بهترین فیلم های علمی تخیلی  HBO Max

116
0
بهترین فیلم های علمی تخیلی

اگر شما نیز یکی از علاقه‌مندان به فیلم ها یا انیمیشن هایی با مضمون بیگانگان، سفینه های فضایی و روبات ها هستید، خوب بدانید که این ژانر یکی از ژانرهای بسیار محبوب در سراسر دنیا می باشد و بسیاری از فیلم ها و انیمیشن ها را می توانید در سرویس HBO Max پیدا کنید. در واقع فیلم های علمی تخیلی بخش بزرگی از فیلم های مطرح و پرفروش جهان را تشکیل می دهند و این دسته از فیلم ها را می توانید در کتگوری فیلم های sci-fi سرویس های پخش آنلاین مانند HBO Max جستجو نمایید. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بر بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینمای جهان داشته باشیم و هر کدام از آن ها را به مختصر شرح دهید. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به این فیلم های علمی تخیلی هستید، در ادامه مطلب همراه اول نیوز باشید. 

بهترین فیلم های علمی تخیلی سرویس پخش  HBO Max 

 

قبل از آن که به معرفی بهترین فیلم های sci-fi یا علمی تخیلی بپردازیم، بیاید کمی با سرویس پخش HBO Max آشنا شویم. HBO Max یک سرویس محتوای ویدیویی است که برای همه سنین فیلم و سریال دارد. شما می توانید از طریق این سرویس همه نوع فیلمی اعم از سریال های تلویزیونی خارجی، فیلم های خانوادگی، برنامه های انحصاری HBO و Max Originals، فیلم های کلاسیک، کمدی، ماجراجویی و اکشن و هزاران ژانر دیگر را در اختیار داشته باشید. برای استفاده از این خدمات نیاز دارید تا اشتراک HBO Max را تهیه نمایید و به همه ویدیوهای این سرویس دسترسی پیدا کنید. همچنین برای بهره‌مندی از HBO Max می توانید از دستگاه هایی مانند گوشی همراه، تبلت، Apple TV، Chromecast، Xbox One، تلویزیون های سامسونگ و Amazon Fire استفاده نمایید.

HBO Max مملو از آثار کلاسیک علمی تخیلی و فیلم‌های پرفروش اخیر است و  حتی برخی بر این باورند که این شبکه، بزرگ ‌ترین و بهترین مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی را در بین پخش‌ کننده ‌ها ارائه می دهد و نسبت به سرویس های پخش Netflix و Prime Video از تنوع بیشتری در این ژانر برخوردار است. در ادامه همراه اول نیوز باشید تا نگاهی به برترین آثار علمی تخیلی ارائه شده در HBO Max داشته باشیم.

 

فیلم ماتریکس (1999) : The Matrix (1999)

اگر «سه گانه ماتریکس» را تاکنون تماشا نکرده اید و به نوعی از نکات اصلی داستان آن اطلاعی ندارید، بنابراین به مدت 23 سال از اسپویلر اجتناب کرده‌ اید! این فیلم یکی از معروف ترین فیلم های هالیوود به حساب می آید و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیار محبوب و پر طرفدار است. دنباله های این فیلم با نام های Matrix Reloaded و Matrix Revolutions ساخته شده اند که می توانید این مجموعه سه گانه را در HBO Max مشاهده کنید.

فیلم بلید رانر 2049 (2017) : (Blade Runner 2049 (2017

با انتخاب بلید رانر 2049، باید انتظار دو ساعت و نیم تماشای جلوه های بصری زیبا و داستانی هیجان انگیز را با بازی بازیگران مطرح هالیوود، داشته باشید.

فیلم بلید رانر (1982) : (Blade Runner (1982

بهترین فیلم های علمی تخیلی
بهترین فیلم های علمی تخیلی

برای تماشای اوج هنر بصری neo-noir، بلید رانر 1982 اثر ریدلی اسکات یک انتخاب بی نظیر و اثری تکرار نشدنی می باشد.

فیلم تنت (2020) : ( Tenet (2020

تنت یکی از فیلم‌هایی است که برخی از آن متنفرند و برخی عاشق آن هستند؛ درواقع داستان این فیلم علمی بوده و کمی پیچیدگی به همراه دارد، با این حال پیشنهاد می شود قبل از این که تنت را ببینید آن را زیر سؤال نبرید و با دید باز به تماشای آن بنشینید. 

فیلم بازیکن شماره یک آماده ( 2018) :  Player One Ready ( 2018)

 Ready Player One  فیلمی است که بر اساس رمان محبوب ارنست کلاین به همین نام ساخته شده و  بیش از 100 ارجاع به فرهنگ عامه را از دوره های زمانی مختلف، از جمله Minecraft، Batman و Back to the Future نشان می دهد. بخشی از داستان این فیلم نیز در مورد جامعه ای dystopic  است؛ اگر از علاقه‌مندان به فناوری واقعیت مجازی هستید، پیشنهاد می کنیم دیدن این فیلم را از دست ندهید.

فیلم آغاز (2010) : ( Inception (2010

Inception  برترین فیلم کریستوفر نولان در این لیست می باشد و اگر تا به حال آن را تماشا نکردید، اکنون بهترین زمان برای تماشای آن است.

فیلم Soylent Green (1973)

Soylent Green یک فیلم دیستوپیایی با بازی چارلتون هستون است که  در سال 2022 اتفاق می‌افتد و در داستان این فیلم، جهان با افزایش جمعیت، آلودگی و فاجعه آب‌ و هوایی مواجه است.

فیلم 2001: ادیسه فضایی (1968) 2001: A Space Odyssey (1968)

بهترین فیلم های علمی تخیلی
بهترین فیلم های علمی تخیلی

2001: یک ادیسه فضایی یکی از فیلم هایی است که هر فرد باید آن را تماشا کند، بنابراین اگر تاکنون این فیلم را ندیده اید، پیشنهاد می کنیم زمان خود را برای تماشای آن خالی کنید!

فیلم افق رویداد (1997) : (Event Horizon (1997

Event Horizon، یک اثر علمی تخیلی و ترسناک است که پس زمینه فراطبیعی دارد و در داستان فیلم، خدمه ای از فضانوردان به دنبال یک سفینه فضایی گم شده و کشف نیروهای مخالف می روند.

فیلم جاذبه (2013) : ( Gravity (2013

Gravity فیلم فضایی و دلهره آوری است که اثری از موجودات فضایی در آن نیست. این فیلم داستان دکتر رایان استون با بازی ساندرا بولاک را دنبال می کند و در پی داستان فضانوردی در فضا گیر افتاده است و در حال تلاش برای بازگشت به زمین است.

فیلم خاطره پردازی (2021) : ( Reminiscence (2021

Reminiscence یک فیلم معمایی و علمی تخیلی از کارگردان مطرح، لیزا جوی است که فیلم Westworld را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. در داستان فیلم، نیک بنیستر با بازی هیو جکمن از ماشینی استفاده می‌کند که می‌تواند با آن خاطرات مردم را زنده کرده و آن ها را ببیند.

فیلم یک روز پس از فردا (2004) : (The Day After Tomorrow (2004

رولاند امریش که با عنوان استاد فاجعه هالیوود نیز شناخته می شود، سازنده فیلم مطرح یک روز بعد از فردا است. این کارگردان فیلم Moonfall را نیز امسال در کارنامه خود ثبت کرد و هر دو این فیلم ها از محبوب ترین کارهای ژانر علمی تخیلی به حساب می آیند. 

فیلم روز استقلال (1996) : (Independence Day (1996

Independence Day شاهکاری دیگر از رولاند امریش است که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. در این فیلم سربازانی که قصد دفاع از زمین را دارند آخرین موضع خود را در برابر حمله بیگانگان نشان می دهند.

فیلم اثر پروانه (2004) : ( The Butterfly Effect (2004

The Butterfly Effect یک فیلم لذت بخش و سرگرم کننده است که در طی آن دانشجوی کالج، ایوان تربورن با بازی اشتون کاچر با گذشته دست و پنجه نرم می کند و کشف می کند که هر تغییر در گذشته، چگونه بر زمان حال تأثیر می گذارد.

فیلم استاکر (1979) : ( Stalker (1979

بهترین فیلم های علمی تخیلی
بهترین فیلم های علمی تخیلی

Stalker یکی از شاهکارهای سینمای روسیه است که شما می توانید بلافاصله پس از شروع فیلم، جذب فضای آن شوید.

فیلم فراموشی (2013) : ( Oblivion (2013

فیلم Oblivion با بازی تام کروز، داستانی با پس زمینه موجودات فضایی و بیگانگان دارد و در طی داستان این فیلم، انسان ها در مقابل بیگانگان قرار می گیرند. Oblivion یاد آور فیلم‌های علمی تخیلی دهه ۷۰ از جمله مرد امگا و دویدن بی ‌صدا می باشد.

فیلم راهنمای سفر به کهکشان (2005) : ( The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy (2005

اگر اهل فیلم های علمی تخیلی هستید، احتمالا می دانید که فیلم های کمدی علمی تخیلی همیشه موفقیت آمیز نیستند و از همین رو، The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy که توسط داگلاس آدامز کارگردانی شده، می تواند از نظر برخی جذاب و گیرا باشد و یا از دید برخی دیگر گیج کننده وعجیب به نظر برسد. 

فیلم سولاریس (1972) Solaris (1972) : 

آندری تارکوفسکی قبل از ساخت فیلم استالکر، جهش های بزرگی را در سینمای علمی تخیلی انجام داده است. بازسازی ورژن آمریکایی فیلم سولاریس در سال 2002 نیز یکی از این جهش ها بوده که می توانید آن را با بازی جورج کلونی در HBO Max تماشا کنید و لذت ببرید.

فیلم مستر نوبادی (2009) : ( Mr. Nobody (2009

Mr. Nobody از آن دسته فیلم ‌هایی است که پایانی شگفت انگیز را به تصویر می ‌کشد و شما را به فکر فرو می‌ برد. این فیلم بازگو کننده داستانی عمیق در راستای عواقب انتخاب ها می باشد.

فیلم کلاورفیلد (2008) : ( (2008 Cloverfield

Cloverfield یکی از کارهای ساخته شده توسط مت ریوز است. این کارگردان در سال های اخیر فیلم های مطرحی همچون سیاره میمون‌ها و بتمن ۲۰۲۲ را در کارنامه خود ثبت کرده است و بدین ترتیب تماشای فیلم Cloverfield نیز قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

فیلم من، ربات (2004) : (I, Robot (2004

بهترین فیلم های علمی تخیلی
بهترین فیلم های علمی تخیلی

اگر به دنبال یک فیلم سرگرم کننده هستید که داستان پیچیده ای را دنبال نکند، I, Robot می تواند گزینه خوبی برای شما باشد، همچنین این فیلم یکی از پرفروش ترین فیلم های این لیست نیز می باشد.

فیلم مرد دونده (1987) : ( The Running Man (1987

قطعا لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی بدون ( The Running Man (1987 کامل نخواهد بود، داستان فیلم The Running Man بر یک نمایش بازی متمرکز است که در آن جنایتکاران باید سعی کنند از دست قاتلان حرفه ای فرار کنند.

فیلم اسکنرها (1981) : ( Scanners (1981

Scanners اثری علمی تخیلی با کارگردانی دیوید کراننبرگ است که جزو فیلم های ترسناک و علمی تخیلی دسته بندی می شود. این فیلم داستان افرادی با توانایی های ویژه از جمله قدرت های تله پاتیک و تله حرکتی را دننال می کند.

فیلم دانشکده (1998) The Faculty (1998) : 

The Faculty فیلمی در ژانر ترسناک، علمی تخیلی و مرموز است که کارگردانی آن را رابرت رودریگز بر عهده داشته و در سال ۱۹۹۸ منتشر شده است.

فیلم هیولاها (2010) Monsters (2010) : 

این فیلم علمی تخیلی بریتانیایی، توسط گرت ادواردز ساخته شده است. این کارگردان در سال 2014 فیلم Rogue One: A Star Wars Story و گودزیلا را در کارنامه خود ثبت کرده، اما تسلط او بر فضا سازی، شگفتی و زیبایی در فیلم Monsters به نمایش گذاشته شده است و داستان فیلم زوجی را دنبال می کند که سعی می کنند از یک منطقه پر از هیولاهای شاخک دار و غول پیکر، عبور کنند. 

فیلم Super 8 (2011)

 Super 8داستان گروهی از نوجوانان است که در حال فیلم‌برداری فیلم خود هستند تا این که با خارج شدن قطاری از ریل، با اتفاقات دلهره آوری رو به رو می شوند و یک فرد مرموز شروع به تعقیب آن‌ها می کند.

جمع بندی

در این مطلب با معروف ترین و پر طرفدارترین فیلم های علمی تخیلی HBO Max آشنا شدیم و به بررسی مختصر شاهکارهای این ژانر پرداختیم. اگر علاقه‌مند به صنعت فیلم و سرگرمی هستید و یا به دنبال منبعی معتبر برای اخبار صنعت سینما می باشید، پیشنهاد می کنیم با اول نیوز همراه باشید و از مطالبی که در این سایت ارائه می شوند، لذت ببرید.

منبع : cnet

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس