نحوه استفاده از صفحه کلید Haptic جدید در iOS 16

92
0
استفاده از صفحه کلید Haptic جدید در iOS 16

با فعال کردن بازخورد (feedback) Haptic هر بار که روی یک کلید می زنید، صفحه کلید آیفون خود را زنده کنید. استفاده از صفحه کلید Haptic جدید در iOS 16 به صورت کامل و جامع در این مقاله گفته شده است.

صفحه کلید Haptic Touch یکی از جالب ترین ویژگی های موجود در iOS 16 است. این نوع عملکرد صفحه کلید در دستگاه های اندرویدی رایج است و مدتی است که وجود داشته است و سرانجام اپل برای اولین بار آن را به آیفون ها اضافه کرد.

اگر کنجکاو هستید که درباره لمس لمسی(Haptic Touch) یا نحوه فعال کردن صفحه کلید لمسی در آیفون خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، این راهنما برای شما مناسب است.

Haptic Touch (لمس لمسی) چیست؟

Haptic Touch اساساً یک ارتعاش بسیار سریع است، مانند ضربه‌ای که باعث می‌شود دکمه‌های نرم‌افزاری احساس کنند که کلیک می‌کنند. آیفون‌ها برای مدتی از تغییرات Haptic Touch استفاده می‌کنند، با یک مثال قابل توجه از آن هنگام فشار دادن نماد چراغ قوه از صفحه قفل شما. هنگامی که این کار را انجام می دهید، احساس می کنید آیفون با یک ضربه به فشار انگشت پاسخ می دهد.

با یک صفحه کلید Haptic Touch ، می توانید هر زمان که کلیدی را فشار می دهید، این بازخورد (feedback) پاسخگو را از تلفن خود دریافت کنید. وقتی در حال تایپ هستید، در پاسخ احساس می‌کنید که تلفنتان ضربه می‌زند. این باعث می شود صفحه کلید زنده شود و در زیر انگشتان شما احساس پاسخگویی بیشتری داشته باشد.

ویژگی صفحه کلید Haptic Touch در iOS 16 جدید است، همراه با قابلیت ویرایش و عدم ارسال iMessages و استفاده از آیفون به عنوان وب کم.

چگونه صفحه کلید Haptic Touch را در آیفون خود فعال کنیم؟

اگر می خواهید صفحه کلید Haptic Touch در آیفون شما فعال شود، انجام این کار آسان است. به طور پیش فرض خاموش است، حتی برای کاربران جدید iOS 16.

برای فعال کردن صفحه کلید Haptic Touch به Settings > Sounds & Haptics > Keyboard Feedback بروید و Haptic را روشن کنید.

استفاده از صفحه کلید Haptic جدید در iOS 16
استفاده از صفحه کلید Haptic جدید در iOS 16

اکنون، هنگامی که در هر جایی از دستگاه خود تایپ می کنید، خواه یک پیام متنی یا یادداشت باشد، یک پاسخ Haptic Touch را احساس خواهید کرد.

آیا صفحه کلید Haptic Touch اینجاست؟

با انتشار صفحه کلید Haptic Touch توسط اپل تقریبا یک دهه پس از اولین بار در دستگاه های اندرویدی، اپل بسیار عقب بود. با این حال، به نظر می رسد که این ویژگی جدید در اینجا باقی مانده است. به هر حال، اکثر آیفون‌های جدید از قبل برای سازگاری با Haptic Touch طراحی شده‌اند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس