استفاده از ویدیو در تصویر زمینه گوشی اندرویدی

37
0
ویدیو در تصویر زمینه گوشی اندرویدی

با تنظیم یک ویدیو به عنوان تصویر زمینه، می توانید صفحه اصلی اندروید خود را جذاب تر کنید. در ادامه این راهنما، همراه ما باشید تا با نحوه استفاده از ویدیو در تصویر زمینه گوشی اندرویدی آشنا شویم. والپیپر یکی از اولین چیزهایی است که بعد از باز کردن قفل گوشی خود می بینید و در صورت استفاده از ویدیوها به عنوان تصویر زمینه می توانید ظاهری پویا به صفحه نمایش خود ببخشید. البته همه گوشی های اندروید از قابلیت استفاده از ویدیوها به عنوان پس زمینه استفاده نمی کنند؛ اما با کمی تلاش می توانید از برخی والپیپرهای ویدیویی برای صفحه نمایش گوشی اندروید خود استفاده کنید؛ بیایید نگاهی به نحوه انجام آن بیندازیم.

ویدیو در تصویر زمینه گوشی اندرویدی

گوشی ‌های سامسونگ گلکسی یک گزینه داخلی برای تنظیم تصاویر پس ‌زمینه ویدیویی دارند، اما سایر گوشی ‌های اندرویدی این امکان را ندارند، بنابراین در گوشی هایی که از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند باید یک اپلیکیشن شخص ثالث ارائه دهنده تصاویر پس زمینه پویا نصب کنید. در ادامه این راهنما، ما قصد داریم از اپلیکیشنVideo Live Wallpaper استفاده کنیم. شما می توانید این برنامه را به صورت رایگان از پلی استور دانلود کنید. 

پس از نصب برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید :

برنامه را باز کنید، روی Choose Video ضربه بزنید و اجازه دسترسی به حافظه داخلی گوشی خود را بدهید.

یک ویدیو از لیست همه فایل های پشتیبانی شده روی گوشی خود انتخاب کنید. برای کمک به یافتن ویدیو، این برنامه گزینه هایی مبتنی جستجو بر اساس نام، انتخاب از قسمت فایل منیجر، مرتب سازی بر اساس تاریخ، عنوان، مدت زمان و غیره را در قسمت بالا سمت راست به شمار ارائه می دهد.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود، با حرکت دادن تنظیمات مختلف در پایین صفحه  می توانید طول ویدیو را تنظیم کنید و نقاط شروع و پایان را تعیین نمایید. برای بهترین عملکرد، پیشنهاد می کنیم از یک ویدیوی کوتاه استفاده کنید. 

روی نماد تصویر در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا پیش نمایش اجرا شود. می توانید بلافاصله با ضربه زدن روی تنظیم تصویر زمینه، آن را به عنوان تصویر پس زمینه خود اعمال کنید. در غیر این صورت، برای ایجاد تغییرات بیشتر، بر روی نماد تنظیمات ضربه بزنید.

ویدیو در تصویر زمینه گوشی اندرویدی
ویدیو در تصویر زمینه گوشی اندرویدی

اگر می خواهید صدای ویدیو را نیز در والپیپر خود داشته باشید، گزینه Audio was disabled را انتخاب کنید و آن را به Audio was enabled تغییر دهید.

اگر از یک ویدیوی منظره استفاده می ‌کنید، ویدیوی شما متناسب با ابعاد صفحه نمایش گوشی، برش داده می شود. برای تنظیم ابعاد ویدیو Scale Fit With Crop را به Scale Fit تغییر دهید تا کل ویدیو روی صفحه نمایش داده شود. بسته به ویدیویی که استفاده می ‌کنید، ممکن است تصاویر به صورت کامل بر روی صفحه نمایش دیده نشوند.

دوباره روی نماد تصویر در بالا سمت راست ضربه بزنید. در بخش پیش ‌نمایش، روی تنظیم تصویر زمینه ضربه بزنید، در اینجا، شما می توانید ویدیوی مورد نظر خود را فقط برای صفحه اصلی تنظیم کنید و یا در هر دو صفحه اصلی و صفحه قفل از آن استفاده کنید. 

در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن هیچ گزینه ای مبتنی بر استفاده از ویدیو فقط برای پیش زمینه قفل صفحه نمی دهد؛ اگر می خواهید آن را فقط روی قفل صفحه اعمال کنید، ابتدا گزینه صفحه اصلی و صفحه قفل را انتخاب کنید و سپس تصویر زمینه صفحه اصلی را به چیز دیگری تغییر دهید.

والپیپرهای زنده از چیپست دستگاه برای نمایش ویدیوها روی صفحه استفاده می کنند و از همین نیاز به انرژی بیشتری هستند. بنابراین، اگرچه اکثر گوشی ‌های اندرویدی می ‌توانند تصاویر پس زمینه پویا را بدون هیچ مشکلی اجرا کنند، اما اگر دستگاه شما دارای چیپست ضعیفی می باشد؛ این احتمال وجود دارد که انیمیشن پس‌زمینه بر عملکرد و عمر باتری گوشی هوشمند شما تأثیر بگذارد.

صفحه اصلی خود را با والپیپرهای ویدیویی، پویا تر کنید !

والپیپرهای زنده نه تنها به گوشی هوشمند شما جذابیت و زیبایی می بخشند، بلکه بهترین راه برای زنده کردن خاطرات گذشته هستند، زیرا ضبط ویدیو جایگزین تصاویر ثابت در دستگاه شما می شود. برنامه ‌های ارائه دهنده والپیپرهای ویدیویی شخص ثالث مزایای بسیاری دارند و به شما امکان می ‌دهند ابعاد ویدیوهای خود را تنظیم نمایید و یا صدای ویدیو را فعال یا غیر فعال کنید و سپس از آن به عنوان پس زمینه استفاده نمایید. استفاده از پس زمینه ویدیویی تنها یکی از راه هایی است که با استفاده از آن می توانید دستگاه اندروید خود را شخصی و سفارشی کنید. بسیاری از برنامه های دیگر وجود دارد که می توانید برای سفارشی کردن هرچه بیشتر گوشی خود از آنها استفاده کنید.

makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس