بهترین انیمه های تخیلی 2022

90
0
بهترین انیمه های تخیلی 2022

سال ۲۰۲۲ سالی درخشان برای طرفداران انیمه بود چرا که شاهد بازگشت مجموعه‌هایی مانند Mob Psycho 100 و Kaguya-Sama Love is War بودیم و آثار جدیدی مانند SpyxFamily و Chainsaw Man نیز معرفی شدند. به جرات می‌توان گفت امسال برای تمامی سلایق، مجموعه‌ای مناسب تدارک دیده شد. بنابراین تهیه لیستی از بهترین انیمه چه در ژانر علمی تخیلی و چه دیگر ژانرها سخت نخواهد بود. در این مقاله به بررسی بهترین انیمه های تخیلی 2022 می پردازیم.

بهترین انیمه های تخیلی 2022

اما در سالی که گذشت ژانر علمی تخیلی به طور خاص انیمه‌های جدید و جذابی تولید کرد. آثار علمی تخیلی معمولاً کمیت بالایی ندارند، اما بیشتر عناوینی که به عناصری از این ژانر می‌پردازند، در نهایت محبوبیت زیادی کسب می‌کنند. دنیاهای فوق مدرن و اغلب دیستوپیایی که به تجزیه و تحلیل پتانسیل‌های فناوری مدرن می‌پردازند، به‌ طور مداوم بینندگان را هیجان‌زده می‌کنند. چه انیمه و چه فیلم‌های هالیوودی، ژانر علمی تخیلی همیشه محبوب است.

در حالی که بیشتر انیمه‌های ۲۰۲۲ بر روی اکشن و طنز متمرکز بودند، تعداد زیادی انیمه علمی تخیلی جالب نیز ساخته شد. انیمه‌هایی که به موضوعاتی مانند سفر در زمان، ربات‌های غول‌پیکر و آینده‌های دیستوپیایی پرداختند. در اینجا به معرفی بهترین انیمه های علمی تخیلی امسال می‌پردازیم، آثاری که مخاطبان را با داستان‌های جذاب خود شگفت زده کردند و موفق شدند محبوبیت زیادی کسب کنند.

۱. انیمه Cyberpunk: Edgerunners

بهترین انیمه های تخیلی 2022
بهترین انیمه های تخیلی 2022

این اثر که پیش درآمدی برای بازی بدنام سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077) است، یک سال قبل از رویدادهای این بازی اتفاق می‌افتد. این انیمه آینده‌ای دیستوپیایی را به تصویر می‌کشد که مملو از فساد، جرم و جنایت و ایمپلنت‌های سایبرترونیک است. در این اثر با یک بچه خیابانی به نام دیوید مارتینز آشنا می‌شویم که زندگی عادی روزمره خود را در نتیجه یک حادثه تیراندازی از دست می‌دهد.

دیوید برای انتقام گرفتن از عاملان این حاثه، به قانون پشت می‌کند، مزدور می‌شود و به صفوف Edgerunners می‌پیوندد، سایبورگ‌هایی جنایتکار که برای به دست آوردن پول دست به هر کاری می‌زنند. Cyberpunk: Edgerunners که توسط نتفلیکس توسعه داده شد، سریعاً به موفقیت رسید و به بازی که از آن اقتباس شده است اعتبار بخشید. این انیمه دارای امتیاز ۸.۶۵ در MyAnimeList است.

۲. انیمه Summertime Render

پس از شروع Summertime Render در بهار ۲۰۲۲، این انیمه فوراً مورد توجه قرار گرفت و محبوبیت زیادی کسب کرد. این سریال مرد جوانی به نام آجیرو شینپه را به تصویر می‌کشد که پس از دو سال، برای سوگواری درگذشت دوست دوران کودکی‌اش اوشیو، به زادگاه خود باز می‌گردد. به زودی پس از ورود به شهر، شینپه متوجه می‌شود که چیزی غیرطبیعی در جریان است و مرگ دوستش تصادفی نبوده است. Summertime Render انیمه‌ای است که بیشتر به سمت ژانر ماوراء طبیعی گرایش دارد، اما موضوع اصلی این اثر حول محور سفر در زمان می‌چرخد.

آجیرو شینپه متوجه می‌شود که توانایی بازگشت به گذشته را دارد و هر بار که می‌میرد می‌تواند این کار را تکرار کند. شینپه با توانایی جدید خود و کمک دوستانش در جزیره باید دریابد که واقعاً چه چیزی باعث مرگ بهترین دوستش شده است و جزیره را از موجوداتی مرموز به نام سایه‌ها نجات دهد. Summertime Render در حال حاضر دارای امتیاز ۸.۵۵ در MyAnimeList است.

۳.انیمه Made in Abyss: The Golden City of the Scorching Sun

The Golden City of the Scorching Sun فصل دوم Made in Abyss است و ادامه تلاش‌های ریکو برای یافتن مادرش در ابین را به تصویر می‌کشد. در این فصل ریکو و دوستانش رگ و ناناچی با داشتن وایت ویسل به لایه ششم ابیس (پرتگاه) می‌روند و در آنجا با ویرانه‌های شهر طلایی مواجه می‌شوند.

این سه نفر پس از رسیدن به این شهر توسط موجودات عجیبی که با نام توخالی شناخته می‌شوند، مورد استقبال قرار می‌گیرند. همانطور که ریکو، رگ و ناناچی کمی گاردشان را پایین می‌آورند، خطرات جدیدی ظاهر می‌شوند. این سه دوست اکنون باید میراث گمشده شهر طلایی و منشاء واقعی توخالی‌ها را قبل از اینکه بتوانند به اعماق ابیس بروند، کشف کنند. Made in Abyss: The Golden City of the Scorching Sun در حال حاضر دارای امتیاز ۸.۶۹ در MyAnimeList است.

۴. انیمه The Tatami Time Machine Blues

بهترین انیمه های تخیلی 2022
بهترین انیمه های تخیلی 2022

The Tatami Time Machine Blues یک سریال کمدی علمی تخیلی راجع به سفر در زمان است که در مجموعه The Tatami Galaxy اتفاق می‌افتد. این اثر حول محور گروهی از دوستان یک باشگاه علمی تخیلی است که روزهای خود را در اتاق باشگاهشان می‌گذرانند. شخصیت اصلی The Tatami Time Machine Blues پسری به نام واتاشی است که مدام نگران هدر دادن زندگی خود است.

در یک صبح تابستانی، زنجیره‌ای از اتفاقات منجر به این می‌شود که یکی از پسرها به طور تصادفی بر روی کنترل کولر اتاق باشگاه نوشابه بریزد. کنترل خراب می‌شود و نمی‌توانند جایگزینی برای آن پیدا کنند. اما ناگهان مردی با ماشین زمان در اتاق آنها ظاهر می‌شود و سپس دستگاه خود را آن جا می‌گذارد و فرار می‌کند. پسرها ابتدا فکر می‌کنند که این یک شوخی است، اما خیلی زود متوجه می‌شوند که ماشین زمان واقعی است، بنابراین به این فکر می‌کنند که از آن برای بازگشت به گذشته استفاده کنند و کنترل را از خراب شدن نجات دهند. این انیمه دارای امتیاز ۸.۱۹ در MyAnimeList است.

۵. انیمه Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury

این اثر پانزدهمین ورودی اصلی مجموعه محبوب Gundam است و داستانی تازه و پر از ربات‌ها و شرکت‌های حریص را روایت می‌کند. در این سریال، Suletta Mercury، اولین قهرمان زن مجموعه تلویزیونی Gundam، را می‌بینیم که از مرکوری به مدرسه فناوری Asticassia روی زمین منتقل می‌شود. Asticassia یک موسسه آکادمیک است که توسط شرکت بزرگ و معروفی به نام گروه Benerit اداره می‌شود.

سولتا اگر می‌خواهد در این آکادمی جدید توسط هم دوره‌ای‌هایش پذیرفته شود، باید توانایی‌های خود را به عنوان یک خلبان Gundam ثابت کند. مسیر او همچنین با میورین رامبران که سعی می‌کند از موسسه فرار کند تا از چنگ پدرش، رئیس گروه بنریت رهایی یابد، گره می‌خورد. Mobile Suit Gundam: The Witch from Mercury دارای امتیاز ۷.۲۹ در MyAnimeList است.

gamerant

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس