آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام (AR) با Spark AR Studio

اینستاگرام جایی است که شما ساعت‌ها وقت خود را در آن صرف می‌کنید. در ادامه شما را با آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام (Ar) آشنا می‌کنیم.

92
0
آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام (Ar)

اینستاگرام جایی است که شما ساعت‌ها وقت خود را در آن صرف می‌کنید. هم برای تفریح و سرگرمی و هم جهت کار و درآمد زایی. و کلی قابلیت جالب در آن وجود دارد مانند نظرسنجی و برچسب تا تبلیغات و شکلک‌ها را شامل می‌شود. در ادامه شما را با آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام (AR) آشنا می‌کنیم.

قابلیت دیگری که جدیدا اضافه شده است، می‌تواند هر چیزی دوست دارید را به شما بدهد. فیلترهای AR در دسترس هستند تا به شما کمک کنند برند و صفحه خود را بیشتر در معرض دید قرار بدهید.

فیلتر AR اینستاگرام چیست؟

ساخت فیلتر اینستاگرام Ar

فیلترهای واقعیت افزوده (AR) جلوه‌های رایانه‌ای هستند که طراحی شدند تا بتوانید قابلیت‌هایی را که دوست دارید به عکس اصلی اضافه کنید. فیلترهای AR با باز کردن دوربین شما کار می‌کنند، یک لایه از تصاویری که دوست دارید را بر روی تصویر اصلی شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال، فیلتر Fresh AR Prince مانند Will’s Smith در نقش The Fresh Prince of Bel-air کار می‌کند.

فیلترهای Instagram AR در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند، اما امکان اضافه کردند فیلتر‌های شخصی تا به حال ممکن نبود. فیسبوک نرم افزار فیلتر AR خود را به نام Spark AR Studio منتشر کرد، با استفاده از این برنامه می‌توانید برای فیسبوک و اینستاگرام خود فیلتر طراحی کنید. علاوه بر این، SPARK AR Studio Player در Google play store برای دستگاه‌های اندروید، و نسخه IOS در APP STORE موجود است.

با استفاده از فیلتر‌ها می‌توانید کلاه ریش بر روی تصویر خود بگذارید و با تکان دادن گوشی جلوه‌هایی ایجاد کنید.

 SPARK Studio AR چیست؟

آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام

Spark AR Studio ابزاری است تا با آن بتوانید عکس‌ها و فیلم‌های خود را شخصی سازی کنید. شاید ساختن فیلترهای شخصی AR پیچیده به نظر برسد، SPARK AR Studio ساخته شده است تا فرایند را آسان کند. همچنین دارای ویژگی‌های hosting است. امروزه بسیاری از برنامه‌های کاربردی طراحی با پلتفرم وبسایت از قابلیت کشیدن و رها کردن drag and drop استفاده می‌کنند. در Spark AR Studio با استفاده از این قابلیت می‌توانید افزونه‌هایی را به عکس اصلی اضافه کنید و یا حرکتی در آن ایجاد کنید. مهم‌ترین قابلیت Spark AR Studio امکان سفارشی سازی آن است.

اضافه کردن اجسام و صدا برای ساخت فیلتر در این برنامه ممکن است. SPARK AR Studio شما را قادر می‌سازد فایل‌های صوتی مانند صدای خودتان را اضافه کنید و اجسام سه بعدی اضافه کنید. Spark AR Studio یک مجموعه رایگان از اجسام را در اختیار شما می‌گذارد تا از آن‌ها استفاده کنید.

هنگامی که فیلتر شما ساخته شد، اعلان AR HUB به شما کمک می‌کند فیلتر AR خود را ارسال کنید. روند ارسال فیلتر ممکن است روز‌ها طول بکشد و اگر فیلتر AR شما با سیاست‌های برنامه منطبق بود شما می‌توانید از آن استفاده کنید. با اعلان AR Hub همچنین می‌توانید ساختن این فیلتر جدید را در فیسبوک به دوستانتان اعلام کنید.

با دریافت نظرات از دنبال کنندگان می‌توانید بفهمید آیا نتیجه مورد علاقه شما را داشته است یا خیر، به این کار نتیجه تعاملی می‌گویند.

استودیو این امکان را برای شما ممکن ساخته است تا جلوه‌های ویژه‌ای که بر روی صورت اعمال می‌کنید را تا حد بالایی واقعی کنید و کیفیت را افزایش بدهید.

همگام سازی با حرکت: فیلترهای خود را می‌توانید ویرایش کنید تا هنگامی که صورت یا دوربین شما حرکت کرد تغییری در جلوه ایجاد نشود، و فیلتر بدون تغییر قرار داشته باشد.

World Effects

آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام Ar

این قابلیت به شما اجازه می‌‌دهد تا جلوه‌های مختلف را به یک فیلتر اضافه کنید سپس آن را در هر عکس یا فیلمی اجرا کنید. برای یک تجربه جالب می‌توانید جلوه‌هایی که در نظر دارید را بر اجسام محیط اطراف یا حتی وسایل نقلیه اجرا کنید.

با استفاده از قابلیت هواپیما می‌توانید محیط پشت خود را به کلی تغییر بدهید، و به شهر دیگری بروید.

جابجایی مردم به مکان‌های جدید یکی از ویژگی‌های هیجان انگیز مربوط به پس زمینه است که می‌تواند به تصاویر و فیلم‌ها اضافه شود. این جلوه‌ها تغییرات بسیار اساسی‌تری را اجرا می‌کنند که شما می‌توانید در ساخت فیلتر اینستاگرام از آن استفاده کنید.

Spark AR Studio همچنین دارای مجموعه‌ای قوی از محتوای آموزشی است. برای ساختن یا اضافه کردن هر ویژگی در برنامه فایل یادگیری قرار داده شده است تا استفاده از برنامه برای شما آسان‌تر شود. آن‌ها همچنین بخشی برای سوالات متداول قرار دادند، اگر مشکلی داشتید و آن در میان سوالات ذکر شده قرار داشت، می‌توانید از آن استفاده کنید.

ساخت فیلتر اینستاگرام با Spark AR Studio

ساخت فیلتر اینستاگرام (Ar)

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای شمایی که از کامپیوتر استفاده می‌کنید، نوشتیم. با این توضیحات به سادگی می‌توانید فیلتر‌های خودتان را بسازید. با آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام با ما همرا باشید.

مرحله ۱: دانلود Spark Ar Studio

Spark AR Studio یک برنامه دسکتاپ است به حجم ۴۶۴ مگابایت. در حالی که نسبتا کم حجم و ساده است، یک ابزار قدرتمند است که در عین قدرت و کیفیت، کار با آن بسیار ساده است. متاسفانه در حال حاضر فقط برای کاربران Mac و Windows در دسترس است، و کاربران لینوکس نمی‌توانند از آن استفاده کنند. اگر شما یک کاربر لینوکس هستید، با استفاده از برنامه Wine می‌توانید از آن استفاده کنید. برنامه Wine یک شبیه ساز است که امکان اجرای برنامه‌های ویندوز را بر روی دستگاه های لینوکس ممکن می‌کند. البته ما از wine استفاده نکردیم و نمی‌توانیم آن را تایید کنیم. امتحان این کار برای شما می‌تواند مفید باشد

مرحله ۲: پس از نصب برنامه، با محیط پلتفرم آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که زمان زیادی را برای یادگیری صرف کنید. با راهنمای ابتدایی می‌توانید در عرض ۵ دقیقه تقریبا با بیشتر محیط آشنا بشوید.

اگر به راهنمایی بیشتر نیاز دارید، به بخش آموزش بروید که در آن مجموعه‌ای از فایل‌های آموزشی را پیدا خواهید کرد. بخش شروع به کار شامل مبانی است که به شما کمک می‌کند به سرعت با ویژگی‌ها و نحوه کار SPARP AR Studio آشنا بشوید. همچنین شامل آموزش تشخیص و قرار دادن چهره در کادر و اضافه کردن برخی ویژگی‌های ابتدایی است.

مرحله ۳: نوع فیلتر AR که می‌خواهید ایجاد کنید را انتخاب کنید. برای مثال قصد داریم یک جسم با حالت فیزیکی ایجاد کنیم. گزینه 3D به شما کمک می‌کند تا جسم انتخاب شده را در یک محیط قرار بدهید و حالت سه بعدی داشته باشد.

برای شروع، بر روی پروژه انتخابی خود کلیک کنید، به یک صفحه به نام Viewport منتقل می‌شوید، و پروژه شما هم در آن قرار داده میشود.

نکته: اگر این اولین بار است که از Saprk AR استفاده می‌کنید، باید موافقت خود را با سیاست‌های شرکت اعلام کنید. Viewport ممکن است پیچیده باشد، اما به یاد داشته باشید اگر نیاز به کمک داشتید از بخش آموزش برای راهنمایی استفاده کنید. هنگامی که در Viewport هستید باید یک چیزی اضافه کنید. می‌توانید از کتابخانه رایگان برنامه چیزی را انتخاب و اضافه کنید. ما قصد داریم از کتابخانه AR برای وارد کردن چیزی استفاده کنیم. به کتابخانه بروید و چیزی را که می‌خواهید انتخاب کنید و بر روی دکمه Import from AR library کلیک کنید‌.

یک پنجره جدید با گزینه‌های مختلف باز خواهد شد. تصاویر سه بعدی را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

هنگامی که موردی که به نظرتان مناسب است را پیدا کرده‌اید، روی دکمه Import Free کلیک کنید. باید یک حساب SketchFab ایجاد کنید یا اگر حسابی دارید از آن استفاده کنید. برای وارد شدن به سیستم باید آدرس یکی از حساب‌های فیسبوک، توییتر یا ایمیل خود را وارد کنید.

اضافه کردن صدا

آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام با Ar

در کتابخانه AR، شما می‌توانید بر روی گزینه اضافه کردن صدا به فیلتر کلیک کنید. حتی می‌توانید یک صدا از یک کلیپ عادی را برای اضافه کردن به فیلتر انتخاب کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن جلوه ها در Viewport، زمان اضافه کردن جلوه‌ها است. عملکرد فیلتر، نتیجه انتخاب‌های شما در این مرحله است.

شما می‌توانید جهت تابش و مرکز نور را تغییر دهید تا بتوانید چیز‌هایی که اضافه می‌کنید را به شکل سه بعدی نمایش بدهید و واقع گرایانه‌تر به نمایش برسد. فعال کردن جلوه‌ها در دوربین‌های جلو، دوربین‌های عقب، و یا هر دو امکان دیگری است که می‌توانید اضافه کنید. می‌توانید عکس و فیلم خود را به صورت انیمیشن نمایش بدهید.

مرحله ۵: اثر جدید خود را آزمایش کنید

برای تست فیلتر جدید AR، می‌توانید فایل تست خود را به Instagram یا فیسبوک ارسال کنید. شما با این قابلیت می‌توانید متوجه بشوید که فیلتر شما چگونه کار می‌کند.

مرحله ۶: هنگامی که شما برای انتشار فیلتر AR خود آماده هستید، بر روی دکمه “آپلود” در گوشه پایین سمت چپ برنامه کلیک کنید. در این زمان می‌توانید در اینستاگرام از آن استفاده کنید.

فیلترهای AR برای انتشار تحت بررسی قرار خواهند گرفت. این روند می‌تواند چند روز طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که فیلتر شما با سیاست‌های Stock AR studio و اینستاگرام منطبق باشد. حال که با ساخت فیلتر اینستاگرام آشنا شدید پیشنهاد می‌شود، مقاله AR پزشکی را مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس