اندازه عکس ها و ویدیو های اینستاگرام

122
0
اندازه عکس ها و ویدیو های اینستاگرام

اگر می‌خواهید عکس‌ها و ویدیوهایتان در اینستاگرام به بهترین شکل ظاهر شوند، در اینجا اندازه‌های پیشنهادی وجود دارد که باید استفاده کنید.

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم کاملا بصری میزبان میلیون ها کسب و کار موفق، اینفلوئنسرها و حساب های شخصی است.

از آنجایی که اینستاگرام یک اپلیکیشن محبوب است، رقابت برای بهترین بودن در اینستاگرام نیز واقعی است. ابعاد تصاویر شما یک فاکتور مهم است که باید در نظر گرفته شود زیرا ظاهر هر پست اینستاگرام را کامل می کند.

پس اندازه آنها باید چقدر باشد؟ اندازه عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام شما برای فید، استوری و حلقه‌های عمومی شما باید چقدر باشد.

اندازه ایده آل برای پست های فید (Feed) در اینستاگرام

رایج ترین مکان برای آپلود تصاویر در فید اینستاگرام شما است. برخلاف استوری‌ها، پست‌های فید اینستاگرام شما منقضی نمی‌شوند مگر اینکه پست‌های اینستاگرام خود را مخفی کنید یا آنها را حذف کنید.

اما اندازه پست های فید چقدر باید باشد؟

عکس های استاندارد

هنگام آپلود تصاویر در اینستاگرام باید از وضوح و ابعاد مورد نیاز آن ها آگاه باشید.

نسبت تصویر 1:1 را دنبال کنید تا عکس‌های کاملاً متناسب با فید خانگی اینستاگرام برای کاربران باشد. این ساده‌ترین نسبت تصویر است و می‌توانید تصاویری با رزولوشن 1080 در 1080 پیکسل آپلود کنید. اگر می‌خواهید تصویرتان شفاف و واضح به نظر برسد، حد بالاتر رزولوشن را انتخاب کنید.

اینستاگرام عکس را به 1:1 برش می دهد، اما می توانید از حالت عکاسی مربعی دوربین گوشی خود نیز برای گرفتن عکس ایده آل استفاده کنید.

اینستاگرام همچنین برای کاربرانی که مایل به آپلود تصاویر پرتره و منظره دقیق هستند، کمی انعطاف پذیری ارائه می دهد. شما می توانید آنها را با نسبت تصویر 4:5 تنظیم کنید و اندازه ایده آل آن 1080 در 1350 پیکسل است.

اگر عکسی با این نسبت تصویر آپلود می کنید، اینستاگرام به شما اجازه می دهد آن را روی ۱:۱ تنظیم کنید یا آن را همانطور که هست آپلود کنید.

یک عکس با ابعادی غیر از این به طور خودکار به نسبت تصویر 4:5 برش داده می شود. شما می توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از تصویر را نگه دارید و کدام قسمت را برش دهید. اگر می‌خواهید محتوای بیشتری یا تصویر پرتره نمایش دهید، نسبت تصویر 4:5 بهتر از 1:1 است.

برای تنظیم آنچه در کادر ظاهر می‌شود، با فشار دادن دو انگشت روی صفحه، عکس‌های خود را بزرگ ‌نمایی و کوچک ‌نمایی کنید. همچنین می‌توانید تصویر را به سمت بالا یا کنار ببرید تا آن را به روشی خاص برش دهید.

پست های Carousel (چرخ فلک) اینستاگرام

همچنین می توانید چندین عکس را در پست های اینستاگرام (حداکثر 10) در فید خود آپلود کنید و یک پست carousel ایجاد کنید. اما پس از انتخاب بیش از یک عکس، باید به همان ابعادبرش بزنید .

هنگام انتخاب چندین عکس، اینستاگرام به نسبت تصویر 1:1 تغییر می کند. می‌توانید از یک برنامه ویرایش تصویر برای تنظیم ابعاد عکس‌های carousel قبل از آپلود محتوا استفاده کنید. می توانید عکس را به ابعاد دلخواه برش دهید یا یک پس زمینه(بک گراند) متناسب با کادر اضافه کنید.

اندازه عکس ها و ویدیو های اینستاگرام: Feed فید ویدیوها

محتوای ویدیویی موجود در فید همچنین می‌تواند نسبت ابعادی بین 1.91:1 و 9:16 داشته باشد. اما ترجیح شما به این بستگی دارد که آیا ویدیو را با جهت افقی یا عمودی گرفته اید.

برای اکثر کاربران، نسبت 4:5 با اندازه پست 1080 در 1350 پیکسل بهترین کار را دارد. به سادگی روی دو فلش مورب روی صفحه خود کلیک کنید و ویدیو به آن ابعاد خاص برش داده می شود.

در حالی که امکان تغییر نسبت ابعاد ویدیوها از طریق برش خودکار وجود دارد، ممکن است قبل از آپلود ویدیو به یک برنامه ویرایش برای تغییر جهت ویدیو نیاز داشته باشید. برای حفظ کیفیت، ویدیو باید حداقل 720 پیکسل با رزولوشن 30 FPS یا بیشتر داشته باشد، همانطور که اینستاگرام پیشنهاد می کند.

انتخاب اندازه مناسب برای استوری اینستاگرام

اگر دوست دارید مردم را از فعالیت‌های روزانه خود در جریان بگذارید، ویژگی استوری اینستاگرام برای شما ساخته شده است. همچنین می‌توانید استوری‌های اینستاگرام را جذاب‌تر کنید تا دنبال‌کنندگان خود را علاقه‌مند کنید.

ابعاد استاندارد برای آپلود استوری در اینستاگرام 1080 در 1920 پیکسل یا نسبت تصویر 9:16 است.

اگر عکس شما نیاز به اندازه ندارد، اینستاگرام به طور خودکار یک پس‌زمینه(بک گراند) ساده با تم رنگی برای پوشاندن فضا اضافه می‌کند. می‌توانید برای تنظیم تصویر روی صفحه، آن را بگیرید و بکشید، اما ممکن است سوژه را از کادر خارج کند.

بهترین روش استفاده از رسانه ای است که با ابعاد توصیه شده مطابقت داشته باشد. با این حال، اگر قصد اضافه کردن تگ، متن یا سایر ویژگی‌ها را دارید، استفاده از تغییر اندازه نیز راحت است.

اندازه عکس ها و ویدیو های اینستاگرام: ویدیوهای لایو (Live)

اندازه عکس ها و ویدیو های اینستاگرام: ویدیوهای لایو (Live)
اندازه عکس ها و ویدیو های اینستاگرام: ویدیوهای لایو (Live)

شما می توانید بدون محدودیت زمانی در اپلیکیشن اینستاگرام به صورت لایو و با فالوورهای خود در ارتباط باشید. یک جلسه لایو اینستاگرام به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش را با دیگران به اشتراک بگذارید و فالوورها را تشویق کنید نظرات و واکنش‌های خود را بنویسند.

از آنجایی که از دوربین درون برنامه ای اینستاگرام استفاده می کنید، ابعاد جلسه لایو شما شبیه به استوری ها و حلقه ها(Reels.) است. ویدئو با وضوح 1080 در 1920 پیکسل و نسبت تصویر 9:16 ضبط و ذخیره می شود.

Instagram Live جهت پرتره دارد. می‌توانید گوشی را برای جهت‌گیری افقی کج کنید، اما این ممکن است برای مخاطب ناخوشایند باشد. ویدیوی لایو نیز با همین ابعاد ذخیره می شود.

اندازه پیشنهادی برای حلقه های(Reels) اینستاگرام

Reel ها شامل ویدیوهای حداکثر 90 ثانیه هستند و در برگه Reel ها و همچنین فید عمومی شما نشان داده می شوند. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به دلیل این ویژگی به تعامل بالایی رسیده اند.

Reel های اینستاگرام دارای نسبت تصویر پیشنهادی 9:16 با اندازه فایل 1080 در 1920 پیکسل هستند.

مانند استوری های اینستاگرام، آنها دارای ابعاد هستند و شما فقط می توانید Reel ها را به صورت پرتره بدون گزینه چرخش نگه دارید.

پست های اینستاگرام خود را با اندازه مناسب جالب کنید

اینستاگرام یک اپلیکیشن محبوب است که افراد را به اشتراک گذاری محتوای بصری تشویق می کند. ما ابعاد مناسب برای آپلود تصاویر و ویدیوها در اینستاگرام را یاد گرفتیم.

ابعادی که برای آپلود رسانه در فید نیاز دارید با ابعادی که باید در استوری آپلود کنید متفاوت است. بیشتر تصاویر اینستاگرام در جهت عمودی هستند اما با کمی ویرایش قابل تنظیم هستند.

اگرچه چندین برنامه و نرم افزار ویرایش تصویر موجود است، اما بهتر است تنظیمات دوربین را انتخاب کنید که با ابعاد پست شما مطابقت داشته باشد.

امیدواریم این مقاله به درک و دانش اولیه در مورد اندازه عکس ها و ویدیوهای اینستاگرام شما کمک کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس