت: باید انسجام ملی حفظ شود و هرکس وحدت شکنی کند، در راستای راهبرد دشمن قدم برداشته است. وی ادامه داد: برخی از نمازگزاران و عابران، در واقعه نماز جمعه زاهدان مورد ظلم قرار گرفتند. کسانیکه در حادثه زاهدان مظلوم واقع شدند، باید مورد توجه و دلجویی قرار بگیرند.

احمد خاتمی: می‌گویند ملت ایران در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ دروغگویی هم حدی دارد

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: این‌ها می‌گویند ملت ایران در انتخابات شرکت نمی‌کنند؛ دروغگویی هم حدی دارد، ملت ایران به واسطه دینمداری، علاقه به نظام و وطن با شرکت باشکوه در انتخابات مانند گذشته مشتی محکم بر دهان دشمنان می‌زنند. او با بیان اینکه اغواگری شیطانی حدی دارد چراکه برخی به هر مناسبتی لذت می‌برند مسوولان را تخریب کنند و خدمات را نادیده بگیرند گفت: مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد و باید رفع شود اما حواسمان باشد توطئه‌گری دشمن هم هست و باید مراقب بود.

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد

در هفته سی‌ام لیگ برتر، پرسپولیس برابر نساجی به پیروزی ۴ بر صفر رسید و برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر شد. با پیروزی سه تیم بالای جدول در هفته آخر، پرسپولیس با ۶۶ امتیاز، سپاهان با ۶۵ امتیاز و استقلال با ۶۲ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. سپاهان دو بر صفر مس کرمان را برد و استقلال با نتیجه هفت بر یک تراکتور را درهم کوبید. نفت مسجدسلیمان و مس کرمان هم به لیگ یک سقوط کردند.

تهدید فرمانده سپاه درمورد ممانعت از تجارت دریایی ایران

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کسی نمی‌تواند مانع تجارت دریایی ما شود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد یقه آن‌ها را در هر کجای جهان خواهیم گرفت.

امیرعبداللهیان: اگر لازم باشد از ابزار فشار هم برای حق‌آبه ایران استفاده خواهد شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: اگر لازم باشد از ابزار فشار هم برای وادار کردن آن بخش از هیئت حاکمه افغانستان که همراهی نخواهند کرد با اعطای حق‌آبه ایران استفاده خواهد شد.

اعلام محرومیت 20 میلیون ایرانی از امکانات اولیه زندگی

علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دوهزار و ۲۰ محله و ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت در سراسر ایران وجود دارد که از امکانات اولیه زندگی مانند مسکن، اشتغال، تحصیلات تا ۱۲ سال، سلامت، خوراک و پوشاک محروم هستند، ابراز داشت: در این شرایط چطور می‌توان گفت مسلمانانی وجود دارند که شهرسازی اسلامی را در دستور کار دارند.

اخطار رئیسی به طالبان درمورد حقابه سیستان

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: حقابه ای که مردم سیستان از هیرمند دارند، را نمی شود مشمول مرور زمان کرد. این حق مردم سیستان و بلوچستان است. مال الان هم نیست. در معاهدات و قراردادها هم هست. می خواهم به حاکمان افغانستان عرض کنم این مطلب ما را عادی تلقی نکنند.بسیار جدی بگیرند. رئیسی ادامه داد: دارم اخطار می کنم به حاکمان افغانستان که حق مردم سیستان را هر چه سریعتر بدهند. او افزود: برخی می گویند که سد آب آنچنانی ندارد یا بخشی از آن لجنی است. باید سریع اجازه بدهند که کارشناسان ما بروند و ببینند. اگر کارشناسان ما تایید کردند، بسیار خب، در نبودن آب که ما بحثی نداریم. اما اگر آب وجود دارد، حق مردم باید داده شود و اجازه نمی دهیم که ضایع شود.

واکنش طالبان به هشدار رئیسی

طالبان در اطلاعیه‌ای در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ایران درباره حقآبه هیرمند با این ادعا که مقامات ایرانی ابتدا باید معلومات خود را در مورد آب هلمند تکمیل نمایند، از ایران خواسته درخواستش را با الفاظ به زعم آنها مناسب مطرح کند. در ادامه این بیانیه ادعا شده است که اگر واقعیت درست مطالعه نشود و چنین اظهارات مطرح گردد، می‌تواند فضای سیاسی میان مردم و کشورهای دو ملت مسلمان را آسیب بزند که با نفع هیچ طرفی نیست و باید تکرار نگردد. در بخش دیگری این بیانیه آمده است که امارت اسلامی یکبار دیگر تعهد می‌سپارد که با در نظرداشت موافقتنامه آب هلمند تمام تلاش خویش را به خرج می‌دهد که آب تعهد شده به مردم ایران برسد، اما این اقدام را به این شرط دانسته که ذخایر آب آنها به اندازه‌ای برسد که اگر آن را به ایران جاری بسازند و در دریای خشک هلمند صدها کیلومتر مسیر را طی کند، به آن کشور برسد.

مدیر حوزه های علمیه کشور: عمامه ما کفن ماست

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که از برخی رفتارها مثل عمامه پرانی غصه به دل راه نمی دهیم، گفت: در جانفشانی هم عمامه ما کفن ماست، بنابراین هر چند ضعف هایی وجود دارد اما به دنبال رفع این ضعف ها هستیم چرا که نهاد روحانیت باید در همه جا پرچمدار فکر و فرهنگ باشد و نقش آفرینی کند.

درخواست اعدام ترانه علیدوستی

حمید رسایی می گوید: حمایت مزدورانی مثل ترانه علیدوستی از «جنایتکاران وحشی» مثل سه نفری که در اصفهان جنایت کرده‌اند با برنامه و طراحی هماهنگ شده با دشمنان ملت ایران برای حرکت‌های آینده است؛ و الا هیچ عقل سلیمی از چنین «حیواناتی» حمایت نمی‌کند. برنامه آینده آن‌ها دخالت سازمان‌های بین‌المللی همسو با جنایتکاران در امور داخلی ملت ایران است. مجازات در ملأ عام کمترین عقوبت برای جنایتکاران محسوب می‌شود. همچنین باید اعدام حامیان جنایات که با برنامه درخواست مداخله بیگانگان در امور کشور دارند را از قوه قضاییه مطالبه کنیم.

رئیسی: هیچ‌گاه عربستان را دشمن خود تلقی نکرده‌ایم

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر پاکستان همچنین با اشاره به اراده دولت جمهوری اسلامی برای حل اختلافات منطقه‌ای میان کشورهای اسلامی، به توافق ایران با عربستان اشاره کرد و گفت: ما هیچگاه عربستان را دشمن خود تلقی نکرده‌ایم، بلکه مبتنی بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را دشمن مشترک جهان اسلام می‌دانیم.

حداد عادل: این نوبت، انتخاباتی رقابتی در پیش است

حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: با بیان این‌که «امنیت انتخابات امری حاکمیتی و سلامت برگزاری انتخابات بر عهده مسئولان است»، افزود: اطمینان داریم نیروهای حزب‌الله در رأی خیانت نمی‌کنند؛ درباره رقابت نیز آنچه از فضای موجود استشمام می‌شود آن است که این نوبت، انتخاباتی رقابتی در پیش است؛ البته سال ۹۸ نیز رقابت بود و اصلاح‌طلبان آمدند اما رأی نداشتند.‌ جمع‌بندی‌ها نشان می‌دهد امسال آرایش انتخاباتی تغییر خواهد کرد.

ضرغامی: صداوسیما به جای برخی سخنرانی‌های بی حاصل، برنامه‌های شادی آفرین پخش کند

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پارک آبی “تل خسرو” یاسوج گفت: مردم ما امروز نیاز به شادمانی دارند و صدا و سیما بجای برخی سخنرانی های بی حاصل، برنامه های شادی آفرینی پخش کند.

احتمال خشک شدن تالاب هشیلان و سراب نیلوفر در استان کرمانشاه

ثریا قربانی سرپرست معاونت محیط زیست اداره طبیعی و تنوع زیستی اداره محیط زیست استان کرمانشاه از احتمال خشک شدن تالاب هشیلان و سراب نیلوفر در ماه‌های آینده خبر داد. او تصریح کرد: حفظ تالاب هشیلان برای سال‌های آینده بسیار با اهمیت است زیرا این تالاب یکی از مهمترین اکوسیستم‌های زیست محیطی جانوری و گیاهی است که در صورت خشک شدن علاوه بر نابودی بسیاری از جانداران و گیاهان ساکن و پیرامون آن پتانسیل تبدیل شدن به یک کانون ریزگرد قوی را نیز دارا است که سلامت مردم کرمانشاه را به خطر خواهد انداخت.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس