بررسی خودرو فورد برانکو بد لندز | معرفی Badlands Ford Bronco 2022

125
0
خودرو فورد برانکو بد لندز

همان طور که می دانید، برخی از خودروهایی که توسط برندهای مطرح و محبوب دنیا ساخته می شوند هرگز از مد نمی افتند و با گذشت سال ها، نه تنها کیفیت خود را حفظ می کنند بلکه به لطف طراحی منجصر به فرد خود، همیشه منحصر به فرد و جذاب به نظر می رسند. یکی از برند های مطرح در زمینه خودروسازی، شرکت فورد می باشد که اخیراً از اتومبیل جدید خود با نام فورد برانکو بد لندز 2022 رو نمایی کرده است. فورد برانکو بد لندز 2022 یکی از ارزشمندترین خودرو های سری برانکو کمپانی فورد می باشد که از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه همراه اول نیوز باشید تا به بررسی فورد برانکو بد لندز 2022 بپردازیم و امکانات منحصر به فرد این خودرو را شرح دهیم.

خودرو فورد برانکو بد لندز 2022

همان طور که اشاره کردیم، کمپانی فورد یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین کمپانی های اتومبیل سازی جهان شناخته می شود که به تولید خودرو های مدرن و پیشرفته با ظاهری جذاب و بعضاً کلاسیک معروف است. چندی پیش شرکت فورد از اتومبیل جدید خود با نام فورد برانکو بد لندز 2022 رو نمایی کرد و طرفداران خود را شگفت زده کرد. در واقع بسیاری از افراد پس از بررسی فورد برانکو بد لندز 2022 آن را نمونه ای مشابه با جیپ رانگلر دانستند؛ با این تفاوت که فورد برانکو بد لندز 2022 تقریباً از هر نظر نسبت به جیپ بهتر و کارآمد تر است. 

به نظر می‌رسد این دو شاسی‌ بلند به نحوی مشابه به یکدیگر کار می‌کنند؛ به طوری که هر دو از طراحی و دیزاین ظاهری‌ با المان های ناهموار و چراغ‌ های جلوی گرد به سبک قدیمی برخوردار هستند. هر دو از قابلیت ‌های سیستم چهار چرخ متحرک از طریق سیستم‌ های تعلیق خارج از جاده و لاستیک‌ های ضربدری برخوردارند. همچنین هردوی این شاسی بلندها ( SUV ) از قابلیت جابجایی سقف و درها برخوردار می باشند. با این حال، شباهت بین فورد برانکو بد لندز 2022 و جیپ رانگلر در حد همین چند مقایسه سطحی خلاصه می شود و در حقیقت فورد برانکو بد لندز 2022 یک خودرو بسیار مدرن تر و کارآمد تر است و سواری با ان بسیار راحت تر است که می توانید هم برای خیابان و هم برای آفرود در اختیار داشته باشید.

خودرو فورد برانکو بد لندز
خودرو فورد برانکو بد لندز

اگر هنوز بین انتخاب فورد برانکو بد لندز 2022 و جیپ رانگلر مردد هستید، خوب است بدانید که چندین دلیل بر برتری فورد برانکو بد لندز 2022 نسبت به جیپ رانگلر وجود دارد، با اول نیوز باشید تا در ادامه به بررسی آن ها بپردازیم. فورد برانکو بد لندز 2022 که از نام های جذاب دیگری مانند Big Bend، Black Diamond یا Outer Banks نیز برخوردار است، به روز رسانی ها و آپشن های ارتقا یافته بسیاری نسبت به مدل های گذشته خود کسب کرده. به‌ روزرسانی‌ های اعمال شده شامل سیستم تعلیق کارآمدتر، چرخ‌ های آلومینیومی 17 اینچی، لاستیک‌ های 33 اینچی مناسب برای انواع زمین ‌ها و یک نوار تثبیت کننده جلویی که می توان آن را به صورت الکترونیکی با لمس یک دکمه جدا کرد تا در سرعت های پایین افزایش یابد، می باشند. از جمله ویژگی هایی که می توان در داخل فورد برانکو بد لندز 2022 به آن ها اشاره کرد، مواردی مانند کف‌پوش لاستیکی و صندلی ‌های وینیل دریایی هستند که در صورت کثیف شدن به راحتی می ‌توان آن ها را شستشو داد. با این وجود، فورد برانکو در نمونه هایی با صندلی های چرمی نیز قابل تهیه می باشند. 

پیشرانه و عملکرد موتور Badlands Ford Bronco

Bronco با دو آپشن موتور EcoBoost عرضه می شود.  اولین موتور، موتور  I4 2.3 لیتری توربو شارژ فورد استاندارد است که با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک جفت می شود، 300 اسب بخار قدرت و 325 (پوند فوت) گشتاور را از طریق سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد Bronco ارسال می کند.

خودرو فورد برانکو بد لندز
خودرو فورد برانکو بد لندز

موتور دوم نسبت به موتور اول ارتقا یاقته تر و قوی تر بوده و یک موتور 2.7 لیتری V6 توئین توربو می باشد که 330 اسب بخار قدرت و 415 پوند فوت گشتاور تولید می کند.  همچنین توسط یک 10 سرعته اتوماتیک مدیریت می شود. سیستم چهارچرخ محرک 4X4 یا 4WD فورد دارای انگیجمنت الکترونیکی است و قابلیت گشتاوری نیروی محرکه تولید شده موتور را به بر روی چهار چرخ به صورت هم‌زمان دارد. این اتومبیل حتی می‌تواند به طور خودکار بین حالت‌های مختلف در تنظیمات خودکار تغییر کند. لازم به ذکر است که فورد برانکو بد لندز 2022 بر روی لاستیک های 33 اینچی و سیستم تعلیق خارج از جاده، بهتر از جیپ رانگلر سوار می شود.

اگر چه Bronco را می توانید با گیربکس هفت سرعته دستی در اختیار داشته باید، اما با پیشرفت های صورت گرفته در مدل سال 2022 این خودرو، این فرصت را دارید تا آن را با پکیج آپشنال آفرود ساسکواچ Sasquatch نیز جفت کنید. 

فورد برانکو بد لندز 2022 در مقایسه با جیپ رانگلر، تجربه رانندگی راحت تری را ارائه می دهد و طبق آزمایش های انجام شده فورد Bronco با سرعتی بسیار کم از دست اندازها گذر کرده و فرمان آن عملکرد بسیار راحت تر و کارآمد تری نسبت به جیپ دارد. این اتومبیل به لطف پروفایل  آیرودینامیکی آجری شکل و لاستیک‌های 33 اینچی، در طول مسیر تمامی صداهای آزاردهنده را به طور مؤثری کاور می کند.

علاوه بر این، فورد برانکو در بسیاری از محیط های گل آلود یا آفرود گزینه بسیار مناسبی می باشد و توانایی ها و قابلیت های این خودرو در آفرود به پای جیپ می رسد.

خودرو فورد برانکو بد لندز
خودرو فورد برانکو بد لندز

موضوع حائز اهمیت این است که هیچ یک از خودروهای شاسی بلند در این کلاس، از مصرف سوخت مناسبی برخوردار نیستند و فورد برانکو بد لندز نیز اگر از رقیبان خود در این زمینه بهتر نباشد، حداقل بدتر نیست. وقتی EPA از موتور پایه 2.3 لیتری استفاده ‌کند، پیش بینی می شود که  عملکرد آن در مجموع به صورت 20 mpg در شهر، 22 mpg بزرگراه و 21 mpg باشد و زمانی که به V6 ارتقا یابد عملکرد آن به 18 شهر، 20 بزرگراه و 19 خواهد رسید. اگر چه عملکرد فورد Badlands به دلیل داشتن لاستیک های بزرگ، به 18 مایل بر گالن کاهش می یابد.

تخمین زده می شود که تویوتا 4Runner نیز بازده ترکیبی 17 مایل بر گالن داشته باشد و در همین حال، جیپ رانگلر با 6 سیلندر 3.6 لیتری خود در مجموع حدود 20 مایل بر گالن سرعت خواهد داشت، در حالی که قدرت آن در مقایسه با V6 توربو شارژ فورد، 45 اسب بخار و 155 پوند فوت کاهش یافته است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که فناوری به کار رفته در فورد Bronco که با صفحه نمایش 12 اینچی مجهز به نرم افزار Sync 4 در دسترس می باشد، نسبت به هم رده های خود پیشرو است.

بهره‌مندی از فناوری اطلاعات سرگرمی Sync 4

سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو نیز مانند سایر فناوری ها و امکانات به کار رفته در آن بسیار شگفت انگیز و چشم گیر می باشد. فورد برانکو بد لندز 2022 دارای جدیدترین نسل فناوری اطلاعات سرگرمی Sync 4 فورد است و در پکیج تجهیزات High یا Lux می توانید یک صفحه نمایش مرکزی 12 اینچی را در اختیار داشته باشید. سیستم Sync 4 دارای ویژگی‌های جدید زیادی بوده و قدرت محاسباتی آن دو برابر سیستم قبلی یعنی SYNC 3 می ‌باشد. SYNC 4 مجهز به قابلیت Apple CarPlay و Android Auto و همچنین سایر برنامه‌های داخلی از جمله Waze است. رانندگان می توانند از طریق SYNC به دفترچه راهنمای مالک خودرو دسترسی داشته باشند و همچنین ویدیوهای نحوه کار را بر روی صفحه نمایش خودرو پخش کنند.

خودرو فورد برانکو بد لندز
خودرو فورد برانکو بد لندز

با تهیه پکیج تجهیزات Mid، مجموعه کمک راننده فورد Co-Pilot 360 را در اختیار خواهید داشت که شامل ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل عقب، کمک به رانندگی بین خطوط، نور بالای خودکار و موارد دیگر می شود. البته با تهیه پکیج Lux می توانید همه این‌ها را به همراه کروز کنترل تطبیقی ​​که در توقف ترافیک و حرکت و کمک فرمان کار می ‌کند، دریافت کنید. 

آیتم های جدید فورد برانکو بد لندز 2022 کدام اند؟

مدل سال 2022 فورد برانکو بد لندز، از دو رنگ جدید برخوردار است. این دو رنگ قرمز تیره و سبز هستند. همچنین یک سپر فولادی جدید با پوشش پودری همراه با چراغ های مه شکن LED و لوازم جانبی اختیاری درب کشویی عقب، در این مدل به خودرو اضافه شده است. فورد برانکو بد لندز یکی از محبوب ترین اتومبیل های امسال به شمار می رود و طبق امتیازی که کاربران به تجربه استفاده خود از این خودرو اختصاص داده اند، فورد برانکو در کل امتیاز 9.2 از 10 را کسب کرده است. همچنین امتیاز اختصاص یافته به کارایی آیتم های خودرو 9 از 10 بوده و امکانات موجود و طراحی بدنه فورد برانکو بد لندز، به ترتیب امتیاز 9 از 10 را از کاربران دریافت کرده اند. 

جمع بندی

همان طور که اشاره کردیم، فورد برانکو بد لندز یکی از محبوب ترین اتومبیل ها در سراسر دنیا می باشد؛ با این حال  این خودرو در سراسر جهان به تعداد کم تولید و عرضه می شود و از همین رو ممکن است هزینه های بالایی را در بر داشته باشد. یکی از علت های کمیاب بودن فورد برانکو بد لندز، مشکلات ناشی از کمبود تراشه در سراسر دنیا می باشد. در این مطلب با خودروی جدید و منجصر به فرد کمپانی فورد آشنا شدیم، اگر شما نیز یکی از علاقه‌مندان به اخبار مربوط به اتومبیل های روز دنیا و مطالب آموزشی و سرگرمی در سایر زمینه ها هستید، همراه اول نیوز باشید. 

منبع : cnet

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس