معرفی 5 تا از بهترین افزونه های کروم برای ثبت وقایع و خاطرات

102
0
افزونه های کروم برای ثبت وقایع و خاطرات

زمانی که افکار، احساسات و تجربیات خود را یادداشت می کنید، در حقیقت شما در حال ژورنال نویسی هستید! اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید، شاید در ابتدای راه برایتان دشوار باشد، اما اگر ژورنال نویسی را در برنامه روزانه خود جای دهید، لذت بخش و مفید خواهد بود. در صورتی علاقه‌مند به ژورنال نویسی هستید و قصد دارید تا ژورنال نویسی را به عنوان یک سرگرمی روزانه در مرورگر خود داشته باشید، در اینجا پنج تا از بهترین افزونه کروم که می توانید از آن ها برای ژورنال نویسی استفاده کنید، آورده شده است. با اول نیوز همراه باشید تا در کنار یکدیگر بهترین افزونه های کروم برای ثبت وقایع و خاطرات را بررسی کنیم.

چرا ثبت وقایع و خاطرات از اهمیت بسیاری در زندگی هر فرد برخوردار است؟

ثبت وقایع به اشکال مختلفی صورت می گیرد، از نوشتن و ثبت الکترونیکی گرفته تا ذخیره کردن آن ها به صورت ویدئو و فایل صوتی. با این حال، روش سنتی ژورنال نویسی که به وسیله قلم و کاغذ انجام می شد، اکنون دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد. امروزه می‌توانید به صورت دیجیتالی، یا بهتر از آن، در حین استفاده از مرورگر خود، ژورنال‌ نویسی کنید.

داشتن دفتر خاطرات به کاهش استرس و بهبود سلامت روان شما کمک می کند. به همین ترتیب ژورنال نویسی می تواند به عنوان ابزاری برای بازیابی افکار روزانه شما یا به عنوان نوعی روش بیان احساسات، استفاده شود. در واقع، ژورنال نویسی مزایای بسیاری دارد که امروزه افراد زیادی از آن برای آرامش بیشتر استفاده می کنند.

اگر به دنبال راه هایی برای ژورنال نویسی آنلاین هستید، در ادامه قصد داریم به پنج مورد از بهترین افزونه های کروم برای ثبت وقایع و خاطرات اشاره کنیم و ویژگی های هر کدام را شرح دهیم. شما می توانید با بررسی هرکدام از این موارد، بهترین و مناسب ترین افزونه های کروم برای ثبت وقایع و خاطرات را برای خود انتخاب کنید و روزانه زمانی را به ژورنال نویسی اختصاص دهید.

1. افزونه های کروم برای ثبت وقایع و خاطرات: افزونه Journey یک انتخاب عالی برای نوشتن خاطرات و احساسات روزانه

افزونه Journey یک انتخاب عالی برای نوشتن خاطرات و احساسات روزانه
افزونه Journey یک انتخاب عالی برای نوشتن خاطرات و احساسات روزانه

اگر به مراقبت از خود علاقه زیادی دارید، این افزونه کروم برای شما عالی است. Journey شامل ویژگی‌های متنوع ژورنال نویسی می شود و یک گزینه عالی برای تشویق به انجام یک تجربه روزانه سالم و مثبت به شمار می آید. همچنین شما این فرصت را دارید تا فیلم‌ها، عکس‌ها و موسیقی را برای ایجاد نوشته‌های خاطره‌انگیز آپلود کنید.

تنها کاری که برای دسترسی به Journey در حین استفاده از مرورگر، باید انجام دهید این است که روی نماد افزونه در گوشه سمت راست بالای صفحه مرورگر خود کلیک کنید. Journey بیش از یک صفحه خالی برای نوشتن را به شما ارائه می کند، این سرویس ژورنال نویسی یک برنامه با نام coach را همراه با مزایای بسیار در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید در با استفاده از این آیتم ها، بهترین ژورنال ها را بنویسید و لذت ببرید.

2. افزونه های کروم برای ثبت وقایع و خاطرات:  افزونه My Diary یا دفتر خاطرات من

افزونه My Diary یا دفتر خاطرات من
افزونه My Diary یا دفتر خاطرات من

اگر به دنبال یک دفترچه خاطرات ساده و بدون جزئیات پیچیده هستید، افزونه My Diary می تواند بهترین عملکرد را برای شما به ارمغان بیاورد. رابط کاربری ساده My Diary به شما این امکان را می دهد تا به سادگی و بدون هیچ گونه حواس پرتی به ژورنال نویسی بپردازید.

افزونه خاطرات من، شامل یک بخش ساده برای جستجو است که یافتن ورودی ها و نوشته های قبلی را برای شما آسان می کند. هنگامی که افزونه My Diary را به Chrome اضافه کردید، می توانید با کلیک بر روی نماد Extensions در گوشه سمت راست بالای مرورگر خود و سپس کلیک بر روی My Diary به آن دسترسی داشته باشید.

3. افزونه Coffeelings یک راه خوب برای دسترسی به احساس خوب !

افزونه Coffeelings یک راه خوب برای دسترسی به احساس خوب !
افزونه Coffeelings یک راه خوب برای دسترسی به احساس خوب !

Coffeelings یک افزونه مناسب برای ژورنال نویسی است که می توانید از آن برای بازتاب و انعکاس احساسات خود در قالب کلمات استفاده کنید. افزونه Coffeelings زیبایی شناسی جالبی دارد و دارای ویژگی های است که به شما امکان می دهد از طریق رنگ های مختلف قهوه، حس و حال خود را انتخاب کنید.

هنگامی که حس و حال خود را انتخاب کردید، می توانید احساس خود را یادداشت کنید. یادداشت های شما در آن تاریخ خاص ذخیره می شوند.

Coffeelings عناصر متفاوتی را برای ژورنال نویسی ارائه می دهد. با یادداشت احساسات روزانه خود در ژورنال کوچک کافیلینگز، می توانید به طور منظم در مورد هر کدام از احساسات خود فکر کنید؛ به این ترتیب، می توانید آگاهانه از سلامت روان خود مراقبت نمایید.

4. Ponder افزونه ای کاربردی برای یادداشت و ژورنال نویسی

Ponder افزونه ای کاربردی برای یادداشت و ژورنال نویسی
Ponder افزونه ای کاربردی برای یادداشت و ژورنال نویسی

Ponder یکی دیگر از برنامه های افزودنی برای علاقه‌مندان به خودمراقبتی است. این افزونه به شما امکان می دهد تا افکار خود را مستقیماً روی برگه های موجود یادداشت کنید و به احساسات خود آگاه شوید.

با Ponder، می‌توانید نوشتن رایگان را انتخاب کنید یا به برنامه اجازه دهید با ارسال اعلان درباره آنچه می‌خواهید بنویسید، شما را راهنمایی کند. درخواست ها در دسته های زیر سازمان‌دهی می شوند:

  • بهره وری روزانه
  • لیست های روزانه
  • انعکاس احساسات و افکار روزانه
  • خلاق
  • بازتابی افکار بر روی برگه

اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود، Ponder دارای یک تایمر است که به شما امکان می دهد محدودیت زمانی برای نوشتن خود تعیین کنید. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه با ژورنال‌ نویسی خود سازگار شوید، می ‌توانید اعلان هایی را تنظیم کنید تا در مواقعی که زمان زیادی را در وب‌سایت ‌های بی هدف و غیرمولد می‌گذرانید، افزونه Ponder نوشتن ژورنال را به شما یادآوری کند. همچنین می توانید آیتم های برنامه را برای تجربه شخصی تر به گونه ای که راحت تر هستید، شخصی سازی کنید.

5. GoodPlan افزونه ای برای یادداشت های روزانه به صورت صفحه NEW TAB

GoodPlan افزونه ای برای یادداشت های روزانه به صورت صفحه NEW TAB
GoodPlan افزونه ای برای یادداشت های روزانه به صورت صفحه NEW TAB

اگر می خواهید به سرعت افکار خود را یادداشت کنید یا چند نوشته بر روی مرورگر اضافه نمایید، افزونه GoodPlan می تواند یک برنامه افزودنی ایده آل برای شما به حساب بیاید.

رابط کاربری ساده این افزونه، احساس ژورنال نویسی بر روی نوت بوک را برای شما به ارمغان می آورد. GoodPlan نوشته های شما را در تاریخ های معین طبقه بندی می کند و به شما این امکان را می دهد تا به یادداشت های خود بر اساس تاریخ بندی های قابل تنظیم، دسترسی پیدا کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ارائه شده توسط افزونه GoodPlan، این است که شما به عنوان کاربر این فرصت را دارید تا متن مورد نظر خود را از هر صفحه ای کپی کنید و آن را مستقیماً به دفترچه یادداشت GoodPlan خود اضافه کنید. برای دسترسی به افزونه GoodPlan، تنها کافی است بر روی این افزونه در قسمت گوشه سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید و به راحتی به نوشته های خود دسترسی پیدا کنید.

چگونه به طور موثرتری ژورنال نویسی کنیم؟

می دانید که گرفتار شدن در مشغله های زندگی بسیار آسان است؛ با این حال، این که هر روز با حال بد از خواب بیدار شوید و روز خود را شروع کنید، باید آخرین چیزی باشد که به آن فکر می کنید! در واقع ما تنها کسانی هستیم که مسئولیت سلامت ذهن و روان خود را به عهده داریم و مهم است که زمانی را برای تأمل و نوشتن افکار خود اختصاص دهیم.

برنامه‌های افزودنی کروم که در بالا ذکر شد به شما کمک می ‌کنند حتی در حین مرور سایت های مختلف، عادت ژورنال نویسی خود را ایجاد و یا تقویت نمایید. این افزونه ها را می توانید با ابزار های مختلف ژورنال نویسی ادغام کنید و مهارت های ژورنال نویسی خود را بالا ببرید.

1/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس