درگیری کارگران کارخانه ساخت آیفون با پلیس چین

76
0
درگیری کارگران کارخانه ساخت آیفون

براساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، کارگران فاکسکان، در بزرگترین کارخانه تولید آیفون آن در شهر ژنگژو چین، اعتراض کرده‌اند. اعتراضات پس از آن آغاز شد که کارگرانی که هفته‌ها در قرنطینه به سر می‌بردند، متوجه شدند که پرداخت پاداش آن‌ها به تعویق خواهد افتاد. فاکسکان ضمن عذرخواهی از کارگران گفت که در حال حل و فصل کردن اختلافات با آن‌ها است. در این خبر به بررسی درگیری کارگران کارخانه ساخت آیفون می پرازیم.

درگیری کارگران کارخانه ساخت آیفون

ویدیوهایی که به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است، صدها کارگر فاکسکان را نشان می‌دهد که در حال یک راهپیمایی اعتراضی هستند و در این بین با پلیس و برخی افراد با لباس‌های هزمت درگیر می‌شوند. در برخی ویدیوها، کارگران نسبت به غذایی که به آن‌ها داده شده و در برخی دیگر، به دلیل عدم پرداخت پاداش‌های وعده داده شده اعتراض می‌کنند.

درگیری کارگران کارخانه ساخت آیفون
کارگران فاکسکان

طبق گزارش وال استریت ژورنال، کنترل‌های شدید مربوط به کووید فاکسکان، کارمندان آن را منزوی کرده و آنها مجبور هستند تا در کارخانه زندگی و کار کنند تا از شیوع بیشتر در ژنگژو جلوگیری شود. از ماه اکتبر، بسیاری از این کارگران به دلیل این مشکلات فرار کرده‌اند که همین امر باعث شده تا فاکسکان پاداش‌هایی مانند حقوق بالاتر را برای حفظ آنها وعده بدهد.

کارخانه ژنگژو بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون فاکسکان با حدود 200 هزار کارگر است. فاکسکان حدود 70 درصد از آیفون‌هایی که اپل می‌فروشد را مونتاژ می‌کند و اخیرا به دلیل محدودیت‌های ناشی از کووید، برای نگه داشتن کارمندان در محل با مشکل مواجه شده است. با این وجود، اپل ماه گذشته گفته بود که نمی‌تواند به اندازه نیاز بازار، آیفون 14 پرو تولید کند.

عذرخواهی فاکسکان

به گزارش رویترز، تامین کننده اصلی اپل، اعلام کرد که یک «خطای فنی» هنگام استخدام نیروهای جدید در کارخانه تولید آیفون پیش آمده و از کارگران عذرخواهی کرد. فاکسکان در بیانیه‌ای با اشاره به استخدام کارگران جدید گفت:

«تیم ما در حال بررسی این موضوع بوده و متوجه یک خطای فنی در طول فرایند پذیرش سازمانی شده است. بابت خطای ورودی در سیستم کامپیوتری پوزش می‌خواهیم و تضمین می‌کنیم که همان مبلغ توافق شده پرداخت خواهد شد.»

یکی از منابع آگاه فاکسکان به رویترز اعلام کرد که اعتراض‌ها اکنون متوقف شده و شرکت در حال برقراری ارتباط با کارکنانی است که درگیر اعتراضات کوچک‌تر بوده‌اند. به گفته این شخص، شرکت برای حل اختلاف با کارمندان به «توافق‌های اولیه» دست یافته و تولید کارخانه ادامه پیدا کرده است.

منبع : 9to5mac

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس