مهمترین خبرهای ۲۶ تیر ۱۴۰۲

73
0
مهمترین خبرهای ۲۶ تیر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۲۶ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۲۶ تیر ۱۴۰۲

دستور رئیسی برای لغو افزایش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودرو‌های مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد. وی گفت: اینکه در سال «رشد تولید و مهار تورم» یک بخش بدون اخذ مجوز‌های لازم کالا‌ها را گران کند، قابل پذیرش نیست و دستگاه‌ها باید خود را موظف به مقابله با گرانی و تورم بدانند.

مسئولان آنگونه که باید و شاید نتوانسته و یا نخواسته اند که مشکلات اقتصادی را برطرف کنند

آیت الله مکارم شیرازی مشکلات اقتصادی و معیشتی را از عوامل اصلی در معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه دانست و ابراز داشت: باید تا حد ممکن آسیب های اقتصادی کاهش یابد. متأسفانه مسئولان آنگونه که باید و شاید نتوانسته و یا نخواسته اند که مشکلات اقتصادی را برطرف نمایند.

معاون دادگستری تهران: دولت از ادامه فعالیت لطیفی جلوگیری کند

مهمترین خبرهای ۲۶ تیر ۱۴۰۲

حجت‌الاسلام امیررضا دهقانی‌نیا معاون دادگستری کل استان تهران گفت: نظریه‌پردازی ایجاد شده برای رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال حکم رئیس جمهور به میثم لطیفی، عدالت را تضعیف خواهد کرد. این حقوقدان با بیان اینکه هیئت عمومی با حضور 100 قاضی برجسته در تخصص اداری بدون حاشیه‌سازی و شبهه‌افکنی رأی را صادر کرده، گفت: بهتر است دولت و قوه مجریه که امروز ریاست آن توسط یک قاضی عالی رتبه اداره می‌شود با اطلاع از جایگاه هیئت عمومی دیوان و آشنایی با دغدغه این قضات متعهد به نظام اسلامی به آرای قضایی همکاران خود تمکین کند.

اعلام آغاز به کار گشت‌های خودرویی و پیاده برای برخورد با پوششِ خارج از عرف

سردار سعید منتظرالمهدی،‌ سخنگوی فراجا گفت: پلیس در پی مطالبات مردمی و خواستگاه گروه‌ها و نهاد‌های مختلف اجتماعی و همچنین تأکید ریاست محترم جمهور و استقرار گشت‌های پلیس با هدف برخورد با هنجارشکنی‌های اجتماعیقوه قضائیه در چارچوب قانون به منظور بسط و گسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده ضمن تقدیر و تشکر از قاطبه دختران و بانوان کشور عزیزمان ایران که با رعایت هنجار‌های اجتماعی و پوشش متعارف بر آرامش روانی جامعه کمک می‌کنند، از یوم جاری با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام ماموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

کنایه مسیح مهاجری به ماجرای موقوفه جنجالی

مهمترین خبرهای ۲۶ تیر ۱۴۰۲

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: فکر نکنید صبر مردم بی‌پایان است. از روزی بترسید که لشکر گرسنگان علیه شما قیام کنند. اگر به رسالت دینی و قانونی خود که خدمت به محرومین و اجرای عدالت است عمل نمی‌کنید، لااقل برای بقاء خودتان و حکمرانی‌تان فکری بکنید… مردم ما اگر احساس کنند کشورشان ثروتی ندارد و همه باید با فقر زندگی کنند، حاضرند تقسیم عادلانه فقر را هم بپذیرند. آنچه مردم حاضر نیستند تحمل کنند تبعیض است. مردم نمی‌پذیرند در کشوری با اینهمه ثروت و امکانات، عده‌ای به آلاف و الوف برسند و میلیون‌ها خانواده شاهد تقسیم فقر میان خودشان باشند. این، حق مردمی که در کشوری ثروتمند زندگی می‌کنند نیست.

برای مصادق بدحجابی جرم‌انگاری صورت گرفت

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون، مصادیق بدحجابی و کشف حجاب هر یک مشخص و بین ترویج بدحجابی، برهنگی و بی‌عفتی تفکیک قائل شدیم. عضو کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: براساس مصوبه کمیسیون برای هریک از مصادق بالا، جرم‌انگاری صورت گرفت و متناسب با جرم، جریمه در نظر گرفته شد.
برخی مادران باحجاب به دخترشان حق می‌دهند که بدحجاب باشد
محمدجواد نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان می گوید الان خیلی از این بدحجاب‌ها، مادران باحجابی دارند که به دخترشان حق می‌دهند بدحجاب باشند. بهانه برخی این است که زیبایی دختر دیده شود و برایش خواستگار بیاید! همین مادر را اگر چادر از سرش بردارید، سکته می‌کند! چرا؟ چون عادت کرده ‌است‌ و حجاب انتخاب او نیست. ما باید حجاب را تبدیل کنیم به انتخاب؛ دختران جوان ما باید برسند به این انتخاب.

دستگیری بازیگر تلویزیون به دلیل «تهدید ماموران پلیس»

محمد صادقی ، بازیگر دیروز با انتشار فیلمی از خود ماموران پلیس را تهدید کرده بود که صبح امروز ماموران اطلاعات تهران برای دستگیری او راهی خانه اش در شرق تهران شدند. این فرد وقتی متوجه حضور ماموران را داشت قصد داشت خود را از طبقه سوم به پایین پرت کند که با حضور امدادگران آتش نشانی و مقام قضایی از تصمیم خود منصرف و دستگیر شد.

تراز دریاچه ارومیه به پایین‌ترین سطح در ۶۰ سال گذشته رسید

مهمترین خبرهای ۲۶ تیر ۱۴۰۲

کاهش تراز دریاچه و رسیدن آن به پایین‌ترین اندازه در ۶۰ ساله گذشته براساس این پژوهش تازه درحالی است که همین دو هفته پیش و در ۱۳ تیر امسال دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که حالا استاندار آذربایجان غربی است، گفته بود که «بسیاری از تالاب‌هایی که سالیان سال خشک شده بود احیا شد و نشاط اجتماعی خوبی را شاهد هستیم.»

آمریکا: به هیچ توافق واقعی با ایران بر سر مساله هسته‌ای نزدیک نیستیم

سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکادر مورد اینکه آیا آمریکا به تفاهمی با ایران برای آزادی چهار آمریکایی زندانی در ایران رسیده یا نه، گفت: «ما بسیار سختکوشانه تلاش کرده‌ایم آزادی چهار آمریکایی به طور ناعادلانه بازداشتی در ایران را تضمین کنیم؛ از روزی که بایدن به قدرت رسید چنین کرده‌ایم. در تلاش برای دستیابی به توافقی که موجب آزادی آنها شود، با ایران به طور غیرمستقیم در ارتباط بوده‌ایم. تا کنون به تفاهمی نرسیده‌ایم که موجب آزادی آنها شود. به تلاش در این زمینه ادامه می‌دهیم. امیدوارم آن را تحقق ببخشیم. اما متاسفانه امروز هیچ چیزی برای اعلام کردن ندارم

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس