آموزش باز کردن قفل آیفون | چگونه گوشی آیفون خود را پیدا کنیم ؟

58
0
آموزش باز کردن قفل آیفون

آیا به تازگی یک گوشی آیفون پیدا کرده اید؟ در این مقاله آموزش باز کردن قفل آیفون گم شده و بازگرداندن آن به صاحب اصلی و قانونی آن بیان شده است.

آموزش باز کردن قفل آیفون 

نگهداری از چیزی که متعلق به شما نباشد کار درستی نیست و حتی دزدی به حساب می آید.

با این حال ممکن است چگونگی پیدا کردن صاحب دستگاه برای شما دشوار باشد. خوشبختانه، چند راه حل وجود دارد که می توانید برای بازگرداندن دستگاه به صاحب آن ، امتحان کنید.

تلاش برای بازکردن قفل مدل‌های جدید آیفون، برای کسی غیر از مالک آن بی‌فایده است.

بنابراین اگر آیفون گمشده ای را پیدا کردید، چه کاری باید انجام دهید.

آیا گوشی آیفون شارژ دارد؟

شارژر بخرید یا قرض بگیرید و دستگاه را روشن و در حال شارژ نگه دارید.

وقتی آیفون گم شده ای را پیدا کردید، ابتدا باید این موضوع مهم را بررسی کنید. باتری‌های گوشی‌های هوشمند چندان جالب نیستند، بنابراین در بیشتر مواقع، یک دستگاه گمشده در بهترین حالت یک روز فرصت دارد تا باتری آن تمام شود. اگر شارژر مناسبی برای آن دارید میتوانید از آن استفاده کنید.

 برای اینکه آیفون همچنان کار کند، ابتدا باید آن را شارژ کنید. اگر خودتان آیفون ندارید، یا باید یک شارژر قرض بگیرید یا یک کابل بخرید.

آیا قفل یا رمز عبور دارد؟

 یک گذرواژه احتمالی را بررسی کنید، اما این کار را زیاد تکرار نکنید. اگر موفق به باز کردن آن شدید باید، گزارش تماس و Apple ID ثبت شده را برای جزئیات تماس بررسی کنید.

هنگامی که آیفون راه اندازی شد، یک صفحه قفل خواهید دید. با فشار دادن دکمه هوم یا کشیدن انگشت از پایین صفحه به بالا – بسته به مدل آیفونی که پیدا کرده اید – به احتمال خیلی زیاد از شما یک رمز عبور، تاچ آیدی یا Face ID می خواهد.

 اما احتمال کمی هم وجود دارد که قفل گوشی باز شود. این به این معنی است که مالک رمز عبوری تنظیم نکرده است، کاری که همه دارندگان گوشی های هوشمند باید انجام دهند. اگر دستگاه رمز عبور دارد، برای باز کردن قفل آن استرس نداشته باشید.

آموزش باز کردن قفل آیفون
آموزش باز کردن قفل آیفون

اگر قفل گوشی باز شود، دو گزینه برای دریافت اطلاعات در اختیار دارید. اولین مورد این است که برنامه تنظیمات را باز کنید و نام کاربر را در بالای صفحه انتخاب کنید تا آدرس ایمیل ثبت شده Apple ID و شماره تلفن همراه او را ببینید. سپس می توانید ایمیلی ارسال کنید یا با مالک تماس بگیرید و به او اطلاع دهید که دستگاه او نزد شما است.

 مورد دوم این است که بهPhone > Recents بروید و گزارش تماس ها را بررسی کنید.  شما می توانید یک مخاطب مناسب برای تماس پیدا کنید تا به آنها اطلاع دهید که این آیفون را پیدا کرده اید.  همچنین باید بتوانید نام مالک را در بالای فهرست مخاطبین پیدا کنید.

برای اطلاعات بیشتر به Medical IDنگاه کنید.

آموزش باز کردن قفل آیفون
آموزش باز کردن قفل آیفون

حتی با آیفون قفل شده نیز می توانید به ویژگی Medical ID دسترسی پیدا کنید.

 اگر همچنان به دنبال صاحب آیفون گمشده هستید، ویژگی Medical ID را امتحان کنید.  در حالی که هدف اصلی آن ارائه اطلاعات مهم پزشکی در مواقع اضطراری است، همچنین می تواند سرنخ های بیشتری در مورد هویت مالک به شما ارائه کند.

برای دسترسی به عملکرد  Medical ID، در هر iPhone  در صفحه قفل و در سمت چپ پایین صفحه، گزینه Emergency را انتخاب کنید.  سپس یک صفحه شماره گیری را روی صفحه خواهید دید.  در پایین سمت چپ آن صفحه، Medical ID را انتخاب کنید.

 اگر مالک این ویژگی را فعال کرده باشد، نام او و اطلاعات بیشتری درباره او مشاهده خواهید کرد.  امیدوارم که به شما کمک کند مالک را پیدا کنید.

آیا گوشی در وضعیت Lost Mode است؟

به دنبال یک پیام بگردید و با استفاده از جزئیات ارائه شده، با مالک تماس برقرار کنید.

امکان استفاده از آیفون یک نفر برای کسی غیر از مالک آن بی فایده است، مشروط بر اینکه Find My iPhone فعال باشد.  این حالت از به کارگیری آیفون حتی پس از بازنشانی نرم افزار نیز جلوگیری می کند و همین ویژگی به مالک قانونی اجازه می دهد دستگاه گم شده خود را ردیابی کند.

آموزش باز کردن قفل آیفون
آموزش باز کردن قفل آیفون

اگر iPhone در حالت گمشده قرار گرفته باشد، به این معنی است که مالک به iCloud.com وارد شده و دستگاه را به عنوان گمشده علامت‌گذاری کرده است.  شما باید پیامی را ببینید که به شما در این مورد اطلاع می دهد، که باید شامل یک شماره تماس یا آدرس ایمیل باشد که می توانید از آن برای یافتن مالک استفاده کنید.

 اگر گوشی به اینترنت وصل شود، موقعیت مکانی تلفن را از طریق iCloud برای مالک ارسال می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، اگر آیفون دارید، قطعا باید Find My iPhone را در دستگاه خود درSettings > [Name] > Find My  فعال کنید.

از Siri  کمک بگیرید.

 چه کنیم: برای یافتن اطلاعات مکان مالک، سیری را به کار بگیرید.

به شرط دسترسی تلفن به اینترنت، سیری می تواند کارهای زیادی انجام دهد حتی اگر دستگاه قفل باشد. با این حال، این فقط در صورتی کار می کند که وقتی گوشی را پیدا کردید، آن را روشن کرده باشید.

 پس ازrestart، سیری غیرفعال می شود تا زمانی که دوباره قفل آن را باز کنید.  با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Home یا دکمه Side، سیری فعال می شود و به شما فرصتی می دهد تا برای  پیدا کردن مالک سؤالی بپرسید.

آموزش باز کردن قفل آیفون
آموزش باز کردن قفل آیفون

چند ایده که می توانید امتحان کنید عبارتند از:

 “به همسرم زنگ بزن” یا شوهر، مادر، پدر، رئیس و غیره.

 “Read my call log”باعث می شود یک تماس اخیر را به شما نشان دهد، بنابراین می توانید از سیری بخواهید که با مخاطب تماس بگیرد (بر اساس نام).

 “آخرین پیام من را بخوان” نام مخاطب و همچنین محتوای پیام را ارائه می دهد.

 “این آیفون متعلق به چه کسی است؟” باید نام ذخیره شده در ورودی تماس مالک را به شما نشان دهد.

 «آدرس ایمیل من چیست؟» یا شماره تلفن، آدرس توییتر و غیره را امتحان کنید.

متأسفانه سیری محدودیتی در ارائه میزان و نوع اطلاعات قبل از زدن رمز عبور دارد.  به عنوان مثال، سیری بدون باز کردن قفل دستگاه، آدرس ایمیل مالک را فاش نمی کند.  به این ترتیب، درخواست از سیری برای تماس با یک مخاطب، ممکن است اقدام هوشمندانه تری باشد.

عکس بگیرید

آموزش باز کردن قفل آیفون
آموزش باز کردن قفل آیفون

از اطلاعات تماس خود عکس بگیرید تا به صورت آنلاین همگام‌سازی شود.

 بسیاری از کاربران آیفون، iCloud Photos را فعال کرده اند.  این ویژگی هر عکس و ویدیوی گرفته شده توسط دستگاه‌هایی را که از Apple ID شما استفاده می‌کنند در iCloud ذخیره می‌کند.  که به شما امکان می دهد با همان Apple ID به تصاویر خود در هر دستگاه iOS یا Mac دسترسی داشته باشید.  این یک مزیت بزرگ برای بازگرداندن آیفون گمشده به مالک آن است.

برای گرفتن عکس یا ویدیو نیازی به باز کردن قفل آیفون ندارید.  در صفحه قفل، نماد دوربین را انتخاب کنید یا برای دسترسی به دوربین، انگشت خود را از راست به چپ بکشید.  سپس می توانید عکس بگیرید.  بهترین ایده این است که از اطلاعات تماس خود عکس بگیرید.

 بدین ترتیب هر عکسی که میگیرید به حساب iCloud Photos مالک ارسال می‌شود و آن‌ها آن را در دستگاه دیگری که استفاده می‌کنند مشاهده خواهند کرد.

پیدا کردن شماره مالک از طریق سیم کارت

 اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد، ممکن است بخواهید سیم کارت مالک را بیرون بیاورید و شرکت مخابراتی و شماره چاپ شده روی سیم کارت را یادداشت کنید.  سپس می توانید با شرکت مخابراتی تماس بگیرید، شماره را به آنها بگویید، سپس آنها ممکن است بتوانند با تماس به صاحب تلفن ، برای بازگرداندن دستگاه به شما کمک کنند.

پس از امتحان همه این گزینه‌ها، بهترین کار این است که آن را به نزدیک ترین ایستگاه پلیس در حوالی جایی که دستگاه را پیدا کرده اید ببرید.  توضیح دهید که تلفن را پیدا کرده‌اید و سعی کرده‌اید با مالک آن تماس برقرار کنید، اما موفق نشده اید.

 یک آیفون پیدا کرده اید؟ سعی کنید تماس برقرار کنید یا آن را تحویل دهید.

اگر آیفون گم شده ای پیدا کنید، Activation Lock از استفاده از آن جلوگیری می کند.  تا زمانی که آن را در اختیار دارید، مانند این است که یک شی بی مصرف در اختیار دارید.  پس انتظار نداشته باشید از آیفونی که پیدا کرده اید استفاده کنید.  علاوه بر این، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای بازگرداندن آیفون گمشده به صاحبش استفاده کنید.

با این حال، اگر صاحب یک گوشی اندروید هستید و می خواهید مطمئن شوید که میتوانید تلفن خود را به راحتی پیدا کنید، می توانید از برنامه های مختلف ضد سرقت اندروید برای محافظت از دستگاه خود استفاده کنید. امیدواریم مواردی را که توصیه و بررسی کردیم مورد پسند شما قرار گیرد.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس