آموزش قرار دادن موزیک در اسپاتیفای (Spotify) | آپلود آهنگ در Spotify

170
0
قرار دادن موزیک در اسپاتیفای

اگر به دنبال افزایش مخاطب برای موزیک خود هستید، Spotify یک پلتفرم عالی است. شما قطعا برای آهنگ ‌سازی آهنگ های خود سختی ها و مشکلات زیادی را تحمل کرده اید. و اکنون به این فکر می کنید که چگونه آهنگ یا آلبوم خود را به دست مخاطبان برسانید. اگر یک هنرمند تازه کار هستید، در ادامه آموزش قرار دادن موزیک در اسپاتیفای (Spotify) آورده شده است.

مقاله های مرتبط:

نحوه دانلود موزیک از Spotify در آيفون

نحوه وصل اکانت اسپاتیفای به دیسکورد Discord

چگونگی انتقال پلی لیست اپل موزیک به اسپاتیفای

آموزش قرار دادن موزیک در اسپاتیفای (Spotify)

چرا باید موزیک خود را در Spotify قرار دهید؟

قبل از اینکه توضیح دهیم چگونه می توانید موزیک خود را در Spotify قرار دهید، اجازه دهید ابتدا با این شروع کنیم که چرا باید موزیک خود را در آنجا قرار دهید.

قرار دادن موزیک خود در Spotify مزایای زیادی برای شما به عنوان یک موزیسین دارد. اول، این کار شانس شما برای کشف شدن توسط کسی که عاشق چیزی است که شما خلق کرده اید و به این ترتیب بخواهد موزیک های بیشتری از شما بشنود را افزایش می دهد. این اولین قدم برای ایجاد دایره ی مخاطبان بزرگتر برای شما است.

ثانیا، از آنجایی که Spotify یک سرویس استریم است، پخش یک آهنگ در این پلتفرم برای شما حق امتیاز کسب می کند. هرچه افراد بیشتری به موسیقی شما گوش دهند، درآمد بیشتری کسب می کنید. و در نهایت، Spotify موزیک شما را در معرض مخاطبان گسترده تری قرار می دهد و شانس بیشتری برای به دست آوردن طرفداران و فالوورهای جدید به شما می دهد.

آنچه برای قرار دادن موزیک خود در Spotify نیاز دارید

قرار دادن موزیک در اسپاتیفای
قرار دادن موزیک در اسپاتیفای

فایل موزیکتان

این مرحله بدیهی است. فایل موزیک شما باید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد. تا اینجای کار، شما باید بدانید که چه کیفیت فایل و فرمتی را باید از توزیع کننده موزیک خود انتظار داشته باشید. سپس، آن را آماده کنید.

طرح روی جلد موزیک شما

این نیز باید آماده باشد. کار شما چه آلبوم، دمو یا تک آهنگ باشد، مطمئن شوید که طرح جلد کاملا مناسب و به جا باشد. و همچنین یک طرح با کیفیت قرار دهید.

متادیتای موسیقی شما

متادیتا، تمام اطلاعاتی است که به یک فایل موسیقی مربوط می شود. این اطلاعات شامل نام هنرمند، ترانه سرا، تهیه کننده، عنوان آهنگ، تاریخ انتشار، ژانر موسیقی، مدت آهنگ، عنوان آلبوم (اگر آلبوم است) و غیره است. مطمئن شوید که همه آنها را آماده و در دست خود دارید.

مراحل قرار دادن موزیک خود در Spotify

قرار دادن موزیک در اسپاتیفای
قرار دادن موزیک در اسپاتیفای

این سه مرحله را باید برای قرار دادن موزیک خود در Spotify انجام دهید.

  1. با یک توزیع کننده پیشنهادی Spotify ثبت نام کنید

شما نمی توانید موزیک خود را مستقیماً به عنوان یک هنرمند مستقل در Spotify قرار دهید. شما به یک توزیع کننده تایید شده نیاز دارید تا موزیک خود را روی این پلتفرم قرار دهید. دلیل این امر خیلی سخت و عجیب نیست. توزیع کنندگان، حداکثر استاندارد Spotify را در زمینه متادیتای با کیفیت برآورده می کنند و اقدامات ضد نقض قوانین را رعایت می کنند. صفحه راهنمای Spotify این موضوع را با جزئیات توضیح می دهد.

Spotify لیستی از توزیع کنندگان (یا تهیه کنندگان) پیشنهادی خود دارد که با آنها کار می کند. توزیع کنندگان برای هنرمندان سولو شامل نام هایی چون CD Baby، Distro Kid، EmuBands و غیره هستند. توزیع کنندگان برای شرکت های ضبط و پخش موسیقی شامل Believe، The Orchard، FUGA و غیره هستند.

با این حال، موضوعی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. توزیع کنندگان موزیک شما خشک و خالی در Spotify قرار نمی دهند. برخی از توزیع کنندگان برای آپلود موزیک شما هزینه اشتراک یک بار برای همیشه یا ماهانه دریافت می کنند، برخی دیگر ممکن است که بخشی از حق امتیاز شما را بگیرند. بنابراین، بهتر است قبل از انتخاب توزیع کننده خود، شرایط خدمات هر کدام را بررسی کنید.

از طرف دیگر، توزیع کنندگان کمک می کنند که شما درگیر موانعی چون پر کردن متادیتای صحیح برای موزیک خود، از جمله میکس و مسترینگ صدا، نشوید. علاوه بر این، آنها می توانند به شما کمک کنند تا عملکرد موسیقی خود را ارتقا دهید، تقویت کنید و پیگیری کنید، و حق امتیاز را به شما بپردازند. 

حالا نوبت مرحله دوم است.

  1. آپلود موزیک خود در توزیع کننده دلخواهتان

هنگامی که توزیع کننده ای را انتخاب کردید، گام بعدی این است که فایل(های) موزیک خود را برای آنها ارسال کنید. توزیع کننده موسیقی، کارهای مربوط به آپلود موسیقی شما در Spotify را انجام می دهد. فایل های شما باید یک فایل موج بدون اتلاف یا MP3 با رزولوشن بالا باشد ترجیحاً ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه، اما کمتر از ۱۲۰ کیلوبیت بر ثانیه نباشد.

تا اینجا، شما بخش زیادی از کارها را انجام داده اید، اما یک کار دیگر مانده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  1. آپلود طرح روی جلد موزیک و متادیتا در توزیع کننده

اگر کار شما یک آلبوم است، طرح روی جلد باید عنوان آلبوم، نام هنرمند و همه چیزهای دیگری که به این کار مربوط هستند را داشته باشد. در مورد دمو، یک عکس ساده از هنرمند (یا کاور هنری) و عنوان آهنگ کافی است.

همراه با طرح روی جلد، باید متادیتای کاری خود را برای آهنگ ها یا آلبوم نیز تکمیل کنید. توزیع کنندگان معمولاً به جای متادیتای طبقه بندی شده، فقط به اطلاعات اولیه درباره آهنگ ها نیاز دارند. آنها خودشان روی آن اطلاعات کار خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که استانداردهای مورد نیاز Spotify را برآورده می کند.

پس از تأیید، آهنگ شما بسته به توزیع کننده، باید در مدت 3 تا 5 روز کاری در Spotify پخش شود.

قرار دادن موزیک در Spotify کار عجیب و غریب و سختی نیست

قرار دادن موزیک خود در Spotify در ابتدا می تواند کمی ترسناک به نظر برسد، اما واقعاً کار دشواری نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک توزیع کننده تایید شده توسط Spotify، فایل های موزیکتان با فرمت صحیح و طرح روی جلد با کیفیت است.

سپس، به سادگی دستورالعمل های توزیع کننده انتخابی خود را دنبال کنید و منتظر بمانید تا آهنگ شما در Spotify پخش شود. با کمترین تلاش، می توانید در کمترین زمان، موزیک خود را در یکی از محبوب ترین پلتفرم های موسیقی جهان پخش کنید.

منبع : makeuseof

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس