انیمه Suzume در جشنواره فیلم برلین 2023 حاضر می شود

116
0
انیمه Suzume

پس از بیش از ۲ دهه، انیمه Suzume به اولین انیمه‌ای تبدیل می‌شود که قرار است در بخش رقابت جشنواره فیلم برلین حضور پیدا کند.

انیمه Suzume

انیمه Suzume همچنان به فروش موفقش در گیشه ژاپن ادامه می‌دهد و با رسیدن فروش این انیمه به ۹۸.۲ میلیون دلار، حالا انیمه سوزومه ۲۴امین فیلم پر فروش تاریخ کشور ژاپن لقب گرفته است. این انیمه قرار است پیش از اکران بین‌المللی خود در یک جشنواره معتبر فیلم حضور پیدا کند. کرانچی‌رول تایید کرد که انیمه Suzume قرار است در بخش رقابت جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۳ حضور پیدا کند.

انیمه سوزومه قرار است اولین فیلم ژاپنی از سال ۲۰۲۱ و فیلم Guzen to Sozo یا Wheel of Fortune and Fantasy به کارگردانی ریوسوکی هاماگوچی باشد که در بخش رقابت جشنواره فیلم برلین شرکت می‌کند که این فیلم توانست جایزه خرس نقره‌ای را که دومین جایزه بزرگ از هیئت داوران است، دریافت کند. اما نکته قابل‌توجه این است که انیمه Suzume به اولین انیمه‌ای تبدیل می‌شود که پس از انیمه Spirited Away به کارگردانی هایائو میازاکی قرار است پس از ۲۱ سال در بخش رقابت جشنواره فیلم برلین شرکت کند.

انیمه Spirited Away توانسته بود جایزه خرس طلایی را در سال ۲۰۰۲ دریافت کند. برنده رقابت ۷۳امین دوره جشنواره فیلم برلین در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) معرفی خواهد شد و باید دید انیمه Suzume می‌تواند تاریخ‌سازی کند یا نه. ماکوتو شینکای، کارگردان انیمه سوزومه در بیانیه منتشر شده گفت که برای واکنش مردم غیر ژاپنی به داستان و هسته اتفاقات و نوع برداشت آن‌ها از داستان این انیمه بسیار هیجان‌زده و بی‌صبرانه منتظر آن است.
انیمه Suzume اثر جدید ماکوتو شینکای، کارگردان انیمه Your Name و انیمه Weathering With You است که از آبان امسال در کشور ژاپن روی پرده‌های سینما رفت. نانوکا هارا در نقش سوزومه ایواتو، هوکوتو ماتسومورا، اری فوکاتسو، شوتا سومتانی، سیری ایتو، کانا هانازاوا، ماتسوموتو کوشیرو نهم، ریونوسوکه کامیکی، آیمی، کوتونه هاناسه و ان یامانه از جمله صداپیشگان انیمه Suzume هستند.

انیمه Suzume داستان دختری ۱۷ ساله به‌نام سوزومه را دنبال می‌کند که در یک شهر آرام در کیوشو زندگی می‌کند. یک روز مسافر جوانی به او می‌گوید که دنبال یک در می‌گردد و این موضوع زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. او مرد جوان را تا سمت کوه‌ها دنبال می‌کند که در آن یک در قدیمی وجود دارد که توسط ساختمان‌های مدرن احاطه شده است و این آغاز سفر مرموز سوزومه است. این انیمه در فروردین آینده در آمریکا و کشورهای اروپایی روی پرده خواهد رفت.

nippon

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس