مهمترین خبرهای 28 اردیبهشت 1402

31
0
مهمترین خبرهای 28 اردیبهشت 1402

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 28 اردیبهشت 1402 بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 28 اردیبهشت 1402

سطح دریای خزر به شدت پایین رفته

غلامرضا مرحبا عضو هیات نمایندگان استان گیلان اظهار داشت: بیشتر کشاورزان برای آبیاری از سد سفیدرود و غرب استان از آبگیر‌ها و منابع آبی محلی و چاه‌ها به طور سنتی استفاده می‌کنند، در کل اوضاع آب گیلان خوب نیست و ما باید از منابع محدود به خوبی استفاده کنیم. وی افزود: علاوه بر آن سطح آب خزر به شدت پایین رفته و دریا عقب‌نشینی کرده است، در گذشته حتی آب وارد خانه‌های مردم می‌شد و در برخی ماه‌های سال مردم در معابر با قایق تردد می‌کردند، اکنون پایه‌های اسکله‌ها نشان می‌دهد که سطح آب پایین رفته همه این‌ها بیانگر یک هشدار برای آینده است .

رئیسی: شبکه ملی اطلاعات باید تسریع یابد و به سرانجام برسد

مهمترین خبرهای 28 اردیبهشت 1402

ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور گفت: در شبکه ملی اطلاعات تا قبل از دولت سیزدهم، ۲۳ درصد رشد داشتیم اما اکنون به ۶۰ درصد رسیده‌است. شبکه ملی اطلاعات به میزانی که از دقت آن کاسته نشود باید تسریع یابد و به سرانجام برسد.

سانسور نام پرویز پرستویی در برنامه مهران مدیری

شکیب شجره بازیگر سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری، به روایت حضورش در برنامه دورهمی مهران مدیری پرداخت و برخی از مواردی که گفته و سانسور شده است را فاش کرد. پرویز پرستویی بعد از افشاگری شکیب شجره در مصاحبه با تی وی پلاس درباره سانسور اسمش در برنامه دورهمی نوشت: «آقای شکیب شجره عزیز، بازیگر خوب و دوست داشتنی، مصاحبه شما رو با عنوان اسم بنده که در «دورهمی» سانسور شد را دیدم، اصلا” شاخ در نیاوردم، چون مجری دورهمی را خوب می‌شناسم، چندین بار از بنده دعوت شد و تمایلی به شرکت در این برنامه نداشتم، خوب این سانسور اسم خیلی غیرعادی نیست!»

جواد مرندی، میلیونر ایرانی به پولشویی در انگلیس متهم شد

جواد مرندی، میلیونری که بصورت گسترده‌ای در امور خیریه و کمک به حزب محافظه‌کار انگلیس فعال بوده، متهم به دست داشتن در یکی از بزرگترین پرونده‌های پولشویی این کشور شده است. این تاجر که هم‌زمان صاحب‌ امتیاز «مک دونالد»، بزرگترین شرکت فست فود زنجیره‌ای جهان در آذربایجان است، متهم شده که ده‌ها میلیون دلار «پول کثیف» شرکت‌های متعلق به اولیگارشهای آذربایجانی به حساب او واریز شده است.

تکذیب کاهش نظارت آژانس بر ایران

اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران ادعای خبرگزاری بلومبرگ برای کاهش نظارت ها را رد کرد و در رابطه با برقراری مذاکرات گفت: روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار است و در حال تدوام است.

تکذیب اعدام ۳ متهم پرونده خانه اصفهان

مهمترین خبرهای 28 اردیبهشت 1402

خبرگزاری میزان خبرگزاری قوه قضاییه نوشت: رسانه‌های معاند و بازو‌های رسانه‌ای وابسته به آن‌ها در سطح وسیع اقدام به انتشار خبر‌هایی در رابطه با اجرا حکم مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی ۳ متهم پرونده خانه اصفهان که به اعدام محکوم شده‌اند، کرده‌اند. براساس پیگیری‌های انجام شده، اجرا حکم این ۳ نفر در بامداد فردا صحت ندارد.

فک پلمب مطب پزشک مشهدی

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطب پزشک متخصصی که طبق ادعاها بخاطر خودداری از ویزیت بانوی محجبه در مشهد مهر و موم شده بود، روز چهارشنبه فک پلمب شد.

چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم که فقط به آن نگاه می‌کنیم

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه نخست ایران در ذخایر نفتی دنیا و جایگاه چهارم کشورمان در زمینه گاز، تصریح کرد: چند هزار میلیارد دلار دارایی در حوزه نفت داریم که فقط به آن نگاه می‌کنیم و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌بریم.

شهریه مدارس برای دبستان به ۶۰میلیون تومان رسیده

مهمترین خبرهای 28 اردیبهشت 1402

تسنیم نوشت: شهریه‌های درخواستی برخی مدارس غیرانتفاعی برای مهر ۱۴۰۲ با افزایش قابل‌توجه همراه بوده و همین موضوع موجب شگفتی و البته سردرگمی خانواده‌ها شده است؛ برخی مدارس شهریه ۶۰، ۵۳ و ۵۰ میلیون تومانی برای ثبت‌نام در دبستان دارند!. در حالی که پیش از این شهریه دوره متوسطه به ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومان می‌رسید، اما هم‌اکنون شهریه دوره ابتدایی رکورد عجیبی زده است.

پوتین: راه‌آهن رشت-آستارا با کانال سوئز رقابت می‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه، در یک ارتباط ویدئویی، ناظر امضای قراردادی برای تامین مالی و ساخت خط آهنی در ایران بودند. به گزارش رویترز، روسیه می‌گوید این مسیر می‌تواند با کانال سوئز به عنوان یک مسیر تجاری بزرگ جهانی، رقابت کند. پوتین گفت: «شریان حمل و نقل منحصر به فرد شمال-جنوب، که راه آهن رشت-آستارا بخشی از آن خواهد شد، کمک می‌کند که جریان ترافیک جهانی تنوع قابل توجهی پیدا کند.»

سردار رادان: در بحث حجاب سعی‌کردیم نگاه برخوردی را از شرعی به قانونی تبدیل کنیم

فرمانده فراجا با بیان اینکه حفظ و ارتقاء شأن پرسنل فراجا یکی از مأموریت‌هایی است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: پلیس برای مردم، خدمتگزار و برای مجرمان، مقتدر است. وی با بیان اینکه پلیس برای مردم خدمتگزار و برای مجرمان، مقتدر است، گفت: در بحث حجاب و عفاف سعی‌کردیم نگاه برخوردی را از شرعی به قانونی تبدیل کنیم.

برای واردات نهاده دامی، هزار میلیارد تومان از مردم دریافت شد، اما کالایی وارد نشد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بررسی پرونده‌های‌ فساد اقتصادی گفت: برای نمونه در یک فقره در نتیجه یک ارتباطات ناصحیح با یک شرکت، برای واردات میلیون‌ها تن نهاده دامی، بیش از هزار میلیارد تومان از مردم دریافت شده بود، اما کالایی وارد کشور نشده بود.

شرکت‌های دولتی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی محصولاتشان را با دلار تلگرامی می فروشند

محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شرکت‌هایی که محصولاتشان را با دلار تلگرامی میفروشند، متعلق به دولت، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرای فرمان امام هستند. محسن زنگنه اظهار کرد: علت گرانی خودرو این است که فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها محصولاتشان را ۹۰۰ درصد گران‌تر و با دلار تلگرامی به خودروسازان میفروشند، نمی شود بگوییم خودرو فقط ۲۰ درصد گران شود.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس