بررسی سریال ارباب حلقه ها | تحلیل سریال The Lord of the Rings

100
0
سریال ارباب حلقه ها

سریال چند فصلی آمازون  که از فیلم سه قسمتی “ارباب حلقه ها” اقتباس شده است، به زودی در نیوزلند اکران خواهد شد. آمازون با ساخت سریال ‌هایی مانندFleabag  وMarvelous Mrs Maisel  به یکی از غول‌ های عرصه ساخت سریال تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی سریال ارباب حلقه ها می پردازیم.

مقالات مرتبط:

انیمه ارباب حلقه ها | زمان اکران انیمیشن The Lord of the Rings

آشنایی با بهترین سرور های ماینکرافت ( Minecraft ) در سال 2022

سریال بازی تاج و تخت می‌تواند جان اسنو را به جایی برساند

بررسی سریال ارباب حلقه ها

ابتدا در سال 2017 خبری جدید رسید، اخبار و گمانه زنی های مربوط به این نمایش شروع شد. در ماه‌ های اخیر، 20 بازیگر جدید به این پروژه پیوستند و خلاصه‌ ای از سریال توسط TheOneRing.net  گزارش شد. در آن خلاصه، تایید می‌کند مکان هایی که در سریال گنجانده می‌شوند، نومنور، کوه‌های مه‌آلود و پایتخت الف ها لیندون، هستند. داستان در عصر دوم تالکین، یعنی هزاران سال قبل از وقایع «هابیت» اتفاق می‌افتد.

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

هنوز هیچ تریلر یا تاریخ دقیقی برای انتشار این سریال اعلام نشده است، اما جزئیات دیگری درباره این سریال منتشر شده است. شگفت انگیزترین آنها چیست؟ هزینه کل ساخت فصل اول سریال 450 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. (برای مقایسه، تخمین زده می‌شود که یک فصل از «بازی تاج و تخت» ۹۰ میلیون دلار یا حدود ۱۵ میلیون دلار برای هر قسمت هزینه داشت.) طبق گزارش نشریه نیوزلند Stuff، این مبلغ با مالیات ۱۶۰ میلیون دلاری نیوزلند محاسبه شده است. فیلمبرداری در کشور نیوزلند شامل مالیات میشود و با اضافه کردن آن به هزینه ساخت، مبلغی در حدود نیم میلیارد دلار به دست می‌آید.

IndieWire  لیستی از 11 جزییات دیگر که باید در مورد سری آینده بدانیم گردآوری کرده است. در ادامه هر چیزی که باید درباره سریال «ارباب حلقه‌ها» آمازون بدانید آمده است.

سریال هم اکنون در حال تولید است

جاده طولانی و پر پیچ و خم تولید «ارباب حلقه ها» در سال 2017 شروع شد و هنوز ادامه دارد.

مانند بیشتر برنامه‌ های تلویزیونی هالیوود، تولید سریال «ارباب حلقه‌ ها» آمازون در اوایل سال 2020 به دلیل همه‌ گیری ویروس کرونا متوقف شد. این تعطیلی یک ماه پس از شروع فیلم برداری سریال و پس از آنکه نیوزلند اقدامات حفاظتی مهاجرتی را برای محافظت از کشور در برابر ویروس کرونا اعمال کرد، از جمله 14 روز قرنطینه اجباری برای شهروندان و بازدید کنندگانی که وارد این کشور می‌شوند، رخ داد.

تولید این نمایش در اواخر سال 2020 از سر گرفته شد.

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

برای تازه کارها، این نمایش یک اثر حماسی است.

 احتمالا منبع و ماخذ اصلی داستان سریال را میدانید، اما اگر نمی دانید: مجموعه “ارباب حلقه ها” محصول آمازون بر اساس کتاب های J.R.R  است. مجموعه رمان فانتزی حماسی تالکین به همین نام ارباب حلقه هاست. رمان «هابیت» تالکین که در سال 1937 منتشر شد، ادامه ای بر «ارباب حلقه‌ها» شامل سه رمان است: «یاران حلقه» (منتشر شده در ژوئیه 1954)، «دو برج» (منتشر شده در نوامبر 1954)،  و “بازگشت پادشاه” (منتشر شده در اکتبر 1955).

هر دوی این داستان ها در دنیایی از موجودات افسانه ای مانند جادوگران، کوتوله ها، الف ها، اورک ها و البته هابیت ها رخ میدهد. سه گانه ی “هابیت” با هابیت نام‌آور بیلبو بگینز به یک سفر ماجراجویانه و خطرناک به دور از خانه اش در شایر میرود. در سفرهایش حلقه ی یگانه را پیدا کرد و با خود به خانه برد. «ارباب حلقه‌ ها» با بیلبو مسن ‌تر شروع می‌شود که حلقه را به پسر عموی کوچک ‌ترش فرودو می‌دهد، که پس از آن با کمک افراد دیگر، حلقه را در آتش کوه دووم در موردور از بین می‌برد. حلقه ی اصلی تنها در آن آتش از بین میرفت.

از زمان انتشار اولیه آنها، چندین اقتباس از “هابیت” و “ارباب حلقه ها” در تعدادی از رسانه ها (رادیو، تلویزیون، فیلم، تئاتر)، در هر دو فرمت لایو اکشن و انیمیشن وجود داشته است. اما مهم‌ تر از همه، هر دو سه گانه ی «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» در فیلم‌های لایو اکشن اصلی به کارگردانی پیتر جکسون برای نمایشگر بزرگ اقتباس شدند.

در مورد سریال آمازون، انتظار می‌رود این سریال داستان‌ های جدیدی را که قبل از اتفاقات فیلم «همراهان حلقه» است را، بررسی کند.

همانطور که گفته شد، شناخته شده ترین اقتباس ها از این رمان ها، فیلم های لایو اکشن به کارگردانی، کارگردان نیوزلندی پیتر جکسون بوده است. رویکرد جکسون به این سه گانه (در فیلم هایی که از سال 2001 تا 2003 منتشر شد) یک داستان موفقیت آمیز نقدی واقعی بود، با پایان یافتن سه گانه “ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه” که به دومین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد. در باکس آفیس بیش از 1 میلیارد دلار (پس از تایتانیک) به دست آورد و با «بن هور» و «تایتانیک» رکورد بیشترین جایزه اسکار را کسب کرد. در واقع، «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» در آن سال جوایز اسکار را پشت سر هم درو کرد و در تمام 11 رشته‌ ای که برای آن نامزد شده بود، برنده شد.

از مجموع 30 نامزدی اسکار دریافت شده در طول سه فیلم – در رده های مختلف از بهترین بازیگر تا بهترین فیلم – “ارباب حلقه ها” 17 جایزه را برد.

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

 تا به امروز، بازیگران «ارباب حلقه‌ها» شامل الیجا وود در نقش فرودو بگینز، ایان مک‌ کلان در نقش گندالف، لیو تایلر، ویگو مورتنسن، شان آستین، کیت بلانشت، جان ریس دیویس، بیلی بوید، دومینیک موناگان، اورلاندو بلوم،  کریستوپر لی، هوگو ویوینگ، شان بین، ایان هولم، و اندی سرکیس – همچنان محبوب هستند، زیرا وجود سری جدید به سوالاتی درباره حضور یا عدم حضور بازیگران قدیمی منجر می‌شود.

این سریال در واقع یک پیش درآمد برای فیلم های دیگر خواهد بود.

 زمانی که سریال آمازون در ابتدا معرفی شد، این فرض وجود داشت که بازگویی سه گانه کتاب ها باشد، درست مانند فیلم ها. اما پس از آن در ماه مارس، تایید شد که این سریال در واقع یک سریال پیش درآمد خواهد بود، با شایعاتی مبنی بر اینکه محوریت آن بر روی یک آراگورن جوان (با بازی ویگو مورتنسن) خواهد بود. با این حال، پیش از تایید، نقشه ‌های سرزمین میانه که توسط پروفایل رسمی توییتر «ارباب حلقه‌ ها» آمازون ارسال شده بود، سرزمین ‌هایی را نشان می‌داد که مدت‌ ها قبل از وجود داشته‌اند.

پس سریال آمازون در واقع در دوران دوم سرزمین میانه اتفاق می افتد.

 برای اطلاع شما باید گفت که، رمان و سه گانه فیلم «هابیت» و «ارباب حلقه ها» هزاران سال پس از عصر دوم، در اواخر دوران سوم رخ می دهد. از سوی دیگر، عصر دوم به دلیل دوره زمانی است که سائورون (ارباب حلقه‌ها و جدایی ‌ناپذیر از عصر دوم) حلقه واحد را برای حکومت بر سایر حلقه ‌های قدرت ایجاد کرد. زمانی که اسمیگل با حلقه روبرو شد، برای بیش از 2000 سال گم شده بود.

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

 توجه داشته باشید که دوره دوم 3441 سال را در بر می‌گیرد.

 فصل اول برنامه آمازون گران ترین فصل یک سریال تلویزیونی خواهد بود که تا به حال تولید شده است. بودجه فصل اول 465 میلیون دلار است. جنیفر سالک، رئیس استودیوی آمازون، در ماه مه ۲۰۲۱ اظهار داشت که «بسیار مطمئن است» که این نمایش بینندگان مورد نیاز را جلب می‌کند تا بودجه ای که خرج شده، از طریق گیشه بازگردد.

در سال 2017، زمانی که خبر آمد آمازون حق «ارباب حلقه‌ ها» را در یک جنگ مناقصه در برابر نتفلیکس خریداری کرده است، رقمی که با آن به فروش گزارش شد، 250 میلیون دلار بود. این رقم به تنهایی آن را به گران‌ ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ تبدیل کرد، اما بعد ها، هالیوود ریپورتر گزارش داد که هزینه کل سریال به دلیل هزینه‌ های تولید (بازیگری، تهیه ‌کنندگان، جلوه‌ های بصری و غیره) بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود.

الیجا وود، بازیگر سه گانه فیلم «ارباب حلقه ها» در طی مصاحبه ای واکنش نشان داد و گفت: «این برای من دیوانه کننده است». سه گانه پیتر جکسون 2.92 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته شد در حالیکه مجموع بودجه هر سه فیلم 281 میلیون دلار بود.

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

برای یک سفر حماسی دیگر آماده شوید

 این قرارداد 250 میلیون دلاری برای «ارباب حلقه‌ها» با یک تعهد برای ساخت سریال پنج فصلی همراه بود. این مجموعه ۵ فصلی باید حداقل یک داستان کامل از ابتدا تا انتها را تضمین کند. این قرارداد همچنین اجازه ساخت سریال های اسپین آف بیشتری را میدهد، که می‌تواند به معنای پتانسیل بیشتر برای توصیف داستان سرزمین میانه باشد. در نوامبر 2019، Deadline  تأیید کرد که آمازون رسماً فصل دوم سریال را سفارش داده است و در دست ساخت است. بر اساس این گزارش، تمدید رسمی زودهنگام به این معنی است که زمان انتظار کوتاه تری بین انتشار دو فصل اول وجود خواهد داشت.

با این حال، این سریال ممکن است هرگز از دوران دوم خارج نشود، که باز هم 3441 سال طول می کشد‌. به گفته تام شیپی، مشاور تالکین و محقق “ارباب حلقه ها”، جورج تالکین از اعطای مجوز به آمازون برای فیلمبرداری غیر از عصر دوم امتناع کرده است تا تاریخچه عصر سوم را تغییر ندهد. اما می‌توانید شخصیت‌ های جدیدی اضافه کنید و سؤالات زیادی بپرسید، مانند: سائورون در این بین چه کرده است؟ او پس از شکست مورگوت کجا بود؟ از نظر تئوری، آمازون می تواند به دلخواه خود به این سؤالات پاسخ دهد، زیرا تالکین آن را توصیف نکرده است.»Shippey  توضیح داد: «اما نباید با چیزی که تالکین گفته بود مغایرت داشته باشد. این چیزی است که آمازون باید مراقب آن باشد. باید متعارف باشد، تغییر مرز هایی که تالکین ایجاد کرده است غیرممکن است.”

سریال ارباب حلقه ها
سریال ارباب حلقه ها

شیپی همچنین فاش کرد که 20 قسمت در فصل اول سریال وجود خواهد داشت.

در پشت پرده چه می گذرد؟

 در جولای 2018، اعلام شد که دو نویسنده جی‌دی پین و پاتریک مک‌کی «ارباب حلقه‌ها» را برای آمازون توسعه می‌دهند و به عنوان تهیه‌ کننده اجرایی و مجریان سریال حضور خواهند داشت. در حالی که این یک حرکت بزرگ رو به جلو از نظر توسعه سریال بود، شوکه کننده هم بود، به خصوص به دلیل مقیاس سریال. قبل از انتشار این خبر، صفحات IMDB  پین و مک‌کی خالی بود، مگر برای کار نویسندگی آنها در «پیشتازان فضا فراتر از آن». آبرامز یکی از تهیه کنندگان مطرحی بود که پین ​​و مک کی را برای این سمت پیشنهاد کرد.

از آن زمان، پین و مک‌کی همچنین فیلم ‌نامه «عاقبت پیشتازان فضا» و همچنین پیش‌نویس قبلی فیلم سینمایی «فلش گوردون» و فیلم «جنگل کروز» با بازی دواین جانسون «راک» را نوشته‌اند. نکته قابل توجه این است که آن‌ها فیلم ‌نامه‌ های زیادی نوشته‌اند که تولید نشده‌اند. از سال 1997 با هم در حال فیلم‌نامه نویسی هستند. ممکن است طرفداران هنوز پین و مک‌کی را نشناسند، اما آمازون کار آن‌ها را به اندازه‌ای قوی می‌داند که می‌توان آنها را نویسندگان اصلی قلمداد کرد.

سریال ارباب حلقه ها
ارباب حلقه ها

ج.ا. بایونا («یتیم خانه»، «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط کرده») به عنوان کارگردان دو قسمت اول این مجموعه ایفای نقش خواهد کرد. او همچنین به عنوان تهیه کننده اجرایی در کنار شریک سازنده اش بلن آتیانزا شناخته می شود.

علاوه بر پین، مک‌کی، بایونا و آتیانزا، تیم بزرگی در ساخت این مجموعه ی آمازون مشارکت دارند که عبارتند از: تهیه‌کننده جرایی لیندسی وبر ( لین کلاورفیلد)، بروس ریچموند (بازی تاج و تخت)  جین کلی (“امپراتوری تخته واک”)، و رئیس سابق برنامه نویسی ژانر آمازون، شارون تال یوگوادو. نویسنده و تهیه کننده اجرایی جنیفر هاچیسون “Breaking Bad”؛  نویسنده و تهیه کننده اجرایی جیسون کیهیل (“Sopranos”)؛ تهیه کننده و مشاور برایان کوگمن («بازی تاج و تخت») و استفانی فولسوم («داستان اسباب بازی 4»)؛  تهیه کننده ران ایمز (“هوانورد”)؛  نویسنده و تهیه کننده هلن شانگ (“هانیبال”).

به گفته جنیفر سالک، رئیس اتاق نویسندگان استودیو آمازون، «گروه در حال کار کردن هستند: «آنها در حال تولید مطالب واقعاً هیجان انگیز هستند. آنها در سانتا مونیکا هستند. شما باید از چنین فضایی عبور کنید و تمام پنجره های آنها بسته شده است. یک نگهبان است که بیرون می‌نشیند، و شما باید اثر انگشت داشته باشید تا وارد آنجا شوید، زیرا کار آنها محرمانه است.»

شارلوت براندستروم دو قسمت دیگر را کارگردانی خواهد کرد.

 شارلوت براندستروم که به عنوان کارگردان در سریال‌های The Witcher  و Jupiter’s Legacy  در نتفلیکس فعالیت می‌کرد، برای کارگردانی دو قسمت از سریال آمازون انتخاب شد.

من بسیار هیجان‌زده هستم که با دید J.D.  و Patrick  در سرزمین میانه سفر کنم و خودم را در دنیای نمادین J.R.R  تصور کنم. براندستروم در می 2021 در بیانیه‌ای گفت: حضور در نیوزلند برای همکاری با گروه  استعداد های خلاق استودیو آمازون، افتخار بزرگی است.

در مورد بازیگران چطور؟

 «ارباب حلقه‌ها» بودجه زیادی برای یک نمایش تلویزیونی دارد که به توضیح گروه بازیگران سریال متشکل از 39 استعداد است. هالیوود ریپورتر در ماه جولای گزارش داد که چارلز ادواردز («تاج»)، ویل فلچر («دختری که سقوط کرد»)، آملی چایلد ویلیرز («ماشین») و تازه وارد هالیوود، بو کسیدی، به این سریال پیوسته‌اند. اما جزئیات بیشتری در این مورد وجود ندارد.

با بازگشت به چند ماه قبل، طرفداران «ارباب حلقه‌ها» در دسامبر 2020 یک هدیه کریسمس زودهنگام دریافت کردند، زمانی که مجموعه‌ای از جزئیات درباره بازیگران سریال اعلام شد. آمازون اعلام کرد که 20 بازیگر به این سریال می پیوندند: سینتیا آدای رابینسون، ماکسیم بالدری، ایان بلکبرن، کیپ چپمن، آنتونی کرام، ماکسین کانلیف، تریستان گراول، سر لنی هنری، توسیتا جایاسندرا، فابیان مک کالوم، سایمون مرل، سایمون مرل.  پیتر مولان، لوید اوون، آگوستوس پریو، پیتر تایت، الکس تارانت، لئون وادهام، بنجامین واکر و سارا زوانگوبانی.

در مورد اخبار بازیگران حتی قدیمی ‌تر، در جولای 2019 گزارشی داده شد که مارکلا کاونا، بازیگر استرالیایی («پیک نیک در صخره آویزان») در نقش شخصیتی به نام تایرا در حال مذاکره برای سریال است. جزئیات دیگری در مورد این شخصیت ارائه نشده است، نه آمازون و نه نمایندگان کاونا واقعاً در مورد این خبر اظهار نظر نکردند. در واقع، کاونا به عنوان “بازیگر احتمالی” در IMDB  ذکر شده است.

اکتبر 2019، کولایدر از انتخاب یکی دیگر از بازیگران مهم و در عین حال محرمانه این سریال خبر داد، و آن را بازیگر انگلیسی ماکسیم بالدری («Years and Yearsا») اعلام کرد. در اواخر همان ماه، «ددلاین» انتخاب جوزف ماول را گزارش کرد. ددلاین اضافه کرد: «هیچ جزئیاتی در مورد شخصیت‌ ها فاش نشده است، اما گمان می‌رود که بازیگر انگلیسی، ماول، نقش شرور اصلی سریال، اورن، در مقابل قهرمان جوان بلدور و تایرا (کاونا) را بازی کند.»

در سپتامبر 2019، خبری  آمد که ویل پولتر بازیگر Black Mirror، Bandersnatch ، Midsommar ظاهراً برای نقش بلدور انتخاب شده است. با این حال در دسامبر 2019، Variety  گزارش داد که پولتر دیگر در این سریال حضور نخواهد داشت، زیرا در زمان ‌بندی اختلاف نظر وجود دارد. در همان ماه Deadline  گزارش دلد که Ema Horvath (Like.Share.Follow.)  به بازیگران پیوسته است. همچنین گزارش شد که مورفید کلارک «دراکولا» به عنوان یک گالادریل جوان (شخصیتی که کیت بلانشت در فیلم‌ بازی می‌کرد) به بازیگران پیوست.

آمازون همچنین فهرستی از بازیگران را در تور مطبوعاتی انجمن منتقدان تلویزیون زمستانی 2020 TCA  اعلام کرد: رابرت آرامایو، اوین آرتور، نازنین بنیادی، تام باج، مورفید کلارک، اسماعیل کروز کوردووا، اما هوروات، مارکلا کاونا، جوزف ماول، تیرو موهافی، تایرو موهافی،  سوفیا نوموت، مگان ریچاردز، دیلن اسمیت، چارلی ویکرز و دنیل ویمن. از میان اسامی گزارش شده قبلی، ماکسیم بالدری تنها نامی بود که در لیست قرار نگرفت. در نشست مطبوعاتی TCA  ورنون سندرز رئیس آمازون، گفت: “ما هنوز چند نقش کلیدی خالی برای ایفای نقش داریم.”

در شایر دوست داشتنی که می شناسید فیلمبرداری می شود

 مانند فیلم ‌های «ارباب حلقه‌ ها» و «هابیت» پیتر جکسون، فیلم‌ برداری «ارباب حلقه ‌ها» آمازون در نیوزیلند انجام می‌شود. همان ‌طور که پین ​​و مک‌کی در بیانیه‌ ای نوشتند: «هنگامی که به دنبال مکانی می‌گشتیم که بتوانیم زیبایی اولیه عصر دوم سرزمین میانه را زنده کنیم، می‌دانستیم که باید جایی با شکوه، با سواحل، کوه ها و جنگل‌ های بکر پیدا کنیم. همچنین مکانی برای استقرار مجموعه، استودیو های کلاس جهانی، و صنعتگران بسیار ماهر و با تجربه و سایر کارکنان نیاز داشتیم. ما خوشحالیم که اکنون می توانیم به طور رسمی نیوزلند را به عنوان خانه برای سریال هایمان بر اساس داستان هایی از J.R.R  تأیید کنیم.

با این حال، دکور ها برای این مجموعه جدید خواهند بود. بنابراین انتظار نداشته باشید که ظاهری کاملاً مشابه فیلم های پیتر جکسون داشته باشد.

تغییرات بازیگران 2021

 در 15 مارس، بازیگر استرالیایی تام باج در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که راه خود را از این سریال جدا کرده است. باج در شبکه های اجتماعی نوشت: «سلام عزیزان، با اندوه فراوان به شما می‌گویم از مجموعه تلویزیونی «ارباب حلقه ها» آمازون جدا شدم. «بعد از اینکه اولین قسمت ‌های فیلم‌برداری شده در سال گذشته را دیدم، آمازون تصمیم گرفت با شخصیتی که من در آن نقش‌آفرینی می‌کردم به سمت دیگری برود. باید از تیم خلاق به خاطر تشویقشان برای امتحان کاری که معتقدم جدید، هیجان انگیز و زیبا بود تشکر کنم.» معمایی که باقی می ماند که باج کدام شخصیت را به تصویر می کشد؟

منبع : indiewire

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس